Το 2018 είχε απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης αίτημα του Διευθυντή του ΕΠΑΛ Διονύσου να μετατρέψει την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο σχολείο σε αίθουσα διδασκαλίας, μια που εκεί- σύμφωνα με έγγραφο της Διεύθυνσης Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής- επρόκειτο να φοιτήσουν παιδιά προσφύγων από τη Μαλακάσα, στο πλαίσιο του νέου, τότε, θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Τμήμα Υποδοχής Προσφύγων στο ΕΠΑΛ τελικά τότε δεν δημιουργήθηκε, αλλά τρία χρόνια αργότερα η ίδια Διεύθυνση με νέα εγκύκλιό της παρουσιάζει 6 υπό ίδρυση Τμήματα Υποδοχής σε τέσσερα σχολεία του Δήμου Διονύσου.
Πιο συγκεκριμένα:
Στα Γυμνάσια και Λύκεια Άνοιξης και Δροσιάς, στο Λύκειο Αγ. Στεφάνου και στο ΕΠΑΛ αναμένουν την ίδρυσή τους Τμήματα Υποδοχής Προσφύγων (ή Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), σύμφωνα με εγκύκλιο του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής Αν. Αλεξανδρή, κατόπιν αιτήματος του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων της Δομής Φιλοξενίας στη Μαλακάσα.
Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο, όπου επιπλέον περιλαμβάνονται οι ΖΕΠ που ήδη λειτουργούν σε όλη την ευρύτερη περιοχή, για την επιλογή των 4 παραπάνω σχολείων του Δήμου Διονύσου ελήφθησαν υπόψη η χωρητικότητα των σχολικών μονάδων, οι υφιστάμενες εγγραφές μαθητών για το Σχ. Έτος 2020-2021, τα λειτουργούντα τμήματα, αλλά και η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, οπότε και κατά το Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διαπιστώθηκε η δυνατότητα εγγραφής νέων μαθητών τέκνων προσφύγων, από 8 σε κάθε σχολική μονάδα, συνολικά 48 παιδιών.
Ήδη στη χθεσινή (12/7) συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Διονύσου, η Διευθύντρια του Γυμνασίου Άνοιξης A. Μπελέρη, φαίνεται να προετοιμάζεται για την ίδρυση της ΖΕΠ, μια που συναρτά τα αιτήματα του σχολείου με το Τμήμα Ένταξης και τις αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν.
Από την άλλη πλευρά, σε σχετικό ερώτημα της Οδού Διονύσου σήμερα Τρίτη 13 Ιουλίου στη διάρκεια της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, ο Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης ήταν κατηγορηματικός: «Σήμερα τα σχολεία της πόλης δεν μπορούν δυστυχώς να υποστηρίξουν την ίδρυση άλλων τμημάτων, μια που το πρόβλημα της σχολικής στέγης παραμένει εκρηκτικό- γι’ αυτό και οι ενοικιάσεις σχολικών χώρων- και μόνο μετά από το 2023 αναμένεται να αντιμετωπισθεί εν μέρει, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί το Λύκειο Διονύσου και το Δημοτικό Κρυονερίου». Ειδικά για το Γυμνάσιο και Λύκειο του Αγ. Στεφάνου, συμπλήρωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Στ. Κριεμάδης, «η κατάσταση είναι τραγική», μια που έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας κάθε σπιθαμή ελεύθερου χώρου, κάτι που ισχύει για όλα σχεδόν τα σχολεία του Δήμου. Έτσι, αρνητική – τουλάχιστον προς το παρόν- θα είναι η απάντηση του Δήμου Διονύσου στη σχετική κρούση. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες, το αίτημα του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων έχει ήδη αποκρούσει και Διευθυντής σχολείου της περιοχής, τονίζοντας πως χώροι δεν υπάρχουν.
Οι Τάξεις Υποδοχής είναι ένας τομέας της γενικής εκπαίδευσης που αφορά αυτό που ονομάζουμε διαπολιτισμική εκπαίδευση
Έχουν ως στόχο την ενίσχυση μαθητών και μαθητριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (παιδιά μεταναστών, παλιννοστούντων, ρομά, μουσουλμανόπαιδες), τα οποία υποστηρίζονται κυρίως στο κομμάτι της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
Και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διακρίνονται σε ΖΕΠ Ι και ΙΙ, ανάλογα με το επίπεδο γνώσης της ελληνικής γλώσσας, ενώ στη διάρκεια των σπουδών τους, από ένα έως τρία χρόνια, τα παιδιά παρακολουθούν και άλλα μαθήματα. Για την ένταξη μαθητή σε Τμήμα Υποδοχής απαιτούνται διαπιστωτικά τεστ γλωσσομάθειας, ενυπόγραφη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ότι επιθυμεί να ενταχθεί το παιδί του σε ΖΕΠ, απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και άλλα.