logo


Απανωτά ερωτήματα, διαμαρτυρίες και επισημάνσεις σχετικά με τη λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης βλέπουν τις τελευταίες ημέρες το φως της δημοσιότητας. Η Τ. Κώνστα από τη Δημοκρατική Ανατροπή Διονύσου, ο Τ. Καλότυχος από τη Νέα Πνοή για το Διόνυσο και η Α. Τόκα από την Ενωτική Πρωτοβουλία, αναφερόμενοι και στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής αλλά και στη λειτουργία της μέχρι σήμερα, σε ξεχωριστές επιστολές επισημαίνουν τα παρακάτω:

Έχοντας περάσει σχεδόν ένας μήνας από το αίτημα μου για την χορήγηση  αντιγράφων των πρακτικών (χειρόγραφων και δακτυλογραφημένων των συνεδριάσεων 13η του 2014,14η του 2014,15η του 2014,1η του 2015, 2η του 2015,3η του 2015,4η του 2015 και 5η του 2015 καθώς και των αποφάσεων αυτών δεν έχω λάβει όχι μόνο απάντηση αλλά ούτε τον αριθμό πρωτοκόλλου της προηγούμενης επιστολής μου που στάλθηκε ηλεκτρονικά στις 21.4.2015.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Χρονόπουλο ενημερώθηκα ότι τα δακτυλογραφημένα πρακτικά επικολλούνται με κόλλα πάνω στα χειρόγραφα, γεγονός που θέτει τα εξής ερωτήματα  και διαπιστώσεις : 

1.Με ποια απόφαση του νομικού προσώπου συμβαίνει αυτό; Μέχρι τη μέρα της παραίτησής μου από γραμματέας της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής τα δακτυλογραφημένα πρακτικά επικολλώνταν με ζελοτέιπ πάνω στα χειρόγραφα ώστε να είναι εύκολη η αντιπαραβολή των χειρόγραφων και των δακτυλογραφημένων πρακτικών. Επικόλληση με κόλλα έγινε μόνο στη 1η συνεδρίαση του 2015 στην οποία απουσίασα, γεγονός που επισήμανα με το υπ΄αρ.πρωτ. 150/27.2.2015 έγγραφό μου.

2.Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν τα χειρόγραφα πρακτικά όπως ενημερώθηκα τηλεφωνικώς πως είναι δυνατόν  να μπορέσουμε να κάνουμε αντιπαραβολή των χειρόγραφων με τα δακτυλογραφημένα; 

3.Δεδομένου του γεγονότος ότι η απόφαση μας  46/2015 απεστάλη λάθος στη 10η συνεδρίαση 2015  του δημοτικού συμβουλίου και χρειάστηκε να σταλθεί ορθή επανάληψη

διατηρώ  τις επιφυλάξεις μου ως προς την υπογραφή των δακτυλογραφημένων πρακτικών περασμένων συνεδριάσεων που θα μου παρουσιαστούν για υπογραφή.

Αναμένοντας τον αρ. πρωτ. της επιστολής μου καθώς και την επίσημη έγγραφη απάντησή σας.

Με εκτίμηση, 

Κώνστα Αναστασία 

Μέλος της Σχολικής Επιτροπής Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

****

«Συμμετείχα την Παρασκευή 22/5 στη συνεδρίαση της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής. Στην Ημερήσια Διάταξη της συνεδρίασης υπήρχαν δεκαέξι θέματα, εκ των οποίων τα οκτώ (8) αφορούσαν αιτήματα δαπανών διευθυντών σχολείων, τα πέντε (5) παραχωρήσεις σχολικών χώρων, ένα (1) αφορούσε ενημέρωση για την παράδοση-παραλαβή της Επιτροπής από τον Πρόεδρο και το τελευταίο, άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τη συντήρηση, αναγόμωση, αντικατάσταση πυροσβεστήρων των σχολικών μονάδων.

Τα προαναφερόμενα θέματα απασχόλησαν την Επιτροπή περισσότερο από 3 ώρες, γεγονός που αποδεικνύει, για ακόμη μια φορά, ότι η παρούσα επιτροπή, με τη σημερινή της σύνθεση και με την ευθύνη όλων μας, είναι δύσκαμπτη, αντιπαραγωγική και ανούσια.

Ενδεικτικά να αναφέρω ότι τα τυπικά θέματα των αιτημάτων των διευθυντών των σχολείων ήταν όλα μικροδαπάνες, τις οποίες υποτίθεται ότι μπορούν και οφείλουν να αντιμετωπίζουν από μόνοι τους οι Διευθυντές, με τα χρήματα που αναλογούν σε κάθε σχολείο και έχουν δικαίωμα να διαχειρίζονται οι ίδιοι.

Για το θέμα των παραχωρήσεων δε, είναι τόσο συγκεκριμένη η νομοθεσία και το ζήτημα σχετικά με τις προϋποθέσεις παραχώρησης έχει εξαντληθεί εδώ και ένα χρόνο με τις συνεχείς και επαναλαμβανόμενες συζητήσεις, που θα έπρεπε πλέον να εξετάζονται σε ελάχιστο χρόνο οι φάκελοι των δικαιολογητικών και να λαμβάνονται άμεσα οι αποφάσεις. Πρότεινα μάλιστα στην επιτροπή, να συγκροτηθεί μία ομάδα ελέγχου των δικαιολογητικών των αιτημάτων παραχωρήσεων με τη συμμετοχή του Προέδρου και εφ’όσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, να γίνεται δεκτό το αίτημα με θετική εισήγηση, χωρίς συζήτηση στην ολομέλεια. Με την πρότασή μου συμφώνησαν και ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πέτρος Χρονόπουλος και ο Διευθυντής του 2ου Δημοτικού Κρυονερίου.

Δυστυχώς κάποιοι θεωρούν ότι η Σχολική Επιτροπή αποτελεί πρόσφορο πεδίο για φιλοσοφικές συζητήσεις. Ο Πρόεδρος έχει ευθύνη να ορίσει το πλαίσιο, ώστε να γίνουν οι συνεδριάσεις παραγωγικές. Γιατί να ταλαιπωρούνται αδικαιολόγητα οι φορείς, που δε συνεδριάζει η Επιτροπή κι όταν συνεδριάζει, που απορρίπτει τα αιτήματά τους, με μη σύννομο σκεπτικό;

Μετά λοιπόν από αυτή την καθ’ όλα αντιπαραγωγική προσέγγιση των θεμάτων των μικροδαπανών και των παραχωρήσεων, που συζητήθηκαν για περισσότερο από 3 ώρες,  τα σημαντικά θέματα που έπρεπε να μας απασχολήσουν, όπως ήταν η λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής μετά την πυρκαγιά, καθώς και ο διαγωνισμός για την ανάθεση  υπηρεσιών σχετικά με τους πυροσβεστήρες πέρασαν στα «ψιλά» και δε συζητήθηκαν. Για το λόγο αυτό, πρότεινα στον Πρόεδρο της Επιτροπής, τα θέματα που αφορούν διαγωνισμούς να συζητιούνται σε ξεχωριστές συνεδριάσεις.

Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά, ότι η κατάσταση που επικρατεί τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή, τείνει να είναι αποτέλεσμα ανοργάνωτης δράσης και έλλειψης πολιτικής βούλησης.

Τάσος Καλότυχος

Μέλος Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Διονύσου»

***

1. Να τηρούνται ηχογραφημένα πρακτικά των συνεδριάσεων της σχολικής επιτροπής, καθώς έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα αναξιοπιστίας των τηρούμενων μέχρι σήμερα πρακτικών και δεν ήταν δυνατή μέχρι τώρα η αντιπαραβολή των πρόχειρων πρακτικών με τα καθαρογραμμένα, (λόγω επικολλήσεως των καθαρογραμμένων επάνω στα πρόχειρα), με αποτέλεσμα να μην έχουν χορηγηθεί μέχρι σήμερα αντίγραφα των πρακτικών προηγούμενων συνεδριάσεων (αν και αυτά έχουν ζητηθεί εδώ και καιρό και έχει παρέλθει η νόμιμη από το νόμο προθεσμία) τα οποία μετά τη διαμαρτυρία μας πρωτοκολλήθηκαν ως αιτήματα.

2. Να ενημερωθεί το σώμα για τα έσοδα και τα έξοδα του ταμείου της επιτροπής εν όψει λήξεως του σχολικού έτους.

3. Στη συνεδρίαση εκτός και εντός ημερησίας διατάξεως τέθηκαν 10 θέματα παραχωρήσεων σχολικών χώρων, από τα οποία για δύο παραχωρήσεις είχε ήδη παρέλθει η ημερομηνία έναρξής τους. Ενώ διατυπώθηκε η εύλογη απορία τι θα γινόταν αν η εισήγηση της σχολικής επιτροπής ήταν αρνητική, ενώ η παραχώρηση έχει ήδη ξεκινήσει!

4. Η ταχύτητα αντιμετώπισης από το Προεδρείο των πολλών και καθημερινών προβλημάτων των σχολείων αντί να αυξάνεται, μειώνεται περισσότερο. Ενδεικτικά επισημάνθηκε ότι από τα 11 αιτήματα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Διονύσου, ήρθαν προς ψήφιση μόνο τα 2! 

5. Η πρόταση του Προέδρου κ. Χρονόπουλου να μην περνούν από συμβούλιο της σχολικής επιτροπής τα αιτήματα παραχωρήσεων, αλλά να περνούν μόνο από μια τριμελή επιτροπή δεν έγινε δεκτή από την εκπρόσωπό μας, όπως και τελικά από το σώμα, διότι με τον τρόπο αυτό θα μειώνονταν περισσότερο ο θεσμικός ρόλος των υπόλοιπων μελών.

Αλεξάνδρα Τόκα

Μέλος Σχολικής Επιτροπής Α’Βάθμιας Εκπαίδευσης