Με ομόφωνο ψήφισμα και μαζική διαμαρτυρία την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου στις 11.30 το πρωί στα Κιούρκα, μαζί με την Κηφισιά και τον Ωρωπό, έληξε η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Τετάρτη 4/12, στο κομμάτι της που αφορούσε στην τοποθέτηση διοδίων σε Άγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη και την αύξηση στην τιμή των ήδη υπαρχόντων (σ.σ. Το δεύτερο θέμα της ίδιας συνεδρίασης ήταν η απομάκρυνση του ΙΚΑ από την πόλη μας).
Στη συνεδρίαση κυριάρχησε η αγωνιστικότητα και η αποφασιστικότητα όλων των παριστάμενων (δημοτικών συμβούλων και πλήθους πολιτών) να βάλουν φρένο σε μια κεντρική πολιτική απόφαση, που θα σημάνει δυσβάσταχτη οικονομική επιβάρυνση και για τους Διονυσιώτες αλλά και για χιλιάδες μετακινούμενους της Αττικής, και μάλιστα για οδικό έργο που δεν χρησιμοποιούν (σ.σ. Ως γνωστόν, οι εισπράξεις από τα διόδια της Εθνικής Οδού, προπληρώνουν το έργο της Ιονίου Οδού, που κατασκευάζεται στην Δ. Ελλάδα)!!! Κυριάρχησε επίσης η απουσία της πλειονότητας των συμβούλων της Δημοτικής Αρχής, που εμφανίστηκε αποδεκατισμένη προκαλώντας σχετικά σχόλια των μειοψηφιών.
Στους νομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να μπουν τα νέα διόδια, αναφέρθηκε στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Διονύσου Γ. Καλαφατέλης, ο οποίος λίγες ώρες νωρίτερα είχε παρευρεθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή. Εκεί, μαζί με τους Δημάρχους Κηφισιάς, Ωρωπού, Μεγαρέων και Χαλκιδέων και τον Περιφερειάρχη Γ. Σγουρό, πραγματοποίησαν παρέμβαση για να μην τοποθετηθούν τα νέα διόδια και να μην αυξηθεί η τιμή των παλιών. Μαζί με την εισήγησή του, κατέθεσε και σχέδιο ψηφίσματος καλώντας το Σώμα να το υπερψηφίσει, προσθέτοντας πως είναι αδιανόητο να μπαίνουν διόδια μέσα στο οδικό δίκτυο ενός οικιστικού ιστού, όπως είναι πια σήμερα η Αττική από το Φάληρο μέχρι τον Άγ. Στέφανο.
Στα μεγάλα συμφέροντα, στα οποία παραδίδεται το εθνικό οδικό δίκτυο, αναφέρθηκε η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Ζ. Σώκου, καταγγέλλοντας πως δεν είναι μακριά η στιγμή που θα παραδοθούν στα ίδια μεγάλα συμφέροντα και οι παράδρομοι και η υπηρεσία αποχιονισμού των εθνικών οδών. Και υπογράμμισε πως με την απόφαση για τα νέα διόδια δεν πλήττονται μονάχα οι κάτοικοι του Δήμου Διονύσου, αλλά και χιλιάδες εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν σήμερα την Εθνική Οδό για τις μετακινήσεις τους.
Τις συνέπειες της κυβερνητικής απόφασης απαρίθμησε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γ. Ζυγούνας: Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβατών, Δραματική αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου στους παράδρομους της Εθνικής Οδού (σ.σ. που σε δημοσιεύματα χαρακτηρίζονται «καλή αυτοκτονική κυκλοφοριακή λύση»!!!), Δραματική οικονομική επιβάρυνση σ’ όποιον μπαίνει και βγαίνει από τον Άγ. Στέφανο. Πρότεινε επιπλέον τη δημιουργία μαζικού κινήματος διαμαρτυρίας ενάντια στα διόδια, με τη συνεργασία και τη συμμετοχή Κηφισιάς και Ωρωπού. Ενώ, τέλος, υπενθύμισε στους συναδέλφους του πως και πάλι το Δ.Σ. είχε ομόφωνα ψηφίσει αντίστοιχο ψήφισμα για τα διόδια το 2011.
Με διαπιστωμένη την αντίθεση όλων των δημοτικών συμβούλων στην κυβερνητική απόφαση, ήταν θέμα φραστικού χτενίσματος του ψηφίσματος, για να υπάρξει ομοφωνία. Τα δύο σημεία του που διαφοροποιήθηκαν ήταν η εξουσιοδότηση προς το Δήμαρχο να υλοποιήσει αυτή και μόνο την απόφαση, καθώς και η ακροτελεύτια παράγραφος περί καταγγελίας της σύμβασης παραχώρησης της Εθνικής στη Νέα Οδό.
Το ψήφισμα έχει ως εξής:
1) Η συμμετοχή σε κινητοποιήσεις με σκοπό τη μη εγκατάσταση διοδίων σε Αγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
2) Η κίνηση κάθε αναγκαίας και νόμιμης διαδικασίας προς εξυπηρέτηση του παραπάνω σκοπού από τα αρμόδια όργανα του Δήμου.
3) Η συνεργασία με τους όμορους Δήμους Κηφισιάς και Ωρωπού και με κάθε άλλη αρμόδια αρχή για το σκοπό αυτό.
4) Η άμεση κοινοποίηση αυτής της απόφασης στον αρμόδιο Υπουργό και σε όλους Βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής, προκειμένου να προβλεφθεί στον επικείμενο κυρωτικό νόμο η μη εγκατάσταση διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου .
5) Η εξουσιοδότηση προς το Δήμαρχο να υλοποιήσει την Απόφαση αυτή και μόνο αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου και να παρακολουθεί και ενημερώνει το Σώμα για την πορεία του θέματος.
6) Επίσης να καταγγελθεί η σύμβαση παραχώρησης στα όρια του Νομού Αττικής.
Για το ίδιο θέμα την περασμένη Τετάρτη ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Γ. Πάντζας, στο Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού, που περικυκλώνεται από 4(!) σταθμούς διοδίων, Αφιδνών, Πολυδενδρίου, Μαλακάσας και Αυλώνα είχε δηλώσει: «Οι συμβάσεις του 2007 θα έπρεπε να έχουν ακυρωθεί. Αντί λοιπόν να ακυρωθούν οι συμβάσεις και να καταργηθούν οι υπάρχοντες σταθμοί διοδίων που περικυκλώνουν τη Βορειοανατολική Αττική, δημιουργούνται καινούργιοι. Η δημιουργία νέων διοδίων και η εξωφρενική αύξηση της τιμής τους κατά 60% είναι θάνατος για τους κατοίκους της περιοχής που πολύ συχνά υποχρεώνονται να μετακινηθούν 7 και 8 φορές την ημέρα».
Για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και για την απομάκρυνση του ΙΚΑ, ο Δήμαρχος Διονύσου μια μέρα μετά το έκτακτο Δ.Σ. πραγματοποίησε συνάντηση με το βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ αρμόδιο για θέματα Ανάπτυξης Γ. Σταθάκη, για να τον ενημερώσει για τη θέση του Δήμου και των πολιτών στο θέμα της τοποθέτησης σταθμών διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη αλλά και τις αντιρρήσεις στις προαναγγελθείσες από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αυξήσεις στις τιμές διέλευσης. Επίσης του παρέδωσε τις ομόφωνες αποφάσεις που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, τόσο για τα διόδια όσο και για τη μη κατάργηση του τοπικού καταστήματος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Ο κ. Σταθάκης από την πλευρά του σημείωσε ότι οι αγωνίες και τα αιτήματα των κατοίκων του Δήμου Διονύσου, αλλά και των Δήμων Κηφισιάς και Ωρωπού που αντιδρούν και συντάσσονται σε κοινό μέτωπο, είναι δίκαια και τόνισε ότι θα στηρίξει τις ενέργειες του Δημάρχου Διονύσου και των κατοίκων της περιοχής, ώστε να μην υποστούν περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση με την εγκατάσταση διοδίων, σ’ αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ήδη από την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου έχουν αποσταλεί επιστολές προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων και τους βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής, με τις οποίες τους γνωστοποιήθηκε η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα των διοδίων και τους ζητήθηκε η συνδρομή στην προσπάθεια μη εγκατάστασης νέων σταθμών. Ανάλογες επιστολές θα σταλούν και προς τα κόμματα.