logo


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όσο πιο κοντά έρχονται οι εκλογές τόσο πιο εικονική γίνεται η πραγματικότητα που πλασάρει η δημοτική αρχή σχετικά με την πορεία των οικονομικών του Δήμου. Η 1η αναμόρφωση είναι και πάλι ανειλικρινής, αδιαφανής και είναι μια επανάληψη από τα ίδια με τον αρχικό πλασματικά ισοσκελισμένο προϋπολογισμό (Π/Υ). Η παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών γίνεται και πάλι με εντελώς διαφορετικό τρόπο απ’ ότι ο αρχικός Π/Υ, προφανώς για να μην μπορεί κανείς να κάνει συγκρίσεις για όσους κωδικούς προτείνεται η αναμόρφωση τους. Αλλά έστω και από αυτή την ελλιπή εικόνα της αναμόρφωσης, προκύπτουν δυο πολύ βασικές διαπιστώσεις:

  • Οι σημαντικές έως τώρα αποκλίσεις, τόσο στα έσοδα όσο και στα έξοδα σε σχέση τόσο με τον αρχικό Π/Υ του 2023 όσο και με την περσινή 1η αναμόρφωση του 2022 (κάθε πέρσι και «καλύτερα») και
  • Η αναμόρφωση λειτουργεί σε βάρος των πολλών και προς όφελος των λίγων, εργολάβων και ημέτερων που περιστοιχίζουν τη δημοτική αρχή αλλά και των ευρύτερων κυβερνητικών ή επιχειρηματικών συμφερόντων που την στήριξαν και τη στηρίζουν.

Ας τα δούμε αυτά πιο συγκεκριμένα.

  1. Κρατική χρηματοδότηση: παραμένει καθηλωμένη στα 4,87 εκ., που δεν καλύπτει ούτε το 50% του κόστους προσωπικού, ενώ αντίθετα τα ίδια έσοδα σε σχέση με τον αρχικό Π/Υ αυξάνονται κατά 1,3 εκ. ευρώ, δηλαδή κατά 18,4%. Με άλλα λόγια, οι δημότες κυρίως μέσω της ανταποδοτικότητας πληρώνουν και πάλι το «μάρμαρο».
  2. Χρηματικό υπόλοιποέχουμε μείωση κατά 25% σε σχέση με τον αρχικό Π/Υ, ή αλλιώς από τα 11 εκατ. πάμε στα 8,15 εκ., παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του δημάρχου. Αν μάλιστα το συγκρίνουμε με το 2018, που ήταν στα 14 εκ., η μείωση φτάνει το 42%! Οποιοσδήποτε αξιοπρεπής διαχειριστής ξένου χρήματος θα έμπαινε στον κόπο να εξηγήσει πού οφείλεται αυτή η τεράστια και επικίνδυνη μείωση, που σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα προβλέπεται να γίνει μεγαλύτερη. Εάν δε από αυτό το ποσό αφαιρέσουμε τα 5,6 εκατ. που είναι η δική της πρόβλεψη για όσα δεν πρόκειται να εισπραχθούν, τότε το χρηματικό υπόλοιπο μειώνεται στα 2,5 εκ. Αλλά και αυτό το ποσό είναι ανύπαρκτο αφενός γιατί δεν καλύπτει τις βραχυχρόνιες υποχρεώσεις που ανέρχονται στα 2,9 εκ. αφετέρου έχει υποτιμηθεί το πραγματικό ύψος συγκεκριμένων δαπανών, όπως της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ και του ΕΣΔΝΑ, κατά 3 εκ. των πραγματικών απολογιστικών ποσών για το 2022, όπως αυτά διαμορφώνονται στο τέλος κάθε χρόνου.

Με δυο λόγια, το ταμείον είναι μείον…

Με βάση αυτά τίθεται πλέον πολύ σοβαρό ζήτημα για την ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών και την τιμή μονάδος που έχει προσδιοριστεί. Δηλαδή, γεννιέται ένα ακόμα ερώτημα, που μπορεί να συνιστά σκάνδαλο. Αν όντως οι δαπάνες αυτές είναι τόσο χαμηλές, τότε γιατί διατηρούνται ψηλά τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν οι δημότες; Η απάντηση είναι μάλλον απλή. Τα παίρνουν από τους πολλούς, για να τα δώσουν στους λίγους: εργολάβους και φίλους τους.

  1. Ανείσπρακτα: τα μόνα που παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα είναι τα ανείσπρακτα έσοδα, που κατ’ ομολογία της δημοτικής αρχής και του Δημάρχου θα φτάσουν στα 12,77 εκ. Αυτά θα οδηγήσουν πολύ γρήγορα πλέον το δήμο σε οικονομική ασφυξία και σε ελλειμματικούς ισολογισμούς που ακόμα και η δημιουργική λογιστική ή η περιφορά ποσών – όπως έχει ο ίδιος ο Δήμαρχος ομολογήσει – δεν θα μπορεί να καλύψει το πρόβλημα, που μπορεί να έχει ίσως και αξιόποινες διαστάσεις.
  2. Προβλέψεις μη εισπράξεις: παραμένουν στα 5,6 εκ. όπως ήταν και το 2019το οποίο συνιστά παραδοχή ότι δεν έγινε τίποτα απολύτως επί τρία χρόνια. Και βέβαια, μπορεί να εκτιμηθεί αβίαστα ότι οι προβλέψεις είναι και αυτές εξόφθαλμα υποτιμημένες, όταν τα ανείσπρακτα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ) ανέρχονται συνολικά στα 12,77 εκ. και είναι αυξημένα σε σχέση με το 2022 (1η αναμόρφωση) κατά 900 χιλ.
  3. Σχολικές Επιτροπές: η χρηματοδότηση τους παραμένει αμετάβλητη στις 411 χιλ. ευρώ, ποσό το οποίο, σε γνώση τους, δεν καλύπτει τις ανάγκες των σχολείων. Αντιθέτως, αυξάνονται κατά 92% (από 341 χιλ. σε 658 χιλ.) οι δαπάνες για πολιτιστικές εκδηλώσεις και επιχορηγήσεις συλλόγων γιατί λόγω εκλογών υπάρχουν χρήματα για επιλεκτικές εξυπηρετήσεις και για «άρτον και θεάματα».
  4. Δανεισμός: ανεξάρτητα αν ο δανεισμός των 5,4 εκ. καλύπτεται, όπως έχει αναφερθεί, από το εκάστοτε πρόγραμμα επενδύσεων και χρηματοδότησης εν τούτοις προξενεί εντύπωση πώς ο τόκος και το χρεολύσιο του σχεδόν εξαφανίζονται. Είναι μόλις 2 χιλ. για να μην κλείσουν προφανώς οι κωδικοί ενώ αρχικά αλλά και τα αμέσως προηγούμενα χρόνια ήταν 203 χιλ. περίπου, αλήθεια, δεν προτίθεστε να τα πληρώσετε; Έχετε κάνει κάποια συμφωνία με τις τράπεζες ή προτίθεστε να τα φορτώσετε και αυτά στην επόμενη διοίκηση;
  5. Μειώσεις Π/Υ Υπηρεσιών: Στο σύνολό τους οι ανταποδοτικές και παραγωγικές υπηρεσίες, αυτές που «εισπράττουν» καθημερινά οι δημότες,  μειώνονται μεσοσταθμικά κατά 24% περίπου, ενώ αντίθετα αυξήθηκαν κατά το ίδιο ποσοστό οι γενικές – διοικητικές υπηρεσίες. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε, ουδόλως μπορεί να δικαιολογηθεί η αρχή της ανταποδοτικότητας αλλά την αρχή της περιστροφής των χρημάτων όπως άλλωστε έχει παραδεχθεί σε προηγούμενη συνεδρίαση ο Δήμαρχος.
  6. Αποθεματικό:  μειώνεται στις 19 χιλ. από 54 χιλ. ούτε λόγος δεν μπορεί να γίνει ότι καλύπτει τυχόν έκτακτα προβλήματα του Δήμου ή απρόβλεπτες εξελίξεις από διεθνείς ή εθνικές οικονομικές συγκυρίες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιείται όπως και το χρηματικό υπόλοιπο για να καλυφθεί η ανεπάρκεια της οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται αλλά και η συνέχιση αύξησης των δαπανών.
  7. Αμοιβές Ν.Π: 93% αύξηση των δαπανών με την αναμόρφωση από 100% στον αρχικό Π/Υ δηλ. από 600 χιλ. το 2022 σε 1,16 εκ., γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις έχει να κάνει με το έλλειμμα τεχνογνωσίας του υφιστάμενου προσωπικού. Και αυτό συμβαίνει όταν για την ουσιαστική εκπαίδευση του δεν έχει αλλάξει τίποτα, αφού παραμένει η αρχική προϋπολογισθείσα δαπάνη των μόλις 1.500 ευρώ για 300 και πλέον εργαζόμενους, δηλαδή 5 ευρώ ανά εργαζόμενο! Ντροπή!…
  8. Ρευστότητα: Είναι απολύτως φανερό  ότι αυτή στηρίζεται κυρίως στις εισπράξεις υπέρ τρίτων που αυξάνονται κατά 53% και αποδίδονται προφανώς ετεροχρονισμένα. Αν για παράδειγμα την ίδια χρονική στιγμή ζητηθεί από τον Δήμο να τις αποδώσει στο σύνολό τους και με αυτό το χρηματικό υπόλοιπο καθίσταται απολύτως αδύνατο. Άλλωστε η κατάρρευση των τόκων πάνω από 64% τα τελευταία χρόνια από την αξιοποίηση των διαθεσίμων του Δήμου (από 141 χιλ. το 2021 και 118 χιλ. το 2022 στις 44 χιλ.) είναι αδιάψευστο στοιχείο. Γεγονός που σημαίνει δυο πράγματα είτε ότι δεν υπάρχει το εμφανιζόμενο ως χρηματικό υπόλοιπο ώστε να αξιοποιηθεί με ανάλογα τραπεζικά εργαλεία  είτε δεν υπάρχει η ικανότητα των αρμοδίων συνολικά να εφαρμόσουν πολιτικές αξιοποίησης διαθεσίμων.
  9. Λοιπές Αποδόσεις: είναι εμφανώς υπερτιμημένες σε σχέση με το 2021 κατά 67% και 45% περίπου για το 2022 και από τον αρχικό Π/Υ καθώς οι επιδόσεις τους σε επίπεδο έργων και επενδύσεων τα προηγούμενα χρόνια δεν το δικαιολογεί καθώς δεν ξεπέρασε μεσοσταθμικά τρία χρόνια τώρα το 16%.

Εν κατακλείδι η 1η αναμόρφωση, όπως και ο αρχικός Π/Υ, στηρίζονται στη βάση υψηλών προσδοκιών της δημοτικής αρχής χωρίς κανένα απολύτως ρεαλισμό και χωρίς κανένα εξορθολογισμό των οικονομικών μεγεθών. Δεν υπάρχει σοβαρή μεθοδολογικά εκτίμησή τους ώστε το εύρος των αναμορφώσεων αφενός να βελτιώνει την χρηματοοικονομική κατάσταση του Δήμου και αφετέρου να διορθώνει σε λογικά πλαίσια πιθανές αποκλίσεις του τελικού ετήσιου αποτελέσματος.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι που στηρίζουν την δημοτική αρχή και πάλι λειτούργησαν όχι ως εκπρόσωποι των δημοτών αλλά ως υπάκουα στρατιωτάκια. Έκαναν αυτό που έχουν μάθει να κάνουν τρεισήμισι   χρόνια τώρα να νομίζουν ότι έτσι συμπεριφέρονται θεσμικά και υπεύθυνα δηλ. να Σιωπούν και να Λιβανίζουν.

Η λογική τους ότι ο Δήμαρχος κάνει Κουμάντο και αυτοί οφείλουν να τον στηρίζουν ακόμα και όταν είναι φανερή η κατάντια της οικονομικής του πολιτικής ή ακόμα χειρότερα όταν με τις απευθείας αναθέσεις και τους φωτογραφικούς διαγωνισμούς παραβιάζει κατάφορα το ισχύον θεσμικό πλαίσιο έχοντας δίπλα του, ως άλλους σύγχρονους πραιτοριανούς, τους αντιδημάρχους και εντεταλμένους συμβούλους, δεν παραπέμπει σε Παράταξη με αρχές και ευθύνη για το Δήμο αλλά σε στρατόπεδο όπου ο διοικητής διατάζει και οι υφιστάμενοι πειθαρχούν αλλά και εθελοτυφλούν.  Και βέβαια δεν πρόκειται για Άβουλους Ή Ανεπαρκείς είναι και αυτοί Ικανότατοι εφαρμοστές της συγκεκριμένης πολιτικής απαξίωσης των υπηρεσιών ώστε να τις αντικαταστήσουν με τους ιδιώτες, όπως έπραξε και πράττει διαχρονικά η Κεντρική Κυβέρνηση, όπως καταδείχτηκε πρόσφατα με τα τραίνα που πρώτα τα απαξίωσαν, μετά τα ξεπούλησαν και στο τέλος «δολοφόνησαν» 57 κυρίως νέους στο όνομα του επιχειρηματικού κέρδους.

Φίλες και Φίλοι,

Τώρα ξέρεις, μην αφήνεις ξανά να σε πείσουν με υποσχέσεις και μεγάλα λόγια όπως κάνουν μια δεκαετία τώρα και ο Δήμος μας, μένει στάσιμος, χάνει ευκαιρίες και η ποιότητα ζωής μας χειροτερεύει (Μήδεια, Ελπίδα, Πυρκαγιές, Σκουπίδια, λύματα, κυκλοφοριακό χάος, ηχορύπανση, έλλειμμα κοινωνικής αλληλεγγύης, απ’ ευθείας αναθέσεις κ.α.).

Χρόνια Πολλά και Καλή Ανάσταση !!!

Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Διονύσου