Αυτό το καλοκαίρι, το μη κερδοσκοπικό σωματείο Πευκίτες οργανώνει Σχολείο του Δάσους στη Σταμάτα.
Σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής του Δάσους και των Ελεύθερων Σχολείων κι έτσι όπως έχουν εφαρμοστεί σε χώρες της Ευρώπης και του κόσμου, ομάδες παιδιών ηλικίας 2 έως 5 ετών και 6 έως 10 ετών, θα προσεγγίσουν τη ζωή στο ύπαιθρο, με την καρδιά, το νου και τα χέρια, σε ένα σχολείο καθοδηγούμενο από τα ίδια, χωρίς τοίχους, αυτό της φύσης.
Σημείο συνάντησης για τις Καλοκαιρινές εξορμήσεις του Σχολείου του Δάσους έχει οριστεί μια πέτρινη καλύβα στην κορυφή ενός λόφου, με ρυάκι στα ριζά του, πλατάνια και πεύκα ολόγυρα, στην περιοχή της Σταμάτας Αττικής, στο Δήμο Διονύσου. Πιο πάνω το ξωκλήσι του Άι-Γιάννη με πηγή κι απίστευτη θέα προς την θάλασσα.
Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 698-4960821, 210-6218707
Τι είναι η Παιδαγωγική του Δάσους
Νηπιαγωγείο χωρίς τοίχους, χωρίς πόρτες, χωρίς καρέκλες και παιχνίδια. Ένα νηπιαγωγείο μέσα στο δάσος, όπου τα παιδιά κάθονται σε πέτρες και κορμούς δέντρων, ανάβουν φωτιές και παίζουν με ό,τι υπάρχει στη φύση. Τα νηπιαγωγεία του δάσους είναι η νέα τάση στη Γερμανία αλλά και άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης.
Η πρώτη λειτουργία «Νηπιαγωγείου του Δάσους» καταγράφεται το 1951 στη Δανία, ωστόσο οι ρίζες της Παιδαγωγικής του Δάσους ανιχνεύονται στη Σουηδία το 1892. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από ογδόντα «Νηπιαγωγεία του Δάσους» στη Δανία, ισότιμα με τα άλλα νηπιαγωγεία της χώρας. Το 1993 ιδρύθηκε επίσημα και το πρώτο «Δασικό Νηπιαγωγείο» στη Γερμανία, ενώ σήμερα λειτουργούν πάνω από 1.500 τόσο στη Γερμανία, όσο και σε άλλες χώρες, όπως στην Αυστρία και την Ελβετία. Η ιδέα ήδη εξαπλώνεται και σε άλλες χώρες, στις περισσότερες ευρωπαϊκές, ενώ υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην Ιαπωνία, στη Νότια Κορέα και στον Καναδά.
Στην Ελλάδα, όπως καταγράφεται στο earlychildhoodpedagogy.gr, η πρώτη απόπειρα για ένα Νηπιαγωγείο του Δάσους έγινε το 2012 στα Γιάννενα, για ένα μήνα, από φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, υπό την επιστημονική εποπτεία της Επίκουρης Καθηγήτριας Μαρίας Σακελλαρίου.
«Πρόκειται για ένα μεταρρυθμιστικό κίνημα προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, όπου με βάση την προώθηση της κοινωνικής και κινητικής ικανότητας του παιδιού, υποστηρίζεται η διαφοροποιημένη αντίληψη, η οποία σε σύνδεση με τη βιωματική-αισθητηριακή αντίληψη, συνιστούν βασική προϋπόθεση τόσο για τη νοητική του ανάπτυξη, όσο και για την ανάπτυξη της δημιουργικής, κριτικής και αυτόνομης σκέψης του…. Το Νηπιαγωγείο του Δάσους επιτυγχάνει όλους τους στόχους του νηπιαγωγείου, ενώ θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική η συμβολή του στη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που οφείλονται στην κοινωνική προέλευση των μαθητών.»