logo


“Στο λογαριασμό ύδρευσης για το 3ο τετράμηνο του 2023 που θα εκδοθεί εντός των ημερών και θα αποσταλεί αμέσως μετά στους πολίτες, έχει εφαρμοσθεί η απόφαση που το Δημοτικό Συμβούλιο είχε λάβει το Δεκέμβριο του 2023 και αφορούσε στις ενστάσεις που θα υποβάλλονταν μέχρι το τέλος εκείνου του μήνα (σ.σ. Η απόφαση εκείνη, ΑΔΣ 195/2023, προέβλεπε α) τη μείωση των λογαριασμών ύδρευσης για τους οποίους έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν ενστάσεις (για την περίοδο από το 2021 έως και τις 31/12/2023) με τον υπολογισμό των αντιστοίχων καταναλώσεων στις 2 κατώτερες κλίμακες και β) τη διαγραφή ποσών σε λογαριασμούς που η αρμόδια υπηρεσία θα διαπιστώσει  την ύπαρξη αφανών διαρροών). Σε επόμενο λογαριασμό θα εκκαθαρισθούν και όσες υποβλήθηκαν μέσα στο 2024. Όσον αφορά στην επεξεργασία των ενστάσεων, έχει ολοκληρωθεί. Στο εξής προσπαθούμε οι λογαριασμοί να είναι αξιόπιστοι, κάτι που έχουμε καταφέρει ήδη. Οι μετρήσεις εξακολουθούν να είναι προβληματικές επειδή πολλά υδρόμετρα είναι είτε χαμένα είτε θαμμένα είτε- κυρίως στον Άγ. Στέφανο- μέσα σε ιδιοκτησίες, όπου δεν είναι εύκολη η πρόσβαση. Επιπλέον η αντικατάσταση των συμβατικών με τα ηλεκτρονικά υδρόμετρα (σ.σ. που έχει ολοκληρωθεί σε 5 Κοινότητες), βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη και στη Δροσιά ενώ υπολείπεται ο Διόνυσος όπου δεν έχουν μπει καθόλου. Στο εξής πάντως οι λογαριασμοί θα είναι αξιόπιστοι και αυτό θα το δουν οι συμπολίτες μας”.

Την ίδια ώρα που η Αντιδήμαρχος Οικονομικών Λ. Νούση έδινε την παραπάνω απάντηση στην ερώτηση της Δύναμης Ευθύνης κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου (14/1), αρκετοί συμπολίτες είχαν λάβει σημείωμα από τις Υπηρεσίες του Δήμου, που τους ενημέρωνε για βεβαιωμένες οφειλές εκτός ρύθμισης.

Για το συγκεκριμένο θέμα, για το οποίο το ίδιο πρωί είχε εκδοθεί Δελτίο Τύπου, η κ. Νούση αποσαφήνισε τα πράγματα: Με την αλλαγή του χρόνου και αφού εκδόθηκαν οι βεβαιωτικοί κατάλογοι με τις πάσης φύσεως οφειλές (για ύδρευση, ΤΑΠ, τέλη αποχέτευσης κ.λπ.), ενημερώθηκε το Σύστημα Διαδικτυακής Οικονομικής Πληροφόρησης Συναλλασσομένων (ΣΔΟΠΣ) και την ενημέρωση αυτή- και όχι κάποιον λογαριασμό- είδαν στην καρτέλα τους όσοι είναι πιστοποιημένοι στο ΣΔΟΠΣ.

Κάποιοι από αυτούς, πάντως, που έλαβαν το σημείωμα με κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής να πληρώσουν οφειλές εκτός ρύθμισης, και με ποσό τέσσερις φορές μεγαλύτερο από αυτό που πλήρωναν κανονικά, για το 3ο τετράμηνο του 2023, θα έρθουν στην επόμενη συνεδρίαση, προειδοποίησε από την πλευρά του ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Τ. Παντέλογλου.

Όσον αφορά στις καταμετρήσεις και την αξιοπιστία τους, ο επικεφαλής της μείζονος και τέως Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης, παραδέχθηκε μεν την αστοχία στο χειρισμό του προβλήματος την τελευταία χρονιά της θητείας του αλλά υπεραμύνθηκε των προσπαθειών που κατέβαλε η Διοίκησή του, προχωρώντας στην αντικατάσταση 16.000 συμβατικών υδρομέτρων, ώστε οι καταμετρήσεις αυτές να γίνονται και έγκυρα και έγκαιρα, μέσα σε λίγες ημέρες.

Υπενθυμίζεται εδώ πως στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου, και με αφορμή τότε το περιστατικό με την υπερχλωρίωση της δεξαμενής ύδρευσης στη Σταμάτα, 18 σύμβουλοι είχαν συνυπογράψει αίτημα να γίνει ξεχωριστή συζήτηση για το πρόβλημα με την ύδρευση στην πόλη. Οι αλλεπάλληλες όμως αναβολές των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου- λόγω τεχνικού προβλήματος η πρώτη και κακού προγραμματισμού η δεύτερη- αλλά και η απουσία πολλών δημοτικών συμβούλων της Δημοτικής Αρχής την τρίτη φορά, μετέθεσαν τη σχετική συζήτηση, που ακόμη εκκρεμεί.

Υπενθυμίζεται ακόμη η εξαγγελία της Διοίκησης δια χειλέων Δημάρχου Κ. Μαϊχόσογλου τον μακρινό Ιανουάριο του 2024, περί επανελέγχου όλου του προβλήματος στην ύδρευση από μηδενική βάση, μια που δεν ήταν λίγοι όσοι θεωρούσαν την απόφαση 195 του Δημοτικού Συμβουλίου μη σύννομη: “Η καθυστέρηση στην απάντηση της Αποκεντρωμένης, σε συνδυασμό με το μη ακριβή καθορισμό του τρόπου με τον οποίο θα γίνονται οι μειώσεις που αποφασίστηκαν στις χρεώσεις, και ο οποίος θα πρέπει να είναι σύννομος, μας οδηγούν στον επανέλεγχο του προβλήματος, σε συνεργασία με τους Αντιδημάρχους και τις Υπηρεσίες του Δήμου, ενδεχομένως και από μηδενική βάση, ώστε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο επίλυσης του προβλήματος, και προς το συμφέρον των δημοτών”. Έναν ακριβώς χρόνο- και πολλές αντεγκλήσεις- αργότερα, φαίνεται πως ο επανέλεγχος και το συμφέρον των δημοτών καμιά μηδενική βάση και καμιά μη νομιμότητα δεν έδειξαν, παρά μόνο την απώλεια και πάλι πολύτιμου χρόνου για την αντιμετώπιση ενός ακόμη χρόνιου προβλήματος.