Πάνω από δυόμιση ώρες διήρκεσε η συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη την Πέμπτη 13 Ιανουαρίου στις 9 το βράδυ. Υπερέβη μάλιστα τη χρονική διάρκεια που είχε δεσμευθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, με αποτέλεσμα η Πρόεδρος Τ. Κώνστα να εξασφαλίσει επιπλέον χρόνο και η συνεδρίαση να ολοκληρωθεί λίγο πριν τα μεσάνυχτα!
Η συνεδρίαση πάντως είχε αποτέλεσμα, και μάλιστα ουσιαστικό, μια που η εν λόγω Σχολική Επιτροπή- πρώτη από όλα τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου- και λίγο πριν λήξει η θητεία του νυν Διοικητικού Συμβουλίου, έδειξε το δρόμο για την κατάρτιση και τη λειτουργία Μητρώου συνεργατών (προμηθευτών και εργολάβων), υλοποιώντας μια από τις κεντρικές προεκλογικές δεσμεύσεις της διοικούσας παράταξης.
Και παρόλο που εκφράστηκαν διαφωνίες και προβληματισμοί γύρω από σημεία της εισήγησης, που είχε επιμεληθεί ο Ν. Παπαϊωάννου, δικηγόρος και ειδικός συνεργάτης του Δημάρχου, στο τέλος, και με τις ανάλογες διαφοροποιήσεις, το θέμα ψηφίστηκε ομόφωνα. Σημειώνεται πως η Ι. Δακτυλίδη εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας έδωσε λευκή ψήφο, ζητώντας περαιτέρω βελτιώσεις, ειδικά γύρω από την αναζήτηση και κατηγοριοποίηση των καλύτερων τιμών ανά είδος και υπηρεσία, προς όφελος της Σχολικής Επιτροπής.
Ουδείς πάντως αμφισβήτησε τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα της κατάρτισης του σχετικού Μητρώου που κατοχυρώνει το τετράπτυχο “πλουραλισμός- δίκαιη ανακατανομή της δουλειάς- διαφάνεια- λογοδοσία”, όπως τονίζεται στην εισήγηση, απομακρύνει και την παραμικρή υπόνοια ιδιοτελούς επιλογής συνεργατών, και εξασφαλίζει την ταχύτερη ανταπόκριση στην αντιμετώπιση των αναγκών των σχολείων. Το θέμα άλλωστε απασχολούσε συχνά τη Σχολική Επιτροπή τα προηγούμενα δυο χρόνια, μια που σε πολλές περιπτώσεις, έκτακτων επισκευών ή προμηθειών για παράδειγμα, αναζητούνταν εσπευσμένα και την τελευταία στιγμή επαγγελματίες για να δώσουν τις προσφορές τους. Για εξυγίανση της διαδικασίας των αναθέσεων, τέλος, και για χτίσιμο ενός θεσμού που θα αντέξει στο χρόνο, διευκολύνοντας και τα επόμενα Διοικητικά Συμβούλια, μίλησε ο Αντιδήμαρχος Χωροταξικού Σχεδιασμού Γ. Φωτάκης, δίνοντας τα εύσημα σε όσους ενεπλάκησαν στην υλοποίηση του θέματος.
Με το Μητρώο στα χέρια του, πλέον, ο κάθε Διευθυντής θα μπορεί να απευθύνεται σε συνεργάτη της ειδικότητας που κατά περίπτωση απαιτείται, ο οποίος επιπλέον θα διαθέτει απαραίτητα σειρά δικαιολογητικών, χωρίς να χάνεται πολύτιμος χρόνος στην αναζήτηση προσφορών.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως προβληματισμός υπήρξε για δυο σημεία της εισήγησης: Ανά εξάμηνο προτεινόταν να γίνεται η ανανέωση του Μητρώου, με την εγγραφή και άλλων συνεργατών (ή τη διαγραφή όσων θα αξιολογηθούν αρνητικά), αλλά μετά από παρέμβαση του Αντιπροέδρου της Σχολικής Επιτροπής Ν. Παπαδόπουλου, το διάστημα αυτό κατέβηκε στους τρεις μήνες. Ο ίδιος, επιπλέον, όπως και η κ. Δακτυλίδη αλλά και ο Δ. Βάτσος εκ μέρους των ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο, καθώς και η Π. Μυλωνά από τη Διοίκηση εξέφρασαν τον προβληματισμό τους και για τη διαδικασία της κλήρωσης, που κατά την εισήγηση προβλεπόταν ανάμεσα σε μικρό αριθμό υποψηφίων αναδόχων.
Η κλήρωση τελικά εγκαταλείφθηκε, έναντι της πρόσκλησης ενδιαφέροντος προς όλους τους εγγεγραμμένους στη ζητούμενη ειδικότητα του Μητρώου, εφόσον τούτο είναι εφικτό, κάτι που θα κρίνει το Διοικητικό Συμβούλιο όταν συζητήσει την κάθε φορά αναγκαιότητα του έργου ή της προμήθειας. Εξυπακούεται πως εφόσον οι εγγεγραμμένοι είναι τρεις ή λιγότεροι, αυτοί θα είναι και οι υποψήφιοι ανάδοχοι. Η τελική επιλογή θα γίνεται με βάση την οικονομικά συμφερότερη προσφορά, ενώ κλήρωση θα διενεργείται από το Διοικητικό Συμβούλιο ανάμεσα σε προσφορές ίδιου ύψους.
Στη διαφοροποιημένη εισήγηση, προστέθηκε, επιπλέον η υποχρέωση του Διοικητικού Συμβουλίου να ενημερώσει το Τμήμα Προμηθειών του Δήμου για την κατάρτιση του Μητρώου, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους επαγγελματίες, που ήδη συνεργάζονται με το Δήμο, να ενταχθούν σε αυτό.
Οι διαδικασίες του Μητρώου συνεργατών ενδέχεται να εμπλουτισθούν ή και να διαφοροποιηθούν στο μέλλον, από τα επόμενα Διοικητικά Συμβούλια της Σχολικής Επιτροπής. Η κατάρτισή του, πάντως, πιστώνεται εξ ολοκλήρου στο παρόν Διοικητικό Συμβούλιο, και ειδικά στην απερχόμενη Πρόεδρο και τους συνεργάτες της, που προχώρησαν στη διαμόρφωση ενός θεσμού, θέτοντας έτσι τις βάσεις για διαφανέστερες διαδικασίες στην επιλογή των κάθε φορά επαγγελματιών, διευκολύνοντας τους Διευθυντές στην αντιμετώπιση των αναγκών των σχολείων, κατοχυρώνοντας- τέλος- τα μέλη από τυχόν υποψίες για δοσοληψίες με εργολάβους και προμηθευτές.