Στις πρόσφατες καταγγελίες του πρώην μέλους της Σχολικής Επιτροπής Α’Βάθμιας Εκπαίδευσης Στ. Μιχιώτη απάντησε με ανοιχτή επιστολή του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Π. Χρονόπουλος τονίζοντας πως οι εν λόγω καταγγελίες είναι προϊόν σύγχυσης του καταγγέλλοντος και αποτελούν διαστρέβλωση της πραγματικότητας, με κίνητρα που είναι δύσκολο να κατανοηθούν.
Στην απάντηση αυτή επανέρχεται ο κ. Μιχιώτης που με επιστολή την οποία διένειμε στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων στη χθεσινή (Τρίτη 26/1) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και κατέθεσε και στο Προεδρείο, κλιμακώνει τις καταγγελίες του και τονίζει πως με την απάντησή του ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής άλλο δεν κάνει παρά να επιβεβαιώνει την παραβίαση των διαδικασιών.
Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός πως ο κ. Χρονόπουλος στην επιστολή του, η οποία φέρει ημερομηνία 21 Ιανουαρίου και Αριθμό Πρωτοκόλλου 71, επικαλείται έγγραφο που πρωτοκολλήθηκε στο Δήμο μια ημέρα αργότερα με ημερομηνία 22/1 και ΑΠ 9!
Τα δυο κείμενα αναλυτικά αναφέρουν τα εξής:
Η επιστολή Χρονόπουλου και το έγγραφο που επικαλείται
Η απάντηση Μιχιώτη
Η ΑΒΑΣΤΑΧΤΗ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Η απάντηση του κ. Χρονόπουλου στην πρόσφατη αναφορά μου (αμφότερες επισυναπτόμενες) αποδεικνύει την ελαφρότητα με την οποία η διοίκηση αντιμετωπίζει τη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής. Όχι μόνο δεν δίνει πειστικές εξηγήσεις για τα ζητήματα που τέθηκαν, αλλά αντιθέτως, επαληθεύει τις παραβιάσεις της διαδικασίας, προκαλεί την κοινή λογική και γεννά πρόσθετα ερωτηματικά. Συγκεκριμένα:
1. Επιβεβαιώνεται κατηγορηματικά ότι πάγιες διαδικασίες της Σχολικής Επιτροπής παραβιάζονται σαν να μην τρέχει τίποτα!
Γιατί, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο Πρόεδρος και οι συνεργάτες του μας λένε ότι οι εγκρίσεις παραχώρησης σχολικών χώρων μπορούν να δίνονται πια προφορικά (από ποιον;), χωρίς να απαιτείται η υποβολή και τήρηση σχετικού φακέλου από την Γραμματεία και φυσικά, χωρίς να ενημερώνεται το ΔΣ, έστω και εκ των υστέρων!
2. Γίνεται σαφές ότι στο μέλλον οι εισηγήσεις του Προέδρου και οι διαβεβαιώσεις που δίνει δεν πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά, γιατί «η αλήθεια είναι κάπου αλλού»…
Γιατί, τι άλλο να συμπεράνει κανείς όταν η άποψή του για την πραγματικότητα σχετικά με το επίμαχο τιμολόγιο αλλάζει διαρκώς; Στις 29/10/15 είπε στο ΔΣ ότι αφορούσε το σεμινάριο της Αστυνομίας, λίγο μετά υπέγραψε στο πρακτικό ότι αφορούσε σχολικό πρόγραμμα διατροφής, στις 8/1/2016 στο ΔΣ επαναβεβαίωσε τα περί σεμιναρίου της Αστυνομίας και τώρα στην γραπτή του απάντηση επανέρχεται στο πρόγραμμα του σχολείου!…
3. Η προσπάθεια για επιλεκτική απάντηση στα ερωτήματα που έθεσα χειροτερεύει τα πράγματα, καθώς με όσα λένε εκτίθενται περαιτέρω και δημιουργούν νέα ερωτήματα, όπως πχ:
α) Εάν η διευθύντρια του σχολείου έστειλε το έγγραφο για το κατεπείγον σεμινάριο στις 11/5/2015, γιατί έκανε δύο μέρες να πρωτοκολληθεί από την υπηρεσία; Άργησε το «περιστέρι» ή αυτή είναι η στάνταρ χρονική υστέρηση της (κατά δήλωση δημάρχου) «εύρυθμα λειτουργούσας» Υπηρεσίας;
β) Έχει ή όχι δίκιο η ίδια διευθύντρια όταν ισχυρίζεται (εμφατικά) στο έγγραφό της ότι η δαπάνη του τιμολογίου είναι επιλέξιμη; Εάν έχει, γιατί τελικά δεν πλήρωσε η Σχολική το τιμολόγιο; Και μήπως τότε θα έπρεπε και τα άλλα σχολεία να μάθουν ότι έχουν αυτή την δυνατότητα;
γ) Τι ακριβώς εννοεί ο συντάκτης όταν διαβεβαιώνει ότι «το τιμολόγιο δεν πληρώθηκε κατ’ αυτόν τον τρόπο», δηλ. με «χορηγία» του μέλους της Επιτροπής; Πώς ακριβώς πληρώθηκε και από ποιον;
Η προφανής δυσκολία τους να δώσουν πειστικές εξηγήσεις πρέπει κάποτε να τους προβληματίσει και να προσπαθήσουν να βελτιωθούν, αντί να ζητούν από πάνω και τα ρέστα. Αν ο Πρόεδρος δεν ασχολείται ο ίδιος με τα θέματα αυτά, αλλά απλώς τα εκφωνεί (οπότε μπερδεύεται), ας μας πει πού πρέπει να απευθυνόμαστε. Αλλά, αν αυτό είναι το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, τότε κάποιοι άλλοι πρέπει να σκεφτούν άλλες λύσεις. Γιατί, είναι γνωστό ότι άνθρωποι που αδυνατούν να σκεφτούν οργανωτικά, είναι αδύνατο να δράσουν οργανωμένα – και τανάπαλιν.
Προσωπικά, εκτιμώ ότι η διοίκηση της Σχολικής Επιτροπής πολύ δύσκολα θα πάψει να βλέπει παντού ‘φαντάσματα’ και θα βγει από τον ‘αυτιστικό’ κλωβό της, ώστε να προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες στους μαθητές. Μέχρι τότε, ουσιώδεις ανάγκες των σχολείων θα συνεχίσουν να εκκρεμούν (π.χ. η υγιεινή των τουαλετών στη διάρκεια της μέρας) και πρωτοβουλίες τρίτων θα μένουν αναξιοποίητες (πχ δωρεάν εξετάσεις μαθητών), μόνο και μόνο επειδή προτείνονται από πρόσωπα ή φορείς που η διοίκηση έχει δαιμονοποιήσει, επειδή ασκούν κριτική.