logo


Στη δημοσίευση τριών Εγκυκλίων, οι δύο αφορούν στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, των Οικονομικών Επιτροπών και των Επιτροπών Ποιότητας Ζωής προχώρησε το Υπουργείο Εσωτερικών, χθες Τετάρτη 15 Ιουνίου.

Ενδεικτικά, και όσον αφορά στη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου:

Αποσαφηνίζονται τα σχετικά με την αρμοδιότητα σύγκλησης του Συμβουλίου είτε από τον Πρόεδρο, ή το Δήμαρχο, ή τις δυο Επιτροπές, είτε με αίτημα που να υπογράφεται από το 1/3 τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του Σώματος ανεξαρτήτως παράταξης (στην περίπτωση του Δήμου Διονύσου, 14 δημοτικοί σύμβουλοι) είτε με υπογεγραμμένο αίτημα τουλάχιστον 25 δημοτών ή κατοίκων. Στην περίπτωση της  συνεδρίασης κατόπιν αιτήματος του 1/3 των δημοτικών συμβούλων, αυτοί φέρουν και την ευθύνη για τη σχετική εισήγηση ενώπιον του Συμβουλίου.

Θέματα που έρχονται εκτός Ημερησίας Διατάξεως συζητούνται εφόσον αποδειχθεί με ειδική αιτιολογία ο κατεπείγων χαρακτήρας τους («…. δεν πρέπει να περιορίζεται σε μια γενικόλογη αναφορά ορισμένων στοιχείων, αλλά απαιτείται η παράθεση συγκεκριμένων περιστατικών ή άλλων δεδομένων, τα οποία επιτρέπουν στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, χωρίς συζήτηση, να σχηματίζουν ολοκληρωμένη κρίση αναφορικά με το αν ένα θέμα το οποίο δεν αναγράφεται στην ημερήσια διάταξη, είναι πράγματι κατεπείγον και πρέπει να συζητηθεί κατά παρέκκλιση της πάγιας διαδικασίας.») και το Σώμα συμφωνήσει με ψηφοφορία για τη συζήτησή τους.

Αποτρέπεται η δυνατότητα διατύπωσης εναλλακτικών προτάσεων προς ψήφιση για ένα θέμα, πλην των περιπτώσεων που αυτή προβλέπεται ρητά.

Στην περίπτωση ψήφισης του Προϋπολογισμού και των δημοτικών τελών, διατηρείται η διάταξη που προβλέπει πως “έγκυρες και ως εκ τούτου προσμετρώμενες για την πλήρωση της προϋπόθεσης της απόλυτης πλειοψηφίας των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου προκειμένου μια πρόταση να εγκριθεί, θεωρούνται μόνο εκείνες οι ψήφοι που τοποθετούνται υπέρ κάποιας νομίμως κατατεθειμένης πρότασης (είτε αυτή προέρχεται από την οικονομική ή εκτελεστική επιτροπή είτε από άλλο μέλος ή παράταξη του συλλογικού οργάνου).

Τα παραπάνω ισχύουν αναλογικά και για τις δυο 9μελείς (σ.σ. για το Δήμο Διονύσου) Επιτροπές, στις οποίες μάλιστα οι παρατάξεις που δεν εκπροσωπούνται, μπορούν, αν το επιθυμούν, να ορίσουν εκπρόσωπό τους με δικαίωμα παράστασης αλλά χωρίς δικαίωμα ψήφου. Το δικαίωμα λόγου γι’ αυτούς τους τελευταίους ρυθμίζεται από τον οικείο Κανονισμό λειτουργίας, εφόσον υπάρχει, ειδάλλως επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του Προέδρου της Επιτροπής που διευθύνει τη συζήτηση.

Επιβεβαιώνεται, τέλος, για όλα τα συλλογικά όργανα των Δήμων πως κατά την ψηφοφορία και για την υπερψήφιση ή απόρριψη ενός θέματος προσμετρώνται μόνο οι θετικές και οι αρνητικές ψήφοι, αλλά όχι οι λευκές ή η αποχή από την ψηφοφορία.

Όλες οι αποφάσεις αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου. Ειδικά για αυτό το τελευταίο, στο Δήμο Διονύσου οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου- που βέβαια πραγματοποιεί συνεδριάσεις σε αραιότερα διαστήματα-  αναρτώνται κανονικά και εγκαίρως, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής: Αν κάποιος θελήσει να βρει δημοσιευμένες αποφάσεις του πιο νευραλγικού οργάνου του Δήμου, θα πρέπει να ανατρέξει μήνες πίσω, και συγκεκριμένα στις 8 Μαρτίου του 2022, οπότε και είχε πραγματοποιηθεί η 7η συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής. Έκτοτε, και με επικείμενη την 23η(!) κιόλας συνεδρίαση, καμιά μα καμιά απόφασή της δεν έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου.