Δεκαπέντε ερωτήματα, πάνω σε 5 κρίσιμους τομείς του Δήμου Διονύσου, για τα οποία η νέα Δημοτική Αρχή οφείλει να ενημερωθεί και εν συνεχεία να ενημερώσει τους πολίτες, θέτει με παρέμβασή του ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Δήμου Δρ Στ. Μιχιώτης. Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγες ημέρες ανάλογα ερωτήματα είχε θέσει σε άρθρο της, με τίτλο «Αφωνία», και η Οδός Διονύσου.
Κανονικά, μια νέα δημοτική αρχή, μετά την εκλογή της – ή έστω λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της – θα πρέπει να συλλέξει στοιχεία και να ενημερώσει τεκμηριωμένα τους δημότες για την κατάσταση που παραλαμβάνει, σε κάθε τομέα ευθύνης της. Έτσι, με βάση την 35ετή εμπειρία μου στην τοπική αυτοδιοίκηση, παραθέτω 15 κρίσιμα ζητήματα, για τα οποία η νέα διοίκηση οφείλει να έχει σαφή αντίληψη, ώστε να διευκολύνει το έργο της.
1. Οικονομικά του Δήμου
α) Πόσα χρήματα έχει ο Δήμος στο ταμείο του και πόσα στην τράπεζα;
β) Πόσα έχει λαμβάνειν από το Κράτος, πόσα από τους δημότες – οφειλέτες και πόσα από αυτά εκτιμά ότι τελικά θα εισπράξει;
γ) Πόσα χρήματα χρωστάει ο Δήμος σε κρατικούς φορείς (π.χ. ασφαλιστικά ταμεία) και πόσα σε προμηθευτές και πότε πρέπει αυτά να πληρωθούν;
2. Διοικητικά ζητήματα
α) Πόσους υπάλληλους έχουν αυτή τη στιγμή ο Δήμος και η Εστία, τι ειδικότητες έχουν, σε ποια υπηρεσία εργάζονται (πραγματικά) και πόσοι είναι υπό συνταξιοδότηση;
β) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έγκριση / εφαρμογή του νέου ΟΕΥ, που ψηφίστηκε πριν 13 μήνες και πόσα άτομα ανά ειδικότητα και υπηρεσία προβλέπονται σε αυτόν;
γ) Πόσες ψηφιακές εφαρμογές λειτουργούν πλήρως στον Δήμο σήμερα, πόσες είναι υπό κατασκευή ή δοκιμή και ποιους τομείς καλύπτουν;
3. Περιβάλλον – Καθαριότητα και Καθημερινότητα – Πολιτική Προστασία
α) Ποιος είναι ο διαθέσιμος εξοπλισμός ανά τομέα και σε τι κατάσταση βρίσκεται;
β) Τι ποσοτικά στοιχεία υπάρχουν για την αποκομιδή απορριμμάτων, κηπαίων και ογκωδών και υλικών ανακύκλωσης και πώς έχουν εξελιχθεί διαχρονικά;
γ) Πόσοι και ποιοι δημοτικοί κανονισμοί υπάρχουν, από πότε έχουν να επικαιροποιηθούν και ποιοι ακόμα χρειάζεται να γίνουν;
4. Τεχνικά Έργα
α) Ποια έργα ολοκληρώθηκαν κατά την περασμένη τετραετία και ποια είναι σε εξέλιξη, από πού χρηματοδοτούνται και τι προϋπολογισμό έχουν και σε ποιο στάδιο βρίσκονται;
β) Ποια είναι τα εγκεκριμένα έργα και μελέτες που δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, ποια που αναμένουν απόφαση έγκρισης και τι προϋπολογισμό έχουν;
γ) Ποιες μελέτες υπάρχουν για τις αστικές υποδομές του δήμου και τις σχεδιαζόμενες χρήσεις γης της ευρύτερης περιοχής;
5. Παιδεία – Αθλητισμός – Πολιτισμός – Κοινωνικές υπηρεσίες
α) Πόσοι είναι οι χρήστες των παιδικών σταθμών, σχολείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, πολιτιστικών χώρων, ΚΑΠΗ και κοινωνικών δομών του δήμου;
β) Σε τι κατάσταση βρίσκονται και τι ανάγκες συντήρησης έχουν οι ανωτέρω υποδομές και ποιος ο προϋπολογισμός που διατέθηκε γι’ αυτές τα τελευταία χρόνια;
γ) Ποιες είναι οι δράσεις που έγιναν ανά τομέα την τελευταία δεκαετία και τι προϋπολογισμό είχαν;
Αναμένοντας τη σχετική ενημέρωση προς τους δημότες,
Δρ. Στέφανος Μιχιώτης
28/12/2023.