Με τη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού και μέχρι του ύψους των 20.000 ευρώ θα πραγματοποιηθεί η επιλογή του συμβούλου για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου, θέμα που θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την προσεχή Τρίτη 16 Ιουνίου. Σύμφωνα με την εισήγηση του αρμόδιου Αντιδημάρχου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Η. Υφαντή, αντικείμενο του αναδόχου θα είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, ώστε ο Δήμος να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο και στη βάση επιχειρησιακού σχεδίου την ακίνητη περιουσία του, με στόχο τη χωροταξική/λειτουργική ενοποίηση των υπηρεσιών του, ώστε να καταστεί εφικτή η απελευθέρωση του κτηριακού αποθέματος και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας, καθώς και η εξοικονόμηση πόρων.
Κεντρική θέση στο σχετικό σχεδιασμό κατέχει η αξιοποίηση του χώρου του πρώην ΤΥΠΕΤ στον Άγ. Στέφανο, η κυριότητα του οποίου έχει περιέλθει στο ∆ήμο και το οποίο “αποτελεί τον πυλώνα αυτής της πρωτοβουλίας”. Υπενθυμίζεται πως επί Δημαρχίας Δ. Σακελλαρίου είχε εκπονηθεί μελέτη στατικής επάρκειας του κτηρίου, η οποία επιπλέον πρότεινε λύσεις αξιοποίησής του, που όμως εγκαταλείφθηκαν λόγω κόστους (περίπου 8,5 εκατομμύρια ευρώ). Ο Π. Βορριάς, αμέσως επόμενος Δήμαρχος Αγ. Στεφάνου, επικαιροποίησε τη μελέτη, αλλά και πάλι δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη για το κτήριο, το οποίο επιπλέον απειλήθηκε σοβαρά στην πυρκαγιά του 2009, μια που οι φλόγες πέρασαν μέσα από το ισόγειο, χωρίς ευτυχώς να προκαλέσουν σημαντικές φθορές. Στον πραύλιο χώρο φιλοξενείται σήμερα σε ISO BOX το κλιμάκιο Πολιτικής Προστασίας του Αγ. Στεφάνου.
Η συστέγαση των υπηρεσιών, υπογραμμίζει στην εισήγησή του ο κ. Υφαντής, ασφαλώς και θα ενίσχυε τη διοικητική συνοχή και την αποτελεσματικότητα του ∆ήμου προς όφελος της τοπικής οικονομίας εν γένει, της κοινωνικής συνοχής του ∆ήμου και της διασφάλισης της αποτελεσματικότητάς του έναντι των δημοτών.
Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνεται η ακολουθία των εξής ενεργειών:
Στάδιο 1ο Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης (ποια κτήρια είναι ιδιοκτησία του Δήμου και ποια ενοικιαζόμενα, σε τι κατάσταση βρίσκονται, ποιες υπηρεσίες στεγάζουν)
Στάδιο 2ο Προσδιορισμός των υπηρεσιών που μπορούν να ενοποιηθούν σε Κεντρική ∆ομή (σ.σ. αυτή του ΤΥΠΕΤ) και της δυνατότητας απελευθέρωσης ακινήτων προς αξιοποίηση.
Στάδιο 3ο Προσδιορισμός του οφέλους που θα προκύψει από την αποδέσμευση των ακινήτων και διατύπωση εναλλακτικών προτάσεων αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ∆ήμου.
Στάδιο 4ο Προσδιορισμός των απαιτούμενων χώρων που απαιτεί η ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών, αλλά και η δημιουργία εναλλακτικών χρήσεων (όπως αίθουσες πολλαπλών εκδηλώσεων).
Στάδιο 5ο Υπολογισμός κόστους – οφέλους και ανάλυση εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ∆ήμου, με έμφαση στη μετεγκατάσταση υπηρεσιών στο νέο χώρο του ΤΥΠΕΤ. Εδώ ανήκει και η χρηματοδότηση του όλου έργου, με εναλλακτικές λύσεις- σενάρια τους ίδιους πόρους του Δήμου (και σε ποιο βαθμό είναι αυτό εφικτό), τον τραπεζικό δανεισμό, την ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και την προσέλκυση επενδυτή.
Και καταλήγει η εισήγηση του Αντιδημάρχου:
Η αποτελεσματική διαχείριση της δημοτικής ακίνητης περιουσίας μας στοχεύει στην αστική ανάπτυξη, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του δήμου.
Τα οφέλη του ∆ήμου ∆ιονύσου από την υλοποίηση του προτεινόμενου έργου είναι σημαντικά, αν ληφθεί υπόψη ότι αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την πραγματοποίηση ενός σημαντικού επενδυτικού σχεδίου, με πολλαπλά οφέλη για την περιοχή.
Οικονομικά και διοικητικά οφέλη:
• ∆ραστική μείωση του λειτουργικού κόστους του ∆ήμου.
• Βελτίωση της διοικητικής διαδικασίας με την ενοποίηση των υπηρεσιών του ∆ήμου σε ένα ενιαίο κέντρο διοίκησης, με αποτέλεσμα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
• Αξιοποίηση ενός από τους πλέον εμβληματικούς χώρους του ∆ήμου, ο οποίος σήμερα παραμένει αναξιοποίητος.
• Απελευθέρωση πόρων του Προϋπολογισμού του ∆ήμου.