logo


Στο γύρισμα των 60 ημερών θητείας, η Οδός Διονύσου φιλοξενεί συνέντευξη του Δημάρχου Διονύσου Γ. Καλαφατέλη, που μιλάει: Για την καθημερινότητα και την καθαριότητα, τις επιλογές του αναφορικά με συνεργάτες που έχουν συζητηθεί, τους τομείς όπου θα επικεντρωθούν οι πρσπάθειες της Δημοτικής Αρχής το διάστημα μέχρι και το επόμενο καλοκαίρι, τις μετακινήσεις υπαλλήλων που επίσης έχουν συζητηθεί, καθώς και τα φάουλ της Διοίκησής του. Ο κ. Καλαφατέλης  επισημαίνει τεράστια ελλείμματα τόσο στην καθημερινότητα, όσο και στις μελέτες που θα αναβάθμιζαν την πόλη, δηλώνει πως το προσωπικό του στοίχημα είναι μια πόλη καθαρή με κάθε τρόπο και τοποθετεί τα πρώτα σοβαρά αποτελέσματα της θητείας του την επόμενη άνοιξη. Ο αναγνώστης θα προσέξει πως δεν απευθύνονται εξειδεικευμένες ερωτήσεις στο Δήμαρχο, μια που οι επιμέρους τομείς του Δήμου και η πορεία τους, θα παρουσιασθούν σταδιακά μέσα από αντίστοιχες συνεντεύξεις της Οδού Διονύσου με τους αρμόδιους Αντιδημάρχους.

Οδός Διονύσου: Αναλάβατε τη Διοίκηση του Δήμου πριν από ακριβώς δυο μήνες. Αμέσως μετά από τις εκλογές είχατε ζητήσει λεπτομερή ενημέρωση από τους προκατόχους σας. Κάποιοι ανταποκρίθηκαν, κάποιοι όχι. Μετά λοιπόν από δυο μηνών θητεία και τριών μηνών ενημέρωση, τι έχετε παραλάβει σε τομείς όπως για παράδειγμα η καθαριότητα, που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος, και που συνεχίζει να παραμένει ανεπίλυτο, αλλά και οι μελέτες, τα έργα σε εξέλιξη, η οργάνωση του Δήμου.

Γ. Καλαφατέλης: Η κατάσταση είναι νομίζω πολύ χειρότερη απ’ ό,τι περιμέναμε. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα πως στους τρεις μήνες, μέχρι τα Χριστούγεννα, θα μπορούσαμε να ελέγξουμε την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με το θέμα της καθημερινότητας και της καθαριότητας. Εντούτοις αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να πω πως είμαι αισιόδοξος. Όλες οι συσκέψεις που κάνουμε είναι σαυτή την κατεύθυνση, στην αντιμετώπιση της καθημερινότητας. Ακριβώς πριν έρθετε, έλεγα στους συνεργάτες μου πως πρέπει να επιταχύνουμε αυτές τις συναντήσεις, ώστε να παραχθεί δουλειά. Γιατί δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτισμό και πολιτιστικές δραστηριότητες, και να ζούμε καθημερινά αυτά τα φαινόμενα με το σκουπίδι, με το μπάζο, με το κλαδί, παντού στην πόλη. Δεν αρμόζει στο Δήμο μας. Γιαυτό κι εγώ δίνω καταληκτική ημερομηνία μέχρι τον Απρίλιο, να μπορέσουμε να ανατρέψουμε την κατάσταση. Θα χρησιμοποιήσουμε και θα αξιοποιήσουμε τα πάντα που έχουμε στη διάθεσή μαςόλο το προσωπικό, τον εξοπλισμό, την τεχνολογία, τις εφαρμογές, τα πάντανα βρούμε την άκρη, ώστε το καλοκαίρι να μην έχουμε τέτοια θέματα. Αυτό είναι το στοίχημα για μένα και θα κάνω τα αδύνατα δυνατά για να το πετύχω.

Ο.Δ.: Δυο πράγματα εδώ: Καταλαβαίνω πως ζητάτε περίοδο ανοχής από τους κατοίκους μέχρι τον Απρίλιο, για να δουν τα πρώτα σοβαρά αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας, και πως αυτή η προσπάθεια περιλαμβάνει πλήρη αναμόρφωση των διαδικασιών και των μεθόδων στη διαχείριση της καθημερινότητας.

Γ.Κ.:. Σωστά. Σήμερα που μιλάμε, ακόμη διαμορφώνουμε τους τομείς καθαριότητας. Και δεν ζητάω καμία ανοχή. Έχω πει, πως ανοχή ο κόσμος δεν δίνει. Δεν μπορώ κι εγώ ο ίδιος να βλέπω την κατάσταση.

Ο.Δ.: Ζητάτε όμως από τον κόσμο να περιμένει μέχρι του χρόνου τον Απρίλιο

Γ.Κ.: Είπα και στο Δημοτικό Συμβούλιο, προς την τέως Αντιδήμαρχο: Πέντε χρόνια δεν μπορέσατε να βάλετε μια τάξη, δώστε και σε μας πέντε μήνες να κάνουμε την προσπάθειά μας. Το διάστημα αυτών των πρώτων δυο μηνών είναι ελάχιστο για να δούμε αποτελέσματα. Η νυν Αντιδήμαρχος, η κυρία Λακαφώση, εργάζεται νυχθημερόν, κυριολεκτικά, πάνω σαυτό. Και νομίζω πως οι κάτοικοι το αντιλαμβάνονται και το σέβονται. Και τελικά μπορεί να μην ζητάμε ανοχή, αλλά ο κόσμος τη δίνει.

Ο.Δ.: Αυτό είναι προς διερεύνηση, γιατί υπάρχει ένας μεγάλος όγκος κατοίκων που επισημαίνει συνεχώς τη βρωμιά στην πόλη και κάποιοι άλλοι που το έχουν συνηθίσει. Οι πρώτοι βγαίνουν και το φωνάζουν.

Γ.Κ.: Δεν το ανεχόμαστε εμείς οι ίδιοι, κυρία Χαζάπη, να είναι βρώμικη η πόλη. Δεν το ανέχομαι και προσωπικά εγώ ως πολίτης. Ως Δήμαρχος λοιπόν θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να δώσω οπωσδήποτε λύση στο πρόβλημα.

Ο.Δ.: Μιλήσατε για την αξιοποίηση όλων των μέσων, πόρων, εφαρμογών ώστε να αναβαθμιστεί η καθημερινότητα. Πρόσφατα άλλαξε το νομοθετικό πλαίσιο και πλέον επιτρέπεται η ιδιωτικοποίηση δημοτικών υπηρεσιών. Είναι μέσα στις προθέσεις σας, εφόσον όλα τα άλλα αποτύχουν, να ιδιωτικοποιήσετε μέρος ή και ολόκληρη την υπηρεσία καθαριότητας;

Γ.Κ: Όπως σας είπα και προηγουμένως, θα αξιοποιήσουμε πρώτα απ’ όλα το ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει. Θα προτείνουμε βεβαίως και προσλήψεις για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες όπου μπορούμε, έχουμε παραγγείλει και δυο απορριμματοφόρα μέσα από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ. Δεν φειδόμαστε χρημάτων για την αξιοποίηση περαιτέρω ηλεκτρονικών εφαρμογών στο πλαίσιο της προσπάθειας για μια έξυπνη πόλη, όπου εντάσσουμε και το Κέντρο Ελέγχου, που ήδη στήνουμε. Αν χρειαστεί, βεβαίως θα βάλουμε και τον ιδιώτη για να πετύχουμε το στόχο, γιατί δεν έχουμε παρωπίδες. Αλλά μόνο αν χρειαστεί, και εφόσον όλα τα άλλα δεν θα έχουν αποδειχθεί αρκετά και αποτελεσματικά.

Ο.Δ.: Στο προεκλογικό σας πρόγραμμα, κακά τα ψέματα, είχατε δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες στους δημότες. Δηλώνατε έτοιμοι, γιαυτό και οδηγηθήκατε στη νίκη. Περίοδο χάριτος μπορεί να μη θέλετε, όμως τον πήχη τον βάλατε πολύ ψηλά. Σαυτές τις πρώτες 60 ημέρες πού έχουν σημειωθεί βήματα και πού εντοπίζονται ελλείμματα;

Γ.Κ.: Στην καθημερινότητα, πρώτα απ’ όλα. Σίγουρα δεν είναι η κατάσταση που επικρατούσε τρεις μήνες πριν, σίγουρα έχουν γίνει βήματα, αλλά παραμένει προβληματική. Κάδους ξέχειλους με οικιακά απορρίμματα δύσκολα θα δείτε στους δρόμους. Ανακύκλωσης όμως, που είναι γενικό πρόβλημα της κεντρικής Διοίκησης, ναι, βλέπουμε. Τα κηπαία, αυτά δεν τα έχουμε πιάσει ακόμη. Εκεί έχουμε έλλειμμα. Στην καθημερινότητα βάζω και την καμένη λάμπα, τη λακκούβα στο δρόμο

Ο.Δ.: Ασφαλώς, αλλά την καμένη λάμπα ή τη λακκούβα την ανεχόμαστε πολύ περισσότερο από τη βρωμιά που συσσωρεύεται συνέχεια στους δρόμους και δε λέει να λιγοστέψει.

Γ.Κ.: Έτσι ακριβώς. Δεν είμαι ευχαριστημένος, αλλά βήμα βήμα βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους, φτιάχνουμε τον οδικό χάρτη μας και μέχρι τον Απρίλιο θα έχουμε πιο ορατά αποτελέσματα.

Ο.Δ.: Και πού διαπιστώνετε ότι τα πράγματα πάνε καλύτερα, συγκριτικά τουλάχιστον;

Γ.Κ. Θα έλεγα στο τεχνικό κομμάτι, παρόλο που κι εκεί η κατάσταση δεν είναι στο επιθυμητό σημείο. Εικόνα πληρέστερη θα έχω, σύμφωνα και με τις μελέτες που προσπαθούμε να εκπονήσουμε, στο επόμενο διάστημα.

Ο.Δ.: Στο Δημοτικό Συμβούλιο τα τρία τουλάχιστον προηγούμενα χρόνια τόσο εσείς όσο και ο σημερινός Αντιδήμαρχος Χωροταξικού Σχεδιασμού, ο κύριος Φωτάκης, από τα έδρανα της αντιπολίτευσης είχατε καταγγείλει επανειλημμένως την ανυπαρξία νέων μελετών, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για την υλοποίηση νέων έργων.

Γ.Κ.: Για μένα κρίσιμο είναι το διάστημα μέχρι το Πάσχα, ή το καλοκαίρι καλύτερα, λόγω της λήξης αυτής της διαχειριστικής περιόδου του ΕΣΠΑ. Ήδη έπρεπε να είμαστε έτοιμοι, να διαθέτουμε μελέτες για να μπορέσουμε να τις υποβάλουμε. Δυστυχώς εδώ μιλάμε για ανυπαρξία  νέων μελετών. Για παράδειγμα, το ΣΒΑΚ, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, με το οποίο ουδέποτε ασχολήθηκε η προηγούμενη Διοίκηση. Ήδη έχω ξεκινήσει ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Να φτιάξουμε δηλαδή τη δική μας μελέτη για το Δήμο Διονύσου. Θα πρέπει να σας πω πως χωρίς το ΣΒΑΚ, που συνδέεται άμεσα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, δεν θα μπορούμε σε λίγο να χρηματοδοτήσουμε οποιαδήποτε έργα και μελέτες.

Ο.Δ.: Επιβεβαιώθηκε δηλαδή η παλαιότερη εκτίμησή σας για συρτάρια άδεια από μελέτες;

Γ.Κ.: Επιβεβαιώθηκε, όχι μόνο από εμάς, αλλά και από στοιχεία της Περιφέρειας. Στην επίσκεψή μου στην Περιφέρεια, ο Αντιπεριφερειάρχης, ο κύριος Πέππας, μας έδειξε την ένδεια για το Δήμο Διονύσου. Στις απορροφήσεις έργων, ο τελευταίος ήμασταν. Εμείς αυτό το πράγμα θέλουμε και πρέπει να το ανατρέψουμε, γιατί αυτός δεν είναι ο Δήμος που μας αξίζει. Συνεπώς, ακόμη μια προτεραιότητα της Διοίκησής μας είναι η εκπόνηση μελετών. Κάτι που αλλάζει και τον προγραμματισμό μας. Θα μου πεις, δεν τα ήξερες; Είναι σαν αυτό που έτυχε με το έργο στον παράδρομο: Η προηγούμενη Διοίκηση το γνώριζε, δεν μας ενημέρωσε, εμείς το μάθαμε εκ των υστέρων και μας πήρε μια εβδομάδα για να το αντιμετωπίσουμε. Ούτε το γνωρίζαμε ούτε είχαμε ερωτηθεί. Με την αναστολή του έργου, θα μπορέσουμε- όπως έπρεπε να είχε γίνει εξαρχής- να οργανωθούμε καλύτερα, να εξετάσουμε εναλλακτικές λύσεις στην κυκλοφορία, για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των οδηγών και να ελαχιστοποιηθεί ο φόρτος μέσα στην πόλη. Ευτυχώς, ουδέν κακόν αμιγές καλού, γιατί μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια, μπορέσαμε να επιταχύνουμε το αντιπλημμυρικό έργο στο Βρυσάκι.

Ο.Δ.: Όσον αφορά στην κατάσταση με την οργάνωση του Δήμου; Απ’ όσο γνωρίζω, επιχειρείται ακόμη μια φορά η εκπόνηση νέου Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών. Υπάρχει η ίδια αισιοδοξία, όπως και τις προηγούμενες φορές που Οργανισμός τελικά δεν εκπονήθηκε;

Γ.Κ.: Ήδη έχουμε τις πρώτες συναντήσεις με τους Προϊστάμενους και τους Διευθυντές για τον καινούργιο ΟΕΥ. Ελπίζω μέχρι το Πάσχα, ή το καλοκαίρι το πολύ, να έχουμε αποτέλεσμα. Είναι δύσκολο να το προσδιορίσω με μεγαλύτερη ακρίβεια, γιατί η αναμόρφωση του Οργανισμού θέλει δουλειά- διαβούλευση, συναντήσεις επί συναντήσεων, Δημοτικό Συμβούλιο, ΦΕΚ. Δίνουμε μεγάλη σημασία σ’ αυτόν τον τομέα, γιατί θέλουμε να βοηθήσουμε το προσωπικό μας. Έχουμε πολλά ικανά στελέχη που μπορούν με τη σειρά τους να βοηθήσουν ώστε να φτάσει ο Δήμος στο επίπεδο που θέλουμε. Παράλληλα βέβαια με τον νέο ΟΕΥ, ποντάρουμε και στην εκπαίδευση του προσωπικού.

Ο.Δ.: Μιλώντας για το προσωπικό, μέχρι στιγμής στη Διαύγεια έχουν αναρτηθεί 19 αποφάσεις για εσωτερικές μετακινήσεις υπαλλήλων. Αυτές οι μετακινήσεις, που μοιάζουν πολλές για το πρώτο δίμηνο θητείας, έχουν δημιουργήσει ερωτηματικά και υπόνοιες για ρεβανσιστικές συμπεριφορές.

Γ.Κ.: Οι υπόνοιες είναι μόνο δικές σας. Δεν έχω καμία…

Ο.Δ.: Επιτρέψτε μου να σας διακόψω. Η ερώτησή μου είναι μετά από μηνύματα και πληροφορίες που παίρνω.

Γ.Κ.: Προσωπικά λοιπόν, δεν έχω με κανένα υπάλληλο αντιδικία κι ούτε έχω και τέτοιο σκοπό. Κάνω τις επιλογές μου, μπορεί να μην αποδώσουν όλες, αλλά ελπίζω για το καλύτερο. Αρνούμαι όμως τη ρεβανσιστική συμπεριφορά. Κάποιοι όντως μετακινήθηκαν και κλήθηκαν να προσφέρουν σε άλλο πόστο. Είναι επιλογές της Διοίκησης ώστε να διορθωθούν οι Υπηρεσίες, ειδικά εκεί όπου αποδεδειγμένα εντοπίζονταν δυσλειτουργίες και προβλήματα. Και μπορεί να γίνουν και άλλες μετακινήσεις ή ακόμα, κάποιες από αυτές που έχουν γίνει, να αποδειχθούν λανθασμένες. Και σ΄ αυτή την περίπτωση, εάν κριθεί αναγκαίο δεν θα έχω πρόβλημα να προβώ σε διορθωτικές κινήσεις. Μοναδικός στόχος, και το τονίζω, είναι πώς θα λειτουργήσει καλύτερα η Υπηρεσία.

Ο.Δ:. Στις επιλογές σας, που έχουν συναντήσει αντιδράσεις, και μάλιστα σφοδρές, συγκαταλέγονται αυτές του Γενικού Γραμματέα του Δήμου, του κυρίου Μιχιώτη, και της Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της κυρίας Κώνστα. Και οι δυο τους είχαν συγκρουστεί μετωπικά με στελέχη της προηγούμενης Διοίκησης, ο πρώτος ως ενεργός πολίτης και η δεύτερη ως μέλος της Σχολικής Επιτροπής. Οι συγκρούσεις αυτές είναι ακόμη ανοιχτές στα δικαστήρια, ήδη η μείζων μειοψηφία έχει καταφερθεί εναντίον του Γενικού Γραμματέα με ανακοινώσεις της ενώ τον έχει απαξιώσει και λοιδορήσει μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, και η επικοινωνία μεταξύ του τέως και της νυν προέδρου της Σχολικής Επιτροπής γίνεται μέσω δικαστικών επιμελητών, χωρίς να έχει γίνει η αρμόζουσα παράδοση- παραλαβή. Συνεπώς δημιουργούνται ερωτηματικά και γι’ αυτές τις επιλογές σας, που από πολλούς θεωρούνται “μη συναινετικές”.

Γ.Κ.: Και οι δυο τους είναι επιλογές μου, πρόσωπα που βοήθησαν την παράταξη να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα και τους θεωρώ ικανότατους σ΄ αυτό που έχουν αναλάβει. Βεβαίως υπήρχαν κάποιες συγκρούσεις με την προηγούμενη Διοίκηση, αλλά θεωρώ πως αυτές πρέπει να μείνουν στο παρελθόν, να φύγουμε από αυτό το σκηνικό το ταχύτερο δυνατόν, και είναι κι αυτό που συνεχώς τους επαναλαμβάνω: Να αφήσουμε πίσω τις συγκρούσεις και να προχωρήσουμε μπροστά. Να επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Όσο για τη Σχολική Επιτροπή και τη μη παράδοση- παραλαβή που αναφέρατε, πώς θα  μπορούσε να είχε γίνει; Εδώ, όπως έχετε γράψει κι εσείς, εξαφανίστηκαν αρχεία από τον υπολογιστή, που δεν είναι δικός σας και δικός μου, αλλά της Επιτροπής.

Ο.Δ: Θα επιμείνω λίγο περισσότερο εδώ, μια που οι επιλογές σας έχουν να κάνουν και με την επιθυμία -ή όχι- για επίτευξη συναινέσεων. Μιλάτε για την επιστροφή στην κανονικότητα, όμως αυτές οι δυο επιλογές σας κουβαλούν, ας πούμε, αντιπαραθέσεις του παρελθόντος, τις οποίες η προηγούμενη Διοίκηση δεν χάνει την ευκαιρία να υπενθυμίζει.

Γ.Κ.: Αυτό θέλουν να κάνουν, αυτό τους βολεύει, αλλά εμείς δεν θα τους ακολουθήσουμε. Κι αυτό τονίζω συνεχώς στους συνεργάτες μου. Βέβαια η ανοχή σταματάει εκεί που αρχίζει η προσβολή της αξιοπρέπειας, γι’ αυτό υπήρξε και η αγωγή μου το Καλοκαίρι, του Καλαφατέλη και μόνο, κατά ατόμων που έθιξαν την τιμή και την υπόληψή μου με σχόλια στο διαδίκτυο και αξιόποινες ανακοινώσεις σε βάρος μου.

Ο.Δ.: Έξι Αντιδήμαρχοι, τρεις Πρόεδροι Νομικών Προσώπων, Γενικός Γραμματέας, σειρά εντεταλμένων συμβούλων, πέντε έμμισθοι ειδικοί σύμβουλοι και συνεργάτες- οι δυο προσλήφθηκαν ήδη, για τους άλλους τρεις εκκρεμεί η πρόσληψη-, και άμισθοι σύμβουλοι. Μιλάμε δηλαδή για ένα εξαιρετικά πολυμελές διοικητικό σχήμα. Πόσο εύκολος και αποτελεσματικός μπορεί να είναι ο συντονισμός αυτής της ομάδας και πόσο εύκολη και αποτελεσματική μπορεί να είναι και η συνεργασία μεταξύ τους;

Γ.Κ.: Ο καθένας τους εντούτοις έχει το δικό του ρόλο. Το παν σ’ αυτή την περίπτωση είναι να μην έχουμε αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων.

Ο.Δ.: Το αναφέρετε όμως στις αποφάσεις ορισμού των Αντιδημάρχων. Την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων, εννοώ. Είναι ξεκαθαρισμένες λοιπόν οι αρμοδιότητες;

Γ.Κ.: Απολύτως. Σίγουρα είναι δύσκολο, και καταλαβαίνω τι εννοείτε με το πολυμελές σχήμα, δεν έχουμε όμως αλληλοεπικαλύψεις. Είναι πάντως αλήθεια πως ακόμη δεν έχουμε βρει το ρυθμό μας, πιστεύω όμως πως αυτό θα αλλάξει το αμέσως επόμενο διάστημα. Ήδη πραγματοποιούνται εβδομαδιαίες συναντήσεις της δημοτικής ομάδας, χώρια οι συναντήσεις με τις περιφερειακές, ας πούμε, ομάδες εργασίας που έχουμε συστήσει. Και αυτό θα συνεχιστεί, γιατί όπως σας είπα, μέχρι το καλοκαίρι πρέπει να είμαστε πανέτοιμοι από μελέτες. Ξεκινάει το νέο ΕΣΠΑ, έχουμε τα τομεακά και τα περιφερειακά προγράμματα, πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Δεν επιτρέπεται να μην έχει σύγχρονο σχολείο ο Άγιος Στέφανος, δεν μπορεί να μένει σε εκκρεμότητα το οικόπεδο που προορίζεται για σχολείο στη Δροσιά, δεν μπορεί να πληρώνουμε 800.000 ευρώ το χρόνο συνολικά σε ενοικιάσεις κτηρίων. Ευελπιστώ πως μέσα στο 2020 θα δημοπρατηθούν τα δυο σχολεία στο Διόνυσο και το Κρυονέρι, ενώ “τρέχουμε” τη στάση του Προαστιακού στο Κρυονέρι, που είχε εξαγγείλει ο τέως υπουργός, ο κύριος Σπίρτζης, η οποία θα διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών.

Ο.Δ.: Παραμένοντας στο πολυμελές διοικητικό σχήμα. Πρόκειται για μια ομάδα 25 ατόμων πάνω κάτω. Είστε σίγουρος πως όλοι τους ενστερνίζονται τις προγραμματικές δεσμεύσεις της παράταξής σας, που ήταν και το συγκριτικό πλεονέκτημα της Δύναμης Ευθύνης στο δρόμο προς τις εκλογές;

Γ.Κ.: Μα αν δεν το κάνουν, τότε δεν θα είναι μέσα σ’ αυτό που θέλουμε να προωθήσουμε. Και δεν νομίζω πως απέχουν από αυτό το στόχο.

Ο.Δ.: Στον πρώτο μήνα της θητείας σας, εντόπισα δυο φάουλ, ας πούμε. Μιλάω για την απόφαση Δημάρχου για τον ορισμό εντεταλμένων συμβούλων, στην οποία περιλαμβανόταν ο επικεφαλής της παράταξης ΜΑΖΙ για το Διόνυσο Νίκος Κλήμης ως εντεταλμένος διαβούλευσης. Τόσο ο κ. Κλήμης όσο και η παράταξή του προχώρησαν αμέσως σε ανακοινώσεις διάψευσης με ιδιαιτέρως οξύ περιεχόμενο, ζητώντας να ανακληθεί  άμεσα αυτή η απόφαση, μια που -όπως υπογραμμίζουν- δεν υπήρξε ούτε διαβούλευση ούτε συναίνεση παρά μια διερευνητική κουβέντα. Πώς έγινε λοιπόν και αναρτήθηκε τέτοια απόφαση, η οποία, μάλιστα, εξακολουθεί να εμφανίζεται στη Διαύγεια με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο; Το δεύτερο φάουλ αφορά στην ανακοίνωση, στα τέλη Σεπτεμβρίου, για την περιορισμένη πρόσβαση δημοτών στις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Κόκκινο Χωράφι, που αποδίδεται σε έναν από τους άμισθους συμβούλους σας. Θα προσθέσω και ένα τρίτο, πρόσφατο, που έχει να κάνει με ανακοίνωση του συνδυασμού ΕΥΠΟΛΙΣ στο facebook, μαζί με φωτογραφίες, σύμφωνα με την οποία υπηρεσιακό όχημα του Δήμου φέρεται να έχει προσπεράσει προπορευόμενο όχημα, κατά παράβαση του ΚΟΚ.

Γ.Κ.: Το πρώτο θα το πάρω επάνω μου. Ίσως εγώ έκανα το φάουλ, και κακώς δεν έχει γίνει ακόμη η ορθή επανάληψη της απόφασης. Όσο για την ανακοίνωση στο Κόκκινο Χωράφι, θεωρώ πως δεν έγινε από μας. Κάποιος πήγε και έβαλε ένα χαρτί με το σήμα του Δήμου. Σε κάθε περίπτωση υπήρξε άμεση απάντησή μας με Δελτίο Τύπου, την ίδια μάλιστα ημέρα που γνωστοποιήθηκε το περιστατικό

Ο.Δ.: Το θεωρείτε δηλαδή προβοκάτσια; Ότι κάποιος οικειοποιήθηκε το λογότυπο του Δήμου και έφτιαξε μια ανακοίνωση ανώνυμη και ανυπόγραφη;

Γ.Κ.: Τα στελέχη μου αυτό μου λένε. Ότι δεν έχει εκπορευθεί από εμάς αυτή η ανακοίνωση. Να δώσω μία απάντηση όμως και στο ερώτημά σας σε σχέση με την ανακοίνωση του συνδυασμού ΕΥΠΟΛΙΣ. Οι φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στο facebook αφορούν το Fiat Punto που χρησιμοποιώ καθημερινά για τις μετακινήσεις μου. Η αλήθεια είναι ότι πράγματι προσπέρασα το προπορευόμενο όχημα, το οποίο σημειωτέον πήγαινε πολύ αργά, καθώς υπήρχε υπηρεσιακή ανάγκη. Είναι γνωστό ότι δουλεύω πάρα πολλές ώρες μέσα στο 24ωρο και έχω πιεστικό πρόγραμμα. Εδώ όμως υπάρχει, κα Χαζάπη, και ένα εύλογο ερώτημα που θα πρέπει να μας απαντήσουν  οι όψιμα καταγγέλλοντες του ΕΥΠΟΛΙΣ. Ποιοι είναι αυτοί που ουσιαστικά με (παρ)ακολούθησαν μέχρι και το Κρυονέρι και πώς κατάφεραν και έβγαλαν τις φωτογραφίες αφού… έτρεχα τόσο πολύ όπως ισχυρίζονται; Λυπάμαι που ορισμένοι πέφτουν τόσο χαμηλά και δυστυχώς προέρχονται από μία παράταξη που θέλει να εμφανίζεται προοδευτική.  Θα ήθελα ειλικρινά να γνωρίζω αν ο επικεφαλής του ΕΥΠΟΛΙΣ, ο κος Κουριδάκης συμφωνεί με τέτοιες κατάπτυστες αντιπολιτευτικές πρακτικές τύπου “Big Brother”  που μας γυρίζουν σε άλλες εποχές. Ελπίζω, και θέλω να πιστεύω, ότι δε συμφωνεί. 

Ο.Δ.: Μεγάλο κομμάτι στις προγραμματικές δηλώσεις και δεσμεύσεις της Δύναμης Ευθύνης είχε να κάνει με τη δημοσιότητα και με την παρουσίαση του έργου της Διοίκησης στους κατοίκους και δημότες. Δεν υπήρξε στο παρελθόν μία περίπτωση έμμισθων συνεργατών, που να δώσουν στη δημοσιότητα απολογισμό έργου, δηλαδή πού πηγαίνει το δημοτικό χρήμα με το οποίο αμείβονται. Αυτό ισχύει ειδικά για όλους ανεξαιρέτως τους ειδικούς συνεργάτες και συμβούλους, που είναι και της απολύτου επιλογής και εμπιστοσύνης σας. Ο προκάτοχός σας μάλιστα σε αντίστοιχη ερώτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο είχε φτάσει να προτρέψει κάθε ενδιαφερόμενο να πάει και να βρει τους συμβούλους αυτούς στα γραφεία τους και να ενημερωθεί για τη δουλειά τους. Τελικά θα δοθεί ποτέ απολογισμός έργου για όλους αυτούς; Το αντιλαμβάνεστε ως υποχρέωσή σας;

Γ.Κ.: Βεβαίως και θα δοθεί απολογισμός. Μαζί με τη λογοδοσία τη δική μου, θα έχω δίπλα μου όλους τους συμβούλους και αν ερωτηθούν, θα είναι έτοιμοι να απαντήσουν για ό, τι έχουμε κάνει. Κι αυτό το τοποθετώ του χρόνου γύρω στα Χριστούγεννα, δηλαδή στο 14μηνο.

Ο.Δ.: Μα εγώ ρωτώ για περιοδικό, τακτικό απολογισμό έργου, ανά εξάμηνο ίσως. Ένας Γενικός Γραμματέας, ένας ειδικός συνεργάτης, άτομα της απολύτου εμπιστοσύνης και επιλογής του Δημάρχου, δεν θα πρέπει να αποδείξουν τι προσφέρουν στο Δήμο; Το ερώτημα αυτό, σας θυμίζω, τίθεται επί 9 συναπτά χρόνια μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο και όποιος ρωτάει, απάντηση δεν παίρνει.

Γ.Κ.: Έχετε δίκιο. Εμείς θα προσπαθήσουμε να δείξουμε πώς και γιατί παίρνουν το μισθό τους. Άλλωστε πιστεύω πως αυτό θα φανεί και μέσα από τις δράσεις μας.

Ο.Δ.: Στις ίδιες προγραμματικές δεσμεύσεις υπήρχε ένας βασικός πυλώνας, που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στην αντιπολιτευτική σας ρητορεία. Μιλάω για τη διαφάνεια, και την έλλειψή της τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που δεσμευτήκατε να ανατρέψετε. Αιχμή του δόρατος ήταν οι απευθείας αναθέσεις.

Γ.Κ.: Όντως. Σωστά.

Ο.Δ.: Αποκαλούσατε μάλιστα την προηγούμενη Διοίκηση, Δημοτική Αρχή των απευθείας αναθέσεων. Με το δεδομένο αυτό, λοιπόν, πώς δικαιολογείτε το γεγονός πως στο Νομικό Πρόσωπο της ΕΣΤΙΑΣ, είκοσι ημέρες μετά από την ανάληψη καθηκόντων της νέας Διοίκησης, έχουν πραγματοποιηθεί απευθείας αναθέσεις ύψους 16.000 ευρώ κιόλας; Όταν από τον κεντρικό Δήμο έχει γίνει μέχρι σήμερα μία κι μόνο, για την εμφακέλωση των λογαριασμών ύδρευσης…

Γ.Κ.: Και θα δείτε κι άλλη μία, για τον καθαρισμό των φρεατίων ομβρίων σε όλο το Δήμο για το φόβο των πλημμυρών ενόψει του χειμώνα. Ήταν από τις πρώτες εντολές που δόθηκαν –ο καθαρισμός των φρεατίων, για τον οποίο δεν υπήρχε καμιά σύμβαση, και να ανοίξουν ομαλά τα σχολεία. Αν μου λέτε, πάντως, για τη μελέτη στατικής επάρκειας στον Παιδικό Σταθμό Κουκουτσέα, στο Διόνυσο, η απευθείας ανάθεση ήταν απόφαση της προηγούμενης Διοίκησης, από την άνοιξη του 2019. Και ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την πυρασφάλεια του κτηρίου. Η δουλειά έχει γίνει και δεν μπορούμε να μην την πληρώσουμε.

Ο.Δ. Δεν σας μιλώ γι’ αυτό- αλλά με την ευκαιρία, θα γίνουν αντίστοιχες μελέτες και για τα υπόλοιπα κτήρια της ΕΣΤΙΑΣ;

Γ.Κ.: Ασφαλώς, άλλο βέβαια αν θα γίνουν με διαφορετική διαδικασία. Εμείς θα περιοριστούμε στις απολύτως απαραίτητες απευθείας αναθέσεις.

Ο.Δ.: Επανέρχομαι, λοιπόν, στις απευθείας αναθέσεις της ΕΣΤΙΑΣ: Για εξοπλισμό Παιδικών Σταθμών 1786 ευρώ σε επιχείρηση από τα Γιαννιτσά, για συντήρηση καυστήρων 434 ευρώ, για τον έλεγχο του ισολογισμού του 2018 δόθηκαν 4588 ευρώ, για καθαρισμό μοκετών 1668 ευρώ, για τρία βιωματικά εργαστήρια 3100 ευρώ και, βέβαια, για τη στατική επάρκεια 4340 ευρώ. Σύνολο 15.916 ευρώ, μόλις στο πρώτο εικοσαήμερο.

Γ.Κ.: Βάζετε κάποια ειδικά θέματα. Ο εξοπλισμός των παιδικών σταθμών εξ όσων γνωρίζω δόθηκε εκεί που είχε δοθεί με την προηγούμενη διοίκηση, ενώ τα ποσά της συντήρησης των καυστήρων αλλά και ο καθαρισμός των μοκετών, δείχνουν να είναι λογικά αν συνυπολογίσουμε ότι αφορούν στο σύνολο των σχολείων. Τώρα αναφορικά με την αμοιβή του ορκωτού, σας αναφέρω ότι είναι ο ορκωτός λογιστής του Δήμου. Ως γενική αρχή πάντως, θα ήθελα να επαναλάβω ότι εκεί που μπορούμε και ιδίως για τα μεγαλύτερα ποσά, θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων.

Ο.Δ.: Θα παραμείνω στο θέμα της διαφάνειας, που συμφωνήσατε πως αποτελεί κεντρικό πυλώνα της φιλοσοφίας σας. Στην κατεύθυνση μάλιστα αυτή, έχετε προκηρύξει την πρόσληψη δυο ειδικών συνεργατών. Αν είναι έτσι, γιατί σήμερα έχουν ήδη προσληφθεί συνεργάτες για την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις, και όχι αυτοί που έργο τους θα είναι η εξασφάλιση της διαφάνειας, ενώ η σχετική προκήρυξη εκκρεμεί από τις 11 Οκτωβρίου; Αυτή η ενέργεια δεν δείχνει προς τα έξω πως η Διοίκησή σας πιο πολύ για την επικοινωνία, για το φαίνεσθαι, ενδιαφέρεται, και λιγότερο για τη διαφάνεια;

Γ.Κ.: Από την 1η Ιανουαρίου του 2019 υπάρχει πράγματι η υποχρέωση της θέσπισης Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, είτε μέσω εταιρείας είτε από το προσωπικό μας, για να μπορούμε να διασφαλίζουμε πως ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος. Αυτό θα προχωρήσει με τα σωστά βήματα και με τον αρμόζοντα τρόπο, δεν θα γίνει με βιαστικές κινήσεις εντυπωσιασμού. Τώρα αναφορικά με τα θέματα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, δε νομίζω ότι έχουν να κάνουν μόνο με το φαίνεσθαι. Δεν αποτελεί πολυτέλεια στην εποχή μας η ενημέρωση των πολιτών για τις δραστηριότητες του Δήμου. Θα ήθελα όμως να υπογραμμίσω, μιας και μιλάμε για τη διαφάνεια, ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν επίσημη και απολύτως διαφανής, σε αντίθεση με το πρόσφατο παρελθόν όπου κάποιοι μας έλεγαν ότι για τα ζητήματα επικοινωνίας, και όχι μόνο, χρησιμοποιούν εθελοντές… Δεν θέλω όμως να αναφερθώ αυτή την ώρα στο τι συνέβαινε στο παρελθόν.   

Ο.Δ.: Άρα υπάρχει καθυστέρηση στην υλοποίηση αυτής της υποχρέωσης;

Γ.Κ.: Κα Χαζάπη, όπως σας είπα, δε σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε βιαστικές κινήσεις σε ένα τόσο σοβαρό θέμα ούτε να ρίξουμε στάχτη στα μάτια. Το σημαντικό είναι να καλυφθεί στην ουσία της η εν λόγω υποχρέωση και όχι στα χαρτιά μόνο. Από την άλλη θα πρέπει να γνωρίζετε πως σίγουρα δεν επαρκεί το προσωπικό. Μέσα από τις μετακινήσεις που ήδη θίξαμε, προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες και βέβαια διαπιστώνουμε πως υπάρχει έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Για να καταλάβετε το μέγεθος της έλλειψης, σκεφτόμουν να προτείνω, η μισθοδοσία  να δοθεί σε εξωτερικό συνεργάτη, ώστε να απελευθερωθούν δύο από τους υπαλλήλους, που σήμερα ασχολούνται μ’ αυτό το κομμάτι. Μαζί με τη Μονάδα, να σας αναφέρω και την αποκέντρωση στις Δημοτικές Κοινότητες. Πώς θα την κάνουμε αν το προσωπικό δεν είναι επαρκές και σε αριθμό και σε γνώσεις; Κατά συνέπεια οι νέες θεσμικές αλλαγές πρέπει να προχωρήσουν, ωστόσο προηγείται η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών για να μπορέσει καταρχήν να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Δήμος.

Ο.Δ.: Σας αντιστρέφω την ερώτηση: Δεν το γνωρίζατε όταν σκιαγραφούσατε το πρόγραμμα 100 ημερών στην αποκέντρωση και δημιουργούσατε τις προσδοκίες που λέγαμε πιο πάνω;

Γ.Κ.: Κάποια τα γνωρίζαμε και κάποια άλλα όχι. Θα πρέπει και εδώ να προβούμε σε κινήσεις αναδιάταξης, καθώς μιλάμε για απόδοση πλέγματος αρμοδιοτήτων. Ήδη τοποθετούμε υπαλλήλους με παράλληλα καθήκοντα, που κι αυτό κάπου είναι υπερβολή.

Ο.Δ.: Στις 24 Νοεμβρίου θα γίνει Γενική Συνέλευση, ώστε αυτό που ξεκίνησε με τρεις συνιστώσες, η Δύναμη Ευθύνης δηλαδή, να αποτελέσει ενιαία παράταξη. Ποια ήταν μέχρι τώρα η συνεργασία σας με τους άλλους δυο εταίρους, τη Συμμαχία για τον Πολίτη και τη Δημιουργία- Διαφάνεια για τον Διόνυσο, και πώς αυτή η μετεξέλιξη θα δουλέψει προς όφελος του Δήμου;

Γ.Κ.: Πράγματι, στις 24 του μήνα κάνουμε τον Κανονισμό λειτουργίας και βάζουμε σταθερές βάσεις της ενιαίας πλέον παράταξής μας. Όλοι έχουμε βοηθήσει σ’ αυτήν την κατεύθυνση, με εμένα να είμαι απλά υποβοηθητικός στη δημιουργία του Κανονισμού, σε συνεργασία πάντα με τους εταίρους μας.

Ο.Δ.: Συμμετείχαν οι άλλοι δυο εταίροι στις επιλογές της Διοίκησης, άρα και στις ευθύνες;

Γ.Κ.: Ασφαλώς και συμμετέχουν, διακριτικά πάντα, γιατί όπως καταλαβαίνετε, οι επιλογές είναι δικές μου και εγώ θα κριθώ από αυτές

Ο.Δ.: Η τελευταία μου ερώτηση, για σήμερα, αφορά στους δασικούς χάρτες, που εκκρεμεί η ανάρτησή τους για το Διόνυσο. Η προηγούμενη Διοίκηση έστειλε τη μελέτη για όλη την πόλη με περίγραμμα πορτοκαλί, δηλαδή πλήρως τακτοποιημένη  πολεοδομικά. Πρόθεσή σας, όπως την εκφράζετε το τελευταίο διάστημα, είναι- σε συνεννόηση και με τις υπόλοιπες παρατάξεις- να ξανανοίξετε το θέμα και τους κωδικούς του υπουργείου και να επαναπροσδιορίσετε τα περιγράμματα αυτά. Πού βρίσκεται το ζήτημα αυτή τη στιγμή;

Γ.Κ.: Τα δύσκολα τώρα. Πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα. Οι πόλεις μας ασφυκτιούν γιατί δεν μπορούμε να τις σχεδιάσουμε, αφού ισχύει ένας Νόμος που δεν μπορεί να λύσει απόλυτα το πρόβλημα. Άραγε επειδή έβαλε η προηγούμενη Διοίκηση πορτοκαλί, αντίθετα με τις προβλεπόμενες διατάξεις, σημαίνει πως υπάρχει σχέδιο πόλης; Γι αυτό, το τελευταίο διάστημα έχω προχωρήσει σε δύο συναντήσεις με το μελετητή, τον κ. Χλύκα, στον οποίο η προηγούμενη Διοίκηση ανέθεσε τη μελέτη για τα περιγράμματα, άσχετα αν δεν την ακολούθησε. Έχω συνεννοηθεί επίσης με τον αντιδήμαρχο, τον κ. Φωτάκη, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες με αφορμή επιστολή από το Γεν Δ/ντή Δασών Αττικής, τον κ. Καλπαξίδη, που μας ρωτάει τι επιτέλους ισχύει. Η λύση που θα θέλαμε είναι να αλλάξει ο Νόμος και να επανέλθει σε ισχύ η διάταξη του 2014, που μας έλυνε τα περισσότερα προβλήματα. Αμέσως ξεκινάμε διαδικασία με αυτό το αίτημα προς τη νέα Κυβέρνηση, με τη συνεργασία και των Μηχανικών της πόλης μας.

Ο.Δ.: Οι πληροφορίες μιλούν για επικείμενη ανάρτηση των χαρτών του Διονύσου με ένα μεγάλο ΔΕΛΤΑ παντού, δηλαδή όλα δασικά. Τι περιθώριο παρέμβασης έχει ο Δήμος είτε να επιβεβαιώσει το πορτοκαλί είτε να το αλλάξει;

Γ.Κ.: Έτσι ακριβώς. Την ώρα που μιλάμε οι Δασικοί χάρτες έχουν αναρτηθεί στις περισσότερες περιοχές της Χώρας, υπάρχει και εδώ αυτή η πολύ πιθανή εξέλιξη (κάτι που υπονοεί άλλωστε η παραπάνω επιστολή του κ. Καλπαξίδη) και άρα τίθεται το ερώτημα αν ο Δήμος μπορεί να αδιαφορεί, με ορατό τον κίνδυνο, όλες οι περιοχές μας που σήμερα αμφισβητούνται τα όριά τους, να ξαναγυρίσουν στην απόλυτη δικαιοδοσία της Δασικής Υπηρεσίας. Επαναλαμβάνω λοιπόν, ότι όπως κάναμε και το 2014, πάλι θα δώσουμε μάχη για να αλλάξει η διάταξη που ισχύει. Αν δεν το καταφέρουμε, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να διορθώσουμε τα περιγράμματα της προηγούμενης Διοίκησης για να πετύχουμε σήμερα το μεγαλύτερο δυνατό όφελος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα εξακολουθήσουμε να πιέζουμε και μελλοντικά μέχρι την οριστική επίλυση όλων των προβλημάτων.

Ο.Δ.: Σας ευχαριστώ πολύ!

Γ.Κ.: Κι εγώ!