Σε λιγότερο από μια ώρα συζητήθηκαν τα 25 θέματα της Ημερήσιας Διάταξης στη χθεσινή (9 Μαϊου) συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής. Χαρακτηριστικό μάλιστα ήταν πως το ρόλο της… αντιπολίτευσης ανέλαβαν κατά περίπτωση σύμβουλοι της πλειοψηφίας, μια που απουσίαζαν οι συνάδελφοί τους εκπρόσωποι των παρατάξεων της Ενωτικής Πρωτοβουλίας και (παγίως) της Νέας Πνοής για το Διόνυσο. Έτσι, κάθε άλλο παρά ομόφωνες ήταν οι αποφάσεις αφενός για την εξέλιξη του διαγωνισμού που αφορά στην πρόσληψη συμβούλου με σκοπό την πιστοποίηση του Δήμου με ISO και αφετέρου για την αναζήτηση οικοπέδου όπου θα τοποθετηθεί ο κλαδοφάγος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως παρουσίασε το θέμα που ήρθε εκτός Ημερησίας Διατάξεως από τον Πρόεδρο της Επιτροπής και Δήμαρχο Διονύσου Δ. Ζαμάνη, για την υποβολή εκ μέρους του Δήμου μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου και παντός ενεχομένου στις ατασθαλίες που πριν από ένα χρόνο διαπιστώθηκαν κατά τον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων στις Σχολικές Επιτροπές. Το θέμα, που συνδέθηκε- όπως ήταν φυσικό- με την εντός Ημερήσιας Διάταξης έγκριση της μηνυτήριας αναφοράς για τον εμπρησμό των Γραφείων των Επιτροπών πέρυσι το Πάσχα, συνοδευόταν από γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του Δήμου Γ. Βασιλείου, από την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για πλήρη έλεγχο των οικονομικών στοιχείων, και από τις μηνυτήριες αναφορές που πριν από λίγο καιρό αποφάσισαν να καταθέσουν οι δυο Σχολικές Επιτροπές, απόφαση που- όπως είχε καταγράψει η Οδός Διονύσου- ελήφθη και στις δυο περιπτώσεις κεκλεισμένων των θυρών.
Στο σημείο αυτό γεννώνται προφανώς ορισμένα ερωτηματικά:
*Η Οικονομική Επιτροπή είναι συλλογικό όργανο του Δήμου και οι συνεδριάσεις της είναι ανοιχτές στο κοινό. Το ίδιο ανοιχτές είναι και οι συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών. Συνεπώς ποια ήταν η ανάγκη που υπογόρευσε στον κ. Βασιλείου να γνωμοδοτήσει για συζήτηση και απόφαση κεκλεισμένων των θυρών τότε, αλλά όχι και χθες; Όπου επιπλέον η πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα, ανάμεσά τους και στη συνημμένη μηνυτήρια αναφορά των Σχολικών Επιτροπών, ήταν ελεύθερη;
*Υπενθυμίζεται εδώ πως ο ίδιος νομικός σύμβουλος επέμενε τότε με τη γνωμοδότησή του στην ανάγκη, όλα τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών να υπογράψουν την κάθε σελίδα των αντίστοιχων μηνυτήριων αναφορών, κίνηση που είχε προκαλέσει σειρά αντιδράσεων και αντιρρήσεων τόσο εντός όσο και εκτός συνεδριάσεων των Διοικητικών τους Συμβουλίων. Όμως τα κείμενα που χθες εμφανίστηκαν να συνοδεύουν την αναφορά του Δήμου, φέρουν τα ονόματα μόνο των δυο Προέδρων, δημιουργώντας επιπρόσθετα ερωτηματικά για το αν στην πορεία έχουν διαφοροποιηθεί.
*Τέλος, όπως είναι γνωστό, τόσο η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και οι αντίστοιχες αποφάσεις των Επιτροπών, ρητά μιλούν για έλεγχο των οικονομικών στοιχείων για όλα τα έτη από τον Ιανουάριο του 2011 μέχρι και τον Απρίλιο του 2015. Γιατί λοιπόν οι μηνυτήριες αναφορές τόσο των Επιτροπών όσο και του Δήμου “κλείνει” το διάστημα αυτό, περιορίζοντάς το στη διετία 2013-2014, όταν όλοι ανεξαιρέτως- Διοίκηση και μειοψηφίες- μιλούσαν και υπερθεμάτιζαν για την ανάγκη “να ξεκαθαρίσει το τοπίο, να μην σπιλώνονται προσωπικότητες και να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση”;
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι με την υποβολή αυτών των δύο μηνυτήριων αναφορών εκ μέρους του Δήμου, ο συνολικός αριθμός των μηνυτήριων αναφορών γύρω από τα περυσινά γεγονότα (οικονομική «αταξία» κι εμπρησμό) στις Σχολικές Επιτροπές ανεβαίνει αισίως στις 7. Και- κατά πληροφορίες- δεν φαίνεται να σταματά εδώ.