Ένα σημαντικό οδικό έργο για τους κατοίκους του Δήμου μας και της ευρύτερης περιοχής, μπήκε στην τελική φάση υλοποίησής του. Το έργο αφορά στη βελτίωση του δρόμου που συνδέει τη Δροσιά και το Διόνυσο με τη Νέα Μάκρη, και επί σειρά ετών παρέμενε στα συρτάρια των άλυτων προβλημάτων της περιοχής.
Το συγκεκριμένο έργο προϋπολογισμού 33 εκ. ευρώ, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής (ΕΣΠΑ) μετά την πρόσφατη, κατά πλειοψηφία, απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Σήμερα ο συγκεκριμένος δρόμος μήκους περίπου 17χλμ, έχει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά την περίοδο 2005-2010 έγιναν στο συγκεκριμένο δρόμο 50 συνολικά ατυχήματα με τραυματίες ή και νεκρούς, εκ των οποίων 27 (δηλαδή το 54% του συνόλου) οφείλονται σε μετωπικές – πλαγιομετωπικές συγκρούσεις, λόγω έλλειψης ορατότητας.
Με την ολοκλήρωση του έργου, στα τέλη του 2015, θα βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες και θα αυξηθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια.
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου μας Ν. Παππάς, ο οποίος με τις συνεχείς παρεμβάσεις του, συνέβαλε στην δρομολόγηση του έργου, σε σχετική του δήλωση, σημειώνει: «Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό, μέσα από την ολοκλήρωση του οποίου θα βελτιωθούν κομβικά σημεία της οδού Διονύσου, όπως για παράδειγμα ο κόμβος στην οδό Καΐρη, στην οδό Μητροπολίτη Κυδωνιών, στη διασταύρωση της Ραπεντώσας, στην είσοδο των λατομείων Διονύσου, θα βελτιωθεί επίσης η καμπυλότητα του δρόμου μπροστά από το ΤΥΠΕΤ Διονύσου κ.ά. Θα γίνουν δηλαδή παρεμβάσεις που θα αφορούν την ασφάλεια των οχημάτων αλλά και των πεζών, καθώς θα κατασκευαστούν και νησίδες όπου αυτό απαιτείται».
Για την προώθηση του έργου, το οποίο οδεύει προς δημοπράτηση και την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, υπήρξε άψογη συνεργασία της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου μας με την Περιφέρεια Αττικής.
«Ξεκινάει ακόμη ένα αναγκαίο έργο για την περιοχή μας»
«Πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχουν ανάγκη οι πολίτες όχι μόνο του Δήμου μας αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Πέρα από το ότι ένας επικίνδυνος δρόμος θα γίνει ασφαλέστερος και αναφέρομαι στην οδό Διονύσου, θα υπάρξουν και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις με αναδασώσεις κ.λπ., που είναι εξίσου σημαντικές για την περιοχή μας» σημείωσε σχετικά ο Δήμαρχος Διονύσου Γ. Καλαφατέλης.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Σγουρός, σε δηλώσεις του στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Με το έργο αυτό ο δρόμος γίνεται ασφαλέστερος, ενώ παράλληλα γίνεται αναδάσωση με 17.000 δέντρα και 32.000 θάμνους και αντίστοιχα αναπτύσσεται δίκτυο πυροπροστασίας και άρδευσης. Το έργο σέβεται το περιβάλλον και έχει τη σύμφωνη γνώμη των Δημάρχων. Είναι ένα έργο ανάπτυξης για τα Βόρεια Προάστια και την Ανατολική Αττική, η οποία επιτέλους αποκτά υποδομές: στερεά, υγρά απόβλητα και οδικούς άξονες».
Ας σημειωθεί εδώ πως καθοριστική ήταν η σχετική τοποθέτηση της περιφερειακής συμβούλου Δ. Αφεντούλη, που κατοικεί στη Δημοτική Κοινότητα Διονύσου και γνωρίζει από πρώτο χέρι το θέμα:
«Κομβικής σημασίας είναι η βελτίωση της οδού Δροσιά-Διόνυσος-Νέα Μάκρη, θα έλεγα ότι πρόκειται για ένα έργο ζωής και θανάτου, καθώς έχουν σημειωθεί πολλά τροχαία δυστυχήματα και το λέω, γιατί γνωρίζω πολύ καλά την περιοχή.
Ορισμένα σημεία σε σχέση με τη μελέτη του έργου θα ήθελα να αναφέρω:
Πρώτον, βελτιώνεται η καμπυλότητα των πολύ κλειστών στροφών.
Δεύτερον, διαμορφώνονται νέοι κόμβοι σε σημεία, όπου υπήρχαν επικίνδυνες συμβολές σε δευτερεύουσες οδούς.
Τρίτον, δημιουργείται τρίτη λωρίδα, η οποία χρησιμοποιείται εναλλάξ και από τα δύο ρεύματα για προσπεράσεις, με σκοπό τη μείωση των μετωπικών ατυχημάτων.
Τέταρτον, γίνεται φύτευση 30.000 θάμνων και 17.000 δέντρων, ενώ δημιουργείται δίκτυο πυροπροστασίας με την κατασκευή δεξαμενής στο Διόνυσο και δίκτυο πυρόσβεσης σε ολόκληρη την οδό.
Μας δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιήσουμε το ΕΣΠΑ, οπότε δεν θα επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Αττικής, άρα τα χρήματα αυτά θα αξιοποιηθούν για άλλα έργα.
Είναι ένα έργο που υποστηρίζουν τόσο ο Δήμος Διονύσου, όσο και ο Δήμος Μαραθώνος.
Δημιουργούμε έναν ασφαλέστερο δρόμο και δεν δικαιούμαστε να αποφασίζουμε με βάση το αν χάνουν τη ζωή τους πολλοί ή λίγοι συνάνθρωποί μας.
Για τους παραπάνω λόγους, θεωρώ πολύ σημαντικό να υποστηριχθεί το εν λόγω έργο».
Προβληματικός εξαρχής
Ο συγκεκριμένος δρόμος κατασκευάστηκε το 1960 και οι υπεύθυνοι κάνουν λόγο για προβληματική χάραξη εξ αρχής. Με τη λειτουργία, εν συνεχεία και του λιμανιού στη Ραφήνα, η κυκλοφορία στο δρόμο αυξήθηκε δραματικά, με τις ανάγκες να έχουν σαφώς μεταβληθεί. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για τον κύριο άξονα, που συνδέει το Βόρειο και Δυτικό Λεκανοπέδιο με τις περιοχές της Ν. Μάκρης, του Μαραθώνα, της Ραφήνας, με έντονη κίνηση ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.