logo


Σε 8 ερωτήματα κάλεσε τους υποψήφιους Δημάρχους να απαντήσουν η Ένωση Γονέων Διονύσου, για βασικά ζητήματα που αφορούν στα σχολεία και στα παιδιά γενικότερα, με σκοπό την ενημέρωση όλων των γονέων του Δήμου μας. Οι απαντήσεις των παρατάξεων στα ερωτήματα αυτά δημοσιεύονται παρακάτω:

1. Ο Δήμος Διονύσου, ένας μεγάλος και «πράσινος» Δήμος, διαθέτει ελάχιστους ελεύθερους χώρους για τα μικρά παιδιά και σχεδόν κανέναν χώρο που μπορεί να λειτουργήσει ως στέκι νεολαίας για δημιουργική απασχόληση, ιδίως για τους εφήβους. Τι δράσεις, σχέδια, ενέργειες σκοπεύετε να υλοποιήσετε για να ανατρέψετε αυτή την εικόνα; Ποια η θέση σας στην πρόταση της Ένωσης για μετατροπή του δημόσιου κτιρίου της «Καμέλια» σε στέκι νεολαίας;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Καταρχάς να σας ευχαριστήσω για τη δυνατότητα που μας δίνετε να τοποθετηθούμε και να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας.

Δεν είναι ακριβές ότι ο Δήμος μας δεν έχει αρκετούς ελεύθερους χώρους για τα μικρά παιδιά. Η πραγματικότητα είναι ότι διαθέτει 17 πιστοποιημένες παιδικές χαρές και αρκετές πλατείες, πάρκα, άλση και κοινόχρηστους χώρους. Σίγουρα όμως θα συμφωνήσω μαζί σας ότι θέλουμε περισσότερους ελεύθερους χώρους. Κι αυτό θα μπορέσει να γίνει μελλοντικά μέσω της εξασφάλισης και μετέπειτα αξιοποίησης της Δημοτικής μας Περιουσίας, διαδικασία που προωθούμε δυναμικά με διοικητικά και ένδικα μέσα μέσω της Αντιδημαρχίας Χωροταξικού και Στρατηγικού Σχεδιασμού.

Σε ό,τι αφορά την «Καμέλια», δεν υπάρχει η δυνατότητα να μετατραπεί σε στέκι νεολαίας αλλά ούτε και να φιλοξενήσει οποιαδήποτε άλλη δημοτική δομή, για ένα βασικό λόγο. Συγκεκριμένα, ήταν επιβεβλημένη η τροποποίηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου, για την αποκατάσταση της νομιμότητας στο κέντρο του Αγίου Στεφάνου, γύρω από την  πλατεία Δημοκρατίας, αλλά και τη ρύθμιση μιας παράτυπης κατάστασης που ίσχυε για πάνω από 90 χρόνια. Εξαιτίας αυτής της μη νόμιμης κατάστασης, αφενός είχαν επιβληθεί πρόστιμα σε βάρος των επαγγελματιών της περιοχής, ενώ αφετέρου υπήρχε έλλειμμα στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο. Με την απόφαση τροποποίησης του Ρυμοτομικού που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο, θα εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι κοινόχρηστοι χώροι που είναι απαραίτητοι για τη διατήρηση της ποιότητας ζωής στην περιοχή. Επιπλέον όμως το κτίριο της «Καμέλιας» αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα, που καθιστούν την επισκευή του αδύνατη ή σε κάθε περίπτωση ασύμφορη οικονομικά.

Να πω όμως ότι πράγματι χρειάζεται ένας σύγχρονος χώρος για τους νέους μας, μέσω των οποίων θα μπορούν να καλύψουν διάφορες ανάγκες τους, συνδυάζοντας αθλητικές, πολιτιστικές ή και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Μας έχει απασχολήσει σοβαρά το ζήτημα και θα λάβουμε τις οριστικές μας αποφάσεις, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και της μεταφοράς της σε νέο κτίριο.

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Η αλήθεια είναι ότι ο Δήμος Διονύσου διαθέτει χώρους που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ενασχόληση των παιδιών και των εφήβων. Όμως, οι δύο αυτές κατηγορίες χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης. Ας τα δούμε ξεχωριστά.

Αναφορικά με τα παιδιά, δηλαδή τις ηλικίες έως 12 ετών, ο βασικός χώρος ενασχόλησης είναι οι παιδικές χαρές. Υπό αυτό το πρίσμα δεσμευόμαστε για την άρτια συντήρηση και λειτουργία των παιδικών χαρών. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί το παιδικό παιχνίδι σε χώρους ασφαλείς, δημιουργικούς και ευχάριστους. Φυσικά, όπως αντιλαμβάνεστε χωρίς την συνεπακόλουθη συνδρομή των δημοτών είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία τους. Έτσι το μόνο που ζητάμε από τους δημότες είναι να αφήνουν τις παιδικές χαρές στην κατάσταση στην οποία τις βρήκαν. Αν είναι καθαρές κατά την άφιξή τους, να παραμένουν το ίδιο κατά την αποχώρησή τους. Και δεσμευόμαστε ότι θα είναι καθαρές οι παιδικές χαρές κατά την άφιξη των παιδιών και των γονιών που τις χρησιμοποιούν.

Αναφορικά με τους εφήβους, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα.  Η εφηβεία, ως φάση της ζωής του ανθρώπου, αποτελεί μια ιδιαίτερη και ιδιόμορφη περίοδο στην ζωή των ανθρώπων. Το να αναλάβουμε πρωτοβουλίες χωρίς την γνώμη αλλά και τη συνδρομή των εφήβων είναι άτοπο, άσκοπο και αναποτελεσματικό. Άρα, θα πρέπει να δώσουμε ισότιμο λόγο και στους ίδιους τους εφήβους αναφορικά με τον τρόπο που πρέπει να συνδράμουμε στις δημιουργικές ενασχολήσεις τους. Να δώσουμε φωνή στα ίδια τα παιδιά να αποφασίσουν ή τουλάχιστον να γνωμοδοτήσουν αναφορικά με τον τρόπο που η δημοτική αρχή μπορεί να συνδράμει στην ζωή τους. Σε συνδυασμό με τους γονείς, είτε θεσμικά μέσω των συλλόγων, είτε μεμονωμένα, μπορεί να εφαρμοστεί ένα πλαίσιο που θα ικανοποιεί, στο μέτρο του δυνατού, όλους.

Τέλος, όσον αφορά την «Καμέλια», είμαστε αντίθετοι στην κατεδάφισή της, μια διαφωνία που εκφράστηκε τόσο θεσμικά στο δημοτικό συμβούλιο, όσο και προγραμματικά, στις προεκλογικές μας εξαγγελίες. Σκοπός μας δεν είναι η καταστροφή των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών και η ανέγερση νέων στη θέση τους. Σκοπός μας είναι η αξιοποίηση όλων των εγκαταλελειμμένων χώρων και κτιρίων στα όρια του δήμου, αλλά και η δημιουργία νέων εκεί που υπάρχει, ή θα προκύψει, πραγματική, γνήσια και άμεση ανάγκη.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Πράγματι ο Δήμος Διονύσου είναι μεγάλος δήμος με  πολλούς πράσινους χώρους οι οποίοι όμως δεν είναι φιλικοί  ούτε για τα μικρά παιδιά,( γιατί οι παιδικές χαρές είναι λίγες και τις περισσότερες φορές μη καθαρές και προσεγμένες),  και συγχρόνως είναι ακατάλληλος για τους εφήβους και τους μαθητές. Η υπόθεση της Καμέλιας είναι χαρακτηριστική. Η δημοτική αρχή προτίμησε να την αφήσει να καταρρεύσει καθόλη τη διάρκεια της θητείας της προκειμένου να την διαλύσει και σιγά-σιγά να την γκρεμίσει, όπως άλλωστε  αποφασίστηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, με σκοπό να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της στα επιχειρηματικά συμφέροντα της περιοχής.  Η νεολαία και κυρίως οι μαθητές έχουν ανάγκη από χώρους ανάπτυξης υγιών σχέσεων, ανάπτυξης πολιτισμού και αθλητισμού.

Η πρότασή σας για δημιουργία μαθητικού στέκι στον χώρο της Καμέλιας μάς βρήκε από την πρώτη στιγμή υποστηρικτές .

Σε αντίθεση με την υποκριτική στάση του σημερινού Δημάρχου ο οποίος στο Δημοτικό Συμβούλιο και λίγο πριν από τις προηγούμενες Δημοτικές Εκλογές υπερψήφισε την αξιοποίηση της Καμέλιας προς όφελος των μαθητών χωρίς να κάνει σε όλη του την θητεία καμία απολύτως κίνηση ούτε για την αξιοποίηση αλλά ούτε και για την δημιουργία Μαθητικού Στέκι σε άλλο χώρο της Δημοτικής Κοινότητας Αγίου Στεφάνου.

Οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι  με την Λαϊκή Συσπείρωση αλλά και άλλα μέλη της, υποψήφιοι σήμερα με το ψηφοδέλτιό της, πρωτοστάτησαν και στήριξαν την πρωτοβουλία αυτή.

Όπως είναι φυσικό η δημιουργία χώρων μαθητικής δημιουργίας δεν πρέπει να περιοριστεί στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου.

Αντίστοιχοι χώροι πολιτισμού θα πρέπει να δημιουργηθούν και στις 7 δημοτικές κοινότητες και να αναπτυχθούν  δεσμοί ευγενούς άμιλλας μεταξύ τους.

Σε συνεργασία με τους μαζικούς φορείς της περιοχής, την Ένωση Γονέων και τους συλλόγους γονέων θα ανατρέψουμε την απαράδεκτη απόφαση και θα δημιουργήσουμε τις απαραίτητες δομές για τους μαθητές του Δήμου μας.

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

  • Διεκδίκηση από το Δασαρχείο για παραχώρηση χώρων οι οποίοι θα διαμορφωθούν ως χώροι αναψυχής και θα δοθούν για χρήση στους δημότες.
  • Δημιουργία ΚΠΑΔ για παιδιά και εφήβους
  • Εφόσον το κτήριο της “Καμέλιας” ελεγχθεί και κριθεί κατάλληλο προς χρήση, δεν υπάρχει καμία αντίρρηση να χρησιμοποιηθεί ως στέκι νεολαίας.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Για το θέμα της Καμέλιας έχει παρθεί  συγκεκριμένη απόφαση από το απερχόμενο Δημοτικό Συμβούλιο και εδώ είμαστε να δούμε την εξέλιξη του θέματος. Η άποψή σας για το κέντρο νεολαίας είναι μια εξαιρετική ιδέα που από κοινού θα το εξετάσουμε και υλοποιήσουμε σε χώρο που θα αναζητήσουμε. Η αγωνία για τους νέους μας είναι κοινή και θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Ήδη στο πρόγραμμα μας αναφέρουμε την δημιουργία πίστας skateboard και τοίχων graffiti.

2. Ο πληθυσμός του Δήμου μας αυξάνεται, και κατ’ επέκταση και οι μαθητές, σχολικές μονάδες «ασφυκτιούν», ενώ πολλές από αυτές έχουν «γεράσει» ή χρήζουν μετεγκατάστασης. Πώς θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση αυτή και σε τι βάθος χρόνου;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Θα μου επιτρέψετε  να διαφωνήσω για το πρώτο σκέλος της ερώτησης. Δυστυχώς, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία σε αρκετά σχολεία του Δήμου μας υπάρχει μείωση του πληθυσμού λόγω της υπογεννητικότητας, που παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα της χώρας μας. Έχετε απόλυτο δίκιο όμως ότι οι σχολικές εγκαταστάσεις είναι γερασμένες. Γι’αυτό το λόγο χτίζουμε τρία νέα σχολεία σε Άγιο Στέφανο, Διόνυσο και Κρυονέρι, έχουμε προβεί σε ενεργειακές αναβαθμίσεις σε δύο ακόμη σχολεία και επισκευάζουμε στο μέτρο του δυνατού και της διαθέσιμης χρηματοδότησης τα σχολικά μας κτίρια. Παράλληλα ο Δήμος μας αναζητά ελεύθερους χώρους, έτσι ώστε να μπορέσουμε κάποια στιγμή να αποκτήσουμε τη δυνατότητα  της μετεγκατάστασης σχολείων, όπως είναι για παράδειγμα τα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία Αγίου Στεφάνου, το Γυμνάσιο – Λύκειο Αγίου Στεφάνου κλπ.

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Η αύξηση του πληθυσμού στον Δήμου δεν είναι ομοιογενής και ομοιόμορφη. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά ο Δήμος Διονύσου αποτελείται από επτά διαφορετικές δημοτικές ενότητες με διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά (πχ. οικονομική κατάσταση, εκπαιδευτικό επίπεδο κλπ) στη κάθε μία. Έτσι υπάρχουν σχολικές εγκαταστάσεις οι οποίες ασφυκτιούν, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλες στις οποίες η κατάσταση είναι πιο… άνετη.

Σκοπός μας είναι να εντοπίσουμε με ακρίβεια τις ανάγκες αναφορικά με τις σχολικές εγκαταστάσεις κάθε δημοτικής ενότητας, να εξορθολογήσουμε το μοίρασμα των μαθητών ανά σχολείο και να καλύψουμε  τις πραγματικές ανάγκες σχολικής στέγασης.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα των παραπάνω δράσεων δυστυχώς δεν μπορούμε να το διατυπώσουμε με ακρίβεια διότι υπάρχουν παράλληλα και άλλοι παράγοντες και εμπλεκόμενοι φορείς. Κάθε χρονοδιάγραμμα απαιτεί αναλυτική γνώση της πραγματικής κατάστασης σε κάθε δημοτική ενότητα ξεχωριστά, ανάλογα με τη φάση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο). Οποιαδήποτε υπόσχεση χωρίς τη γνώση και μελέτη των παραπάνω στοιχείων είναι κενή περιεχομένου και δεν αποσκοπεί σε τίποτα άλλο παρά την ψηφοθηρία και τον λαϊκισμό. Και όπως αντιλαμβάνεστε στη δημοτική μας παράταξη αποστασιοποιούμαστε συνειδητά και απροκάλυπτα και από τα δύο. Δεσμευόμαστε ξεκάθαρα ότι δεν θα αφήσουμε τον χρόνο να περνά ανεκμετάλλευτος διότι η εκπαίδευση και τα παιδιά μας είναι πρώτη μας προτεραιότητα.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Είναι γεγονός ότι  οι μαθητές του δήμου μας ασφυκτιούν στην πλειοψηφία τους σε μη κατάλληλα κτίρια.

Με μία γρήγορη ματιά αν ξεκινήσουμε από τα νηπιαγωγεία Αγίου Στεφάνου τα οποία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια δίπλα στις γραμμές του ΟΣΕ αλλά και σε άλλα υποβαθμισμένα κτίρια νηπιαγωγείων όπως το 1ο και 2ο Δροσιάς , το 2ο Διονύσου που χρόνια τώρα αντιμετωπίζει υποχώρησης του εδάφους αλλά και το 1ο Διονύσου που χωρίς καμία διεκδίκηση από τον Δήμο έμεινε χωρίς οικόπεδο.

Αν κοιτάξουμε στα δημοτικά υπάρχουν ορισμένα εξαρχής κατασκευασμένα για διθέσια τριθέσια όπως το 1ο Διονύσου και το δημοτικό της Σταμάτας αλλά και  τα Γυμνάσια και τα Λύκεια που στεγάζονται στο ίδιο κτίριο όπως στο Διόνυσο, στον Άγιο Στέφανο  και στο Κρυονέρι θα καταλάβουμε πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση.

 Και αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τα νοικιασμένα κτίρια με ό, τι προβλήματα έχει το καθένα θα πρέπει να μας απασχολήσει πάρα πολύ σοβαρά το κτιριακό του δήμου. Λύσεις υπάρχουν, ο Άγιος Στέφανος μπορεί να αποκτήσει καινούργιο διδακτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο χώρο του ΤΥΠΕΤ, όπου υπάρχει χώρος και για το 4ο Διονύσου που τώρα στεγάζεται σε νοικιασμένο κτίριο. Τα νηπιαγωγεία Αγίου Στεφάνου επιβάλλεται να μεταφερθούν αλλά και να χωριστούν σε διαφορετικά σημεία της πόλης διότι αυτό είναι παιδαγωγικά ορθό.

Αντίστοιχα θα πρέπει να επιτέλους να χτιστεί  το 1ο Δημοτικό στο Κρυονέρι ώστε να επιστρέψει το γυμνάσιο στο χώρο του και να χτιστεί ένα ακόμα νηπιαγωγείο διότι το 3ο Κρυονερίου αυτή τη στιγμή βρίσκεται μέσα στο χώρο του Δημαρχείου.

Αλλά και το κτίριο του Λυκείου Διονύσου πρέπει να συνεχιστεί να χτίζεται, κάτι που έχει σταματήσει τους τελευταίους μήνες λόγω των  αυξήσεων στις  τιμές των υλικών.

Σίγουρα οι αλλαγές που χρειάζονται είναι πολλές και δεν μπορεί να γίνουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Μπορούμε όμως από την πρώτη ημέρα της νέας Δημοτικής Αρχής να μπουν οι στόχοι και μέχρι το τέλος της τετραετίας να έχουν ολοκληρωθεί.

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

  • Αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας ώστε να υπάρξουν χώροι για δημιουργία νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων.
  • Εφαρμογή των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων όπου έχουν οριστεί χώροι ειδικευμένοι για ανέγερση σχολικών μονάδων και όχι μόνο.
  • Αξιοποίηση της σχολικής περιουσίας στην Δημοτική Ενότητα Σταμάτας

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Θα μας απασχολήσει το θέμα από την πρώτη μέρα και έχουμε ήδη αναφέρει στο πρόγραμμά μας την αναζήτηση  χώρων για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων. Έχουμε επίσης αναφέρει για παράδειγμα ως προτεραιότητα την μεταφορά των Νηπιαγωγείων του Αγίου Στεφάνου καθώς κτιριακά αλλά και χωροταξικά δεν ενδείκνυται η σημερινή κατάσταση. Χρονοδιάγραμμα θα δώσουμε υπεύθυνα όταν αναλάβουμε και έχουμε πλήρη ενημέρωση για την παρούσα κατάσταση. Θα ήταν τουλάχιστον ανακριβές να μιλήσουμε για χρόνους.

3. Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα είναι η ασφάλεια των σχολικών κτιρίων. Πόσο ασφαλή θεωρείτε ότι είναι; Γνωρίζετε τα αποτελέσματα του όποιου πρωτοβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου και ποια είναι αυτά; Ποιο το δικό σας χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση τόσο του δευτεροβάθμιου ελέγχου όσο και του ελέγχου πυρασφάλειας;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Ο πρωτοβάθμιος αντισεισμικός έλεγχος έχει ολοκληρωθεί και δεν υπάρχουν ανησυχητικά ευρήματα. Ωστόσο εμείς, ως Δήμος, για την ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών θα προχωρήσουμε και σε δευτεροβάθμιο έλεγχο, με προτεραιότητα τα πιο παλιά σχολεία.

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Είναι βέβαιο πως η ασφάλεια των σχολικών (και όχι μόνο) κτιρίων είναι άμεσα συναρτημένη με τον κίνδυνο που την απειλεί. Ταυτόχρονα όμως είναι υποχρεωτικός εκ νόμου τόσο ο αντισεισμικός έλεγχος όσο και η πυρασφάλεια στα κτίρια που εμπίπτουν στον έλεγχο και την κυριότητα της Δημοτικής Αρχής. Κατά των ΟΑΣΠ οι υποχρεωτικοί  έλεγχοι είναι:

Πρωτοβάθμιος Προσεισμικός Έλεγχος

Ταχύς Οπτικός Έλεγχος (ΤΟΕ) – Μακροσκοπικός (FEMA 154). Μία πρώτη αποτίμηση της Φέρουσας Σεισμικής Ικανότητας με στόχο την ιεραρχική βαθμονόμηση και προτεραιοποίηση για περαιτέρω έλεγχο (Α,Β, Γ).

Δευτεροβάθμιος Προσεισμικός Έλεγχος 

Προσεγγιστική Αποτίμηση της σεισμικής ικανότητας βάσει απλοποιημένων υπολογισμών και μη καταστροφικών ελέγχων για κτίρια Προτεραιότητας Α βάσει του ΤΟΕ.

Τριτοβάθμιος Προσεισμικός

Αναλυτική Αποτίμηση της σεισμικής ικανότητας σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς αποτίμησης και επεμβάσεων .

Άμεσα θα ολοκληρώσουμε τον πρωτοβάθμιο αντισεισμικό έλεγχο σε όλες τις σχολικές μονάδες και θα εκδώσουμε το αντίστοιχο πόρισμα. Στην συνέχεια, θα εκκινήσει ο δευτεροβάθμιος έλεγχος σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). Και όλα αυτά δεν αποτελούν προγραμματικές δηλώσεις. Αποτελούν την υπακοή στη νομιμότητα και την υποχρέωση μας για ασφαλείς σχολικές μονάδες..

Αναφορικά με την πυρασφάλεια και την αντικεραυνική προστασία στα σχολεία απαιτείται συνεργασία με την Πυροσβεστική για την έγκριση των μελετών, την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων μέτρων ενεργητικής πυροπροστασίας, την διατύπωση των πραγματικών αναγκών και την λήψη των αναγκαίων μέτρων που θα την υλοποιούν.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Ο αντισεισμικός έλεγχος και η πυρασφάλεια είναι ό,τι πιο σημαντικό για την ασφάλεια των μαθητών.

Ο ρυθμός των αντισεισμικών ελέγχων είναι ιδιαίτερα αργός και αρχικά περιορίζεται στα σχολεία που έχουν κτιστεί με παλαιότερους οικοδομικούς κανονισμούς.

Δεν μας αρκεί όμως ο πρωτοβάθμιος  έλεγχος από ένα μηχανικό των κτιριακών Υποδομών και έναν του  Δήμου.

Το κάθε κτίριο θα πρέπει να ελεγχθεί με σύγχρονα μέσα και να εξασφαλίσει την ασφαλή συμπεριφορά του κτιρίου σε περίπτωση σεισμού.

Αναλυτικά οι εκθέσεις θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν για να έχουν ενημέρωση όλοι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

 Όσο αφορά την πυροπροστασία το σχολείο, γνωρίζουμε ότι βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση και είναι σύμφωνη με τα Πρωτόκολλα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

 Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

  • Όσο ασφαλή και να είναι τα σχολεία πρέπει να ελέγχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Τα αποτελέσματα του όποιου πρωτοβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου, αν τελικά έχει πραγματοποιηθεί, δεν μας δόθηκαν παρά το γεγονός ότι επανειλημμένα τα έχουμε ζητήσει.
  • Εφόσον ολοκληρωθεί ο πρωτοβάθμιος αντισεισμικός έλεγχος, ο δευτεροβάθμιος άμεσα θα ξεκινήσει. Σε διαφορετική περίπτωση, θα ολοκληρωθεί άμεσα ο πρωτοβάθμιος.
  • Ο ανάδοχος που εκπονεί την μελέτη πυροπροστασίας για τα σχολικά κτήρια έλαβε την 4η παράταση για την παράδοση της μελέτης τον Μάρτιο του 2023 λόγω καθυστερήσεων που αφορούν στην έγκριση των μελετών πυροπροστασίας από το ΣΤ’ Γραφείο Πυρασφάλειας ΔΙ.Π.Υ. Αθηνών. Μόλις παραδοθεί η μελέτη άμεσα θα προβούμε σε όλα τα αναγκαία μέτρα για την θωράκιση των σχολικών μονάδων. Μέχρι τότε τα απαραίτητα μέτρα θα λαμβάνονται από τις Σχολικές Επιτροπές στο μέτρο των δυνατοτήτων τους.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν μεγάλα προβλήματα ως προς την ασφάλεια των σχολικών μονάδων. Το ακριβές μέγεθος δεν το γνωρίζουμε καθώς η ενημέρωση από τη Απερχόμενη Δημοτική αρχή είναι ελλιπής

Πρόσφατα απαντήσαμε σε σχετικό ερώτημα από σχολείο της Ροδόπολης από το οποίο τέθηκαν ζητήματα ασφαλείας, έκδοσης ΠΕΑ και ΥΔΕ αλλά και ετησίου ελέγχου συστήματος θέρμανσης και βέβαια της αντικατάστασης των παλαιών φωτιστικών.

Δεσμευόμαστε ότι για τα παραπάνω θέματα από την πρώτη μέρα θα αρχίσουν οι απαιτούμενοι έλεγχοι και η έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών.

4. Καθημερινά είναι τα φαινόμενα «κακοποίησης» των σχολικών κτιρίων και γενικότερα της δημόσιας περιουσίας μετά το σχολικό ωράριο. Ποια είναι τα σχέδιά σας για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων και πώς προτίθεστε να διαχειριστείτε και να προστατεύσετε τα κτίρια αυτά;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Όπως θα γνωρίζετε, ο Δήμος Διονύσου πρόσφατα δημιούργησε ένα σύγχρονο «Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας» στο κεντρικό Δημαρχείο. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ήδη αιτηθεί την προμήθεια καμερών, μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», τις οποίες θα τοποθετήσουμε στα σχολικά αλλά και δημοτικά κτίρια για την καλύτερη φύλαξή τους. Εξετάζουμε παράλληλα και άλλες λύσεις για να παρέμβουμε, δεδομένου ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα πρόσληψης μόνιμου προσωπικού για φύλαξη σε κάθε σχολείο.

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Εκτιμώ ότι με τον όρο «κακοποίηση των σχολικών κτιρίων» αναφέρεστε στον βανδαλισμό τους, δηλαδή στις καταστροφές και τα γκράφιτι. Και πάλι θα πρέπει να δούμε το ζήτημα γενικότερα και σφαιρικότερα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα αναλωθούμε σε ευχολόγια και πρόσκαιρες λύσεις, οι οποίες μεσο-μακροπρόθεσμα εντείνουν το πρόβλημα αντί να το απαλύνουν.

Κάθε βανδαλισμός πρακτικά υποδηλώνει δύο οπτικές: αρχικά του δράστη, δηλαδή αυτού που την προκαλεί, και κατά δεύτερο του θύτη δηλαδή αυτού που την υφίσταται. Φιλοδοξούμε, εφόσον καταφέρουμε να είμαστε στην διοίκηση του δήμου, την ερμηνεία των δύο οπτικών με απώτερο σκοπό την ανεύ6ρεση της κοινής συνισταμένης που θα αφήνει μερικώς ικανοποιημένες και τις δύο οπτικές. Για παράδειγμα, θα μπορούσε ο δήμος να παραχωρεί και να διαθέτει κάποιους τοίχους ελεύθερους για δημιουργική έκφραση μέσω των γκράφιτι. Εφόσον γίνει αυτό τότε είναι βέβαιο ότι ο ευρύτερος βανδαλισμός θα μειωθεί σημαντικά.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Τι πιο άμεσο και ασφαλές από την επαναφορά του θεσμού των σχολικών φυλάκων.

Τα προαύλια των σχολείων είναι οι μόνοι χώροι που μπορούν να φιλοξενήσουν τους μαθητές κυρίως τις απογευματινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα.

Για να γίνεται αυτό με ασφάλεια, η παρουσία του σχολικού φύλακα που θα γνωρίζει τα παιδιά και θα βρίσκεται συνέχεια στον χώρο είναι απαραίτητη.

Εκτός από αυτό,  ένας  αριθμός ανέργων κατοίκων της περιοχής θα μπορεί να σταθεί με αξιοπρέπεια στην οικογένειά του.

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος): Μέχρι την Δημιουργία του νέου Ο.Ε.Υ. (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) του Δήμου Διονύσου, ο οποίος θα μας δώσει την ευκαιρία να ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας, μεταξύ των οποίων και φυλάκων, προτιθέμεθα να αναθέσουμε την φύλαξη των δημοτικών κτηρίων, εγκαταστάσεων, υποδομών, αθλητικών χώρων, πλατειών, σχολείων κ.λπ. σε ιδιωτική εταιρεία.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Το γνωρίζουμε καλά το πρόβλημα, μιας και κάποιοι από εμάς έχουμε διατελέσει μέλη Συλλόγων Γονέων αλλά και της Ένωσης. Πάντα είχαμε την απορία αν το κόστος αποκατάστασης της κακοποίησης των σχολικών κτιρίων είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο από την τοποθέτηση κάποιου ανθρώπου από το δήμο συγκεκριμένες ώρες να εποπτεύει το χώρο, μέτρο το οποίο θα εξετάσουμε. Θα αξιολογήσουμε βέβαια και το ευαίσθητο θέμα των καμερών με σοβαρότητα  και στη λεπτομέρειά του. Το σημαντικότερο για εμάς είναι να δουλέψουμε μαζί σας για διενέργεια δράσεων μαζί με τους μαθητές  ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη παιδεία για αυτοπροστασία από ολόκληρη την σχολική κοινότητα.

5. Οι δημόσιοι χώροι άθλησης είναι απαραίτητοι για μικρούς και μεγάλους. Ωστόσο δεν επαρκούν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είναι κλειδωμένοι ή μη λειτουργικοί, αφού αξιοποιούνται σχεδόν όλες τις απογευματινές ώρες από ιδιωτικούς αθλητικούς συλλόγους με αποτέλεσμα οι πολίτες, και ειδικά τα παιδιά μας, να μην έχουν τη δυνατότητα να αθληθούν ελεύθερα. Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τα ζητήματα αυτά;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Στο Δήμο μας υπάρχει μεγάλη έλλειψη αθλητικών χώρων, σε σχέση πάντα με τον πληθυσμό μας αλλά και τον αριθμό των συλλόγων που δραστηριοποιούνται. Είναι αλήθεια ότι οι δημότες μας είναι αδικημένοι, καθώς υπάρχουν ελάχιστες διαθέσιμες ώρες σε αυτά τα γήπεδα. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι σε πρώτη φάση η δημιουργία 3 κλειστών Προπονητηρίων, τα οποία έχει ήδη δεσμευθεί η Περιφέρεια Αττικής ότι θα χρηματοδοτήσει, που θα αποσυμφορήσουν σ’ ένα βαθμό την κατάσταση. Παράλληλα όμως, για να υπάρχει η δυνατότητα χρήσης των γηπέδων από ιδιώτες, θα πρέπει πρώτα να λύσουμε και το θέμα ελέγχου / φύλαξης των χώρων. Κι εκεί, λόγω της έλλειψης προσωπικού, χρειάζεται η συνεργασία των αθλητικών σωματείων. 

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Η πικρή αλήθεια είναι πως ενώ κάθε δημοτική ενότητα διαθέτει το δικό της χώρο αθλητικών εγκαταστάσεων εντούτοις συχνά αυτές γίνονται αντικείμενο εξυπηρέτησης ιδιοτελών συμφερόντων, συχνά σε βάρος όχι μόνο της ελεύθερης άθλησης των δημοτών, αλλά και σε βάρος παραδοσιακών συλλόγων της περιοχής μας. Και ο ρόλος της δημοτικής αρχής, ειδικά της απερχόμενης, είναι κύριος στην διατήρηση και αναπαραγωγή της προαναφερθείσας κατάστασης. Το γεγονός αυτό επιφέρει σημαντικές δυσλειτουργίες στις αθλητικές εγκαταστάσεις των δημοτικών ενοτήτων του δήμου μας.

Για την αντιμετώπιση της παραπάνω κατάστασης πρέπει να γίνουν τα εξής:

  • Καθιέρωση της ελεύθερης άσκησης των δημοτών όλες τις ώρες
  • Παραχώρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων του Δήμου σε αθλητικούς συλλόγους με συγκεκριμένα κριτήρια (όπως πχ. η ποσότητα των αθλητών, η παλαιότητα σου συλλόγου κλπ) και υποχρεώσεις (όπως πχ. η καθαριότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων και η συντήρηση των αθλητικών υποδομών)

Από τη μία οι αθλητικοί χώροι πρέπει να πάψουν να αντιμετωπίζονται ως ιδιοκτησία των αθλητικών συλλόγων στους οποίους παραχωρούνται αλλά και από την άλλη οι δημότες θα πρέπει να σέβονται τόσο τις αθλητικές εγκαταστάσεις καθαυτές, όσο και την συνύπαρξη με τους αθλητές των συλλόγων.

Με άλλα λόγια, οι αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου θα πρέπει να αποτελούν χώρους ένωσης και συνύπαρξης και όχι διαχωρισμού και διάκρισης.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Σήμερα οι αθλητικοί χώροι του δήμου ανήκουν αποκλειστικά στους συλλόγους.

Δεν δίνεται καμία δυνατότητα στους μαθητές και στους γονείς τους αλλά και σε οποιονδήποτε άλλο δημότη να μπορέσει να περάσει ευχάριστες ώρες μέσα σε αυτούς.

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση είναι προτεραιότητα η δημιουργία ελεύθερων ζωνών για τους δημότες σε όλους τους αθλητικούς χώρους και παράλληλα η δημιουργία νέων τέτοιων χώρων.

Το ΤΥΠΕΤ του Διονύσου για παράδειγμα μπορεί τους χειμερινούς μήνες, που παραμένει κλειστό και δεν λειτουργούν οι  κατασκηνώσεις, να προσφέρει στους δημότες πρόσβαση στις πισίνες και στους χώρους άθλησης που διαθέτει .

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

  • Νέοι χώροι άθλησης θα δημιουργηθούν:

με την διεκδίκηση από το Δασαρχείο χώρων προς ωφέλεια των δημοτών                            

την αξιοποίηση της Δημοτικής Περιουσίας και

την εφαρμογή των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων

  • Μέχρι όμως να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, προτιθέμεθα να επαναπροσδιορίσουμε τους όρους παραχώρησης των αθλητικών χώρων ώστε να υπάρχουν ώρες διαθέσιμες επί καθημερινής βάσης για την ελεύθερη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των δημοτών σε αυτούς.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Στόχος μας να καταστήσουμε όλους τους αθλητικούς χώρους λειτουργικούς και να είναι προσβάσιμοι από τους Δημότες σε ισορροπία όμως με τα αθλητικά σωματεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που προάγουν τον αθλητισμό και Πρωταθλητισμό. Παράλληλα στοίχημά μας είναι η δημιουργία νέων αθλητικών χώρων αλλά και ανάπτυξη υποδομών για ήπια άθληση για όλους.

6. Νεανική παραβατικότητα: ένα φλέγον θέμα, που μας απασχολεί και μας προβληματίζει κάθε μέρα και περισσότερο, αφού τα φαινόμενα βίας αυξάνονται ραγδαία και στον Δήμο μας. Ποιες είναι οι προτάσεις σας τόσο ως προς την πρόληψη όσο και ως προς την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στους δρόμους του Δήμου Διονύσου;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Το θέμα της νεανικής παραβατικότητας, που απασχολεί σε ένα βαθμό και το δικό μας Δήμο, ξεκινάει κυρίως από την οικογένεια και το σχολείο. Ως Δήμος όπως γνωρίζετε έχουμε δημιουργήσει «Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας», το οποίο συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη συμμετοχή εκπροσώπων συλλόγων, επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, καθώς και του Τοπικού Αστυνομικού Τμήματος Διονύσου. Νομίζω ότι ήδη υπάρχουν κάποια πρώτα θετικά αποτελέσματα και θα συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση προς την ίδια κατεύθυνση. Παράλληλα, έχουμε διοργανώσει και αρκετές ενημερωτικές δράσεις για τα σχολεία, με βοήθεια των ψυχολόγων της Συμβουλευτικής Υπηρεσίας του Δήμου καθώς και άλλων ειδικών επιστημόνων. Αναφορικά τώρα με την αντιμετώπιση, δηλαδή την καταστολή της παραβατικότητας, αυτή είναι αποκλειστικά δουλειά της Αστυνομίας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Ο Δήμος συνεργάζεται στενά μαζί τους και πιέζει συνεχώς για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στην περιοχή μας. Επίσης η τοποθέτηση καμερών που ανέφερα πριν, θα βοηθήσει σίγουρα στη μείωση των περιστατικών. 

 Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Τα φαινόμενα της νεανικής παραβατικότητας, ειδικά αναφορικά με τις εκφράσεις βίας, δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο παρά την απεικόνιση της ευρύτερης κοινωνικής πραγματικότητας στους εφήβους. Οι δε αιτιάσεις για περισσότερη αστυνόμευση (είτε κεντρική. είτε δημοτική) δεν είναι τίποτα παραπάνω παρά την άποψη ατόμων που δεν έχουν καμία σχέση με τη μελέτη και τη γνώση του φαινομένου του εγκλήματος. Αν είχαν δίκιο αναφορικά με τη λύση που προτείνουν, τότε το έγκλημα θα είχε εκλείψει από την κοινωνία δεκαετίες τώρα.

Η νεανική παραβατικότητα θέλει έρευνα και μελέτη, όχι γενικά και αφηρημένα, αλλά ειδικά και συγκεκριμένα, αναφορικά με: το είδος των εγκλημάτων, τα αίτιά τους, τα χαρακτηριστικά δραστών και θυμάτων, το χώρο και τον χρόνο που εκδηλώνεται. Περισσότερο όμως από όλα χρειάζεται τη φωνή των εμπλεκομένων και ανοιχτά αυτιά για να ακουστεί.

Συνεπώς, δεσμευόμαστε ότι θα μελετήσουμε τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά ώστε να είμαστε σε θέση να προσδιορίζουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια τη βέλτιστη αντεγκληματική πολιτική για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της συνεπακόλουθης ανασφάλειας που προκαλεί, στο Δήμο. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί γεγονός, τόσο από τη διεθνή όσο και από την εγχώρια βιβλιογραφία, πως όσο ισχυρότεροι είναι οι κοινωνικοί δεσμοί σε μια κοινότητα (ή κοινωνία) τόσο μεγαλύτερη είναι η ανθεκτικότητά της στο έγκλημα. Συνεπώς, ένα βήμα που μπορεί να γίνει σχετικά γρήγορα, άκοπα και εύκολα είναι η ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών σε επίπεδο κοινότητας και γειτονιάς. Ειδικά ο Δήμος μας, ο Δήμος Διονύσου, που αποτελεί έναν Δήμο ο οποίος αποτελείται από άτομα και οικογένειες με λιγότερο από μία γενιά παρουσίας σε αυτόν κατά ποσοστό 70% πρακτικά φωνάζει για την ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών. Αυτό είναι δυνατό να επιτευχθεί με «συναντήσεις γειτονιάς» υπό την αιγίδα του Δήμου που θα αποσκοπούν στην γνωριμία των δημοτών της γειτονιάς, την καταγραφή των προβλημάτων τους, τη δημιουργία δικτύων επικοινωνίας μεταξύ τους δηλαδή την ενίσχυση των κοινωνικών τους δεσμών. Πρέπει και οφείλουμε να καταστήσουμε ολόκληρο το Δήμο μια γειτονιά για τους δημότες μια γειτονιά φιλόξενη για όλους. Καλύτερο πρώτο βήμα για την, εδώ και τώρα, αντιμετώπιση της ανασφάλειας δεν μπορούμε να φανταστούμε.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Τα φαινόμενα παραβατικότητας του δήμου ξεκίνησαν με οπαδική βία και πολύ σύντομα μετατράπηκε σε φασιστική.

Στη Λαϊκή Συσπείρωση το θέμα μάς έχει απασχολήσει και ακόμα μας απασχολεί μιας και έχουμε έρθει πολλές φορές αντιμέτωποι με αυτά τα στοιχεία.

Τα παιδιά έχουν ανάγκη να κυκλοφορήσουν να μιλήσουν να διασκεδάσουν  σε χώρους κοντά στα σπίτια του και οι γονείς με την σειρά τους να αισθάνονται ασφαλείς.

Σήμερα στο κέντρο του Αγίου Στεφάνου αλλά και τη Δροσιά υπάρχουν ομάδες που θεωρούν τους χώρους δικούς τους και ελέγχουμε τις κινήσεις των παιδιών.

Το θέμα συνδέεται άμεσα με την πρώτη ερώτηση του ερωτηματολογίου σας και με την κατάσταση της Καμέλια και γενικότερα με την υποβάθμιση του πολιτισμού στον Δήμο.

 Η βία, ο εκφοβισμός και η υποβάθμιση  της ψυχαγωγίας οδηγούν στα απαράδεκτα  φαινόμενα που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια στο Δήμο μας.

Εμείς θα πρωτοστατήσουμε στην αντιμετώπιση των απαράδεκτων αυτών φαινομένων.

Για εμάς στην Λαϊκή Συσπείρωση όταν τα παιδιά δεν μαθαίνουν να ζουν στην σήψη και στην παρακμή, μαθαίνουν να διεκδικούν αυτά που τους αξίζουν.

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

  • Αξιοποίηση της Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υπηρεσίας του Δήμου, για την λήψη προληπτικών μέτρων σχετικά την παραβατικότητα ανηλίκων.
  • Ενεργοποίηση του Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης Παραβατικότητας, προς αξιολόγηση των υφιστάμενων απειλών, χαρτογράφηση της παραβατικότητας και προγραμματισμό δράσεων. Ετήσια αξιολόγηση της κατάστασης με βάση συγκεκριμένους δείκτες.
  • Ενισχυμένη επιτήρηση των δημοτικών χώρων, δρόμων, πλατειών και πάρκων και βελτίωση των συνθηκών φωτισμού.
  • Δημιουργία και ενίσχυση κοινωνικών δικτύων με σκοπό την ενημέρωση, συμμετοχή και εγρήγορση πολιτών για την πρόληψη της εγκληματικότητας, σε συνεργασία με το οικείο Αστυνομικό Τμήμα.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Πριν από την καταστολή έρχεται η πρόληψη. Η θέση μας είναι ότι σε συνεργασία μαζί σας, με τους Συλλόγους γονέων, των Εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών μπορούμε να δημιουργήσουμε γραμμές «άμυνας» πολύ πιο ισχυρές.

Με συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση της κοινωνίας αλλά και τελικά της οικογένειας μπορούμε να επιτύχουμε βελτίωση της κατάστασης που είναι γενικότερη και δεν εξελίσσεται αρνητικά μόνο στο Δήμο μας.

Σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση και καταστολή θεωρώ ότι αυτή είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας και μόνο επικουρικά μπορούμε να συμβάλλουμε.

Πολιτική βούληση υπάρχει αλλά και πίστη για επίτευξη καλύτερης εικόνας του Δήμου μας στον τομέα αυτό.

7. Καθαριότητα και υγιεινή στους σχολικούς χώρους: Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με την πρόσληψη 51 καθαριστριών (όσων και πέρυσι). Θεωρείτε ότι επαρκούν τόσο για την καθαριότητα των αιθουσών διδασκαλίας και των γραφείων των εκπαιδευτικών όσο και των χώρων υγιεινής (λαμβάνοντας υπόψη τόσο την πανδημία όσο και το διευρυμένο ωράριο κάποιων σχολείων ως τις 17:30); Ποιο είναι το σχέδιο δράσης σας για τον καθημερινό και ενδελεχή καθαρισμό των αύλειων χώρων;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Να σας διορθώσω λέγοντας ότι οι 51 καθαρίστριες φέτος είναι πλήρους απασχόλησης, ενώ πέρυσι οι μισές ήταν ωρομίσθιες. Και νομίζω ότι κι εσείς γνωρίζετε πως ο Δήμος μας έχει προσλάβει τις περισσότερες καθαρίστριες από πολλούς άλλους Δήμους. Είναι σωστό αυτό που λέτε ότι προκύπτουν και πρόσθετες ανάγκες, αλλά νομίζω ότι το αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά. Αναφορικά με τους αύλειους χώρους αντιμετωπίζουμε κάποια θεματάκια, τα οποία μετά και την ανανέωση του στόλου μας, που θα μας επιτρέψει τον ανασχεδιασμό της καθαριότητας, θα τα αντιμετωπίσουμε.

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Το ζήτημα της καθαριότητας αφορά τόσο το άτομο ως ιδιώτη, όσο και την κοινωνία ως δημόσιο οργανισμό. Ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνετε την ερώτηση δυστυχώς δίνει έμφαση μόνο στο δεύτερο και όχι στο πρώτο. Αν δεν καλλιεργηθεί μια κουλτούρα διαχείρισης των απορριμμάτων από μικρή ηλικία, όχι 51 αλλά ούτε 151 υπάλληλοι καθαριότητας δεν θα είναι αρκετές.

Υπό αυτή την οπτική σκοπεύουμε να καλλιεργήσουμε μια γενικότερη κουλτούρα διαχείρισης – δηλαδή συλλογής, διαλογής και διάθεσης – των απορριμμάτων στα σχολεία. Μια κουλτούρα σεβασμού και προστασίας του περιβάλλοντος, όχι μόνο του φυσικού αλλά και του αστικού. Αυτή η κουλτούρα δεν αφορά μόνο τις ώρες λειτουργίας του σχολείου αλλά ολόκληρη την ζωή του ατόμου. Κατ’ αυτό τον τρόπο διαμορφώνεται η αντίληψη της σχέσης του ατόμου με το στενό αλλά και ευρύ περιβάλλον του.

Και επειδή η πρόθεση από μόνη της δεν αρκεί, θα συνοδεύεται από ένα ολοκληρωμένο σύστημα κινήτρων (αλλά και αντικινήτρων) που θα την ενισχύει σε όλα τα επίπεδα.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Ο σημερινός αριθμός των εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων είναι πιο  αυξημένος  από τον αντίστοιχο πριν από την πανδημία γεγονός που οφείλεται στην διεκδίκηση τόσων χρόνων των οργανώσεων γονέων σε όλα τα επίπεδα , από τους συλλόγους, τις ενώσεις ,τις ομοσπονδίες γονέων και την ΑΣΓΜΕ. Συγχρόνως όμως είναι μακριά από τις σημερινές ανάγκες των σχολείων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση διαφώνησε με τις προσλήψεις μερικής απασχόλησης (τετράωρες – μισή δουλειά, μισή ζωή, μερική καθαριότητα), καθώς και με τον αριθμό των προσλήψεων. Ανέδειξε ότι χρειάζονται πολύ περισσότερες για να καλυφθούν οι ανάγκες σε καθαριότητα, με συμβάσεις πλήρους απασχόλησης.

Είναι απαράδεκτο, απάνθρωπο και εκμεταλλευτικό το σύστημα πρόσληψης καθαριστριών με τη μέθοδο των «ανθρωποωρών» ενώ υπάρχουν οι προϋποθέσεις να έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά. Εμπόδιο μπαίνει το γεγονός ότι όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και οι δημοτικές αρχές αντιμετωπίζουν τις συγκεκριμένες εργαζόμενες και τα παιδιά μας ως κόστος.

Η θέση μας για το ζήτημα αυτό είναι:

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, για να μπορούν οι καθαρίστριες να βρίσκονται στα σχολεία από το πρωί, με την έναρξη των μαθημάτων, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Η μισθοδοσία να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να μη γίνεται η πρόσληψη από ιδίους πόρους. Αύξηση της χρηματοδότησης στους δήμους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

  • Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Δήμου μας είναι η έλλειψη υπαλλήλων και αυτό οφείλεται στον απαρχαιωμένο ΟΕΥ. Έχοντας καταγράψει την έλλειψη υπαλληλικού προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου, είμαστε έτοιμοι για την σύνταξη και κατάθεση του νέου ΟΕΥ όπου ανοίγουν μόνιμες θέσεις εργασίας όσο αφορά και τον καθημερινό σχολαστικό καθαρισμό τόσο των εσωτερικών των σχολικών μονάδων όσο και των εξωτερικών αύλειων χώρων.
  • Έως ότου επιλυθεί το θέμα μόνιμα προτιθέμεθα να γίνει πρόσληψη ικανού αριθμού προσωπικού, η μισθοδοσία των οποίων θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του Δήμου.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Είναι θέμα προτεραιοτήτων και η καθαριότητα είναι ένα από τα συνθήματά μας φυσικά και στα σχολεία και θα πράξουμε ό,τι απαιτείται για αυτό.

8. Ο Δήμος έχει την πλήρη ευθύνη λειτουργίας, συντήρησης και κάλυψης όλων των εξόδων για τις ανάγκες των σχολείων που έχει στα όριά του. Υπάρχει πρόληψη για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών (βλ. έλλειψη πετρελαίου πέρυσι σε κάποια σχολεία); Έχετε κάνει κάποια οικονομικοτεχνική μελέτη για να βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να καλύψετε αυτές τις υποχρεώσεις; Ποιες πηγές περιλαμβάνει η μελέτη σας και ποιο είναι το ελάχιστο ποσό που απαιτείται; Μπορείτε με βάση αυτήν να μας διαβεβαιώσετε ότι δεν θα πάρουμε την απάντηση «δεν έχουμε τα απαραίτητα κονδύλια» στα σχετικά με τα παραπάνω αιτήματα που θα σας θέσουμε ως Ένωση Γονέων, εάν εκλεγείτε στη θέση του Δημάρχου;

Γ. Καλαφατέλης (Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο): Βάλατε πολλά ερωτήματα μαζί που έχουν κοινή βάση. Είναι αλήθεια ότι ο Δήμος έχει την ευθύνη της λειτουργίας και κάλυψης εξόδων των σχολείων μέσω των σχολικών επιτροπών. Εγώ να πω ότι ο Δήμος μας κατέβαλε το τελευταίο χρονικό διάστημα πάνω από 150.000 ευρώ στην Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή και περίπου 100.000 στην Δευτεροβάθμια. Και βέβαια να διευκρινίσω ότι την περσινή χρονιά που αναφέρεστε δεν υπήρχε έλλειψη πετρελαίου στα σχολεία. Αυτό που έγινε ήταν ότι είχαμε μία, θα έλεγα, μη ομαλή συνεργασία με ένα συγκεκριμένο προμηθευτή, που μας υποχρέωσε να τερματίσουμε τη σύμβαση και να πάμε σε άλλο προμηθευτή. Επίσης και οικονομοτεχνικές μελέτες κάνουμε και προβλέψεις κάνουμε για κάθε ενδεχόμενο. Το ζήτημα της χρηματοδότησης όμως και των κονδυλίων είναι ένα θέμα που αφορά το κράτος και εκεί δυστυχώς δεν μπορούμε να παρέμβουμε ουσιαστικά πέρα από το να πιέζουμε. Στο Δήμο Διονύσου όμως χάρη στο αμέριστο ενδιαφέρον των δύο Προέδρων των Σχολικών Επιτροπών, όπως και των Αντιπροέδρων, καθώς και των αρμόδιων Αντιδημάρχων, καταφέραμε να βγούμε αλώβητοι παρά τις κρίσεις που αντιμετωπίσαμε.

Κ. Κουριδάκης (Εύπολις): Σε αυτήν την ερώτηση δεν θα μακρηγορήσουμε. Οι βιώσιμες συνθήκες (καθαριότητα, θέρμανση, λειτουργικότητα υποδομών) στην σχολική ζωή βρίσκονται στον πυρήνα της βούλησής μας και είναι αδιαπραγμάτευτες. Εκτιμούμε δεν είναι αναγκαία καμία τεχνοκρατική μελέτη και κανένας θεσμικός έλεγχος για την πιστοποίησή τους. Και απαντήσεις όπως αυτές που αναφέρατε, δεν χαρακτηρίζουν κανέναν άλλο παρά αυτούς που σας την έδωσαν και την παράταξη την οποία υπηρετούν.

Βέβαια, αντίστοιχος θα είναι και ο έλεγχος χρήσης αυτών των υποχρεώσεων/ παροχών του Δήμου, ώστε να αποφευχθούν περιστατικά αισχροκέρδειας και εκμετάλλευσης.

Τ. Παντελόγλου (Λαϊκή Συσπείρωση Διονύσου): Η λογική τού δεν έχουμε τα απαραίτητα κονδύλια είναι πέρα και μακριά από τη Λαϊκή Συσπείρωση .

Για εμάς προτεραιότητα είναι τα παιδιά μας και η χωρίς υπεκφυγές ενίσχυση της ουσιαστικής λειτουργίας των σχολείων.

Οικονομοτεχνική μελέτη δεν έχουμε να σας παρουσιάσουμε αλλά έχουμε την πείρα τόσο από την συμμετοχή των εκπροσώπων μας στις σχολικές επιτροπές όλα τα προηγούμενα χρόνια, όσο και από την αντιμετώπιση αντίστοιχων θεμάτων από τον εκλεγμένο με το ψηφοδέλτιο της Λαϊκής Συσπείρωσης Δημάρχου στην Πάτρα.

Μπροστά μας όμως, σας ενημερώνουμε, ότι θα βρούμε ιδιαίτερα προβλήματα όσο αφορά την οικονομική κατάσταση των σχολείων.

Το υπουργείο φέρνει διάταξη όπου καταργεί τις Σχολικές Επιτροπές των δήμων και μεταβιβάζει τις αρμοδιότητές τους εξ ολοκλήρου στους διευθυντές των σχολείων, δίνοντάς τους ποσά που περισσότερο αντιστοιχούν σε χαρτζιλίκι σε σχέση με τις ανάγκες των σχολείων, αφήνοντάς τους να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Μάλιστα, τους αναθέτει να διενεργούν με απόλυτη ευθύνη τους άπειρες αρμοδιότητες από τεχνικές βλάβες πάσης φύσεως, συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού και ορίζονται δημόσιοι υπόλογοι όλων των οικονομικών στοιχείων. Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, οι αρμοδιότητες του δήμου περιορίζονται στην προμήθεια πετρελαίου και στις επισκευές μεγάλης κλίμακας, καθότι τα σχολεία αποτελούν περιουσία του δήμου.

Ν. Καρυστινός (Νέος Διόνυσος):

• Παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη σχετικά με την επιχορήγηση του Υπουργείου Εσωτερικών για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών και εξόδων συντήρησης των σχολικών μονάδων, ο Δήμος έχει την δυνατότητα μέσω ίδιων πόρων να καλύψει ανάγκες των σχολικών μονάδων που δεν καλύπτονται από την ανωτέρω επιχορήγηση. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα διεκδικήσουμε περισσότερα κονδύλια από το Υπουργείο Εσωτερικών.

• Όσο αφορά την οποιαδήποτε οικονομοτεχνική μελέτη πρέπει να κατανοήσετε ότι τα μόνο στοιχεία που μπορούμε να έχουμε είναι όσα δημοσιοποιούνται από τους οικονομικούς απολογισμούς των σχολικών επιτροπών. Επομένως όποια μελέτη μας είναι ελλιπής. Το σίγουρο είναι όμως ότι υπάρχει τρόπος να επιλυθούν όποια έκτακτα θέματα προκύψουν.

Κ. Μαϊχόσογλου (Ο Διόνυσος του Αύριο): Θα αξιολογήσουμε τα διαθέσιμα κονδύλια και σε προτεραιότητα θα κάνουμε το σχετικό πλάνο κάλυψης των σχολείων μας. Τα απαιτούμενα κονδύλια για θέρμανση δεν μπορούν να υπολογιστούν ούτε με σχετική ακρίβεια, οι τιμές αλλάζουν ο καιρός μπορεί να είναι σύμμαχος ή εχθρός. Στόχος μας μεταξύ άλλων είναι να εξοπλίσουμε τα σχολεία με σχετικούς αυτοματισμούς για έλεγχο της κατανάλωσης  και πρόληψη άσκοπης λειτουργίας και βέβαια τον έλεγχο ποσοτήτων κατά την παραλαβή του καυσίμου.

Τέλος να προσθέσουμε ότι όλα τα παραπάνω είναι σοβαρά και εύλογα ερωτήματα/θέματα  στα οποία θα σταθούμε δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα με ειλικρίνεια και αλληλοενημέρωση  και θα κάνουμε καθετί δυνατόν για την βελτίωση των συνθηκών για τα παιδιά μας.