Διεκπεραίωση αιτημάτων ή επί της ουσίας συζήτηση; Λειτουργία με κανόνες και συγκεκριμένες διαδικασίες ή αντιμετώπιση των προβλημάτων κατά περίπτωση και αποσπασματικά; Τελικά: Αποτελεσματικότητα και αναβάθμιση λειτουργίας ή συνέχιση αδιέξοδων πρακτικών που αποδεδειγμένα οδηγούν σε υποβάθμιση και απαξίωση του ρόλου, ή και αδυναμία παραγωγής έργου;
Η χθεσινή (2/6) συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης έδειξε πως ο δρόμος για τη μετατροπή της σε συλλογικό όργανο παραγωγής ουσιαστικής πολιτικής και όχι απλών διεκπεραιωτικών αποφάσεων είναι ακόμη μακρύς.
Σε τούτη τη διαπίστωση συγκλίνουν τόσο οι τοποθετήσεις αρκετών μελών του Διοικητικού της Συμβουλίου, όσο και οι επιστολές- παρεμβάσεις των Τ. Κώνστα και Στ. Μιχιώτη (σ.σ. που δημοσιεύονται σε ξεχωριστή ανάρτηση). Όλων οι εκτιμήσεις αναδεικνύουν, με στοιχεία, τις παθογένειες της εν λόγω Επιτροπής:
*Δυσλειτουργία στην εκτέλεση αποφάσεων- που αναρτώνται στη Διαύγεια με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ πολλές παραμένουν ανεκτέλεστες
*Απουσία καταγραφής και ιεράρχησης των σχολικών αναγκών, και καθυστέρηση κατά συνέπεια στους διαγωνισμούς για την κάλυψή τους
*Αιτήματα φορέων που δεν έρχονται ποτέ προς συζήτηση
*Αποσπασματική αντιμετώπιση των προβλημάτων
*Μη ύπαρξη συνολικής εικόνας για τις ανάγκες των σχολείων και τις χρηματοδοτήσεις εκ μέρους της Σχολικής Επιτροπής
*Δυσλειτουργία της γραμματειακής υποστήριξης, και σε επίπεδο δεοντολογίας
Αποκορύφωμα στη χθεσινή συνεδρίαση το αίτημα του Α. Δελαγραμμάτικα, που υποστηρίχθηκε και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Π. Χρονόπουλο, να ψηφιστούν θέματα χωρίς την παρουσία των ενδιαφερομένων φορέων. Το εν λόγω αίτημα, που έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τη λειτουργία συλλογικού δημοτικού οργάνου και τις υποχρεωτικές ανοιχτές διαδικασίες, απετράπη με την ουσιαστική παρέμβαση και του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου- και μέλους της Σχολικής Επιτροπής- Σπ. Γιαννουλάτου.
Για την ιστορία να σημειωθεί πως από τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης, τα αιτήματα για παραχώρηση σχολικών χώρων στο ABC, στον ΑΟ Άνοιξης και στο ΑΣ Ροδόπολης τους καλοκαιρινούς μήνες απορρίφθηκαν με παρόμοιο σκεπτικό και χωρίς σχεδόν συζήτηση, απορρίφθηκε επίσης το αίτημα για την πληρωμή χορδιστή πιάνου, ενώ εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του μειοδοτικού διαγωνισμού για συντήρηση των πυροσβεστήρων.
Είναι αλήθεια πως η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών δοκιμάστηκε σοβαρά στη διάρκεια της θητείας αυτής της Δημοτικής Αρχής: Εκτός από την παραίτηση Προέδρου στην Πρωτοβάθμια λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του και την υπό παραίτηση διατελούσα Πρόεδρο της Δευτεροβάθμιας, υπενθυμίζουμε τις φωτιές στα γραφεία τους στην Άνοιξη, λίγο μετά την απόφαση του Δήμου για εξονυχιστικό έλεγχο στα οικονομικά τους στοιχεία.
Τα παραπάνω, αντί να οδηγήσουν σε επανεξέταση του ρόλου των Επιτροπών και θωράκιση της λειτουργίας τους με διαδικασίες και κανόνες απόλυτης διαφάνειας, ενημέρωσης και συλλογικής αντιμετώπισης, δημιούργησαν αντακλαστικά εσωστρέφειας και φοβίας για ύπαρξη και δράση εσωτερικών αντιπάλων.
Τα οποία, βέβαια, ταλανίζουν και βαλτώνουν τη λειτουργία όλων των Νομικών Προσώπων, και όλων των συλλογικών οργάνων, του Δήμου. Απάντηση και θεραπεία στις παραπάνω διαπιστώσεις, θα μπορούσε να είναι η βούληση της Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει σε εκείνες τις κινήσεις και πρωτοβουλίες που θα αλλάξουν συνολικά τη φιλοσοφία λειτουργίας- και τη δική της και των δημοτικών οργάνων.
Απάντηση, προφανώς, θα μπορούσε να είναι και η κατάργησή τους.