logo


Τρεις παλιοί Δήμαρχοι του Αγ. Στεφάνου- Δ. Σακελλαρίου, Στ. Κοροβέσης και Π. Βορριάς– είχαν προσκληθεί στη χθεσινή (28 Μαρτίου) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για να καταθέσουν την εμπειρία τους σχετικά με αυτό που ήταν το πρώτο θέμα στην Ημερήσια Διάταξη- το τρένο στον Άγ. Στέφανο και το ψήφισμα που το Σώμα καλείτο να εγκρίνει και να το υιοθετήσει, πλέον, ως απόφαση. Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τελικά δεν έγινε, αλλά στο Πολιτιστικό του Αγ. Στεφάνου είχε εντωμεταξύ προσέλθει ο κ. Βορριάς, με την παρακάτω εισήγηση ανά χείρας. Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι αύριο Πέμπτη 30 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Κέντρο Κρυονερίου, η Τοπική Οργάνωση ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ διοργανώνει Ολομέλεια με το ίδιο θέμα: “ΟΣΕ στον Άγ. Στέφανο”.

Άγιος Στέφανος 28/3/2023

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ- ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου

Έχω πολλές φορές αναφέρει ότι ακόμη και στην πολιτική ζωή άλλο πράγμα είναι το “ευ ζην” και άλλο το “ζην”.

Σήμερα λοιπόν συζητάμε για τη ζωή και την ασφάλεια εκατοντάδων ανθρώπων κατοίκων ή επισκεπτών του Δήμου μας και κυρίως του Αγίου Στεφάνου.

Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, επειδή κατοικώ ακριβώς απέναντι από το σταθμό του τρένου, να έχω μια διαχρονική γνώση του θέματος και κυρίως των προβλημάτων που χρόνια τώρα δημιουργεί αυτό που μάθαμε να προσδιορίζουμε σαν “τρένο”.

Κατ’ αρχάς η πρώτη ονομασία ήταν: “ΣΕΚ” (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους) για να μας δείχνει τη δύναμη του Κράτους που σε συνδυασμό με τον Στρατό μπορούν να χαράζουν τις γραμμές όπου θέλουν, να διαλύουν πόλεις και χωριά, να επαίρονται για την περιουσία τους (από τον Πειραιά μέχρι και την Αλεξανδρούπολη, μου είπανε κάποτε που τους επισκέφτηκα σαν Δήμαρχος) κληρονομιά από τον Χαρίλαο Τρικούπη.

Διαλύουν την πόλη του Αγίου Στεφάνου για πάνω από 25 χρόνια με τη φόρτωση και εκφόρτωση υλικού από την ΑΒΥΠ και σε μια νύχτα εξαφανίζονται, αφήνοντάς μας σαν παρακαταθήκη ένα παλαιό βαγόνι και δυο ράμπες, που για να τη μετατρέψουμε τη μια από αυτές και να την κάνουμε πάρκο, μας στέλνουν να πάρουμε άδεια από το ΓΕΣ, όπου ο αρμόδιος Αξιωματικός αγνοεί ακόμη και την ύπαρξη πόλης που λέγεται Άγιος Στέφανος.

Φτιάχνουν τη δεύτερη γραμμή τους και χρησιμοποιούν σαν εργάτες κατάδικους που εκτίουν την ποινή τους και που ορισμένοι από αυτούς γίνονται φόβος κλοπών με αδυναμία στα γυναικεία εσώρουχα που ξεκρεμάνε από τις απλώστρες των αυλών, στην περιοχή μας.

Ακόμη και σήμερα που μιλάμε, στην πλευρά των γραμμών προς Αθήνα σκάβουν τεράστιους λάκκους ου δήθεν τους προστατεύουν με ασπροκόκκινες κορδέλες που φεύγουν με το πρώτο φύσημα του αέρα.

Αλλάζουν ονόματα (από ΣΕΚ σε ΟΣΕ) για να δείξουν ότι άλλαξαν νοοτροπία και προσέγγιση των πραγμάτων και στη συνέχεια άλλα ονόματα, όχι επειδή το θέλουν αλλά τους το επιβάλλει η Ε.Ε. με το λεγόμενο Switching & Transmition (Μετάδοση  και Μεταγωγή), όπως αναγκάστηκαν να κάνουν και η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ.   

Έτσι βλέπουμε σήμερα τους βαρύγδουπους τίτλους “Τρενοσέ”, “Εργοσέ” και τελευταία ‘Hellenic Train”, με τον ίδιο όμως παρονομαστή και ψάχνουμε να μοιράζουμε ακόμη και σήμερα διαχρονικές ευθύνες για “ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ” θεωρώντας υπεύθυνο κυρίως τον Χαρίλαο Τρικούπη που έφερε το τρένο στην Ελλάδα.

Αρνούνται πεισματικά τη διαπλάτυνση της γέφυρας στου “Μπαρμπαλάμπρου” στη Χελμού που δημιουργεί ουρές αυτοκινήτων σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας.

Εμφανίζονται κατά καιρούς (συνήθως όχι οι ίδιοι αλλά εργολάβοι τους) και μας προτείνουν λύσεις εξωπραγματικές (αερογέφυρες ή βύθιση του δρόμου που θα σημάνει αυτομάτως την πλήρη διάλυση της πόλης) εκβιάζοντάς μας ότι θα κλείσουν τα λεγόμενα “δίφρακτα” και θα αποκόψουν την πόλη εντελώς στα δύο.

Το ίδιο παραμύθι το αναπαράγουν από τα μέσα της δεκαετίας του ‘90 μέχρι και πρόσφατα, όπου ο κύριος εκπρόσωπός τους (εργολάβος ντε, μην πάει αλλού ο νους σας) προτείνει υπογειοποίηση του δρόμου από τον οποίο διέρχονται ΜΟΝΟ ΙΧ αυτοκίνητα και όχι πεζοί, φορτηγά ή λεωφορεία. Από πού τώρα θα περνάνε αυτά και τι τους νοιάζει αν διαλύσουμε τους οικισμούς. Τι θα γίνει με την περιοχή του λόφου Κουρεμένου ή των τεσσάρων Νηπιαγωγείων δεν μπαίνει στο καλαντάρι των προτάσεών τους.

Δεν συμμετέχουν ποτέ σε ΣΤΟ και ΣΝΟ αδιαφορώντας για την ασφάλεια των πόλεων από έκτακτες ανάγκες και κρίσεις.

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε

Υπηρετώντας την πόλη του Αγίου Στεφάνου για πάνω από 40 χρόνια και το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από πολλές και διαφορετικές θέσεις και “εν πλήρει γνώσει των λεγομένων μου”, προτείνω μέσω υμών και του σεβαστού Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου τα εξής:

Καμιά πρόταση- λύση δεν είναι αποδεκτή εκτός από τη βύθιση των γραμμών του τρένου.

Άμεση παρέμβαση πάνω στα εγκαταλελειμμένα κτήρια ιδιοκτησίας ΓΕΟΣΕ για να πάψει η πόλη να είναι σαν βομβαρδισμένο τοπίο και χώρος στέγασης ναρκομανών και παραβατικών στοιχείων.

Στελέχωση με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό των εργαζόμενων στις μπάρες των δίφρακτων (αληθεύει η πληροφορία ότι ορισμένες φορές εκεί εργάζονται υπάλληλοι εταιρείας security;)

Απευθείας συνάντηση της Δημοτικής Αρχής και του κυρίου Δημάρχου με τον αρμόδιο Υπουργό και- γιατί όχι- σε δημόσια συνεδρίαση όπως κάναμε και για τα διόδια.

Διαπλάτυνση της γέφυρας ΟΣΕ στη Χελμού σύμφωνα με την υπάρχουσα μελέτη για τις οδούς Μαραθώνος, Χελμού, Κρυονερίου.

Σας Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και την υπομονή σας να με ακούσετε και ας τελειώσω με ένα γηπεδικό σύνθημα “αν δεν τους αρέσει, να πάρουνε το τρένο τους και να φύγουν από εδώ”.

Παναγιώτης Βορριάς

Κάτοικος Αγίου Στεφάνου