ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με την ανακοίνωσή της περί “Παρατηρητών της Γειτονιάς«, η Δημοτική Αρχή πέτυχε το ακατόρθωτο:
1. Κατάφερε να διχάσει την τοπική κοινωνία (παρόλο που όλοι συμφωνούν ότι η παραβατικότητα στην πόλη μας έχει βγει εκτός ορίων) αφού δεν προηγήθηκε κανενός είδους διάλογος, για να συνυπολογιστούν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της πρωτοβουλίας.
2. Κατάφερε να καταστρέψει μια ενδιαφέρουσα ιδέα, παρόλο που για αυτή υπήρχε προεκλογικά ολοκληρωμένος και κοστολογημένος επιχειρησιακός σχεδιασμός και σήμερα υπάρχει ειδικός σύμβουλος, που θα μπορούσε να την υλοποιήσει.
Εξηγούμαστε :
Για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα παραβατικότητας και εγκλήματα απαιτείται σοβαρή ανάλυση, προγραμματισμός, η νόμιμη και προβλεπόμενη διάθεση κονδυλίων και η λήψη αποτελεσματικών μέτρων. Το βέβαιο είναι ότι δεν χρειάζονται ασαφείς τοποθετήσεις και κάθετες ανακοινώσεις.
Καταθέτουμε τα εξής ερωτήματα στην ΔΑ:
1. Έχει συμβουλευτεί ειδικούς επιστήμονες για να ακούσει τις γνώμες τους;
2. Έχει επικοινωνήσει με τις αρμόδιες αρχές για να διερευνηθούν επιχειρησιακά ή/και νομικά ζητήματα που μπορεί να εγερθούν από ακούσιες ή εκούσιες άστοχες αναφορές;
3. Από την στιγμή που το ζήτημα απαιτεί εξαντλητικό διάλογο και συναίνεση, γιατί δεν έχει διαβουλευθεί με την τοπική κοινωνία (συλλόγους, φορείς, δημοτικές παρατάξεις… κ.λπ.) και προτιμά να προκαλεί διαιρέσεις σε “στρατόπεδα» «υπέρ» ή «κατά«;
4. Έχει αναζητήσει καλές πρακτικές που να έχουν εφαρμοστεί σε άλλους Δήμους της χώρας μας, λαμβανομένης υπόψη της παιδείας και της πολιτισμικής μας κουλτούρας;
5. Από τη στιγμή που υπήρχε ολοκληρωμένη και προκαταρκτικά κοστολογημένη πρόταση, ήδη από την προεκλογική περίοδο, γιατί την αγνόησε επιδεικτικά, τόσο την πρόταση όσο και τον συντάκτη της, ο οποίος είχε στηρίξει την πάλαι ποτέ Δύναμη Ευθύνης;
Η απάντηση είναι προφανής. Η Δημοτική Αρχή απέφυγε επιμελώς να αναφερθεί στην σχετική προϊστορία διότι δεν ήθελε να πιστωθεί ο επικεφαλής της μιας εκ των τριών συνιστωσών της Δύναμης Ευθύνης την πρωτοβουλία. Η αλήθεια είναι ότι το προϊόν του επιπόλαιου και βιαστικού αυτοσχεδιασμού της Δημοτικής Αρχής, που στερείται του ταλέντου του Πιραντέλλο, μικρή σχέση έχει με την αρχική πρόταση, διότι, κατά τα γνωστά «οι όμορφες ιδέες, όμορφα καίγονται«.
Εμείς, στον Νέο Διόνυσο, αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να υπενθυμίσουμε την πρόταση που είχε διαμορφωθεί από τον Δρα. Ηλία Υφαντή.
Στη διάρκεια μιας δημιουργικής και πολλά υποσχόμενης προεκλογικής περιόδου, πίσω στο μακρινό 2019, η Δύναμη Ευθύνης είχε προβάλει, μεταξύ άλλων, τις προτάσεις της για την καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών.
Είχε, μάλιστα, διοργανώσει και ειδική συνάντηση με τους πολίτες για να παρουσιάσει λεπτομέρειες σχετικές με την εφαρμογή του προγράμματος.
Ήταν, πράγματι, μια αξιόλογη προσέγγιση που στηριζόταν σε σοβαρές υποδομές, που τότε δεν υπήρχαν και θα δημιουργούνταν, σε τεχνολογικές εφαρμογές και λύσεις, που θα υιοθετούνταν για να αξιοποιήσουν αυτές τις υποδομές σε όφελος των πολιτών, καθώς και στην ενεργοποίηση των ίδιων των πολιτών.
Ο πρώτος άξονας της πρότασης αφορούσε στη λειτουργία ενός αξιόπιστου συστήματος πληροφόρησης, στις υπηρεσίες του οποίου οι δημότες θα είχαν άμεση πρόσβαση.
Αυτό θα ήταν εφικτό με ένα απλό και αυτοματοποιημένο δίκτυο επικοινωνίας και ένα Κέντρο Ελέγχου λειτουργιών (ΚΕΛ) που απουσιάζει παντελώς έως και σήμερα.
Όταν κάτι γινόταν αντιληπτό από έναν πολίτη, θα μπορούσε να δηλώνεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Μια ξαφνική ασθένεια, ένα ατύχημα, μια απόπειρα διάρρηξης, μια απειλή, αλλά και κάδοι γεμάτοι σκουπίδια, πεταμένα κηπαία ή ογκώδη, λακκούβες ή πλημμύρες στους δρόμους, καμένες λάμπες, είναι κάποια ενδεικτικά παραδείγματα συμβάντων.
Κι από την άλλη, ζητήματα πολιτικής προστασίας, όπως ένα πλημμυρισμένο υπόγειο, ένα πεσμένο δέντρο, μια διακοπή στην υδροδότηση ή την ηλεκτροδότηση, ένα αδέσποτο ζώο, μια πυρκαγιά κ.ά.
Μέσω του εκσυγχρονισμένου δικτύου δημοτικού οδοφωτισμού, το οποίο ποτέ δεν εκσυγχρονίστηκε ούτε υπήρξε στις προδιαγραφές της σχετικής προκήρυξης πρόβλεψη για προηγμένες επικοινωνίες, η πληροφορία θα κατέληγε στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) του Δήμου, που θα ταυτοποιούσε αυτόματα το είδος του συμβάντος, το πρόσωπο που δήλωσε το συμβάν και τη θέση στην οποία βρισκόταν.
Το ΚΕΛ θα ενεργοποιούσε, επίσης αυτόματα, την αρμόδια δημοτική και κρατική υπηρεσία (Αστυνομία, ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική) για να εξασφαλιστεί η άμεση επέμβαση. Το σύστημα θα αξιοποιούνταν και από τις υπηρεσίες πολιτικής προστασίας και κοινωνικής πολιτικής (π.χ. από το πρόγραμμα «Bοήθεια στο Σπίτι«) αλλά και από τις υπηρεσίες του Δήμου για την άμεση και μαζική ενημέρωση πολιτών, όταν αυτό θα ήταν αναγκαίο.
Ο δεύτερος άξονας αφορούσε στη λειτουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού, που θα διέθετε επαρκές προσωπικό και κατάλληλο εξοπλισμό για την έγκαιρη αντιμετώπιση του συμβάντος. Οι συντελεστές αυτού του μηχανισμού, με βάση την πρόταση, ήταν οι εξής:
* οι 5 Σταθμοί Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας, που θα εξοπλίζονταν κατάλληλα,
* 2 νέες Κινητές Μονάδες για Πρώτες Βοήθειες και μεταφορά σε νοσοκομείο, που θα διέθεταν ειδικά εξοπλισμένο ασθενοφόρο, νοσηλευτή και οδηγό και θα στάθμευαν στο δήμο με 24ωρη ετοιμότητα,
* 7 Κινητές Μονάδες Συνδρομής (Δημοτικές Περίπολοι), δηλαδή οχήματα με ειδικά εκπαιδευμένο έμμισθο προσωπικό, που κι αυτές θα ήταν σε 24ωρη ετοιμότητα,
* 70+ Παρατηρητές Γειτονιάς, κατάλληλα εκπαιδευμένοι εθελοντές–κάτοικοι, σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους, τις φιλοζωικές οργανώσεις και τα στελέχη των Τοπικών Κοινοτήτων.
Η ετοιμότητα του δημοτικού μηχανισμού θα ήταν σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα. Και οι χρόνοι ανταπόκρισης και άμεσης επέμβασης, με βάση τον σχεδιασμό, θα κυμαίνονταν μεταξύ 5 και 7 λεπτών για τις Κινητές Μονάδες.
Ο τρίτος άξονας αφορούσε στην ύπαρξη και συμμετοχή ενημερωμένων και εκπαιδευμένων πολιτών, όπως το προσωπικό στις τοπικές υπηρεσίες, τους δημότες και κατοίκους, μέσω των τοπικών συλλόγων, και τη νέα γενιά, μέσω των σχολείων και των συλλόγων γονέων.
Οι προϋποθέσεις, που είχαν τεθεί για την ενεργοποίηση του τρίτου άξονα, ήταν η αποκεντρωμένη λειτουργία του δήμου και ο σεβασμός των διοικούντων προς τους πολίτες και τους φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών.
Αυτά σημαίνουν ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχεδιασμό με την ενεργό συμμετοχή των πολιτών για ένα θέμα που ενδιαφέρει τους πάντες.
Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Κανείς δεν βρέθηκε να εξηγήσει το γιατί. Τώρα, πάλι σε προεκλογική περίοδο, η Δύναμη Ευθύνης, ελάχιστα δημιουργική και εμπνευσμένη, μάλλον σε ταραχή και απελπισία, έρχεται βιαστικά και επιπόλαια να «προωθήσει»τους Παρατηρητές της Γειτονιάς.
Είμαστε εδώ για να επισημαίνουμε την αφερεγγυότητα και την αναποτελεσματικότητα που επιδεικνύεται από τη διοίκηση του κ. Καλαφατέλη.
—
Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας –
Υπεύθυνα Παρών – Για όλους.
Νέος Διόνυσος