logo


Με αλλαγές στο σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων, με προσπάθειες για ενίσχυση και ανανέωση του στόλου των οχημάτων καθαριότητας, με επιστράτευση της κοινής λογικής και με τη συνεργασία του προσωπικού, προχωρεί η Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας και Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Γ. Λακαφώση, όπως αποτυπώνεται στην πρώτη από έξι συναντήσεις της Οδού Διονύσου με τους Αντιδημάρχους του Δήμου Διονύσου. Η κ. Λακαφώση υπογραμμίζει πως το συγκεκριμένο πόστο που της ανατέθηκε από το Δήμαρχο Γ. Καλαφατέλη, ήταν πρόκληση στην οποία δεν έκανε πίσω, περιγράφει τις δυσκολίες που συνάντησε αλλά και τις αλλαγές στις οποίες η Διοίκηση έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής, επιμένει στις αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων, καλεί τους δημότες να συνεργάζονται με το Δήμο και δηλώνει αισιόδοξη για την πορεία της καθαριότητας στην πόλη, της οποίας τα απτά αποτέλεσματα θα φανούν στο διάστημα των επόμενων μηνών, ειδικά που το 2020 θα είναι χρονιά ανακύκλωσης για το Δήμο Διονύσου.

Οδός Διονύσου: Κοντεύουν 100 ημέρες από την ημέρα που η νέα Διοίκηση ανέλαβε τη θητεία και σας προτάθηκε η Αντιδημαρχία της Καθημερινότητας και της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης…

Γ. Λακαφώση: Που ήταν πρόκληση για μένα, αλλά στις προκλήσεις δεν κάνω πίσω.

Ο.Δ.: Ποιες ήταν αυτές οι προκλήσεις και τι βρήκατε το Σεπτέμβριο;

Γ.Λ.: Να σας πω, ο τομέας μου είναι το πιο δύσκολο κομμάτι του Δήμου, εκεί που και το θετικό και το αρνητικό φαίνεται άμεσα. Ούτε περίμενα ούτε βρήκα εύκολες καταστάσεις, δεν εξεπλάγην όμως. Συνεργάζομαι ευτυχώς με εργαζόμενους που έχουν μάθει σε ένα ρυθμό δουλειάς. Ειδικά όταν είσαι συνεννοήσιμος, ιδιαίτερα προβλήματα δεν παρουσιάζονται.

 Ο.Δ.: Όπως αντιλαμβάνομαι την καθαριότητα στο Δήμο, ουσιαστικά ακουμπάει σε τρεις παραμέτρους. Στα απορρίμματα, τον εξοπλισμό και το προσωπικό. Όσον αφορά στα απορρίμματα, κι εκεί έχουμε τρεις κυρίως κατηγορίες- τα οικιακά, την ανακύκλωση και τα βιοαποδομήσιμα. Ο Δήμαρχος στη δική του συνέντευξη στην Οδό Διονύσου δήλωσε πως για τα οικιακά η εικόνα είναι καλύτερη, η ανακύκλωση αποτελεί και κεντρικό πρόβλημα, ενώ τα βιοαπαοδομήσιμα, τα κηπαία δηλαδή, δεν τα έχετε ακουμπήσει ακόμη.

Γ.Λ.: ‘Ετσι ακριβώς είναι. Δεν έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα στο οικιακό απόρριμμα- αν και για να είμαι ειλικρινής, θα δημιουργηθεί αυτές τις ημέρες κάποια αναστάτωση γιατί αλλάξαμε τα δρομολόγια, και κατά την προσωπική μου εκτίμηση τα κάναμε λίγο πιο λειτουργικά. Δηλαδή, απορριμματοφόρο δεν φεύγει για να μαζέψει σε ένα δρομολόγιο λίγα απορρίμματα από κεντρικά και άλλα λίγα από περιφερειακά σημεία, αλλά περιορίζεται σε ένα μόνο τομέα για να καθαρίζεται αποτελεσματικά. Ουσιαστικά αντιστρέψαμε τα μέχρι τώρα ισχύοντα, που ήθελαν τους δρόμους σπασμένους σε κομμάτια ευθύνης ανά δρομολόγιο. Τώρα προσπαθούμε τα κεντρικά σημεία (δρόμοι και πλατείες) να ανήκουν σε ένα δρομολόγιο και οι εσωτερικοί δρόμοι και τα σπίτια σε άλλο. Ήδη έχει ξεκινήσει αυτή η αλλαγή και η αναστάτωση, που θα διαρκέσει περίπου 15 ημέρες, μέχρι να προσαρμοστούν τα πληρώματα, και για την οποία ζητούμε την κατανόηση των δημοτών. Θα πρέπει να πω εδώ πως μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε με τους μικρούς κάδους PROPER με τα ροδάκια, που αν και είναι μηχανικής αποκομιδής, εντούτοις πολλοί κάτοικοι τους έχουν δεμένους. Έτσι οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να τους αδειάζουν με τα χέρια, πράγμα που, εκτός από χρονοβόρο και κουραστικό, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους ατυχημάτων, από γυαλιά, σύριγγες, κ.λπ., και τέτοια ατυχήματα έχουν συμβεί.

Ο.Δ.: Υπάρχει κάποια οδηγία προς τους κατοίκους αναφορικά με το πρόβλημα αυτό;

Γ.Λ.: Ναι, ετοιμάζουμε μια επιστολή που θα ενημερώνει πως αυτοί οι κάδοι πρέπει να είναι ελεύθεροι, ώστε το άδειασμά τους να μην γίνεται χειρωνακτικά από τους εργαζόμενους. Μας ενδιαφέρει οι συνθήκες εργασίας τους να είναι ασφαλείς.

 Ο.Δ.: Το προσωπικό καθαριότητας επαρκεί;

Γ.Λ.: Βεβαίως και όχι, αλλά προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες μας με το υπάρχον προσωπικό, περίπου 70 άτομα για οικιακά απορρίμματα και ανακύκλωση. Λίγοι είναι και οι οδηγοί για τα μηχανήματα έργου, που χρησιμοποιούνται κυρίως στις βλάβες ύδρευσης.

Ο.Δ.: Με πόσους ακόμη εργαζόμενους θα ήταν ικανοποιητικό το επίπεδο καθαριότητας στο Δήμο;

Γ.Λ.: Κοιτάξτε, το θέμα καθαριότητα δεν κλείνει ποτέ. Ποτέ δεν μπορείς να πεις πως είσαι ικανοποιημένος. Μόνο τον οδοκαθαρισμό να σκεφτείτε, σε μια πόλη τέτοιας έκτασης και πράσινου. Όσους και να έχει η Υπηρεσία, ποτέ δεν φτάνουν. Ουσιαστικά κανονίζουμε ώστε όσοι δεν έχουν βάρδια εδώ στα απορριμματοφόρα, να πηγαίνουν για οδοκαθαρισμό στις Κοινότητες- είτε οδηγοί είτε εργάτες καθαριότητας.

Ο.Δ.: Μαζί με τις παραπάνω αλλαγές, έχετε διαφοροποιήσει και τη συχνότητα των δρομολογίων;

Γ.Λ.: Θεωρώ πως για τα οικιακά απορρίμματα είναι αρκετό να γίνεται αποκομιδή 2-3 φορές την εβδομάδα. Αυτό εκτιμώ μετά από την εποπτεία που κάνω καθημερινά, πρωί και βράδυ, στους δρόμους του Δήμου, σε όλες τις Κοινότητες. Ελέγχω αν οι κάδοι είναι καθαροί, αν υπάρχουν σκουπίδια έξω από τους κάδους, αν έχει σωρευτεί η ανακύκλωση, αν υπάρχουν βιοαποδομήσιμα- αλλά γι’ αυτά θα μιλήσουμε πιο μετά-, γενικά πού εντοπίζονται προβλήματα. Κάθε αρχή και δύσκολη και κάθε πράγμα δοκιμάζεται, μέχρι να δούμε πόσο λειτουργικό αποδεικνύεται. Αυτό που κάναμε κεντρικά ήταν να καθιερώσουμε εξαήμερη αποκομιδή, δηλαδή Δευτέρα με Σάββατο. Έτσι, η μισή περιοχή καθαρίζεται Δευτέρα- Τετάρτη- Παρασκευή και η άλλη μισή Τρίτη- Πέμπτη- Σάββατο. Θεωρώ πως και η δουλειά και η συχνότητα είναι αποτελεσματικές. Ακόμη μια αλλαγή, τέλος, που καθιερώνουμε είναι πως για τα κεντρικά σημεία- δρόμους, πλατείες, εκκλησίες- η αποκομιδή θα είναι καθημερινή, και τις Κυριακές.

Ο.Δ.: Στην πόλη μας έχουμε σημεία όπου συγκεντρώνονται επιχειρήσεις εστίασης σχεδόν σε κάθε Κοινότητα, αλλά και επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν υλικά συσκευασίας…

Γ.Λ.: Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο κάναμε και την αλλαγή με την καθιέρωση της καθημερινής αποκομιδής στα κεντρικά σημεία.  Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να φροντίζει για τα απαραίτητα εργαλεία και τις υπηρεσίες, αλλά και ο πολίτης θα πρέπει να ανταποκριθεί και να είναι συνεργάσιμος.

 Ο.Δ.: Ας πάμε τώρα στην ανακύκλωση. Τόσο ο Δήμαρχος όσο και εσείς έχετε αναφερθεί στο γενικότερο πρόβλημα με την αδυναμία του κράτους να διαχειριστεί και να αξιοποιήσει τον τομέα αυτόν. Στα δικά μας, είναι παραπάνω από συχνό το φαινόμενο να βλέπουμε κάδους ανακύκλωσης ξέχειλους, στους οποίους όμως ανιχνεύονται και οικιακά απορρίμματα.

Γ.Λ.: Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Πολλές φορές πηγαίνουν τα αυτοκίνητα της ανακύκλωσης, βλέπουν στους κάδους οικιακά απορρίμματα και δεν τα παίρνουν. Διότι όχι μόνο  χαλάει και  το υπόλοιπο ανακυκλώσιμο υλικό που έχει πάρει, αλλά υποχρεωνόμαστε από το εργοστάσιο της ανακύκλωσης στον Ασπρόπυργο να μεταφέρουμε  όλο το υλικό στη χωματερή.

Ο.Δ. Ο στόλος εδώ πόσα οχήματα διαθέτει;

Γ.Λ.: Δυο από το φορέα της ανακύκλωσης. Το ένα είναι παροπλισμένο  με μεγάλο κόστος επισκευής, και μάλιστα βρίσκεται σε συνεργείο  που βρέθηκε με τον καιρό εκτός σύμβασης, πριν αναλάβουμε. Θα πρέπει να επιμείνω στο εξής, για να ενημερωθούν και οι δημότες: Πολλές φορές βλέπουν ένα απορριμματοφόρο του Δήμου να παίρνει την ανακύκλωση, οπότε ανησυχούν, «εμείς ανακυκλώνουμε και ο Δήμος βάζει όλα τα σκουπίδια μαζί;». Θέλω λοιπόν να ενημερώσω πως τα οχήματα που παίρνουν την ανακύκλωση και το οικιακό απόρριμμα είναι της ίδιας ακριβώς τεχνολογίας, πρέσες με διαφορετική πίεση. Έτσι για την ανακύκλωση βγαίνουν ταυτόχρονα ένα όχημα με το σχετικό σήμα και άλλο ένα που έχει όμως πλυθεί πρώτα για να φύγουν τα υπολείμματα από τα οικιακά και εν συνεχεία μαζεύει τα ανακυκλώσιμα, τα πηγαίνει στο εργοστάσιο, αδειάζει και επιστρέφει για να συνεχίσει με τα οικιακά απορρίμματα. Συνεπώς, και λόγος ανησυχίας δεν υπάρχει και δεν πρέπει να απαξιώνουμε την ανακύκλωση θεωρώντας πως τα απορρίμματα ανακατεύονται.

Ο.Δ.: Έχουν ανιχνευθεί ποτέ επικίνδυνα υλικά μέσα στα ανακυκλώσιμα;

Γ.Λ.: Είναι κι αυτό. Πρόσφατα βρήκαμε κάλυκες. Τα είδε ο οδηγός του οχήματός μας, δεν ξέρω πώς το αντιλήφθηκε, ειδοποίησε την Αστυνομία, που ήλεγξε όλο το φορτίο επιτόπου στο εργοστάσιο και βρήκε κι άλλους κάλυκες! Όσο για βιολογικά υλικά, έχουμε βρει σύριγγες, μάλλον από διαγνωστικό κέντρο της περιοχής, με αποτέλεσμα όλο το φορτίο να πηγαίνει στα σκουπίδια. Πιθανόν πιστεύουν πως αφού οι σύριγγες είναι πλαστικές, είναι και ανακυκλώσιμες.

Ο.Δ.: Θεωρείτε σκόπιμο, η Διοίκηση του Δήμου, να δρομολογήσετε εκστρατεία ενημέρωσης αναφορικά με το τι και πώς μπορεί να ανακυκλωθεί και τι όχι;

Γ.Λ.: Αυτή τη στιγμή είμαστε σε επαφή με μεγάλη εταιρεία για μια σειρά δράσεων το Μάρτιο- Απρίλιο,  με δυο κομμάτια ενημέρωσης. Το ένα μέσα στα σχολεία, που το θεωρούμε το σημαντικότερο, και το άλλο έξω, σε πλατείες, ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος, πέρα από τις επιστολές που θα στείλουμε. Εξάλλου, το 2020 για το Δήμο Διονύσου θα είναι χρονιά ανακύκλωσης!

 Ο.Δ.: Ήρθε και η ώρα για τα βιοαποδομήσιμα, τα κηπαία. Είναι ο τομέας στον οποίο παρατηρείται μακράν η μεγαλύτερη υστέρηση. Μια βόλτα στην πόλη δείχνει πως παντού, συνεχώς, προστίθενται όγκοι κλαδεμάτων και παραμένουν εκεί για μήνες. Η πρακτική μέχρι τώρα ήταν, κλαδεύουμε όλο το χρόνο, σταματάμε το Μάιο που αρχίζει η αντιπυρική περίοδος, ουδείς το ακολουθούσε, βουνά τα ξερά κλαδιά μέσα στο καλοκαίρι, πανικός τον Ιούλιο- Αύγουστο, τρέχουμε για εργολαβίες. Τι γίνεται λοιπόν με το κομμάτι αυτό;

Γ.Λ.: Να ξεκινήσω με μια διαπίστωση που την άκουσα πρόσφατα σε Ημερίδα της Περιφέρειας και την έχω ζητήσει και γραπτώς: Ο Δήμος Διονύσου είναι ο νούμερο ένα στην Ελλάδα σε κλαδέματα. Η κατάσταση όντως είναι τραγική και, επιτρέψτε μου, άναρχη. Στον Κανονισμό Καθαριότητας λέμε ρητά πως ο Δήμος παίρνει μέχρι τρία κυβικά κλαδέματα. Τα υπόλοιπα απομακρύνονται με ευθύνη και έξοδα του ιδιοκτήτη. Τι γίνεται στην πραγματικότητα; Ο πολίτης κλαδεύει και πιθανόν για να μην πληρώσει παίρνει τα κλαδέματά του και τα πηγαίνει στο πλησιέστερο αδόμητο οικόπεδο. Λύση θα ήταν να ενημερώσει πρώτα  ο πολίτης το Δήμο ότι πρόκειται να κλαδέψει, ώστε να υπάρχει συνεννόηση και προγραμματισμός. Αυτό μέχρι στιγμής έχει σταθεί αδύνατο. Επιπλέον, τα μέσα που διαθέτουμε, και το λέω με μεγάλη μου λύπη, είναι μηδαμινά. Συνολικά έχουμε 5 αρπάγες, από τις οποίες παραλάβαμε χαλασμένες τις δυο, με μεγάλο  επισκευής.  Από τις υπόλοιπες 3, η μία είναι μικρή και μπαίνει σε μικρούς δρόμους, ενώ οι άλλες 2 είναι ικανοποιητικού μεγέθους, αλλά λόγω παλαιότητας και εντατικής χρήσης, συνήθως έχουμε στη διάθεσή μας μόνο τη μία από αυτές. Έχουμε μια εργολαβία, ενεργή, για την απομάκρυνση των κλαδεμάτων, με δυο επιπλέον αρπάγες του αναδόχου, αλλά δεν επαρκούν για τις 7  Κοινότητες.

Ο.Δ.: Αυτή είναι η διαπίστωση του προβλήματος. Πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε;

Γ.Λ.: Μια σκέψη είναι, όπως σας είπα, η εκ των προτέρων ενημέρωση του Δήμου για τα κλαδέματα.

Ο.Δ.: Μέσω της υπηρεσίας novoville;

Γ.Λ.: Το novoville σήμερα λειτουργεί εκ των υστέρων, δηλαδή κλάδεψα, ελάτε να τα πάρετε. Εγώ μιλάω για το αντίστροφο: «Θα κλαδέψω τότε, προγραμματίστε να μου στείλετε κάδο για τα κλαδέματα». Όταν θα είμαστε έτοιμοι σε θέματα εξοπλισμού, θα στείλουμε επιστολή μαζί με το λογαριασμό του νερού, ζητώντας αυτή την έγκαιρη ειδοποίηση από τους πολίτες. Ακόμη όμως το επεξεργαζόμαστε, οπότε ας μου επιτραπεί να μην μπω σε παραπάνω λεπτομέρειες. Πάντως λύση πρέπει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να βρεθεί άμεσα. Καθημερινά οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων μάς ενημερώνουν πως πέρασε η αρπάγη, καθάρισε, και λίγη ώρα αργότερα, στο ίδιο ακριβώς σημείο, εμφανίστηκε καινούργιο βουνό με κλαδέματα. Να πω και τούτο: Θέλουμε να συνυπάρχουμε αρμονικά με το γείτονά μας. Αλλά αν ο γείτονας βγάζει ό, τι θέλει, κηπαία, υλικά ανακαίνισης, ογκώδη, έξω από το σπίτι του και κάνει τη γειτονιά χωματερή; Είναι αυτό που συνάντησα στην Αγ. Παρασκευή, στον Άγ. Στέφανο, τις πρώτες ημέρες που ανέλαβα. Εκεί είχαν βγάλει τα πάντα έξω, όλη την οικοσκευή, και πετάχτηκαν όλα αντί να πάνε στην Κιβωτό του Κόσμου για παράδειγμα, που έχει τεράστιες ανάγκες, ή σε κάποιο άλλο Ίδρυμα. Ήταν κρίμα και ντροπή, θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα αλλού.

Ο.Δ.: Στο αγκάθι του ελλιπούς εξοπλισμού και στόλου οχημάτων, έχουν γίνει κάποιες κινήσεις από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή για την ενίσχυσή του με 2 απορριμματοφόρα και αρπάγη μέσω του ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ.

Γ.Λ.: Μαζί με αυτά, έχουμε βάλει στον Προϋπολογισμό την προμήθεια ακόμη 7 απορριμματοφόρων και τεσσάρων αρπαγών από ίδιους πόρους. Στόχος μας είναι η ανανέωση όλου του στόλου. Θα πρέπει να σημειώσω εδώ πως υπήρχε από την προηγούμενη θητεία του Καλαφατέλη μελέτη για την αγορά 2 απορριμματοφόρων και δυο αρπαγών, αλλά για λόγους που δεν γνωρίζω αυτή η προμήθεια δεν προχώρησε από την απελθούσα δημοτική αρχή.

Ο.Δ.: Χρονοδιάγραμμα για την τακτοποίηση του συστήματος αποκομιδής των βιοαποδομήσιμων υπάρχει;

Γ.Λ.: Θα βάλουμε μέχρι τον Μάρτιο- Απρίλιο σε δοκιμαστική εφαρμογή το σύστημα που σας ανέφερα προηγουμένως με την έγκαιρη ειδοποίηση από τους πολίτες και βλέπουμε.

Ο.Δ.: Αντιλαμβάνεστε πως εκείνη η εποχή είναι ακριβώς πριν από το καλοκαίρι, οπότε και οι όγκοι των κλαδεμάτων θα είναι μεγάλοι.

Γ.Λ.: Δεν νομίζω να είμαστε έτοιμοι νωρίτερα. Είμαστε κιόλας στο Δεκέμβρη και οι διαδικασίες του Δημοσίου για τις προμήθειες κ.λπ. είναι τραγικά αργές.

Ο.Δ.: Παίρνει λοιπόν ο Δήμος τα κλαδιά και τα πάει στον κλαδοφάγο.

Γ.Λ.: Ναι, εκεί τρίβονται και μετά τα παίρνει ο εργολάβος και τα πάει στο ΕΜΑΚ, όπου γίνονται πέλετ.

Ο.Δ.: Να μείνουμε λίγο στον κλαδοφάγο και στις συνθήκες εκεί, για τις οποίες έχουν κατατεθεί πολλές ερωτήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο από την παράταξη της μείζονος μειοψηφίας. Σε επίσκεψή μου το καλοκαίρι, ήταν κρανίου τόπος, αφύλαχτος, με βουνά από ογκώδη και κλαδιά…

Γ.Λ.: Τα ογκώδη βέβαια δεν τρίβονται, τα ξεχωρίζουμε εκεί. Να σας πω, το σύστημα μέχρι που αναλάβαμε ήταν να μεταφέρει κάθε απορριμματοφόρο τα οικιακά στον ΧΥΤΑ, ενώ τα ογκώδη από το χώρο του κλαδοφάγου μεταφέρονταν με τα press container στο ΧΥΤΑ. Κρίναμε πως αυτό είχε δυο αρνητικές συνέπεις για το Δήμο. Χάναμε εργατοώρες με τη διαδρομή και την αναμονή,  καταναλώναμε περισσότερα καύσιμα, επιβαρυνόμαστε με τα διόδια στην Αττική Οδό. Το σημαντικότερο όμως είναι  η επιπρόσθετη φθορά, στα ήδη εξαντλημένα οχήματά μας. Επιπλέον τα press containers δεν είναι φτιαγμένα για να δέχονται ογκώδη, γιατί παρουσιάζουν γρήγορα ζημιές. Εμείς το δρομολογήσαμε διαφορετικά: Τα απορριμματοφόρα πηγαίνουν στο Σταθμό Μεταφόρτωσης στην Κηφισιά, αδειάζουν το φορτίο τους και επιστρέφουν για επιπλέον δρομολόγια. Οπότε έχουμε εξοικονόμηση και χρόνου και χρημάτων και χρήσης.

Ο.Δ.: Το περασμένο διάστημα είχαν σημειωθεί εκρηκτικές αντιπαραθέσεις της συγκεκριμένης Αντιδημαρχίας με το προσωπικό, με σοβαρές καταγγελίες από το Σωματείο, στάσεις εργασίας, διαπληκτισμούς στο Δημοτικό Συμβούλιο, προσφυγή στα Δικαστήρια. Σήμερα;

Γ.Λ.: Εγώ πολιτικός δεν είμαι. Είμαι όμως κάτοικος που αγαπώ πολύ τον τόπο μου και θέλω να προσφέρω ό, τι καλύτερο μπορώ. Πάντα ήμουν ενεργή σε Σύλλογο Γονέων, σε θεατρική ομάδα, στα πολιτιστικά, με εθελοντισμό στην Κιβωτό. Όταν λοιπόν ήρθα εδώ, στην πρώτη μου συνάντηση με το προσωπικό, με αρκετό άγχος οφείλω να ομολογήσω, είπα στους εργαζόμενους πως είμαστε συνοδοιπόροι. Είμαστε στην ίδια πλευρά του δρόμου. “Το τανγκό για να χορευτεί, χρειάζεται δύο”. Είμαστε εδώ για να αλληλοβοηθούμασστε και να λύνει τα προβλήματα ο καθένας στο κομμάτι που του αναλογεί. Εγώ φροντίζω απο την πλευρά της  Διοίκησης να γίνουν ακόμη καλύτερες οι συνθήκες εργασίας, σας είπα πριν για τους κάδους που είναι δεμένοι. Ε αυτό για τους εργαζόμενους είναι εξαντλητικό και πρέπει να σταματήσει.

Ο.Δ.: Μια που μιλάτε για συνθήκες εργασίας, το Σωματείο εργαζομένων στις καταγγελίες του έκανε λόγο και για τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν στο Αμαξοστάσιο, το οποίο ξεκίνησε ως Αμαξοστάσιο του Δήμου Αγ. Στεφάνου και σήμερα εξυπηρετεί τον καλλικρατικό Δήμο των 7 Κοινοτήτων. Υπάρχει σκέψη για αναβάθμισή του;

Γ.Λ.: Ξεκίνησε ήδη! Κατ’ αρχάς απομακρύνθηκαν επιτέλους 6 οχήματα και 3 μοτό, για τα οποία εκκρεμούσε χρόνια η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να μεταφερθούν στον ΟΔΔΥ. Απομακρύνθηκαν επιπλέον παλιά λάστιχα και ζάντες που και χώρο καταλάμβαναν και βρωμιά προκαλούσαν. Φτιάξαμε στην κάτω πλευρά την περίφραξη, που όταν ήρθα έλειπε κι έτσι ο καθένας μπορούσε να μπει και να πάρει ό, τι ήθελε. Καθαρίστηκε ο χώρος, θα αντικαταστήσουμε την περιμετρική φύτευση σε όποια σημεία έχει χαλάσει, έχουμε βάψει τα γραφεία, θα απομακρύνουμε και τους κάδους απορριμμάτων που έχουν έρθει εδώ ως ελαττωματικοί, θα κάνουμε διαγράμμιση για τα οχήματα, προσπαθούμε να κάνουμε το χώρο πιο ανθρώπινο. Επιπλέον φροντίζουμε για την αναβάθμιση της ποιότητας των Μέσων Ατομικής Προστασίας. Μέχρι πρότινος δεν είχαμε πάρει τις ειδικές χτένες για να καθαρίζονται τα σκουπίδια που πέφτουν έξω και γύρω από τους κάδους. Έγινε όμως η σχετική προμήθεια, πήραμε τις χτένες και από τότε επιμένω καθημερινά να καθαρίζονται οι κάδοι και περιμετρικά. Προχτές λοιπόν είδα εργαζόμενη να μαζεύει τα σκουπίδια με τα χέρια. Όχι. Θέλω να κάνεις αυτό που πρέπει, αλλά να το κάνεις όπως πρέπει. Και αυτό, τις αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, το επιδιώκουμε και ως Διοίκηση αλλά και εγώ προσωπικά.

Ο.Δ.: Άρα το Αμαξοστάσιο παραμένει εδώ;

Γ.Λ.: Ναι μέχρι να βρούμε άλλο χώρο. Το προσωπικό μας στοίχημα είναι με τον καινούργιο χρόνο, το Αμαξοστάσιο να είναι αγνώριστο. Θα πρέπει να προσθέσω εδώ πως στις προθέσεις μας είναι να εγκαταστήσουμε συνεργείο για τις μικροεπισκευές στα οχήματα. Σήμερα και για μικρές ζημιές, στέλνουμε τα αυτοκίνητα στο συνεργείο που έχουμε σύμβαση, στον Ασπρόπυργο, και τα στερούμαστε για μέρες, ενώ θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε τα μικροπροβλήματα επιτόπου. Γι’ αυτό ζήτησα στον καινούργιο Οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών του Δήμου να μπουν και δυο μηχανικοί φορτηγών αυτοκινήτων. Να σας πω, η προσέγγισή μου είναι αυτή της κοινής λογικής και της νοικοκυροσύνης. Πώς θα γίνουμε πιο λειτουργικοί και πιο αποτελεσματικοί. Πώς μπορούμε να διευκολύνουμε τη δουλειά των εργαζομένων, με σωστό προγραμματισμό και ορθολογική διαχείριση.

Ο.Δ.: Το καθημερινό σας πρόγραμμα ποιο είναι;

Γ.Λ.: Ξεκινώ κατά τις 7 με δίωρη εποπτεία στους δρόμους της πόλης και ελέγχω σε τι κατάσταση βρίκεται η καθαριότητα- οικιακά, ανακύκλωση, κλαδιά. Μετά είτε πηγαίνω στο Δημαρχείο αν υπάρχουν εκκρεμότητες είτε επιστρέφω στο Αμαξοστάσιο από όπου φεύγω κατά τις 5 το απόγευμα και επαναλαμβάνω την εποπτεία για άλλες δυο ώρες. Βγαίνω και δρομολόγιο με απορριμματοφόρο. Έτσι ξεκίνησε η σκέψη να αλλάξουν τα δρομολόγια της αποκομιδής. Την πρώτη φορά που ανέβηκα στο απορριμματοφόρο διαπίστωσα πως μαζέψαμε το μισό δρόμο, γιατί ο άλλος μισός ανήκε σε άλλο δρομολόγιο, πήγαμε μέχρι τον παράδρομο να μαζέψουμε 4 κάδους και στη συνέχεια γυρίσαμε να ξεκινήσουμε την περιοχή μας. Μόνο εγώ είδα πως αυτό ήταν χάσιμο χρόνου; Επιστράτευσα λοιπόν την κοινή λογική και είπα, θέλω δρομολόγια, που θα περνούν από τα κεντρικά σημεία κάθε μέρα, και δρομολόγια εσωτερικά σε τομείς, που θα χωριστούν στα δυο με εξαήμερη αποκομιδή.

Ο.Δ.: Σας ευχαριστώ πολύ!

Γ.Λ.: Εγώ σας ευχαριστώ!