Πάνω από σαράντα λεπτά- τα διπλάσια από τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό Λειτουργίας- διήρκεσε η εκτός Ημερησίας Διατάξεως διαδικασία που περιλαμβάνει ερωτήσεις, δηλώσεις, ανακοινώσεις κ.λπ. Διοίκησης και παρατάξεων στη χθεσινή (4/7) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Την “τιμητική” της είχε η συμμετοχή του Δήμου στο πρόγραμμα ΤΕΒΑ, για την οποία σειρά ερωτήσεων κατέθεσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γ. Καλαφατέλης, η πυροπροστασία που απασχόλησε τον ανεξάρτητο Σπ. Γιαννουλάτο, η πορεία πιστοποίησης των Παιδικών Χαρών και είσπραξης της φορολογητέας ύλης, θέματα για τα οποία ρώτησε η επίσης ανεξάρτητη Στ. Μαγγίνα, η δυνατότητα δανειοδότησης του Δήμου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για τον οδοφωτισμό της πόλης με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και η εγκατάλειψη της περιοχής Λόφου στον Άγ. Στέφανο, που απασχόλησαν τον Τ. Καρασαρλή από τη μείζονα μειοψηφία, αλλά και η προσφυγή Αντιδημάρχου κατά απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, της οποίας προεδρεύει ο Δήμαρχος, θέμα που έφερε ο ανεξάρτητος Η. Υφαντής. Επιπλέον, ερώτηση- η μόνη που παρέμεινε αναπάντητη- τέθηκε σχετικά με τον προγραμματισμό ή την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει σε απολογισμό πεπραγμένων για το χρόνο που πέρασε.
Ειδικότερα, σειρά ερωτήσεων γύρω από τη συμμετοχή του Δήμου στο πρόγραμμα ΤΕΒΑ που στοχεύει στην παροχή υλικής και ψυχολογικής βοήθειας σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες πληθυσμού απηύθυνε προς τη Διοίκηση του Δήμου ο κ. Καλαφατέλης. Οι ερωτήσεις αφορούσαν:
*Στη διοργάνωση Ημερίδας Επαγγελματικού Προσανατολισμού τον περασμένο Απρίλιο, που δεν πραγματοποιήθηκε λόγω μηδενικής ανταπόκρισης των ενδιαφερομένων, μια που σύμφωνα με τον τέως Δήμαρχο “δεν έγινε εγκαίρως και εμπροθέσμως η ενημέρωση των μαθητών και των γονέων τους” ενώ “δεν επαναπρογραμματίστηκε σε επόμενη ημερομηνία και χάθηκε μια ευκαιρία στήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων με μια υψηλής ποιότητας υπηρεσία. Θα ακούσουμε επιτέλους μια συγγνώμη, ένα mea culpa από τους συναδέλφους της διοίκησης, που το συνηθίζουν να αλληλο-συγχαίρονται και να υπερ-εκτίθενται στη δια των εκδηλώσεων και πανηγυριών δημοσιότητα;”
*Στην παράλειψη του Δήμου να ανταποκριθεί δυο φορές στη διανομή φρούτων που πραγματοποιείται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες στο πλαίσιο του ΤΕΒΑ, με αποτέλεσμα να μην ωφεληθούν τόσο οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όσο και το Κοινωνικό Παντοπωλείο και οι Ενορίες, όπου και διοχετεύονται τα αδιάθετα φρούτα. “Μήπως δεν αγοράζει ο Δήμος φρούτα, όπως και άλλα αγαθά, για το Κοινωνικό Παντοπωλείο, ενώ ένα σημαντικό μέρος θα μπορούσε να το διαθέτει αδαπάνως;” αναρωτήθηκε ο κ. Καλαφατέλης.
*Στην παράλειψη του Δήμου να ενημερώσει τους ωφελούμενους για μια ακόμη διανομή φρούτων τον Ιούνιο, με αποτέλεσμα να καταστραφούν τα φρούτα, μια που μεσολάβησε Σαββατοκύριακο και εν συνεχεία η αργία του Αγίου Πνεύματος: “Έχουμε την πολυτέλεια να αφήνουμε να καταστρέφονται από κακό συντονισμό και κακή διαχείριση ποσότητες φρούτων απολύτως απαραίτητες για την στήριξη των κοινωνικά ευπαθών ομάδων;”
*Στην ολιγωρία της Δημοτικής αρχής για τη στελέχωση και λειτουργία των δυο χρηματοδοτούμενων Κοινωνικών Δομών (Κοινωνικού Παντοπωλείου/ Φαρμακείου και Κέντρου Κοινότητας) που έχουν ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο εδώ και ένα χρόνο και που για τη λειτουργία τους προβλέπονται 7 συνολικά θέσεις προσωπικού: “Γιατί στερείται ο Δήμος των υπηρεσιών 7 εξειδικευμένων στελεχών σε κρίσιμες ειδικότητες; Με τις πράξεις ή παραλείψεις ποιού αρμοδίου, φθάσαμε να αντιμετωπίζουμε αυτή την κατάσταση, σήμερα, Ιούλιο του 2017, και οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου να ζημιώνονται στερούμενες προσωπικού υψηλής ποιότητας;”.
Οι ερωτήσεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί:
Ο πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, νυν ανεξάρτητος, Σπ. Γιαννουλάτος έθεσε ερώτημα σχετικό με την πυροπροστασία, μια που εκατοντάδες αδόμητων οικοπέδων στην πόλη παραμένουν ακαθάριστα από τους ιδιοκτήτες τους. Και αυτό παρά τη σχετική επιστολή του Δήμου με τη ρητή αναφορά για αυτεπάγγελτη επέμβαση καθαρισμού των οικοπέδων αν δεν τα καθαρίσουν οι ιδιοκτήτες τους σε 10 ημέρες, την επιβολή εν συνεχεία προστίμου στους αμελείς αλλά και την υποβολή μηνύσεων εναντίον τους. Μεγάλος αριθμός επιστολών, τόνισε ο κ. Γαιννουλάτος, δεν έχει σταλεί ακόμη από το Δήμο προς τους ιδιοκτήτες, παρόλο που η αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει από την 1η Μαΐου, ενώ στη Σταμάτα ελάχιστα ιδιωτικά οικόπεδα έχουν καθαρισθεί, και κανένα δημόσιο. “Έχει επιβληθεί κάποιο πρόστιμο σε όσους δεν καθάρισαν τα οικόπεδά τους εντός 10ημέρου και ποιος παρακολουθεί το θέμα; Αν είναι να βγάζουμε χαρτιά και να μην τα ακολουθεί κανείς, να μην τα βγάζουμε καθόλου γιατί αλλιώς γινόμαστε αφερέγγυοι απέναντι σε όσους δημότες και τα οικόπεδά τους καθαρίζουν και όλες τις νόμιμες υποχρεώσεις τους εκτελούν”, υπογράμμισε ο πρώην Πρόεδρος.
Στους αργούς ρυθμούς ανακατασκευής των 7 Παιδικών Χαρών του Δήμου, που αφήνουν τελευταία τη Ροδόπολη, αλλά και στην πορεία είσπραξης της διαφεύγουσας φορολογητέας ύλης, αναφέρθηκε στη συνέχεια με ερωτήσεις της η τέως Αντιδήμαρχος Οικονομικών, νυν ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Στ. Μαγγίνα. Ειδικά για το δεύτερο θέμα η κ. Μαγγίνα, απευθυνόμενη στη διάδοχό της Α. Ακριτίδου, αλλά και στο Δήμαρχο Δ. Ζαμάνη, ανέφερε πως “Σε πρόσφατη επίσκεψή μου στο τμήμα εσόδων του Δήμου, ενημερώθηκα πως η προσπάθεια η οποία απέδιδε τα μέγιστα έχει σταματήσει. Να ρωτήσω την κα αντιδήμαρχο οικονομικών, γιατί εγκαταλείφθηκε η προσπάθεια αυτή; Είναι απόφαση δική της ή του Δημάρχου; Και πώς την δικαιολογεί; Κρίνει δηλαδή ότι ο Δήμος δεν πρέπει να εντοπίζει την αδήλωτη φορολογητέα ύλη; Κρίνει, με άλλα λόγια, ότι ο Δήμος πρέπει να μη διεκδικεί εισοδήματα που δικαιούται; Γιατί αυτή η ελαστικότητα και η ανοχή κ. αντιδήμαρχε και κ. Δήμαρχε; Τη χρωστάμε σε κανέναν;”
Τη σκυτάλη πήρε, τέλος, ο τέως Αντιδήμαρχος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, ανεξάρτητος πλέον δημοτικός σύμβουλος, Η. Υφαντής: Πριν από δυόμιση μήνες, τον περασμένο Μάιο, κατατέθηκε προσφυγή κατά απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, στην οποία Πρόεδρος είναι ο Δήμαρχος. Η απόφαση αφορούσε στην ανάθεση υπηρεσίας σε τεχνικό σύμβουλο για το έργο της αποχέτευσης και σύμφωνα με τον κ. Υφαντή “οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι η απόφαση είναι άκυρη και από πλευράς σκοπιμότητας και από πλευράς νομιμότητας, ότι είναι όψιμη, ανεπίκαιρη και ετεροχρονισμένη, ότι έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές διαφάνειας και ισότητας των διαγωνιζομένων, ότι παρακάμπτει την νόμω οφειλόμενη διενέργεια νέου διαγωνισμού αφού με την παρέλευση 2 και πλέον ετών από τον αρχικό διαγωνισμό έχει προχωρήσει το έργο της αποχέτευσης και, άρα, έχει μεταβληθεί το αντικείμενο, ότι παρακάμπτει το αρμόδιο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι αφορά σε δαπάνη 229.069,64 ευρώ διογκωμένη παράνομα και, τέλος, ότι δεν είναι νόμιμα αιτιολογημένη”. Οι προσφεύγοντες είναι ο Χ. Πασιπουλαρίδης, αδελφός του πρώην Δημάρχου Δροσιάς και η Αντιδήμαρχος Χωροταξίας και Πολεοδομίας Π. Ταουξή. Συνεπώς: “Αποτελεί η συγκεκριμένη προσφυγή μομφή στο πρόσωπο του Δημάρχου, όταν υπογράφεται από Αντιδήμαρχο, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και κατά τεκμήριο συνεργάτη του Δημάρχου, διορισμένη από τον ίδιο; Αποδεικνύει άρση της εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του Δημάρχου και ευθεία αμφισβήτηση του κύρους του; Αποτελεί αιτία άρσης της εμπιστοσύνης του Δημάρχου στο πρόσωπο της Αντιδημάρχου, που ο ίδιος διόρισε; Είναι επαρκώς ισχυρή η συγκεκριμένη προσφυγή ώστε να ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά της δημοτικής αρχής ή θα εκφυλιστεί σε ένα ακόμη επεισόδιο «γραφικών αντιπαραθέσεων» που θα εκτονωθούν στα καφενεία του Δήμου;” ρώτησε ο τέως Αντιδήμαρχος.
Στον παραπάνω καταιγισμό ερωτήσεων ανέλαβαν να απαντήσουν η Αντιδήμαρχος (και) Κοινωνικών Δομών Α. Στασινοπούλου, ο Δήμαρχος και- επιγραμματικά- η κ. Ταουξή:
Κανονικά συμμετέχει ο Δήμος Διονύσου στο ΤΕΒΑ, όπου ο αριθμός ωφελούμενων οικογενειών από 121 στις αρχές του προγράμματος, πριν από δυόμιση χρόνια, περιορίστηκε στις 33 φέτος. Έτσι οι ενδιαφερόμενοι για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μετρούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού, δήλωσε η κ. Στασινοπούλου. Και παρόλο που η πρόσκληση απευθύνθηκε σε όλα τα σχολεία, δεν σημειώθηκε η επιθυμητή ανταπόκριση με αποτέλεσμα η Ημερίδα να αναβληθεί για του χρόνου (σ.σ. χωρίς πάντως καμιά σχετική ανακοίνωση ή ενημέρωση εκ μέρους του Δήμου). Και κανονικά γίνονται οι διανομές φρούτων, συμπλήρωσε η ίδια Αντιδήμαρχος, στα οποία- επειδή είναι ευπαθή προϊόντα που ο Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να συντηρήσει σε ψυγεία- παρατηρούνται φυσιολογικές φθορές. Η μοναδική φορά που διανομή δεν πραγματοποιήθηκε ήταν με την κατάληψη του αμαξοστασίου και την απεργία των εργαζομένων, μια που οι διανομές υποστηρίζονται από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος. Ενώ επεσήμανε πως ο Δήμος Διονύσου συμμετείχε σε διανομές φρούτων για πρώτη φορά επί των ημερών της σημερινής Διοίκησης, παρόλο που σχετικές δράσεις υλοποιούνταν από παλιότερα.
Το λόγο πήρε εν συνεχεία ο Δήμαρχος: Όσον αφορά στη δανειοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για τον οδοφωτισμό, υπενθύμισε πως έχει επανειλημμένα καλέσει τις παρατάξεις σε συναίνεση γιατί όταν το θέμα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο απαιτείται ενισχυμένη πλειοψηφία, μια που πρόκειται για τη λήψη δανείου.
Απολύτως και εκ των προτέρων γνώστης της προσφυγής για τον τεχνικό σύμβουλο της αποχέτευσης, που υπογράφει η Αντιδήμαρχος, δήλωσε εν συνεχεία ο κ. Ζαμάνης, δηλώνοντας πως “δεν τίθεται κανενός είδους αμφισβήτηση” της συνεργασίας του με την κ. Ταουξή: “Υπήρχε η εκτίμηση από πλευράς Διοίκησης ότι ο σύμβουλος είναι απαραίτητος για το έργο, καθώς και η ανησυχία από κάποιους αν είναι σκόπιμος τώρα. Η προσφυγή θα κριθεί από τα αρμόδια όργανα και θα προχωρήσουμε αναλόγως”. Για το ίδιο θέμα, επιγραμματική ήταν η δήλωση της Αντιδημάρχου Χωροταξίας: “Είναι τιμή μου να έχω ορισθεί Αντιδήμαρχος, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα κλείνω τα μάτια μου σε ό, τι στραβό βλέπω”.
Όσον αφορά στην πυροπροστασία, ο Δήμαρχος βρήκε την ευκαιρία να στρέψει τα πυρά του προς όσους για πρώτη φορά- “και ιδιαιτέρως φέτος”- θεώρησαν πως ο Δήμος μπορεί με δικά του μέσα να καθαρίσει την πόλη από τα χορτάρια και δεν ψήφισαν την ανάθεση της συγκεκριμένης υπηρεσίας σε εργολάβο πριν από ενάμιση μήνα. Πάντως εργολάβος για την αποψίλωση χόρτων θα μπει μέσα στο επόμενο 10ήμερο.
Ενώ για τη φορολογητέα ύλη, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Διοίκησής του από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, ο κ. Ζαμάνης απαντώντας στην τέως Αντιδήμαρχό του, παραδέχθηκε πως η καταγραφή της έχει σταματήσει εδώ και 10 μήνες λόγω έλλειψης προσωπικού. Η διαδικασία πάντως αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι μόλις η Τεχνική Υπηρεσία και η Πολεοδομία του Δήμου στελεχωθούν με καινούργιο προσωπικό που έχει επιλεγεί από τους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ του 2009. Η δουλειά της καταγραφής, προσέθεσε ο κ. Ζαμάνης, είχε μέχρι στιγμής καλό αποτέλεσμα που θα φανεί στον ισολογισμό του Δήμου για το 2015.