logo


Ο Π. Γεωργιάδης  είναι Ομότιμος Καθηγητής Πληροφορικής Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ)- Ιδρυτικό Μέλος της Παράταξης «Νέος Διόνυσος»

Στην Δημοτική Επιτροπή (18/2/2025) επανέρχεται το θέμα της τεχνικής υποστήριξης από την Εταιρεία Unisystems, κατ’ ουσίαν με την ίδια εισήγηση υπογεγραμμένη από το Γενικό Γραμματέα του Δήμου.

Το μόνο νεότερο είναι τα οκτώ συνημμένα εκ των οποίων τα δυο περιέχουν κάποια πληροφορία, ενώ τα υπόλοιπα 6 είναι παντελώς αχρείαστα και απορεί κανείς γιατί έχουν συμπεριληφθεί ως συνημμένα στην εισήγηση. Το θέμα είχε συζητηθεί και σε προγενέστερες συνεδριάσεις χωρίς κατάληξη, με αποτέλεσμα να παραμένει μετέωρο και οι Υπηρεσίες του Δήμου να υψώνουν φωνή αγωνίας για την απουσία υποστήριξης στα πιεστικά υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Η προϊσταμένη μιας νευραλγικής υπηρεσίας σε επιστολή της, που είδε το φως της δημοσιότητας, εξέφρασε με εντελώς άστοχο τρόπο την κριτική της στάση εναντίον των Δημοτικών Συμβούλων που διαφωνούν και δεν συναινούν στην υπογραφή-ανανέωση της σύμβασης με την Εταιρεία Unisystems.

Η επιστολή  έχει δυο βασικές ενότητες.

Στην πρώτη εκτενή ενότητα περιγράφονται με έντονο αλλά τεκμηριωμένο τρόπο κάθε είδους προβλήματα καθώς και τον μεγάλο φόρτο που αντιμετωπίζει η Ταμειακή υπηρεσία  και εν πολλοίς όλες οι υπηρεσίες. Επομένως ως προς αυτό το σκέλος, η προϊσταμένη  επιτελεί με το θάρρος της γνώμης της το καθήκον της. Αναγράφει μάλιστα επί λέξει στην επιστολή της ότι “Έχουμε (υποβάλει) εισηγήσεις προς τη Δημοτική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο ανάλογα με τις περιπτώσεις”.

Στη δεύτερη ενότητα της  επιστολής καταγράφονται ευρύτερα θέματα για τα καθήκοντα των αιρετώναξιωματούχων που σίγουρα εκφεύγουν της αρμοδιότητας ενός υπηρεσιακού στελέχους με μακρόχρονηπείρα στη διοίκηση. Αυτή η εμφανής αστοχία έδωσε λαβή στη μεγάλη πλειοψηφία των μελών της ΔΕ, και μάλιστα όλων των παρατάξεων, να εκφραστούν πολύ απαξιωτικά εναντίον της προϊσταμένης και ναζητήσουν πειθαρχικά μέτρα εναντίον της. Ο καθένας πλέον καταλάβαινε ότι υπέβοσκε μια ακόμα εντονότερη αντιπαράθεση, έως την επόμενηακόμα σφοδρότερη, που θα προστεθεί στην  ήδη υπάρχουσα… σεισμική δραστηριότητα εντός της ΔΑ.

Σε μια δημοκρατική χώρα κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να διατυπώσει τη γνώμη του ελεύθερα, όσο αυστηρή και επικριτική και αν είναι, εναντίον της όποιας εξουσίας. Αυτό θα ήταν αποδεκτό να συμβεί και με την προϊσταμένη, αν δεν ήταν δημοτική υπάλληλος σε θέση ευθύνης, αλλά μια απλή πολίτης.

Οι λειτουργίες στα συλλογικά όργανα του Δήμου συνεχώς χειροτερεύουν. Η κατάσταση ολοένα και περισσότερο απωθεί τους δημότες να ασχοληθούν και να εμπλακούν ενεργά στα θέματα που συζητούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο (ΔΣ) και τη Δημοτική Επιτροπή (ΔΕ). Παρά την οξύτητα που έχουν τα προβλήματα, ελάχιστοι δημότες παρακολουθούν τις συνεδριάσεις. Πιθανώς να μην επιθυμούν ούτε καν την απλή ενημέρωση, σκεπτόμενοι ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει προς το καλύτερο. Η ευθύνη πρωτίστως της Δημοτικής Αρχής είναι μεγάλη.

Για να επανέλθω στην συνεργασία με την Unisystems, η οποία είναι μια σοβαρή εταιρεία με μακροχρόνια παράδοση και προσφορά, μια εξέλιξη θα μπορούσε να είναι η εξής: από τα συνημμένα της εισήγησης προκύπτει ότι προτείνονται/ισχύουν  πολλά επί μέρους συμβόλαια για κάθε μεμονωμένο αντικείμενο, γεγονός που δημιουργεί κατατμήσεις και στεγανά.

Επίσης καταγράφονται οι ειδικότητες των στελεχών της εταιρείας που θα συνεργάζονται με τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Και στο θέμα αυτό υπάρχουν προβληματισμοί ως προς την πλήρη αναγκαιότητα και την κοστολόγηση ανά ανθρωπομήνα. Και είναι βέβαιο ότι δεν αποτελεί μέριμνα εκ μέρους των δυο πλευρών να γίνει το λεγόμενο know – how transfer. ώστε ο Δήμος σταδιακά να αποκτήσει τεχνολογική αυτοδυναμία.

Μια ευνοϊκή προσέγγιση θα ήταν να προκύψει στο ΔΣ, ει δυνατόν ομόφωνα, μια συνεργασία διάρκειας 6 μηνών και στο χρονικό αυτό διάστημα να επιδιωχθεί μια συμφωνία  εκ βάθρων με ουσιαστική διαπραγμάτευση, ωφέλιμη για τη λειτουργία των Υπηρεσιών του Δήμου και εξυπηρετική για τους κατοίκους.