logo


Για την τεκμηρίωση της προσέγγισης που αφορά την εγκατάσταση Διοδίων χρησιμοποιούνται δύο κατηγορίες πληροφοριών.

Η πρώτη κατηγορία αφορά:

·         Το νόμο 3555/07 με τον οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης μέχρι τον Μαλιακό (Σκάρφεια).
·         Την οριζοντιογραφία για τα Διόδια «Μπογιατίου» (Χ.Θ. 21+630 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΠΑΘΕ).
·         Το Ρ.Σ.Α. Αθήνας/Αττικής 2021 με την ειδική του αναφορά στο Δήμο Διονύσου.
·         Τις σχετικές απαντήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή των Ελλήνων (841/14.5.2008), την από 14.5.2008 απάντηση του Υπουργείου για τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κόμβο Αγίου Στεφάνου και τέλος την από 10/3/2016 ερώτηση της βουλευτού κυρίας Χριστοφιλοπούλου.

Η δεύτερη κατηγορία αναφέρεται:
·         Στη συνέντευξη (Left Αύγουστος 2015) του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και
·         Στην απάντηση του κυρίου Υπουργού (Αρ. Πρωτοκόλλου 276/31.3.2016).

Είναι σίγουρο ότι το όλο σκεπτικό της εγκατάστασης διοδίων είναι αντίθετο με τις αρχές και θέσεις που αναπτύχθηκαν από τους Δήμου και τις Κοινότητες και κατά συνέπεια από τις τοπικές κοινωνίες από το 2008 μέχρι και σήμερα.

Οι δωρεάν διοδεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους που προτείνει ο κύριος Υπουργός εκτός του ότι διασπά την κοινωνία,  είναι αντιδεοντολογική και «ναζιστικής προέλευσης» (διαχωρισμός των Πολιτών) και πρέπει να μας βρίσκει αντίθετους.  Πολύ φοβάμαι ότι δεν θα υπάρξει και ουσιαστική εφαρμογή και σε λίγο καιρό κάτω από το «βάρος» της «ουράς» που θα δημιουργείται για τη διέλευση των οχημάτων στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων θα καταργηθεί και οι πολίτες θα πληρώνουν κανονικά.

Ομοίως η αναφορά για τους εργαζόμενους, με ορισμένες δωρεάν διελεύσεις θυμίζει προσφορές πολυκαταστημάτων (!!!!).

Ειδικότερα για τα πλευρικά διόδια Α/Κ Βαρυμπόμπης και Μπογιατίου παρατηρούμε:

·         Η συγκεκριμένη πρόταση του Υπουργείου για κατασκευή διοδίων έρχεται σε αντίθεση με τις προβλέψεις και θέσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής το οποίο προβλέπει συγκεκριμένες χρήσεις για τον ιστό του Δήμου Διονύσου αλλά  και απομειώνεται η αγοραστική αξία των περιουσιών των κατοίκων του.
·         Απομονώνονται, σε σύγκριση με τις περιοχές όπως Βούλας, Βουλιαγμένης κ.λπ., κοινωνικά, πολιτιστικά, εμπορικά οι περιοχές των σημερινών Δήμων Διονύσου Μαραθώνα και Ωρωπού κυρίως οι βόρειες Δημοτικές Ενότητες που συνθέτουν τους Δήμους αυτούς (Σταμάτα, Ροδόπολη, Βαρνάβας, Γραμματικό, Μαραθώνας, Κάλαμος, Ωρωπός, κ.λπ.).
·         Δημιουργούμε μέσα στον ίδιο Νομό και μέσα στην ίδια Περιφέρεια (Ανατολική Αττική) χωροταξικές ενότητες διαφορετικών ταχυτήτων επισκεψιμότητας και ανάπτυξης  (Ωρωπός –  Ανάβυσσος για παράδειγμα).
·         Η μη χάραξη νέων σύγχρονων οδών που θα διοχετεύουν την κίνηση κυρίως εκτός των Δ.Ε. Αγίου Στεφάνου Σταμάτας και Λίμνης Μαραθώνα μαζί με την μελλοντική λειτουργία χωματερής στο Γραμματικό θα επιτείνει το κυκλοφοριακό χάος της περιοχής.
·         Λόγω της κίνησης παρεμποδίζεται η απρόσκοπτη πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων από το Σταθμό της Π.Υ. (9ος).
·         Θα μπορούσαμε τελικά (παρακαλώ να μην παρεξηγηθεί η θέση αυτή) να πληρώνουμε διόδια αν η Εθνική Οδός ήταν κλειστή, ασφαλής, με συγκεκριμένη ροή οχημάτων σταθερού χρόνου κάλυψης αποστάσεων) και βέβαια με την ύπαρξη εναλλακτικών διαδρομών για αυτούς που δεν θέλουν να χρησιμοποιούν το Εθνικό Δίκτυο.
·         Η μοναδική αποδεκτή λύση στο πρόβλημα είναι η αλλαγή του νόμου σύμβασης για την τοποθέτηση διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης, Μπογιατίου, Μαλακάσας και γενικά εντός του Νομού Αττικής.
·         Διόδια θα πρέπει να τοποθετούνται στις εισόδους και εξόδους των Νομών για να υπάρχει ισόρροπη ανάπτυξη όλων των πόλεων του ίδιου Νομού.

Μετά όλα τα παραπάνω αναφερθέντα θα πρέπει να γίνει:

·         Ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση  όλων των Δήμων και των κατοίκων των περιοχών Ωρωπού, Διονύσου, Μαραθώνα, Κηφισιάς και Αχαρνών.
·         Συμμετοχή του Σ.Ε.Β. και των άλλων εργατικών ενώσεων για την προάσπιση της εργασίας των εργαζομένων στα εργοστάσια και τις βιομηχανίες του βόρειου κομματιού του Νομού Αττικής (μέχρι τα Οινόφυτα). Είναι σίγουρο ότι με την κρίση που μαστίζει την πατρίδα μας μια περαιτέρω επιβάρυνση των εργαζομένων θα έχει ακόμη χειρότερα αποτελέσματα στο βιοτικό και κοινωνικό τους επίπεδο.
·         Διαβούλευση του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τους ενδιαφερόμενους Δήμους, Σ.Ε.Β. Ενώσεις Εργαζομένων και Δημοτών.
·         Αναζήτηση συνολικής λύσης των κυκλοφοριακών προβλημάτων με μελέτη που να καλύπτει ολόκληρη της περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής.

Παναγιώτης Βορριάς
13/05/2016

(Μέρος της τοποθέτησης στη Συνέλευση του Εξωραϊστικού Συλλόγου Διονύσου στις 11/5/2016)