logo


Ιδιαιτέρως πιεστικό παραμένει το πρόβλημα με τη σχολική στέγη στο Δήμο Διονύσου, ακόμη και σήμερα που τρία σχολεία λειτουργούν σε ισάριθμα ενοικιαζόμενα κτήρια και έτσι έχει υπάρξει κάποια αποσυμφόρηση. Την εικόνα για τη σχολική στέγη έδωσε ανάγλυφη η Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Διονύσου Λ. Μαγκλάρα σε συνέντευξη Τύπου στον Γέρακα την Πέμπτη 17/5  σχετικά με τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ανατολικής Αττικής. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως το θέμα της σχολικής στέγης επανήλθε για πολλοστή φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο στη χθεσινή (22/5) συνεδρίασή του, με αφορμή την ίδρυση του 4ου Δημοτικού Σχολείου, που θα λειτουργήσει σε ένα ακόμη ενοικιαζόμενο κτήριο στον Άγ. Στέφανο. Κοινή συνισταμένη στις τοποθετήσεις των παρατάξεων της μειοψηφίας, μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα προβλήματα της εκπαίδευσης στο Δήμο Διονύσου με αιχμή του δόρατος το κτηριακό. Τελευταία φορά που επί των ημερών της σημερινής Δημοτικής Αρχής είχε πραγματοποιηθεί τέτοιου είδους συζήτηση ήταν το Δεκέμβριο του 2014, δηλαδή λίγο μετά από την ανάληψη των καθηκόντων της, ενώ ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει ανοίξει ο φάκελος “εκπαίδευση” στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, παρά τις σχετικές προσπάθειες της Ένωσης Γονέων.

Η τοποθέτηση της κ. Μαγκλάρα, που υπογραμμίζει ιδιαιτέρως τη τραγική κατάσταση στα 4 Νηπιαγωγεία του Αγ. Στεφάνου, έχει ως εξής:

Διόνυσος 17/05/2018

Στον Δήμο Διονύσου σήμερα λειτουργούν 15 Νηπιαγωγεία, 11 Δημοτικά από τα οποία 1 είναι σε νοικιασμένο κτίριο, 5 Γυμνάσια, 5 Λύκεια από τα οποία 1 είναι σε νοικιασμένο κτίριο και 1 ΕΠΑΛ που επίσης λειτουργεί σε νοικιασμένο κτίριο.

Έχει ήδη εγκριθεί η ίδρυση ενός ακόμα Δημοτικού προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των δημοτικών κοινοτήτων Αγίου Στεφάνου και Άνοιξης, μια που τα υπάρχοντα 3 δημοτικά λειτουργούν με 15 και 16 τμήματα. Η έλλειψη κτιρίου για ενοικίαση και γενικότερα η καθυστέρηση των αναγκαίων ενεργειών θα έχουν σαν συνέπεια και την επόμενη χρονιά να παραμείνει η σημερινή κατάσταση.

Η κατεδάφιση του παλιού κτιρίου του 1ου Δημοτικού Κρυονερίου και η ανέγερση του νέου σχολείου εκκρεμεί εδώ και χρόνια, το ίδιο και η ανέγερση του Λυκείου Διονύσου και η επέκταση του 2ου Δημοτικού Διονύσου.

Δεν θα σταθούμε αναλυτικά σε κάθε σχολική μονάδα γιατί θα ήταν μια απλή καταγραφή.

Θα σταθούμε όμως στα 4 νηπιαγωγεία της Δημοτικής κοινότητας Αγίου Στεφάνου:

Η θέση που βρίσκονται , δίπλα στις γραμμές του τρένου, είναι επικίνδυνη και απαγορευτική. Το γεγονός αυτό από μόνο του θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών από έναν τυχαίο εκτροχιασμό ή από οποιοδήποτε ατύχημα στις γραμμές (σύγκρουση αυτοκινήτου με τρένο).

Η περίφραξη των νηπιαγωγείων δεν είναι η κατάλληλη και το προστατευτικό πανί που τοποθετείται κατά καιρούς, σκίζεται από τον αέρα ή “διακοσμείται” με γκράφιτι και παρουσιάζει αποκρουστικό θέαμα για ένα σχολείο που φιλοξενεί ημερησίως πάνω από 150 μαθητές και στο οποίο εργάζονται 12 νηπιαγωγοί. Τις περισσότερες Παρασκευές του χρόνου, όπου γίνεται η λαϊκή στην περιοχή, η περίφραξη λειτουργεί και ως εκθετήριο χαλιών πλανόδιων πωλητών(!). Η αυλή των σχολείων, παρ΄όλες τις επισκευές και αναμορφώσεις, παραμένει επικίνδυνη. Προστατευτικές πλάκες υπάρχουν μόνο σε έναν χώρο κι αυτές αρχίζουν να καταστρέφονται, δεδομένου ότι από κάτω από αυτές έχει νησίδες χώματος στο οποίο φυτρώνει χορτάρι και καθιστά ανισόπεδη την παιδική χαρά που παίζουν τα παιδιά.

Οι τάξεις των νηπιαγωγείων είναι μικρές, δεδομένου ότι κάθε τάξη φιλοξενεί από 22-25 μαθητές. Οι τάξεις, εκτός του ότι είναι μικρές, διαθέτουν εσωτερικά όλο το ετήσιο υλικό και εξοπλισμό, πολλές φορές και καθαριστικά, διότι οι αποθήκες είναι λίγες σε σχέση με τα νηπιαγωγεία. Οι τουαλέτες, δύο νηπιαγωγείων, φιλοξενούν παιδιά δύο τμημάτων. Δηλαδή 50 παιδιά χρησιμοποιούν ημερησίως την ίδια τουαλέτα. Οι εκπαιδευτικοί δεν χρησιμοποιούν τις τουαλέτες, καθώς δεν υπάρχουν τουαλέτες προσωπικού. Δεν υπάρχουν γραφεία, βοηθητικοί, χώροι, βιβλιοθήκη , αποθηκευτικοί χώροι. Όλα στοιβάζονται στις τάξεις.

Σε τέτοιους χώρους από την επόμενη χρονιά ξεκινάει η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Όπως είναι φυσικό, και ο δικός μας Δήμος ανήκει στην πλειοψηφία των δήμων που είναι ανέφικτη η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων. Πώς είναι δυνατόν να διορθωθεί η κατάσταση την επόμενη χρονιά όταν στην σχετική εγκύκλιο γίνεται αναφορά στην εφαρμογή του μέτρου χωρίς οικονομικό κόστος;

Η προσχολική εκπαίδευση είναι μείζονος και ζωτικής σημασίας για κάθε παιδί που βρίσκεται στο αντίστοιχο ηλικιακό στάδιο. Επιτέλους ας δοθεί προσοχή σ αυτόν τον τόσο ζωτικής σημασίας χώρο της εκπαίδευσης. Εκεί διαπλάθονται μικρές ψυχές, εκεί είναι χώρος παιδικής δημιουργικότητας, εκεί η εκπαίδευση συναντά την τέχνη, εκεί η μάθηση συντελείται μέσα από το παιχνίδι .

Αλλά και στα σχολεία που λειτουργούν με μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων από τον αρχικό σχεδιασμό των κτηρίων, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Η λειτουργία τής κάθε επιπλέον αίθουσας έχει σαν συνέπεια μεγαλύτερο αριθμό μαθητών (περίπου 22-25 για κάθε αίθουσα), αλλά και ζητήματα καθαριότητας αφού στα περισσότερα σχολεία αυτή ξεκινάει μετά την λήξη των μαθημάτων.

Πρέπει να αναλογιστούμε ότι η όποια αύξηση των αιθουσών δεν συνεπάγεται και αντίστοιχη αύξηση στις τουαλέτες των σχολείων αλλά ούτε και στις εξόδους κινδύνου.