logo


Έκκληση να κρατηθεί ζωντανό το ζωτικό θέμα της τοποθέτησης διοδίων στην περιοχή μας, απηύθυνε στην πρόσφατη (29/1) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο δημοτικός σύμβουλος με τη Νέα Πνοή για το Διόνυσο Γ. Φωτάκης, με αφορμή τη σχετική συζήτηση. Η οποία- αξίζει εδώ να σημειωθεί- είχε ζητηθεί από τον ίδιο άλλες δυο φορές στο παρελθόν, μια που τα πεπραγμένα της διαπαραταξιακής διαδημοτικής- με την Κηφισιά- επιτροπής για τα διόδια είχαν κατατεθεί στο Δήμο από τον περασμένο Ιούλιο! Εντούτοις ο Δήμαρχος, παρά και τις νεότερες εξελίξεις στο θέμα με ορατό το ενδεχόμενο τοποθέτησης μετωπικών διοδίων από τη Μεταμόρφωση κιόλας, αλλά και λόγω εσωτερικών προβλημάτων στο γειτονικό Δήμο, έκρινε πως τώρα έπρεπε να φέρει το θέμα προς συζήτηση, όπως δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Δ. Ράικος, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για τις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής. Με τη θέση αυτή του κ. Φωτάκη συμφώνησε και ο Γ. Κανατσούλης από την Ενωτική Πρωτοβουλία που από τη μια πλευρά αποδοκίμασε την ολιγωρία της Διοίκησης να φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και από την άλλη πλευρά ζήτησε να διατηρηθεί η επαγρύπνηση των τοπικών κοινωνιών.

Η έκθεση των πεπραγμένων, στη συνοπτική τους μορφή όπως παρουσιάστηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, καταγράφει όλες τις κινήσεις και τις ενέργειες των δυο Δήμων- Διονύσου και Κηφισιάς- στην κατεύθυνση αποτροπής της τοποθέτησης των διοδίων, από τις αρχές του 2018 μέχρι τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου:

*Οργάνωση της κεντρικής εκδήλωσης στη Βαρυμπόμπη τον Απρίλιο του 2018, με τη συμμετοχή των δυο Δήμων τοπικών συλλόγων και φορέων και του ΣΕΒΑ

*Αλλεπάλληλες συναντήσεις με τη δικηγόρο που χειρίζεται την υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με στόχο και τη διερεύνηση της πιθανότητας να εντοπιστούν παραβάσεις του ευρωπαϊκού δικαίου ή κωλύματα, που να αποτρέπουν την τοποθέτηση διοδίων

*Εκπόνηση Μελέτης Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων από συγκοινωνιολόγο, η οποία εντούτοις δεν έχει παρουσιασθεί ποτέ σε κανέναν από τους δυο Δήμους, παρά τα αποκαλυπτικά συμπεράσματά της για την ποιότητα ζωής των κατοίκων!

*Κλιμακούμενη ενημέρωση των μαζικών φορέων των κατοίκων στις δυο πόλεις, αρχής γενομένης από τον περασμένο Σεπτέμβριο

*Συναντήσεις με την Περιφέρεια, την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής, καθώς και με τα κόμματα.

Από τα παραπάνω, και μετά από τη συγκέντρωση στη Βαρυμπόμπη, έχουν προχωρήσει μόνο όσα απαιτούσαν στενά τη συμμετοχή της διαδημοτικής επιτροπής, μια που ούτε η μελέτη του συγκοινωνιολόγου έχει παρουσιασθεί ούτε ευρεία ενημέρωση των κατοίκων έχει δρομολογηθεί, ούτε οι επαφές με την Περιφέρεια και τα κόμματα έχουν προχωρήσει.

Κυριότερη πρόταση από δω και πέρα η επιτακτική ανάγκη να προχωρήσει η ίδρυση ειδικού γραφείου στις Τεχνικές Yπηρεσίες των δυο Δήμων, που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με τον όγκο του σχετικού αρχείου, θα παρακολουθεί τις εξελίξεις, θα συνεργάζεται με τους δικηγόρους και θα φέρνει στο Δημοτικό Συμβούλιο προτάσεις για συγκεκριμένες ενέργειες.

Η εισήγηση έγινε δεκτή με σκεπτικισμό, μάλλον, από τον Θ. Στάικο, Πρόεδρο της ΕΣΤΙΑΣ, που αναγνώρισε τη δουλειά που έχει γίνει, κατηγόρησε όμως τη διαπαραταξιακή επιτροπή ότι από τον περασμένο Ιούλιο δεν έχει κάνει τίποτα και θεώρησε άνευ αντικειμένου τη συζήτηση, ενώ παρότρυνε το Σώμα να διαμαρτυρηθεί απευθείας στον Πρωθυπουργό «που κάποτε ηγείτο του Κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και θα έσκιζε τα μνημόνια».

Εν κατακλείδι, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών δήλωσε πως η Διοίκηση δεσμεύεται στο αμέσως προσεχές διάστημα να συγκαλέσει τη διαδημοτική επιτροπή, και τους εκπροσώπους του Δήμου Κηφισιάς ασχέτως αν προσέλθουν ή όχι, ώστε να αποφασισθούν τα επόμενα βήματα.

Αξίζει εδώ να σημειωθούν και τα παρακάτω: Σύμφωνα με τη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων του συγκοινωνιολόγου Ευ. Μπακογιάννη, η τοποθέτηση όποιας μορφής  διοδίων θα σημάνει δραματικές επιπτώσεις στα κύρια εσωτερικά δίκτυα και των δυο Δήμων, ακόμη και με το ευμενέστερο σενάριο εκτροπής μόνο του 10% της κυκλοφορίας από την Εθνική Οδό: Υπέρμετρα θα αυξηθεί η κυκλοφορία σε μια σειρά δρόμων όπως η Ελαιών, Τατοϊου, Αγ. Σαράντα, κόμβος Λ. Διονύσου και Θησέως στο ύψος του Νάρκισσου, Μαραθώνος, Χελμού, Κρυονερίου κ.λπ.. Δηλαδή σε δρόμους όπου ήδη η κυκλοφορία γίνεται με δυσκολία, ειδικά τις πρωινές, μεσημεριανές και βραδινές ώρες. Η αύξηση αυτή της κυκλοφορίας οδηγεί απευθείας, βέβαια, σε δραματική αύξηση και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Οι επόμενες εξελίξεις αφορούν στη συζήτηση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, στις 13 Μαρτίου, για την ακύρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Και βέβαια στις εκλογές. Μέχρι τότε, εκτίμησε ο Γ. Ζυγούνας από τη Δημοκρατική Ανατροπή Διονύσου, κινητικότητα γύρω από τα διόδια δεν πρόκειται να υπάρξει λόγω του πολιτικού κόστους. Όμως η κοινωνία πρέπει να είναι έτοιμη και αγωνιστική γι’ αυτό που θα έρθει αμέσως μετά από τις εκλογές.