Τη διαμαρτυρία του για τη σχεδόν πλήρη απουσία της Δημοτικής Κοινότητας Διονύσου από το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το 2016, εξέφρασε στη σχετική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Γ. Φωτάκης εκ μέρους της Νέας Πνοής για το Διόνυσο. Ο δημοτικός σύμβουλος αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε έργα και παρεμβάσεις (όπως η οριοθέτηση των κοινόχρηστων χώρων, έκτασης 260 στρεμμάτων, που περιήλθαν στο Δήμο με δικαστική απόφαση το 2011 και που σήμερα φαίνεται πως έχουν αποδοθεί από το Κτηματολόγιο σε ιδιώτες, η ανάδειξη του αρχαιολογικού χωρου στη Ραπεντώσα, η τοποθέτηση αιθουσών στο 2ο Δημοτικό, κ.ά.) που αν και- κατά κοινή ομολογία- είναι αναγκαία για την περιοχή, δεν εμφανίζονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα.
Τη διαμαρτυρία του αυτή επανέλαβε και στη συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Διονύσου, την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου, οπότε και πρότεινε την από κοινού πίεση προς τη Δημοτική Αρχή με στόχο την ιεράρχηση και εν συνεχεία την υλοποίηση κάποιων από τις προτεινόμενες παρεμβάσεις. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως αρκετοί από τους παριστάμενους στην προχθεσινή συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου, μοιράστηκαν την εκτίμηση του κ. Φωτάκη πως “οι Διονυσιώτες θεωρούμαστε elite και τοπικιστές, μόνο και μόνο γιατί δεν πάμε να πιέσουμε εντατικά για τα στοιχειώδη”.
Η τοποθέτηση του κ. Φωτάκη δημοσιεύεται παρακάτω:
«Ειδικά σε ό,τι αφορά τη Δημοτική Ενότητα Διονύσου, επισημαίνω τα εξής:
1 Ουσιαστικά, απουσιάζουν έργα της περιοχής, αφού η αναφορά σε 31 γενικά έργα για όλο το Δήμο, δεν εξασφαλίζει ότι θα εκτελεσθούν αντίστοιχα έργα και στην περιοχή αυτή, όπως άλλωστε συνέβη και πέρυσι. Τέτοια έργα που δεν εξασφαλίζονται, είναι:
– Η οριοθέτηση και περίφραξη των κοινοχρήστων χώρων, που ορίστηκαν με την 3070/2011 Απόφαση του Εφετείου Αθηνών για την αποφυγή καταπατήσεων.
– Η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου σε συνδυασμό με το έργο της Αποχέτευσης (απομένουν μικρά τμήματα των οδών Περγάμου, Μαγνησίας, Λεωφ.Δημοκρατίας προς Ροδόπολη κ.λπ.).
– Συγκεκριμένες παρεμβάσεις για τον ευπρεπισμό του χώρου του κοιμητηρίου, ο οποίος είναι σε άσχημη κατάσταση.
– Η στεγανοποίηση του υπογείου χώρου, αλλά και εν γένει η συντήρηση στο χώρο του πολιτιστικού κέντρου, του μοναδικού χώρου για συνάθροιση κοινού που υπάρχει στη περιοχή της Δημοτικής Κοινότητας.
2 Ειδικά για το θέμα της οριοθέτησης και περίφραξης των κοινοχρήστων χώρων, εμβαδού περί τα 260 στρέμματα, που κατοχυρώθηκαν οριστικά για το Δήμο με την Εφετειακή Απόφαση του 2011, επισημαίνω την πλήρη απουσία των Δημοτικών Αρχών έκτοτε, με αποτέλεσμα σήμερα οι σημαντικοί αυτοί χώροι να έχουν περάσει στις κτηματολογικές μερίδες ιδιωτών. Το σοβαρό αυτό θέμα τέθηκε στην παρούσα Δημοτική Αρχή επανειλημμένα, τόσο από τη «Νέα Πνοή για τον Διόνυσο», όσο κι από τον Πρόεδρο του Εξωραϊστικού Συλλόγου Διονύσου κου Μπομπή, κατά τον πρόσφατο ετήσιο Απολογισμό του Δήμου και συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι θα πρέπει, αφενός, μέσω προσφυγής στο θεσμό του κτηματολογικού δικαστή, ν’αποκατασταθεί η τάξη στις μερίδες του κτηματολογίου και αφετέρου, μέσω συγκεκριμένου έργου, να οριοθετηθούν οι αντίστοιχοι χώροι. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει αποτέλεσμα.
3 Για το έργο της Ανάδειξης του Αρχαιολογικού χώρου Βωμού Διονύσου προϋπολογισμού 20.000 Ευρώ, σημειώνω ότι αναγράφεται στο πίνακα των συνεχιζόμενων έργων για πολλοστή φορά και δεν εκτελείται, παρά το ότι διαθέτει ωριμότητα (μελέτη) καθώς και χρηματοδότηση.
Το φαινόμενο αυτό, πρέπει επιτέλους να τερματισθεί. Οι παρεμβάσεις για την ανάδειξη του Βωμού Διονύσου είναι στρατηγικής σημασίας, αφού πρόκειται για δράσεις που αναδεικνύουν τη πολιτιστική ταυτότητα του Δήμου, το δε σχετικό έργο, ουσιαστικά αποτελεί πιλότο απόκτησης εμπειρίας για το σχεδιασμό της συνολικής ανάδειξης του χώρου.
Ήδη τον καιρό αυτό εξελίσσεται πρωτοβουλία του κου Θανάση Φροντιστή και άλλων πολιτών της Δημοτικής Κοινότητας για την ανάδειξη και του αρχαίου θεάτρου, αλλά και της ένταξης εξ αυτού του λόγου του Δήμου Διονύσου στη σειρά των ιστορικών Δήμων της Χώρας (Μαραθώνας κ.λπ.). Με αφορμή το γεγονός αυτό, η Δημοτική Αρχή πρέπει άμεσα να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προς τις παραπάνω κατευθύνσεις.
4 Για τα έργα του ΟΣΚ στην περιοχή, δηλ. της προσθήκης των 7 νέων αιθουσών στο 1ο Δημ. Σχολείο και της κατασκευής του νέου Λυκείου στην περιοχή Σεμέλης, υπάρχει μεγάλη αμφιβολία αν ο ως άνω Φορέας μπορεί να τα συμπεριλάβει στο πρόγραμμα του 2016, όταν, πέρα από το ζήτημα των πιστώσεων, υπάρχουν και πολεοδομικές εκκρεμότητες, γεγονός που τονίσθηκε και πέρυσι και τα καθιστά απραγματοποίητα και για το έτος 2016. Συνεπώς η σχετική αναφορά τους στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2016 είναι εντελώς πλασματική, αφού πρόκειται για έργα που τελικά θα εκτελέσει άλλος Φορέας (πέραν του Δήμου) και βέβαια όχι, τουλάχιστον, για φέτος.
5 Για το έργο του δευτερεύοντος δικτύου Αποχέτευσης, έργο ιδιαίτερης σημασίας για τη περιοχή της Δ. Ε. Διονύσου, η σχετική σύμβαση (υπογράφηκε τον Αύγουστο 2014), προβλέπει την υποχρέωση του Δήμου να μεριμνήσει για την προώθηση της κατασκευής του πρωτεύοντος δικτύου εκ μέρους της ΕΥΔΑΠ. Μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει συμβεί, με αποτέλεσμα, λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας που απαιτείται, να καθίσταται προβληματική η απρόσκοπτη εκτέλεση σημαντικού τμήματος του αντικειμένου του έργου.
Για το λόγο αυτό, η Δημοτική Αρχή πρέπει άμεσα να προβεί σε συντονισμένες ενέργειες προς την ΕΥΔΑΠ, ώστε τάχιστα το έργο αυτό να δημοπρατηθεί, για να μην διακινδυνεύσει η πιο σημαντική υποδομή, που θα αναβαθμίσει περιβαντολλογικά τις περιοχές μας. Ήδη καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις στη εκτέλεση του έργου (μέχρι σήμερα έχει εκτελεσθεί μόνον το 5%, αντί του συμβατικού 55%). Τα Capital Controls, που εν μέρει επηρέασαν αυτή τη δυσμενή εξέλιξη για το συγκεκριμένο Τομέα, έχουν πάψει να επηρεάζουν πλέον και θα πρέπει άμεσα να αναπροσαρμοσθεί το χρονοδιάγραμμα και να καλυφθεί η εν λόγω μεγάλη καθυστέρηση.
6 Τέλος, θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα ο Δήμος στις απαραίτητες ενέργειες για την παραχώρηση των 43 στρεμμάτων εκ μέρους του ΤΥΠΕΤ από το χώρο της κατασκήνωσης, σύμφωνα με τη μελέτη Δημητριάδη. Επισημαίνεται, ότι η έκταση αυτή έχει οριστικά κατοχυρωθεί στο Δήμο με Απόφαση του Αρείου Πάγου εδώ και πολλά χρόνια.