Με αξιολόγηση του διευθυντή του ΚΕΠ αναφορικά με το πόσο σημαντικό και επείγον είναι το αίτημα, θα γίνεται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της aftodioikisi.gr, από σήμερα Δευτέρα, η εξυπηρέτηση από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Η απόφαση αυτή του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών έρχεται ως συνέχεια της σχετικής διαμαρτυρίας των εργαζομένων στα ΚΕΠ, που ανέδειξε η ίδια ιστοσελίδα.
Έτσι, πλέον, σε συνέχεια των αποφάσεων για:
-Μείωση των ωρών λειτουργίας των ΚΕΠ (7.30 -3μμ τις καθημερινές και κλειστά τα Σάββατα).
-Προσέλευση πολιτών κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού,
μπαίνει ακόμη μία δικλείδα ασφαλείας, προκειμένου να μην υπάρχει συνωστισμός στους χώρους τους.
Στόχος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, της απόφασης είναι να εξυπηρετούνται άμεσα ΜΟΝΟ τα επείγοντα αιτήματα των πολιτών (π.χ. έγγραφα για άδεια ειδικού σκοπού, για προσλήψεις ιατρών ή νοσηλευτών) και όχι εκείνα που μπορούν να περιμένουν,γ ια παράδειγμα μία μεταβίβαση αυτοκινήτου.
Παράλληλα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τις επόμενες ημέρες τα συναρμόδια υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών θα προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για την εισαγωγή περαιτέρω ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην πύλη «ΕΡΜΗΣ» (ermis.gov.gr), με στόχο την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση προσέλευσής τους στα ΚΕΠ.
Τα παραπάνω επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή του το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
Έκτακτα μέτρα λειτουργίας των ΚΕΠ για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19
Σε συνέχεια της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για τη λήψη κατεπειγόντων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών υλοποιεί έκτακτα μέτρα σχετικά με τη λειτουργία των ΚΕΠ, με σκοπό την προστασία υπαλλήλων και πολιτών.
Συγκεκριμένα, από σήμερα, 16 Μαρτίου 2020, και μέχρι νεωτέρας τα ΚΕΠ θα λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, με ωράριο 7.30 πμ έως 15.00 μμ.
Η προσέλευση των πολιτών θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής προσυνεννόησης (ραντεβού), ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις και ο συνωστισμός και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα αναγκαία αιτήματα των πολιτών.
Επιπλέον, θα αναρτηθούν στην είσοδο των καταστημάτων ΚΕΠ και στις ιστοσελίδες των Δήμων τα τηλέφωνα επικοινωνίας μέσω των οποίων μπορούν να καλούν οι πολίτες για προσυνεννόηση ή πληροφορίες. Οι διευθυντές έχουν την ευθύνη της χρονικής ιεράρχησης για τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτημάτων.
Ο Υπουργός Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκος έχει ήδη προχωρήσει στην έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης και εγκυκλίου λειτουργίας, έπειτα από συνεννόηση με τον αρμόδιο Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργο Γεωργαντά.
Tέλος, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την εισαγωγή περαιτέρω ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην πύλη «ΕΡΜΗΣ» (ermis.gov.gr), με στόχο την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση προσέλευσής τους στα ΚΕΠ.
Η νέα δραματική έκκληση των εργαζόμενων
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα νέα δραματική έκκληση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών (Θεοδωρικάκος, Λιβάνιος) και τον υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Γ. Γεωργαντά, είχαν απευθύνει οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ. Συγκεκριμένα, σε ανακαοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα ΚΕΠ (ΠΟΕ-ΚΕΠ) χαρακτηρίζει ανεπαρκές το μέτρο που έλαβε η κυβέρνηση «η εξυπηρέτηση πολιτών στα ΚΕΠ να γίνεται με ραντεβού μετά από τηλεφωνική επικοινωνία».
«Οι συνάδελφοί μας είναι τρομοκρατημένοι καθώς βλέπουν τα συναρμόδια Υπουργεία να πειραματίζονται για άλλη μια φορά επάνω τους. Ήδη έχουμε ζητήσει να ανασταλεί η υποδοχή κοινού στα ΚΕΠ. Η υγεία των συναδέλφων μας δεν τίθεται σε διαπραγμάτευση και έχει την ίδια αξία με των υπολοίπων υπαλλήλων που ήδη οι υπηρεσίες τους (ορθώς) τους έχουν προστατεύσει.
Όταν εμφανισθεί το πρώτο κρούσμα σε υπάλληλο ΚΕΠ, θα είναι ήδη αργά, θα έχουν μολυνθεί δεκάδες και εκατοντάδες πολίτες και τότε οι Υπουργοί θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τόσο η ΠΟΣΕΚΕΠ όσο και υπάλληλοι έχουν ενημερώσει για τις αυτονόητες δυσκολίες εφαρμογής πλέον και των ραντεβού. Η μόνη λύση είναι η εξυπηρέτηση με οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο ή με αλληλογραφία. Αλλιώς τα ΚΕΠ θα μετατραπούν σε βασικές πηγές μόλυνσης και διάδοσης του ιού τόσο στους εργαζόμενους όσο και στους πολίτες που εξυπηρετούνται», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Καταλήγουν, δε, ότι «ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΎΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΚΕΠ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟ ΜΕΣΟ». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι, εφόσον δεν έχουν κάποια απάντηση από τα αρμόδια υπουργεία, είναι αποφασισμένοι να κινηθούν δικαστικά, προκειμένου τα ΚΕΠ να σταματήσουν να εξυπηρετούν κοινό από κοντά.
πηγή: aftodioikisi.gr