Δημοσιεύεται παρακάτω η παρέμβαση του Δημάρχου Διονύσου Δ. Ζαμάνη στην πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την εγκατάσταση των διοδίων στον Άγ. Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη. Ο κ. Ζαμάνης, μαζί με τους συναδέλφους του από την Κηφισιά και τον Ωρωπό, μετέφεραν στους περιφερειακούς συμβούλους την καθολική αντίδραση των Δημοτικών Συμβουλίων των τριών Δήμων, που εκφράζεται από ομόφωνο ψήφισμα και έδωσαν ραντεβού την ερχόμενη Κυριακή 21 Δεκεμβρίου στις 12 το μεσημέρι στον κόμβο της Βαρυμπόμπης, σε μια μαζική- ελπίζουμε- συγκέντρωση διαμαρτυρίας:
Οι λεπτομέρειες της σύμβασης παραχώρησης έχουν αναλυθεί και οι δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας απέναντι στον παραχωρησιούχο επίσης.
Εγώ σήμερα δεν ήρθα να μιλήσω γι’αυτό, αν και έχω άποψη.
Σήμερα, στην ολιγόλεπτη παρέμβασή μου, θέλω να μιλήσω για τον κόσμο, για τους πολίτες-χρήστες του αυτοκινητόδρομου, για τους κατοίκους και για το περιβάλλον αυτών των Δήμων.
Η πολιτεία έχει αναλάβει δεσμεύσεις απέναντι στον παραχωρησιούχο. Απέναντι στο περιβάλλον και στους πολίτες δεν υφίσταται καμία δέσμευση;
Σήμερα, βαριά οχήματα, προκειμένου να αποφύγουν τα μετωπικά διόδια των Αφιδνών, μπαίνουν στον αστικό ιστό του Δήμου Διονύσου και στραγγαλίζουν κυκλοφοριακά το 50% του Δήμου. Με τα προτεινόμενα διόδια στην Βαρυμπόπη και στον Άγιο Στέφανο είναι βέβαιο ότι το φαινόμενο αυτό θα μετακυλιστεί και θα ενταθεί στις λεωφόρους Ελ.Βενιζέλου-Θησέως-Μαραθώνος-Χελμού-Κρυονερίου, μετατρέποντας τον βασικό οδικό άξονα αστικής κυκλοφορίας των Δήμων Κηφισιάς και Διονύσου σε οδικό αξόνα υπεραστικής κυκλοφορίας, κόντρα στο Ρυθμιστικό της Αθήνας που πρόσφατα εγκρίθηκε.
Το αποτέλεσμα μπορείτε εύκολα να το αντιληφθείτε. Κυκλοφοριακή ασφυξία και άμεση περιβαλλοντική υποβάθμιση όλων αυτών των περιοχών.
Κατά καιρούς, υπήρξαν αλλεπάλληλες δεσμεύσεις παραγόντων της κεντρικής διοίκησης, οι οποίοι επίσημα αναγνωρίζουν την ανάγκη δημιουργίας ικανοποιητικών παραδρόμων ως προαπαιτούμενο για την τοποθέτηση διοδίων, παραδρόμων που να μπορεί από τις διατομές τους να απορροφηθεί ο κυκλοφοριακός όγκος που χρησιμοποιούσε την εθνική οδό για αστικές μετακινήσεις. Ας μη γελιόμαστε. Κάτι τέτοιο ούτε υπήρξε, ούτε είναι δυνατόν να υπάρξει. Τουλάχιστον σύντομα.
Επομένως, τι κάνουμε; Φτιάχουμε έναν αυτοκινητόδρομο, τον οποίο υποχρεωτικά θα πρέπει να χρημιμοποιούν οι πολίτες για αστικές μετακινήσεις, πληρώνοντας αδρά και επιβαρυνόμενοι μεταφορικό κόστος που δεν οφείλουν αφού δεν έχουν επί της ουσίας άλλη επιλογή. Και αυτό, επειδή θα τους έχουμε στερήσει οποιαδήποτε άλλη επιλογή.
Όμοροι Δήμοι όπως αυτός του Ωρωπού αποκλείονται οικονομικά και καθίσταται πλέον ασύμφορη όχι η επιχειρηματική δράση σ’αυτούς αλλά ακόμα και η διαμονή. Είναι αυτό ανάπτυξη;
Με τις τελευταίες αυξήσεις που έχουν γίνει στα διόδια, αλλά και με την δυνατότητα του παραχωρησιούχου να χαράζει τιμολογιακή πολιτική, θα γίνει ένας αυτοκινητόδρομος ακριβός και άδειος και οι περιοχές μας θα υποβαθμιστούν.
Θα μπορούσα να επιχειρηματολογώ αρκετή ώρα αλλά νομίζω πως δε χρειάζεται να πειστεί κανείς για το αυτονόητο. Αυτό που θέλω να πω από αυτό το βήμα είναι ότι οι κάτοικοι του Δήμου Διονύσου σε συνεργασία με αυτούς των όμορων Δήμων Ωρωπού και Κηφισιάς θα χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο, προκειμένου να μην μπουν νέα διόδια μέσα στην Αττική, κάθε μέσο για να σταματήσουν την περαιτέρω οικονομική αφαίμαξη και την περιβαλλοντική υποβάθμιση των περιοχών τους.
Θα χρησιμοποιήσουμε κάθε μέσο για να σταματήσουμε την αδικία.
Οι απόψεις μας έχουν ήδη διατυπωθεί και δημοσιοποιηθεί και βαδίζουμε πάνω σ’ αυτή την γραμμή.
Για εμάς δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά μόνο ο ελεύθερος από διόδια δρόμος της Εθνικής οδού εντός της Αττικής.