Η σχέση των αρχαίων Ελλήνων με το χρόνο ήταν ξεκάθαρη. Γι’ αυτό μας κληροδότησαν και το περίφημο “Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού”! Και τίποτα δεν χαρακτηρίζει πιο παραστατικά την πρόταση του Τοπικού Συμβουλίου της Δροσιάς σήμερα Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου, αναφορικά με την πιάτσα των ταξί επί της Λ. Μαραθώνος στην κεντρική πλατεία της περιοχής.
Είναι γνωστό σε όλους πως τα ταξί σταθμεύουν μπροστά στην είσοδο του parking, που προορίζεται για ολιγόλεπτη στάθμευση των πελατών των δυο παρακείμενων καταστημάτων- του φαρμακείου και του βιβλιοπωλείου- δυσκολεύοντας εξαιρετικά την είσοδο και έξοδο των οχημάτων τους. Ας προστεθεί εδώ πως ακριβώς στην είσοδο του parking βερίσκεται και η στάση του αστικού λεωφορείου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κατά περίπτωση κυκλοφοριακό κομφούζιο, με επίπτωση και κινδύνους βέβαια και για τους πεζούς.
Δυο παλαιότερες αποφάσεις του Τοπικού Συμβουλίου της Δροσιάς για απομάκρυνση της πιάτσας και μεταφορά της σε άλλο σημείο, στην Εθν. Μακαρίου, που μάλιστα είχε διαμορφωθεί ειδικά μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, δεν είχαν γίνει δεκτές από τους οδηγούς ταξί, με αποτέλεσμα να διαιωνίζεται η παρούσα κατάσταση που βολεύει μεν αυτούς, όμως κανέναν άλλον.
Σε επιτόπια συνάντηση που είχε προ ημερών με το Δήμαρχο Διονύσου Δ. Ζαμάνη ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Δροσιάς Χ. Ποτίδης, όπως ο ίδιος ανέφερε στη σημερινή συνεδρίαση, τέθηκε και πάλι επιτακτικά το θέμα της μεταφοράς της πιάτσας- αυτή τη φορά όμως στο χώρο μπροστά από τη EUROBANK, που θα διαμορφωθεί έτσι που να εξυπηρετεί και τα οχήματα των πελατών της τράπεζας και των καταστημάτων, και τους πεζούς αλλά και τις 5 θέσεις ταξί με ειδική λωρίδα.
Η λύση αυτή, πάντως, θα είναι μόνο προσωρινή, όπως παραδέχτηκε ο κ. Ποτίδης, μια που ο συγκεκριμένος δημοτικός χώρος, από το πρώην VERTIGO και κάτω, πρόκειται κάποια στιγμή βάσει σχετικής μελέτης να αναπλασθεί σε κόμβο.
Ας προστεθεί εδώ και τούτο: Τον περασμένο Μάρτιο δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ο Ν. 4530/2018 που αφορά σε ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών. Στο άρθρο 17 ορίζει πως οι Δήμοι υποχρεούνται, εντός 18μήνου από τη δημοσίευση του Νόμου, να χωροθετούν πιάτσες ταξί στο βασικό οδικό δίκτυο- όπου και ανήκει η Λ. Μαραθώνος, μια που παλιότερα ανήκε στο εθνικό δίκτυο- με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν καθοριστούν οι θέσεις για τα ταξί, θα επιβάλλεται ετήσιο πρόστιμο 100.000 ευρώ σε Δήμους με πληθυσμό από 20-50.000 κατοίκους, όπου ανήκει και ο Δήμος Διονύσου, για κάθε χρόνο που παρέρχεται άπρακτος:
Άρθρο 17 του Ν. 4530/2018
Στο βασικό ή κύριο οδικό δίκτυο των πρωτευουσών των περιφερειακών ενοτήτων οι Δήμοι υποχρεούνται να καθορίσουν θέσεις στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) και αποεπιβίβασης για τα Ε.Δ.Χ. Ταξί εντός δεκαοκτώ (18) μηνών. Ως αρμόδιοι φορείς για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ορίζονται ο ΟΑΣΑ και ο ΟΣΕΘ αντίστοιχα, μετά από γνώμη των αρμόδιων Δήμων. Η παραπάνω προθεσμία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ορίζεται σε δύο (2) χρόνια.
Η μέγιστη απόσταση των καθοριζόμενων, με βάση τα παραπάνω εδάφια, θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) ορίζεται σε 2,5 χλμ. και των θέσεων αποεπιβίβασης σε 150 μέτρα. Σε περίπτωση τεχνικών κωλυμάτων επιτρέπεται, μετά από τεκμηριωμένη με βάση μελέτη εισήγηση του Δήμου ή του αρμόδιου φορέα και έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να υπάρξει απόκλιση αναφορικά με τη μέγιστη απόσταση ή και τη χωροθέτηση των θέσεων.
Αν δεν καθοριστούν οι ως άνω θέσεις, επιβάλλεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για κάθε έτος που παρέρχεται άπρακτο, πρόστιμο ποσού πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ στους παραπάνω φορείς και στους Δήμους με πληθυσμό έως 20.000 άτομα, εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, στους δήμους με πληθυσμό από 20.001 έως 100.000 άτομα και διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών επιτρέπεται να καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος, καθώς και για τη διαδικασία επιβολής του παραπάνω προστίμου.