ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
• Χρήστος Σπίρτζης: «Η πολιτική μας είναι το ξήλωμα και των τοπικών σταθμών διοδίων και των πλευρικών σταθμών διοδίων σε όλη την Ελλάδα. Και αυτό θα γίνει μόνο με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος».
• Χρ. Σπίρτζης για διαπραγμάτευση: «Ούτε έχουμε παραδοθεί, ούτε έχουμε αλλάξει, ούτε πρόκειται. Η εθνική προσπάθεια δεν θα διακοπεί όσο και εάν το επιθυμούν και συνεργάζονται και οι Μητσοτάκηδες και οι Σόιμπλε της Ευρώπης».
Την πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τόσο στα μεγάλα οδικά έργα σε ολόκληρη τη χώρα, που ολοκληρώνονται με ταχύτατους ρυθμούς , αλλά και τις στοχευμένες δράσεις του υπουργείου με σκοπό να δοθούν λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, παρουσίασε αναλυτικά ο Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε ανοιχτή εκδήλωση των ΟΜ Διονύσου και Κηφισιάς στο Πνευματικό κέντρο του Αγ. Στεφάνου, εγκαινιάζοντας με τον τρόπο αυτό, μια σειρά εκδηλώσεων και διαλόγου με τους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες, για τις αναγκαίες (βαλτωμένες μέχρι σήμερα) τοπικές υποδομές.
Ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στην κατάσταση που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βρήκε στα δημόσια έργα σε ολόκληρη την επικράτεια υπογράμμισε: «βρήκαμε πέντε συμβάσεις αυτοκινητόδρομων που παρόλο που δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον και υπηρετούσαν το συμφέρον των παραχωρησιούχων, ήταν κολλημένες με προβλήματα που συνεπάγονταν δισεκατομμύρια για το δημόσιο και κατ’ επέκταση για όλους μας».
«Διαπραγματευτήκαμε σκληρά, διασφαλίσαμε το δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον των κατοίκων των περιοχών, την κοινωνική δικαιοσύνη και συνεχίζουμε αμέσως μετά την ολοκλήρωση των έργων, το δικό μας σχεδιασμό να υλοποιήσουμε τους δικούς μας στόχους» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης και σημείωσε ότι πέραν των 764 εκ ευρώ όφελος που είχε το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο έλληνας φορολογούμενος πολίτης, από την διαπραγμάτευση της υλοποίησης των συγκεκριμένων συμβάσεων των κυβερνησεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ από την σημερινή κυβερνηση, αυτό που απετράπη ήταν στην ουσία ένα νέο μνημόνιο από τις συμφωνίες που είχαν υπογραφεί και τις υποχρεώσεις για τη χώρα!
«Διαπραγματευτήκαμε τη λειτουργική ολοκλήρωση των έργων το Μάρτιο, 31 Μαρτίου και τα συνοδά έργα εντός του 2017, τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Με ταυτόχρονη μείωση των αποζημιώσεων κατά 764 εκατομμύρια ευρώ. Τι σημαίνει αυτό για να έχουμε μια τάξη μεγέθους; Η κυβέρνηση Σαμαρά για 315 εκατομμύρια ευρώ έκοψε τις συντάξεις και έχουν φτάσει στις τιμές που είναι σήμερα.
«Δεν ξέρω εάν καταλαβαίνετε ή εάν συναισθανόμαστε όλοι τι σημαίνει διεκδικήσεις 1 δισεκατομμύριο 254 εκατομμύρια. Τι σημαίνει 4 δις επιστροφή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τι σημαίνει 2,5 δισεκατομμύρια αποζημιώσεις συν τις ρήτρες, αν συνεχίζαμε την πολιτική της ΝΔ στα έργα.
Είχαμε εξασφαλισμένο ένα νέο μνημόνιο μόνο για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων. Προφανώς αυτό έλεγε ο κ. Μητσοτάκης και όσοι πίστευαν ότι θα υπογράψουμε κι άλλο μνημόνιο, έτσι. Δεν θα υπογράψουμε!!» είπε με νόημα ο κ. Σπίρτζης.
Πέρασαν μια και καλή οι εποχές που οι κυβερνήσεις εξυπηρετούσαν αψήφιστα τους παραχωρησιούχους για δικό τους όφελος, συνεχισε ο υπουργός και σημείωσε: «Δεν έχει όρια ο λαϊκισμός, τα ψέματα και η κοροϊδία προς τους πολίτες.»
ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Σε ό,τι αφορά στα διόδια και τον τρόπο λειτουργία τους και όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε την πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου με την εφαρμογή του ενιαίου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος υπογραμμίζοντας:
“Η πολιτική μας είναι το ξήλωμα και των τοπικών σταθμών διοδίων και των πλευρικών σταθμών διοδίων σε όλη την Ελλάδα. Και αυτό θα γίνει μόνο με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος.
Φιλοδοξούμε μέσα στο 2018 να λειτουργήσει το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει αναγκαιότητα λειτουργίας ή κατασκευής των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου που θα λειτουργούσαν από το 2019 και μετά, αλλά θέλω να πω και κάτι που είναι δέσμευση προς εσάς είτε το γράφουν κάποιοι, είτε δεν το γράφουν, είτε ενημερώνουν τον κόσμο, είτε δεν ενημερώνουν. Όσο είναι ο Αλέξης Τσίπρας Πρωθυπουργός δεν θα έχουμε αρνητικές εξελίξεις και σε αυτό το θέμα.
Σε ένα μήνα από σήμερα το Υπουργείο αρχίζει την καταγραφή και με ηλεκτρονικό σύστημα και με εγγραφή στις περιοχές των μόνιμων κατοίκων δημοτών και των αυτοκινήτων τους για να είμαστε έτοιμοι όταν εφαρμοστούν τα διόδια. Η συμφωνία είναι μετά το 2019, να μην πληρώνουν.
Συμφωνήθηκε επίσης για όσους επιλέγουν να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους και δεν είναι δημότες ή μόνιμοι κάτοικοι, να υπάρχουν ειδικά εκπτωτικά προγράμματα ανάλογα με τις διελεύσεις. Τα εκπτωτικά αυτά προγράμματα φτάνουν μέχρι το 50% των διοδίων και κλιμακωτά η έκπτωση γίνεται μικρότερη αν έχεις λιγότερες διελεύσεις.
Εμείς συμφωνήσαμε οι δημότες του Αγίου Στεφάνου και του Δήμου Διονύσου, της Κηφισιάς και του Μενιδίου, των Αχαρνών να μην πληρώνουν.»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός και στην απόφαση της κυβέρνησης για τη μη χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα βαρέα οχήματα και τα φορτηγά, με την υποχρεωτική διέλευσή τους από τους αυτοκινητόδρομους, δίνοντας έτσι ανάσες ζωής στις τοπικές κοινωνίας αλλά και έσοδα στο δημόσιο.
ΣΧΕΔΙΑΖΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ «ΜΝΗΜΕΙΑ» ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του για τον τρόπο σχεδιασμού, όχι μόνο των μεγάλων αλλά των συνοδών έργων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ερήμην των αναγκών των κοινωνιών και χωρίς κανένα σχεδιασμό ή πρόβλεψη.
«Συνοδά έργα που δεν ενδιαφέρουν την περιοχή, αλλά οφείλουν να μας ενδιαφέρουν όλους μας είναι συνυφασμένα με αυτό το έργο και προβλέπονται σε πολλές περιοχές. Είναι οι γέφυρες στη Φθιώτιδα, είναι στο ίδιο έργο, είναι τα αντιπλημμυρικά έργα στους οικισμούς κάτω από την Κλόκοβα στην Παλιοβούνα, στο Μεσολόγγι. Είναι οι συνδέσεις των αστικών κέντρων στην Ιόνια Οδό που δεν είχαν προβλεφθεί, όπως είναι το Αγρίνιο και η Πρέβεζα.
Και εδώ αναδεικνύεται ότι οι αυτοκινητόδρομοι αυτοί είναι έργα μνημεία κοινωνικής αναλγησίας και πρόχειρου σχεδιασμού. Ας πούμε ότι δεν σκεφτόντουσαν τους πολίτες. Ότι προώθησαν ένα μοντέλο που όταν μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος να αυξάνονται τα διόδια και να παράγει περαιτέρω μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου χωρίς να έχουν συναίσθηση και τις συνέπειες που έχει στο μέσο πολίτη στην καθημερινότητά του. Πράγμα που το αλλάξαμε στο νέο νόμο που ψηφίστηκε τον Αύγουστο. Αλλά εδώ οι άνθρωποι δεν πρόβλεψαν αυτό που ο οποιοσδήποτε νεοφιλελεύθερος όφειλε να προβλέψει. Γιατί κάνανε την Ιονία Οδό αν σε αυτή δεν προβλέπεται η σύνδεση του Αγρινίου και της Πρέβεζας; Είναι τραγικό.
Πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από εδώ και πέρα στις συμβάσεις παραχώρησης οι κοινωνικοί δείκτες και το θεσμοθετήσαμε για να μην είναι στο χέρι του εκάστοτε υπουργού, να είναι νόμος της χώρας» κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ
Αναφερόμενος τέλος στη διαπραγμάτευση και τις απαιτήσεις των δανειστών ο κ. Σπίρτζης σημείωσε με νόημα: «ούτε έχουμε παραδοθεί, ούτε έχουμε αλλάξει, ούτε πρόκειται. Ο στόχος μας, η κοινωνική δικαιοσύνη, η αντιμετώπιση της φτώχειας, της ανεργίας, του κοινωνικού αποκλεισμού, η δίκαιη ανάπτυξη, είναι στόχοι που παραμένουν μπροστά μας αταλάντευτοι. Είναι η προσπάθεια της χώρας, η εθνική προσπάθεια με μπροστάρη τον Αλέξη που δεν θα διακοπεί όσο και εάν το επιθυμούν και συνεργάζονται και οι Μητσοτάκηδες και οι Σόιμπλε της Ευρώπης».
ΣΥΡΙΖΑ Ο.Μ ΔΙΟΝΥΣΟΥ