Ποια η μεγαλύτερη δυσκολία που συνάντησε η νέα Δημοτική Αρχή στις πρώτες 100 ημέρες της θητείας της; Είναι ευχαριστημένη από την απόδοση και τη λειτουργία των υπηρεσιών αλλά και των στελεχών της; Τι γίνεται με την παραχώρηση των σχολικών χώρων στα σωματεία και στους Συλλόγους; Θα γκρεμιστεί ή θα επισκευαστεί το 1ο Δημοτικό στο Κρυονέρι; Επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις που μιλούν για δεκάδες χιλιάδων ευρώ διαφυγόντα κέρδη στα δημοτικά τέλη, από όσους δήλωναν πλασματικά τετραγωνικά επί δεκαετίες; Στα παραπάνω, και σε κάμποσα ακόμη, απαντά ο Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης, ανήμερα της εορτής του Διονυσίου εκ Ζακύνθου (παρόλο που η δική του γιορτή, όπως μάθαμε, είναι του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου!).
Η παρακάτω συνέντευξη ξεκινά με ένα κάλεσμα του κ. Ζαμάνη: «Όλοι την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου στις 12 το μεσημέρι στη Βαρυμπόμπη ενάντια στα διόδια. Αλλιώς, αν μπουν διόδια στον Άγιο Στέφανο και στη Βαρυμπόμπη, όχι στη δουλειά μας, αλλά ούτε στο super market δεν θα μπορούμε να πάμε. Για μας δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά μόνο ο ελεύθερος από διόδια εντός Αττικής δρόμος της Εθνικής Oδού».
«Μεγάλα κενά στην οργάνωση των υπηρεσιών»
Ο.Δ. Σ΄αυτές τις 100 πρώτες ημέρες διοίκησης, κύριε Ζαμάνη, ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που η νέα Δημοτική Αρχή κλήθηκε να αντιμετωπίσει;
Δ.Ζ. Σε μια αλλαγή διοίκησης η δυσκολία είναι πάντα να βρεις κοινούς ρυθμούς δουλειάς με το προσωπικό, με τις υπηρεσίες, να βρεις και να δεις εκκρεμότητες, να εξοικειωθείς με διαδικασίες που δεν τις γνωρίζεις από πριν, να εξασφαλίσεις τη συνέχεια της διοίκησης. Επιγραμματικά θα έλεγα πως η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η οργάνωση των υπηρεσιών. Παρόλο που ο Δήμος μας έχει τεράστιες δυνατότητες, εντούτοις παρουσιάζει μεγάλα κενά στην οργάνωση, που ομολογώ δεν τα περίμενα.
Ο.Δ. Πώς αντιμετωπίζετε αυτή την έλλειψη οργάνωσης;
Δ.Ζ. Διορθωτικά. Ήδη για κάποιες υπηρεσίες έχουμε φτάσει σε επιθυμητό επίπεδο οργάνωσης, ενώ για κάποιες άλλες έχουμε δρόμο ακόμη. Σκοπεύουμε άλλωστε να κάνουμε παρεμβάσεις, όπως την αλλαγή του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, και αλλαγές στην οργάνωση του Δήμου για την καλύτερη απόδοση των υπηρεσιών του. Επίσης, δρομολογούμε ήδη την απόκτηση διαχειριστικής επάρκειας για όλες τις υπηρεσίες του Δήμου, ώστε να λειτουργούν με συγκεκριμένες τυπικές προδιαγραφές και αυστηρά προσδιορισμένο το αντικείμενο του καθένα.
Ο.Δ. Πάντως οι μεταβολές που κάνατε στο προσωπικό «με το καλημέρα», προκάλεσαν αρκετές διαμαρτυρίες, όπως γνωρίζετε…
Δ.Ζ. Οι αλλαγές ποτέ δεν είναι ανώδυνες και εύκολες, ειδικά στο δημόσιο τομέα. Αλλά όλες έγιναν με στόχο την παραγωγή καλύτερου αποτελέσματος. Και θα κριθούμε εξ αυτού. Μέχρι στιγμής πάμε καλά. Ας προσθέσω εδώ πως για τις αλλαγές στο προσωπικό δέχθηκα μέχρι και πολιτικές πιέσεις, κάτι που δεν περίμενα. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ πως πολιτικοί υψηλά ιστάμενοι θα ασχολούνταν με το αν ένας υπάλληλος του Δήμου Διονύσου πήγε από τη μια Δημοτική Κοινότητα στην άλλη ή από τη μια Διεύθυνση στην άλλη. Αυτά είναι για μένα πρωτόγνωρα. Περιττό να προσθέσω πως δεν έχω ενδώσει σε κανενός είδους πίεση.
«Καινοτομία η Αντιδημαρχία Σρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπυξης»
Ο.Δ. Αν η οργάνωση των υπηρεσιών ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία μέχρι σήμερα, ποιο ήταν το σημαντικότερο που κατάφερε η Διοίκησή σας σ’ αυτό το πρώτο τρίμηνο;
Δ.Ζ. Θεωρώ ότι η δημιουργία της ξεχωριστής Αντιδημαρχίας Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης ήταν η πιο σημαντική καινοτομία. Οι αρμοδιότητές της είναι κρίσιμες για το Δήμο και εκτείνονται σε περιοχές που αφορούν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, την εξασφάλιση χρηματοδοτικών εργαλείων, την ποιότητα των μεθόδων και των διαδικασιών, τη διαβούλευση και τον εθελοντισμό. Επενδύουμε πολλά σε αυτό το εγχείρημα. Μέχρι στιγμής τα δείγματα δουλειάς της είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια. Φαίνεται, πάντως, πως στον τομέα χρηματοδοτήσεων, δεν είχαν γίνει και πολλά πράγματα τα προηγούμενα χρόνια, όταν πολλοί Δήμοι, και της περιοχής μας, είχαν προχωρήσει μπροστά. Οι ισχύουσες συνθήκες καθιστούν επιτακτική την εισροή πόρων στο δήμο είτε από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα είτε με την είσπραξη των οφειλομένων.
«Σωστή κατανομή τελών για δίκαιη διοίκηση«
Ο.Δ. Γι’ αυτό το τελευταίο, καταγγείλατε σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο την προηγούμενη Δημοτική Αρχή ότι «σφύριζε αδιάφορα», ενώ γνώριζε πως επιχειρήσεις, κυρίως, από τη Βιομηχανική Περιοχή δήλωναν πολύ λιγότερα τετραγωνικά, με αποτέλεσμα να πληρώνουν και πολύ λιγότερα δημοτικά τέλη. Ισχυρίζεστε επιπλέον πως αυτά τα διαφυγόντα κέρδη του Δήμου αγγίζουν δεκάδες χιλιάδων ευρώ και ήδη κάνετε έρευνα καταγραφής της πραγματικής φορολογητέας ύλης.
Δ.Ζ. Είναι απλό: Η Υπηρεσία Εσόδων του Δήμου, με εντολή της Διοίκησης, έστειλε επιστολή προς τους επιχειρηματίες της Βιομηχανικής Ζώνης και ζήτησε να επικαιροποιήσουν τα τετραγωνικά τους. Η ανταπόκριση που είχαμε ήταν άμεση. Για πολλές χιλιάδες τετραγωνικά μάλιστα. Και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.
Ο.Δ. Δηλαδή, τέτοια διαδικασία δεν είχε ενεργοποιηθεί μέχρι σήμερα στον καλλικρατικό Δήμο;
Δ.Ζ. Και για πολλά προηγούμενα χρόνια. Οι αποκλίσεις ανάμεσα στα δηλωμένα και στα πραγματικά τετραγωνικά σε πολλές περιπτώσεις φαίνονται και δια γυμνού οφθαλμού ακόμη. Εμείς στείλαμε την επιστολή και γιατί υπήρχαν έντονες φήμες αλλά και γιατί βλέπαμε τις αποκλίσεις. Και υπήρξε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Και οι φήμες και τα προφανή επαληθεύτηκαν. Όσο για το παρελθόν, θα κριθεί και θα παρουσιαστεί αναλυτικά όταν συγκεντρωθούν συγκεκριμένα νούμερα. Κοιτάξτε, η σωστή κατανομή των τελών είναι ο μόνος τρόπος για να είσαι δίκαιος. Όταν είχαν έρθει για συνέντευξη τα παιδάκια των Δημοτικών Σχολείων στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Τοπικής Δημοκρατίας, με ρώτησαν με ποιο τρόπο παίρνω τις αποφάσεις. Τους απάντησα πως προσπαθώ να είναι δίκαιος και νόμιμος. Και αυτό που κάνουμε με τη φορολογητέα ύλη θεωρώ ότι διέπεται και από τις δυο αρχές, και της δικαιοσύνης και της νομιμότητας.
Ο.Δ. Πότε πιστεύετε πως η διαδικασία της ακριβούς αποτύπωσης θα έχει ολοκληρωθεί, ώστε να δούμε τα αποτελέσματα;
Δ.Ζ. Πιστεύω ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015, τουλάχιστον με τη Βιομηχανική Ζώνη, θα έχουμε τελειώσει.
Ο.Δ. Άρα υπάρχουν και στα σπίτια ανάλογες αποκλίσεις;
Δ.Ζ. Ασφαλώς. Και σημειώστε πως όσο βρίσκουμε τα πραγματικά δεδομένα, τόσο θα μειώνονται και τα δημοτικά μας τέλη. Αυτό είναι προς όφελος όλων μας: Δεχόμαστε ίδιες υπηρεσίες και θα πρέπει να χρεωνόμαστε δίκαια.
Ο.Δ. Τότε γιατί η Σταμάτα, που δεν έχει το ίδιο νερό με όλες τις υπόλοιπες Κοινότητες, πληρώνει το ίδιο;
Δ.Ζ. Σωστά, και είναι προεκλογική μας δέσμευση- που δεν την ξεχνάμε- αυτό να το διορθώσουμε. Μην με ρωτήσετε όμως σήμερα το χρονικό ορίζοντα, γιατί δεν είμαι έτοιμος να σας απαντήσω.
«Ίσως η επιλογή μας ήταν λανθασμένη»
Ο.Δ. Τις προάλλες το Δημοτικό Συμβούλιο κλήθηκε να επιλέξει Συμπαραστάτη του Δημότη και απέτυχε, παρόλο που προσήλθαν 6 υποψήφιοι με αξιόλογα βιογραφικά. Για να απευθύνετε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση αυτή, συμπεραίνω πως η Δημοτική Αρχή ήθελε να εκλεγεί ο Συμπαραστάτης. Συνεπώς, γιατί δεν υπήρξε παρέμβαση, και προσωπική σας, ώστε η διαδικασία να τελεσφορήσει;
Δ.Ζ. Επιλογή μας ήταν να μην παρέμβουμε καθόλου στη διαδικασία. Απόδειξη πως οι υποψήφιοι, όπως δείχνουν οι ψήφοι που συγκέντρωσε ο καθένας, ψηφίστηκαν ελεύθερα από όλες τις παρατάξεις. Ίσως η επιλογή μας να μην κατευθύνουμε τη δημοτική μας ομάδα να ήταν λανθασμένη. Από την άλλη πλευρά, μια διαφορετική στάση πιστεύω πως θα οδηγούσε σε πόλωση. Έτσι, αφήσαμε τα πράγματα να εξελιχθούν ελεύθερα.
Ο.Δ. Δεν εννοούσα όμως τέτοια παρέμβαση και εκ των προτέρων συσπείρωση, αλλά πρόσκληση στις παρατάξεις, τουλάχιστον σ’ αυτές που δέχονται το θεσμό, να ριχτούν γέφυρες και να ξεπεραστούν τα εμπόδια, μια που και εσείς και η Ενωτική Πρωτοβουλία και η Νέα Πνοή, οι εταίροι σας δηλαδή, συνομολογείτε πως θέλετε το Συμπαραστάτη. Να το κυνηγήσετε. Αλλιώς προς τι η πρόσκληση ενδιαφέροντος;
Δ.Ζ. Έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα με την εκλογή του Συμπαραστάτη, είχαμε δυο υποψηφιότητες με -ας πούμε- παραταξιακή ταυτότητα. Θεωρώ, λοιπόν, ότι δεν θα ήταν εφικτό εκείνη την ώρα να επιτευχθεί συναίνεση.
Ο.Δ.Υπάρχει η σκέψη να ξαναγίνει η προσπάθεια;
Δ.Ζ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, μπορούμε να το ξαναπροσπαθήσουμε μέσα σε έξι μήνες. Μακάρι να υπάρξει το πρόσωπο που θα συγκεντρώσει την ευρύτερη δυνατή αποδοχή των παρατάξεων. Αυτό που θα επιδιώξω είναι πως από το δικό μας χώρο, ως παράταξη, δεν θα είναι κανένας υποψήφιος.
«Η οργάνωση των υπηρεσιών θα φέρει μείωση των απ’ευθείας αναθέσεων»
Ο.Δ. Ας πάμε λίγο πιο πίσω. Στα Δημοτικά Συμβούλια και τις Οικονομικές Επιτροπές την περασμένη τριετία, όπου όντας στη μείζονα μειοψηφία, καταψηφίζατε εκ προοιμίου ό, τι είχε να κάνει με απ’ ευθείας αναθέσεις. Από την αρχή της Διοίκησής σας εντούτοις αυτές οι αναθέσεις δεν λείπουν καθόλου. Αυτοαναιρείστε;
Δ.Ζ. Σας είπα προηγουμένως για τα κενά που βρήκαμε στην οργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου. Είναι αλήθεια πως περιμέναμε οι υπηρεσίες να λειτουργούν πιο τυποποιημένα και με συγκεκριμένες διαδικασίες. Στόχος είναι ο Δήμος να οργανωθεί με τέτοιο τρόπο που για την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων να μην απαιτείται η παρέμβαση των αιρετών, που δεν είναι αυτός ο ρόλος τους και που μπορεί να δημιουργεί και την αίσθηση της μεροληπτικής αντιμετώπισης. Δυστυχώς δεν είμαστε στο σημείο αυτό. Για προβλήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα, ο τρόπος επίλυσης δεν είναι προγραμματισμένος. Έτσι, πράγματι βρεθήκαμε στη θέση να προχωρήσουμε σε απ’ ευθείας αναθέσεις, που όμως συνεχώς θα δείτε να μειώνονται.
«Χρήματα χωρίς παραστατικά στο ΘΕΣΠΙ»
Ο.Δ. Νομικό Πρόσωπο ΘΕΣΠΙΣ. Για τη λειτουργία του στο παρελθόν έχουν γραφτεί και ειπωθεί και καταγγελθεί πολλά και η εικόνα συνεχίζει και σήμερα να είναι θολή.
Δ.Ζ. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, γίνεται διαχειριστικός έλεγχος από τις υπηρεσίες του Δήμου για το τι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Με ποιον τρόπο εισέπραττε χρήματα ο ΘΕΣΠΙΣ και πώς τα απέδιδε. Σύντομα θα έχουμε τα αποτελέσματα. Το μόνο που τώρα μπορώ να πω είναι πως εισπράττονταν χρήματα χωρίς τα απαραίτητα παραστατικά. Για ένα ΝΠΔΔ, όπως είναι ο ΘΕΣΠΙΣ, ούτε μισό ευρώ δεν θα πρέπει να εισπράττεται, αν δεν εκδίδεται παραστατικό αριθμημένο, με τη σφραγίδα του Νομικού Προσώπου, που να λέει ποιος έδωσε τα χρήματα και για ποιο λόγο. Οτιδήποτε άλλο είναι ελεγκτέο.
«Θα ενθαρρύνουμε συγχωνεύσεις Συλλόγων»
Ο.Δ. Χειριστήκατε το θέμα της παραχώρησης των σχολικών χώρων στα σωματεία, τελείως διαφορετικά από ό,τι μέχρι σήμερα. Η απόφαση για την επιβολή του αντιτίμου των 3 ευρώ την ώρα και η υποχρεωτική ασφάλιση των αθλητών τους, έκαναν τα σωματεία να μιλούν για οικονομική απόγνωση και χαράτσια. Πώς φτάσατε στην απόφαση αυτή;
Δ.Ζ. Πράγματι οι σύλλογοι λένε «με τις αποφάσεις αυτές, θα μας κλείσετε». Αν δεν έπαιρναν κανενός είδους συνδρομή, ο Δήμος, ναι, θα έπρεπε να παραχωρεί τους χώρους δωρεάν. Όμως, όλοι οι σύλλογοι εισπράττουν συνδρομή. Συνεπώς, για τους χώρους που χρησιμοποιούνται, δεν πρέπει τα σχολεία να πάρουν τουλάχιστον τα λειτουργικά τους έξοδα- θέρμανση και φώτα; Γιατί τα χρήματα θα πηγαίνουν στα σχολεία και όχι στο Δήμο. Μιλάμε εδώ για ένα ποσό της τάξης των 750 ευρώ περίπου το μήνα. Με βάση τις καταστάσεις των συλλόγων, αν το ποσό επιμερισθεί στους ωφελούμενους, τότε μιλάμε για μια επιβάρυνση όχι μεγαλύτερη από 1-1,2 ευρώ ανά άτομο.
Ο.Δ. Υπάρχει όμως και το επιπλέον ποσό για την ασφάλιση. Διπλό χαράτσι, δηλαδή.
Δ.Ζ. Ακόμη 1-1,5 ευρώ το μήνα ανά άτομο. Συνολικά 2,5- 3 ευρώ. Όταν η μηνιαία συνδρομή στους συλλόγους κυμαίνεται από 15 έως 40 ευρώ. Η αναλογία δηλαδή είναι 10-20% το πολύ. Και το θεωρώ απολύτως ρεαλιστικό, όταν μιλάμε για το χώρο και την ασφάλιση των αθλητών.
Ο.Δ. Πώς σκοπεύετε να εφαρμόσετε αυτήν την απόφαση, τη στιγμή που συναντάει τόσες αντιδράσεις;
Δ.Ζ. Η αλήθεια είναι πως η νέα διαδικασία δεν έχει περπατήσει μέχρι στιγμής. Πάντως, αν υπάρχουν σύλλογοι που υποστηρίζουν πως θα κλείσουν, πρέπει να σκεφτούν, ενδεχομένως, τρόπους για να παραμείνουν βιώσιμοι. Από την πλευρά μας προσανατολιζόμαστε και επιθυμούμε τις συγχωνεύσεις συλλόγων, δίνοντας κίνητρα γι’ αυτό. Προσωπικά το εύχομαι. Όχι μόνο για τους αθλητικούς, αλλά και για τους πολιτιστικούς συλλόγους. Έτσι θα επιτευχθεί όχι μόνο οικονομία κλίμακας, αλλά και ενιαία ταυτότητα για το Δήμο. Χρειάζεται να αρχίσουμε να νιώθουμε δημότες του ίδιου Δήμου κι όχι των διαφορετικών δημοτικών κοινοτήτων. Οι συγχωνεύσεις θα είναι ένα καλό βήμα προς την ομογενοποίηση.
Ο.Δ. Τη μέρα που ορκιζόσασταν Δήμαρχος υποσχεθήκατε πως στα μέσα Οκτωβρίου θα δίνατε την πραγματική εικόνα του Δήμου, όπως τον παραλάβατε. Μέσα Δεκεμβρίου και τέτοια εικόνα δεν έχει δημοσιοποιηθεί.
Δ.Ζ. Κάποια πράγματα έχουν ήδη φανεί. Για παράδειγμα, πρόσφατα πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο ο ισολογισμός, δηλαδή η πραγματική εικόνα του Δήμου, για το 2012. Εκεί παρουσιάζεται μια ζημιά 700.000 ευρώ, με κάποιες παρατηρήσεις που λένε πως μπορεί η ζημιά να είναι αρκετά μεγαλύτερη. Αυτό απαντάει, εν μέρει, και στον ισχυρισμό της προηγούμενης Διοίκησης πως άφησε στο ταμείο του Δήμου 12 εκατομμύρια παρακαταθήκη. Ο Δήμος είναι –όντως- καλά ταμειακώς. Αλλά αν κάθε χρόνο τα έξοδα είναι περισσότερα από τα έσοδα, τότε δεν βαδίζει καλά οικονομικά. Ιδανικά, στο τέλος της χρονιάς θα έπρεπε τα έξοδα να είναι ακριβώς όσα και τα έσοδα. Ήδη έχουμε βγάλει προκήρυξη για να αναθέσουμε τον ισολογισμό του 2013 και 2014. Τότε θα έχουμε επίσημη εικόνα, ώστε να μη μιλάμε για εκτιμήσεις αλλά για επίσημα στοιχεία.
«Δική μου η ευθύνη για το κενό στην ενημέρωση»
Ο.Δ. Στα 30 χρόνια που ασχολούμαι δημοσιογραφικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι η πρώτη φορά που Δήμος, τρεις μήνες μετά την ανάληψη της θητείας από Διοίκηση, δεν έχει Γραφείο Τύπου, δηλαδή μια υπηρεσία ενημέρωσης του πολίτη για ό, τι συμβαίνει στην πόλη του. Για το κενό αυτό έχει δεχτεί η Διοίκησή σας κριτική, και από τον τοπικό Τύπο αλλά και από δημότες, νομίζω απολύτως δικαιολογημένη.
Δ.Ζ. Παραδέχομαι πως το Γραφείο Τύπου θα έπρεπε να έχει στηθεί και να έχει στελεχωθεί, όχι βέβαια σαν όργανο προπαγάνδας της διοίκησης αλλά σαν μέσο επικοινωνίας με τους πολίτες και ασφαλώς και με τα ΜΜΕ. Είναι πράγματι έλλειψη. Και οφείλεται σε μένα, που η επικοινωνία- χωρίς να παραγνωρίζω την αξία της- ποτέ δεν ήταν η βασική μου προτεραιότητα. Είμαι της άποψης πως αν κάνεις ουσιαστική δουλειά, τότε θα μαθευτεί αργά ή γρήγορα. Παρόλ’ αυτά- και ο Τύπος που μας ασκεί κριτική γι’ αυτό το κενό- έχει δίκιο, το Γραφείο θα στελεχωθεί σύντομα, μετά από τις Γιορτές.
«Ό,τι εξυπηρετεί καλύτερα τις σχολικές ανάγκες στο Κρυονέρι»
Ο.Δ. Ανήκω κι εγώ σ΄αυτούς που απορούν και ρωτούν: Το σχολείο στο Κρυονέρι θα γκρεμιστεί ή όχι; Ποιες τελικά είναι οι προθέσεις σας;
Δ.Ζ. Αυτό που εξετάζουμε είναι η δυνατότητα επανάχρησής του, τουλάχιστον μέχρι να εξασφαλιστούν οι πόροι για να φτιαχτεί κάτι καλύτερο. Ποια είναι η σκέψη μας: Ακόμη και αν αύριο βρεθούν τα χρήματα για νέο σχολείο, δεν θα είναι έτοιμο πριν 4 χρόνια. Συνεπώς, προετοιμαζόμαστε και για ένα σχέδιο επανάχρησής του.
Ο.Δ. Για να καταλάβω, πάμε για επανάχρηση πάση θυσία, πληρώνουμε 20000 ευρώ για μελέτη και αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες για να ξαναγίνει το σχολείο λειτουργικό; Ή πιέζουμε τώρα, χτες, έξω από τον ΟΣΚ όλοι μαζί, ώστε ένα έργο τόσο ώριμο, να βρει αμέσως χρηματοδότηση με το που θα «ανοίξει» κάποιο σχετικό πρόγραμμα;
Δ.Ζ. Κατ’ αρχάς, δεν ξέρουμε τι θα δείξει η μελέτη, αν θα κριθεί κατάλληλο για επανάχρηση ή όχι. Επιπλέον, με βάση τα λεγόμενα του ΟΣΚ, μετά το Μάρτιο θα πρέπει να πάμε και να διεκδικήσουμε τι μπορούμε να πάρουμε για σχολική στέγη στο Δήμο. Άρα, ανάλογα με το τι θα δείξει η μελέτη, θα δούμε και τι εξυπηρετεί καλύτερα και τις ανάγκες της περιοχής. Εξάλλου, ό, τι παλιό, δεν πρέπει να γκρεμίζεται κατ’ ανάγκη.
Ο.Δ. Μα, σύμφωνα με τον ΟΣΚ, το σχολείο δεν θα γκρεμιζόταν γιατί είναι παλιό, αλλά επειδή έχει ανάγκη από επέκταση. Τέτοια επέκταση στο συγκεκριμένο κτήριο κρίθηκε ακατάλληλη από τον ΟΣΚ που προτίμησε την ανέγερση νέου.
Δ.Ζ. Τέτοια τεχνική έκθεση γραπτή από μηχανικούς του ΟΣΚ μέσα στο φάκελο του σχολείου δεν υπάρχει.
«Υπάρχουν ηγεμονικές συμπεριφορές, και πρέπει να εκλείψουν»
Ο.Δ. Σε κάποιες Κοινότητες οι αιρετοί- τοπικοί σύμβουλοι, εντεταλμένοι, Αντιδήμαρχοι- συνεργάζονται αρμονικά. Και σε άλλες Κοινότητες υπάρχουν διαμαρτυρίες, είτε για επικάλυψη αρμοδιοτήτων, είτε γιατί θεωρούν έλλειψη εμπιστοσύνης στο πρόσωπό τους να έχουν κάποιον να τους ελέγχει.
Δ.Ζ. Όταν τα παδιά και πάλι από τα σχολεία, κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα, με ρώτησαν πως νιώθω, τους απάντησα πως αισθάνομαι ως υπάλληλος. Και το εννοώ: Κάνω μια δουλειά, τη Διοίκηση του Δήμου, με βάση την εντολή που μου έδωσαν οι συμπολίτες μας, ο εντολέας μου.Αυτό πολλές φορές το ξεχνάμε οι αιρετοί και νιώθουμε αφεντικά. Δεν είναι όμως κακό, αντιθέτως μάλιστα, να ελεγχόμαστε ανά πάσα στιγμή και από τον οποιονδήποτε. Συνεπώς, δεν μπορώ να δικαιολογήσω διαμαρτυρίες λόγω ελέγχου. Κανονικά, πρέπει να δίνουμε λογαριασμό και στον περαστικό ακόμη. Και το θεωρώ επιτυχία αν όλοι μπορέσουμε να λειτουργήσουμε δεχόμενοι τον έλεγχο, όχι από το συνάδελφό μας αιρετό, αλλά και από τον περαστικό, τον εργαζόμενο στο Δήμο, τον επισκέπτη. Έτσι μπορούμε να παρέχουμε ουσιαστική υπηρεσία. Αλλιώς κινδυνεύουμε να γίνουμε δυνάστες. Θα σας θυμίσω αυτό που έχει γράψει ο συντοπίτης μας, ο Δημήτρης ο Μπουραντάς για τη διαφορά μεταξύ ηγέτη και ηγεμόνα: Ο πρώτος υπηρετεί τους άλλους, ενώ τον δεύτερο τον υπηρετούν. Θα πρέπει λοιπόν να εκλείψουν οι ηγεμονικές συμπεριφορές. Και στην παράταξή μας, και στο Δημοτικό Συμβούλιο, και σε όλους τους αιρετούς, για να πάμε ένα βήμα μπροστά. Και αν με ρωτάτε αν υπάρχουν ηγεμονικές συμπεριφορές στην παράταξη της Διοίκησης, σας απαντώ πως ναι, υπάρχουν, και θα πρέπει να εκλείψουν. Όλοι είμαστε υπόλογοι στον κάθε πολίτη για πράξεις και παραλείψεις μας. Αλλά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να βλέπεις τη θέση ως διακονία, και όχι ως οφίτσιο.
Ο.Δ. Σας ευχαριστώ!
Δ.Ζ. Κι εγώ σας ευχαριστώ. Ραντεβού την Κυριακή στην Βαρυμπόμπη!