logo


Με νωπή ακόμη την έρευνα της Οδού Διονύσου για το ύψος των απευθείας αναθέσεων στο Δήμο Διονύσου, που για το 2018 φθάνουν στο 1,4 εκατ. ευρώ, σχετικά ερωτήματα κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τρίτης 26 Μαρτίου ο Γ. Φωτάκης, δημοτικός σύμβουλος με τη Νέα Πνοή για το Διόνυσο. Ο κ. Φωτάκης ζήτησε τη γραπτή απάντηση της Δημοτικής Αρχής σε μια σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με την πρακτική των αναθέσεων που ακολουθείται στο Δήμο Διονύσου, σε σχέση με τις προβλέψεις της νομοθεσίας, καθώς και πλήρη κατάλογο των απευθείας αναθέσεων, με συγκεκριμένη αναφορά στο ύψος κάθε σύμβασης και τον ανάδοχο. Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης, απαντώντας επιτόπου, υπογράμμισε πως οι Υπηρεσίες του Δήμου έχουν ακολουθήσει εν προκειμένω όλη τη νομότυπη διαδικασία, αλλά πίνακες δεν έχουν αναρτήσει ακόμη, δεν είναι όμως και απαραίτητοι. Επανέλαβε τέλος, πως οι αναθέσεις αυτές, σε ποσοστό 90%, μόνο κατ’ ευφημισμό ή λόγω του ύψους του ποσού μπορούν να θεωρηθούν απευθείας, με δεδομένο ότι αναρτώνται και στη Διαύγεια και στο ειδικό Ηλεκτρονικό Μητρώο (ΚΗΜΔΗΣ), άρα οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να δώσει προσφορά:

26/3/2019

Προς: Τον κ. Δήμαρχο

Θέμα: Ερώτηση για την εφαρμογή ή μη των διατάξεων του Ν. 4412/2016 των σχετικών με τη σύναψη συμβάσεων, με απευθείας αναθέσεις.

Kύριε Δήμαρχε,

Την περασμένη βδομάδα η τοπική ηλεκτρονική εφημερίδα “Οδός Διονύσου”, ανέδειξε μια καθόλου κολακευτική πλευρά της Δημοτικής σας πρακτικής, αυτήν του ιδιαίτερα μεγάλου όγκου των απευθείας αναθέσεων ύψους 1, 4 εκ. ευρώ, μόνον για το έτος 2018.

Κατ’ αρχάς, η γενικευμένη χρησιμοποίηση τέτοιου είδους συμβάσεων είναι άδικη πρακτική. Αδικεί το Δήμο και κατ΄επέκταση τους δημότες γιατί θα μπορούσαν να πάρουν υπηρεσίες ίσως καλύτερες και φθηνότερες. Αδικεί όμως και τους προμηθευτές γιατί δεν τους δίδεται η ευκαιρία να ανταγωνισθούν.

Ταυτόχρονα οι συμβάσεις του τύπου αυτού δημιουργούν τουλάχιστον υποψίες για αδιαφάνεια, για πελατειακές και γενικότερα λογικές που δεν εξυπηρετούν το Δημόσιο συμφέρον.

Ο Νομοθέτης, προκειμένου να περιορίσει τα φαινόμενα αυτά έχει προβλέψει με το άρθρο 118 του Ν. 4412/2016, αυστηρή διαδικασία, ειδικά σε ό,τι αφορά συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών.

Kύριε Δήμαρχε,

Μετά από αυτά ερωτάσθε αν τηρείται η προβλεπόμενη διαδικασία των παραπάνω διατάξεων όταν αναθέτετε τις παραπάνω συμβάσεις;

Συγκεκριμένα ερωτάσθε και παρακαλούμε η απάντησή σας να είναι γραπτή, αν:

ï Έχετε καταρτίσει τους ετήσιους καταλόγους ενδιαφερομένων των ετών 2017, 2018 και 2019, ανα κατηγορίες έργων/μελετών, ύστερα από δημόσια πρόσκληση; Αν ναι, να μας δοθούν οι κατάλογοι και οι αντίστοιχες προσκλήσεις.

ï Τηρήθηκε και τηρείται σήμερα, η διαδικασία Δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης, με χρήση των καταλόγων του προηγουμένου εδαφίου;

ï Γίνεται σχετική αναγγελία του αποτελέσματος της κλήρωσης και των στοιχείων της σύμβασης, στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ, 10 ημέρες πριν την υπογραφή της;

ï Διαγράφεται ο ανάδοχος από τον ως άνω κατάλογο για να μην συμμετέχει στις επόμενες κληρώσεις του έτους;

ï Έχει γίνει έλεγχος, αν το ετήσιο ύψος των συμβάσεων αυτού του είδους κινείται κάτω από το επιτρεπόμενο όριο του 10% των αντίστοιχων πιστώσεων; Σε κάθε περίπτωση να μας πληροφορήσετε, σχετικά.

Τέλος να μας παραδοθεί πλήρης κατάλογος των απ΄ευθείας αναθέσεων που αφορούν το παραπάνω είδος συμβάσεων, με συγκεκριμένη αναφορά στο ύψος κάθε σύμβασης και τον ανάδοχο, από την εφαρμογή του Νόμου και εντεύθεν.

    Γιάννης Φωτάκης

   Δημ. Σύμβουλος