ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ
Νέες μητέρες, εκπαιδευτικοί, μαθήτριες,
Η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ) σας καλεί να δώσουμε μαχητική απάντηση στο νέο συντριπτικό χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, στη λειτουργία και στο περιεχόμενο του σχολείου που ετοιμάζεται με το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση για να ψηφιστεί από τη Βουλή μέσα στο κατακαλόκαιρο. Συμμετέχουμε μαζικά στο συλλαλητήριο που οργανώνουν ΠΕ και ΕΛΜΕ την Πέμπτη 22 Ιούλη στις 7.00 μμ στα Προπύλαια
Το νέο νομοσχέδιο είναι το τέταρτο κατά σειρά της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ που έχει πιάσει το νήμα απ’ όσα είχε νομοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για την τελευταία πράξη σ’ ένα εγκληματικό έργο που συντελείται εδώ και χρόνια.
Ό,τι τερτίπια και να σκαρφιστεί η κυβέρνηση, όσες εύηχες λέξεις και αν χρησιμοποιήσει για το νομοσχέδιο, δεν μπορεί να κρυφτεί η δυσοίωνη προοπτική για τη μόρφωση, τη ζωή και το μέλλον των παιδιών μας.
Η “αναβάθμιση του σχολείου” σημαίνει στην πραγματικότητα ένταση των ανισοτήτων και των κατηγοριοποιήσεων, προδιαγραφή του μέλλοντος του παιδιού με βάση την «τσέπη» της οικογένειας και τις κάθε φορά ανάγκες της «αγοράς εργασίας»
Η «αυτονομία» σημαίνει σχολεία «που θα βρίσκουν τα λεφτά μόνα τους», δηλαδή, από επιχειρηματίες-χορηγούς που θα παρεμβαίνουν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και στον τρόπο λειτουργίας τους. Σημαίνει σχολεία, τάξεις και μαθητές πολλών ταχυτήτων, που ο καθένας «θα τρέχει» ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα της οικογένειας, της σχολικής μονάδας, της γειτονιάς. Σημαίνει εκπαιδευτικούς εσαεί όμηρους των ελαστικών σχέσεων εργασίας, κατάργηση κάθε έννοιας σταθερής και μόνιμης εργασίας και στη δημόσια εκπαίδευση. Τι σημαίνει “αυτονομία” όταν θα καθορίζουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι τι και πως θα μαθαίνουν τα παιδιά μας;
Η «ελευθερία επιλογής» σημαίνει καθολική κατάργηση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και με τη βούλα του νόμου ένταση των διαχωρισμών ανάμεσα στους μαθητές που έχουν την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια, ανάμεσα στους «καλούς» μαθητές και σε αυτούς «που δεν τα παίρνουν». Αυτό θα γίνει μέσω των πολλαπλών βιβλίων και της δυνατότητας για παράλληλα τμήματα και εκπαιδευτικά προγράμματα χωρίς προαπαιτούμενη έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας-
Όταν μιλάνε για «δεξιότητες» εννοούν στείρες γνώσεις με ημερομηνία λήξης, απαραίτητες για τον αυριανό φτηνό και πειθήνιο εργαζόμενο, που δεν θα έχουν καμία σχέση με τη γενική, ολόπλευρη μόρφωση, που είναι ανάγκη να προσφέρει το σχολείο διαμορφώνοντας νέες προσωπικότητες που θα έχουν γνώση του κόσμου, των νόμων της φύσης και της κοινωνίας.
Όταν ισχυρίζονται ότι προωθούν την «ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού», στην πραγματικότητα εννοούν εκπαιδευτικούς παραγκωνισμένους μέσω της αντιεπιστημονικής λογικής της «αντίστροφης τάξης», που το παιδαγωγικό τους έργο μετατρέπεται σε μια άγονη επιτήρηση του διαβάσματος των μαθητών.
Όταν μιλάνε για «αξιολόγηση» εννοούν έλεγχο των σχολικών μονάδων με κριτήρια «μάνατζμεντ» και κριτήριο την αποδοτικότητά τους σύμφωνα με τα κριτήρια που θα θέτουν οι επιχειρηματίες-χορηγοί για την αύξηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητάς τους. “Αξιολόγηση” σημαίνει ατομικός έλεγχος των εκπαιδευτικών για το κατά πόσο εφαρμόζουν την αντι-εκπαιδευτική πολιτική.
Όταν λένε «ευκαιρίες σε όλους» εννοούν ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι δικαίωμα όλων και μετατρέπεται σε ατομική ευθύνη. Γιατί έτσι το κράτος απαλλάσσεται από την υποχρέωση να παρέχει εξίσου ένα επίπεδο μόρφωσης σε όλα τα παιδιά και να στηρίζει τους πιο αδύναμους να κατακτήσουν αυτό το επίπεδο.
«Κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα» τόνισε ο πρωθυπουργός στην παρουσίαση του νομοσχεδίου, κι εμείς αναρωτιόμαστε, το όνειρο ποιανού;
Προφανώς το όνειρο του ΣΕΒ και των εργοδοτικών ενώσεων, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων για έναν μελλοντικό εργαζόμενο φθηνό, ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες για κερδοφορία, για ένα σχολείο πιο φθηνό για το κράτος, πιο ακριβό για τις λαϊκές οικογένειες. Για αυτό και οι νομοθετικές αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και αυτές που φέρουν τη βούλα όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως του ΣΥΡΙΖΑ, κινούνται στις ράγες των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ.
Κι όμως σήμερα τον 21ο αιώνα το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας δε συμβιβάζεται με τη λογική του κόστους, της επιχειρηματικότητας και των χορηγιών στην εκπαίδευση.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες για ένα σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών, που θα παρέχει σε όλα τα παιδιά ολόπλευρη μόρφωση και ομαλή σωματική, νοητική, συναισθηματική, αισθητική, κοινωνική ανάπτυξη. Σήμερα υπάρχουν οι δυνατότητες προκειμένου όλα τα παιδιά να μπορούν απρόσκοπτα να μαθαίνουν να σκέπτονται, να συμβιώνουν αρμονικά, να λειτουργούν ομαδικά, να πειθαρχούν, να διεκδικούν, να κάνουν φίλους. Για ένα τέτοιο σχολείο που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά σε κάθε φάση, από τη νηπιακή ηλικία ως την ενηλικίωση, και θα τους δίνει χωρίς διαχωρισμούς όλα τα εφόδια για την ενήλικη ζωή. Ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν για όλους, με σύγχρονες υποδομές και με το κατάλληλο εκπαιδευτικό, βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό που θα έχει μόνιμη και σταθερή εργασία.
Απαιτούμε:
- ΤΩΡΑ η κυβέρνηση ΝΔ να αποσύρει το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
- Γενναία κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία.
- Μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, προσλήψεις μόνιμου βοηθητικού και επιστημονικού προσωπικού (σχολίατροι, σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, τραπεζοκόμοι, κλπ).
- Προσλήψεις μόνιμων σχολικών καθαριστριών, με αλλαγή θεσμικού πλαισίου για εργασία τους κατά τη διάρκεια της σχολικής λειτουργίας.
- Σύγχρονα σχολικά κτήρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.
- Δωρεάν προγράμματα δημιουργικής καλοκαιρινής απασχόλησης, πρόβλεψη για δωρεάν κατασκηνώσεις για τους μαθητές που λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας δε θα πάνε διακοπές.
- Εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις και το απαραίτητο βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό.
- Δωρεάν, επαρκή και υγιεινή σίτιση για όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία και ασφαλής διανομή των σχολικών γευμάτων στο σύνολο των μαθητών με κρατική ευθύνη.