logo


Σειρά εγγράφων διέθεσε στους δημοτικούς συμβούλους, με την έναρξη της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου, η Αντιδήμαρχος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Γ. Λακαφώση. Τα έγγραφα αφορούσαν στην αλληλογραφία του Δήμου με συνεργεία επισκευής οχημάτων, κατά τους πρώτους μήνες θητείας της νυν Δημοτικής Αρχής, το φθινόπωρο του 2019. Και ήρθαν σε συνέχεια μιας κόντρας ανάμεσα στην κ. Λακαφώση και την προκάτοχό της Α. Πέππα, που αναπαράγεται τόσο εντός όσο και εκτός συνεδριάσεων του Σώματος.

Κεντρικό σημείο στην αντιπαράθεση των δυο αιρετών η κατάσταση των οχημάτων καθαριότητας, όταν άλλαξε η Διοίκηση, αλλά και το υπερβολικό κόστος επισκευής όσων παρουσιάζουν προβλήματα, σήμερα επί Διοίκησης Καλαφατέλη σε σχέση με τα όσα συνέβαιναν τα προηγούμενα 5 χρόνια: «Μόνο ένα όχημα ήταν χαλασμένο και άλλο ένα στο συνεργείο, όταν παρέδωσα στους επόμενους», υποστήριζε η κ. Πέππα το Δεκέμβριο του 2019 στο Δημοτικό Συμβούλιο. Η ίδια προσέθεσε πως υπήρχε τότε, το Δεκέμβριο 2019, ενεργή σύμβαση επισκευής και συντήρησης των δημοτικών απορριμματοφόρων, ύψους 490.000 ευρώ, ενώ κατά πληροφορίες της το διάστημα από το Σεπτέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2019 χάλασαν 9 οχήματα, κάτι που οδήγησε τη Δημοτική Αρχή να αναθέσει τότε εκτάκτως την αποκομιδή απορριμμάτων σε ιδιώτη εργολάβο.

Η αντιπαράθεση ανάμεσα σε νυν και τέως Αντιδήμαρχο συνεχίστηκε στο ίδιο μοτίβο, πολύ περισσότερο που σε κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου έρχονταν για έγκριση πρωτόκολλα παραλαβής υπηρεσιών, ανάμεσά τους και πληθώρα σχετικών με επισκευές και συντηρήσεις δημοτικών οχημάτων.

Πρόσφατη εξάλλου ήταν η οξεία σύγκρουση μεταξύ τους σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στις αρχές Νοεμβρίου, στην οποία ενεπλάκη και ο εντεταλμένος για την Πολιτική Προστασία Θ. Κρητικός, με την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Σ. Κατσίγιαννη να προσπαθεί εις μάτην να επαναφέρει τη διαδικασία.

Όσον αφορά στην αλληλογραφία του Δήμου με τα συνεργεία, ήταν ενδεικτική για την κατάσταση τόσο ορισμένων από τα οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι καθαριότητας, όσο και για τις πρακτικές που ακολουθούσε η Διοίκηση Ζαμάνη, όπως περιγράφεται στις απαντήσεις των συνεργείων: Οχήματα βρέθηκαν για επισκευές και συντηρήσεις σε συνεργείο, με το οποίο ο Δήμος Διονύσου δεν διατηρούσε ενεργή σύμβαση, οι όποιες εντολές και συνεννοήσεις για επισκευές δίδονταν προφορικά, πραγματοποιήθηκαν ατελέσφορες κρούσεις για απομάκρυνση οχήματος που δεν επισκευαζόταν λόγω πληθώρας και σοβαρότητας βλαβών, δεν επετράπη στο συνεργείο να τιμολογήσει τις όποιες εργασίες, ενώ τέλος εντύπωση προκαλούν δυο επισημάνσεις: “Τα οχήματα παρουσίαζαν εν γνώσει σας σειρά πολλαπλών και μεγάλων λειτουργικών προβλημάτων καθώς και προβλημάτων ασφαλούς λειτουργίας και κύρια οδικής συμπεριφοράς” και “γνωρίζετε πολύ καλά ότι τα οχήματα, τα οποία μας παραδώσατε προς επισκευή έχουν πέραν του ενός προβλήματα, τα οποία προβλήματα, ΔΕΝ επιτρέπουν την ασφαλή κατά την άποψη μας λειτουργία των” (σ.σ. οι επισημάνσεις έχουν αποτυπωθεί επί λέξει, ενώ οι υπογραμμίσεις είναι του συνεργείου).

 

Ενώ σε άλλο σημείο της αλληλογραφίας, άλλο συνεργείο μιλάει για «άθλια κατάσταση” στην οποία παρελήφθη δημοτικό όχημα, το τέταρτο κατά σειρά που είχε παραδοθεί με μεγάλη βλάβη.

Την αποστολή της παραπάνω αλληλογραφίας στους συναδέλφους της η κ. Λακαφώση συνόδευσε με μια λιτή παρατήρηση: «Τα emails που σάς εστάλησαν αφορούν στην ενημέρωση του Σώματος για την κατάσταση, στην οποία παραλάβαμε τα οχήματα ως Υπηρεσία. Και είναι η απάντησή μου στις συχνές κατηγορίες που μου απευθύνονται πως λέω ψέματα».

Στη ρίζα των αντιπαραθέσεων βρίσκεται η απροθυμία της Διοίκησης να απαντήσει  επί σειρά μηνών ακόμη και σε έγγραφα και πρωτοκολλημένα ερωτήματα, όπως καταγγέλλουν οι περισσότερες από τις παρατάξεις της μειοψηφίας με κάθε ευκαιρία. Οι ίδιες, από την άλλη πλευρά έχουν αρνηθεί να ακολουθήσουν την πρακτική του παρελθόντος, όσον αφορά ειδικά στα πρωτόκολλα: Τα προηγούμενα 5 χρόνια ο όγκος τους ήταν τέτοιος (σ. σ. κατά περίπτωση έρχονταν στο Δημοτικό Συμβούλιο μέχρι και πάνω από 100 πρωτόκολλα για έγκριση!) που με τη σύμφωνη γνώμη όλων των παρατάξεων, προηγείτο συνάντηση διαπαραταξιακής επιτροπής, για τον έλεγχο και τις τυχόν διευκρινίσεις. Η διαδικασία εκείνη είχε λειτουργήσει αποτελεσματικότατα, μια που τα πρωτόκολλα έρχονταν στο Δημοτικό Συμβούλιο και ψηφίζονταν με συνοπτικές διαδικασίες. Η πρακτική αυτή δεν βρήκε σύμφωνες τις παρατάξεις στη διάρκεια της παρούσας θητείας, με αποτέλεσμα ακόμη και λίγα πρωτόκολλα να συζητούνται επί μακρόν (σ.σ. η συζήτησή τους έχει πλέον μεταφερθεί στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου).