“Να αποφασίσουμε εμείς χωρίς να ακούσουμε το Τοπικό Συμβούλιο και τους καταστηματάρχες που τους αγγίζει το πρόβλημα;” Ο προβληματισμός του δημοτικού συμβούλου της Διοίκησης Στ. Δημητριάδη ακούστηκε κατ’ αρχάς τελείως δικαιολογημένος, όταν στη Δημοτική Επιτροπή Διονύσου, την Τρίτη 21 Μαΐου, ήρθε η ώρα να συζητηθούν οι εγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προγραμματίζονται γύρω από την πλατεία της Άνοιξης, χωρίς να παρίσταται κανένας εκπρόσωπος ούτε του Τοπικού Συμβουλίου της Κοινότητας αλλά ούτε και του Εμπορικού Συλλόγου. Δικαιολογημένος μεν- αλλά οξύμωρος, μια που αυτή η ίδια Διοίκηση είχε και την ευθύνη να προσκαλέσει τους παραπάνω στη συγκεκριμένη συνεδρίαση ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους. Αντ’ αυτού, σύμφωνα με πληροφορίες της Οδού Διονύσου, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου ενημερώθηκε τηλεφωνικά κατά τη διάρκεια της συζήτησης, για ένα θέμα μάλιστα στο οποίο πολλοί συνάδελφοί του είχαν ενστάσεις.
Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο σημείο, υπενθυμίζεται, είχαν ξανασυζητηθεί πριν από 6 μήνες στην- καταργημένη πλέον- Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στο επίκεντρό τους βρίσκεται η ρύθμιση της στάθμευσης. Πιο συγκεκριμένα αφορούν σε τρεις δρόμους και περιλαμβάνουν:
- Μονοδρόμηση της οδού Αθηνών- Χαλκίδος, με κατεύθυνση από τη Λ. Μαραθώνος προς την πλατεία της Άνοιξης. Η στάθμευση θα επιτρέπεται και στις δυο πλευρές του δρόμου για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων και των πεζών.
- Διατήρηση της διπλής κυκλοφορίας της οδού Αγ. Αθανασίου από τη Λ. Μαραθώνος μέχρι την πλατεία της Άνοιξης. Εδώ η στάθμευση θα επιτρέπεται από τη μια πλευρά σε οριοθετημένες θέσεις, ενώ για την εξασφάλιση της νομιμότητας του μέτρου αυτού προτείνεται η τοποθέτηση εύκαμπτων κολoνακίων στο μέσο του οδοστρώματος.
- Τέλος, διατήρηση της διπλής κυκλοφορίας προτείνεται και για τη Λ. Ανοίξεως- Σταμάτας, όπου παρατηρείται και το μεγαλύτερο πρόβλημα, μέχρι του σημείου τα οχήματα να κινούνται εκ περιτροπής, όπως επισημάνθηκε. Η στάθμευση και εδώ θα επιτρέπεται από τη μια πλευρά σε οριοθετημένες θέσεις, ενώ για την εξασφάλιση της νομιμότητας προτείνεται να τοποθετηθούν εύκαμπτα κολoνάκια στο μέσο του οδοστρώματος
Οι παραπάνω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται σε κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε το 2001. «Είκοσι τρία χρόνια μετά είναι παρωχημένη και ανεφάρμοστη», υποστήριξε η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Αγγ. Πέππα. Η ίδια ζήτησε την επικαιροποίηση εκείνης της παλιάς μελέτης, ώστε να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικότερα η σημερινή πραγματικότητα, με κύριο βάρος στην εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης, ώστε οι καταναλωτές να διευκολύνονται στην πρόσβασή τους στην τοπική αγορά.
Αυτή η πραγματικότητα, “χάος» τη χαρακτήρισε και ο ίδιος και ο προκάτοχός του Στ. Κριεμάδης, απαιτεί άμεση λύση, έστω και βραχυπρόθεσμη όπως εν προκειμένω, μέχρι να εκπονηθεί η συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για όλο το Δήμο Διονύσου, αντέτεινε ο συνάδελφός της Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Α. Κουκάς, που υπογράμμισε πως με τις ρυθμίσεις δημιουργούνται επιπλέον θέσεις στάθμευσης κοντά στην πλατεία.
Στην ίδια λογική, της ανάγκης για άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος, στάθηκαν τόσο ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Γ. Κομνηνάκης, κάτοικος και τοπικός σύμβουλος Άνοιξης με την απελθούσα Δημοτική Αρχή, αλλά και η Αντιδήμαρχος Αθλητισμού Β. Βιθυνού, που παρευρισκόταν στη συνεδρίαση. Από την πλευρά του ο Γ. Φωτάκης, τέως Αντιδήμαρχος Χωροταξικού Σχεδιασμού και Πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής επί 4 χρόνια, μίλησε για επιβάρυνση των συνθηκών στην πλατεία με την πάροδο των χρόνων, τις οποίες έρχονται να εξομαλύνουν οι “φτηνές παρεμβάσεις για τα αυτονόητα”, όπως είπε χαρακτηριστικά. Όσο για τον κ. Κριεμάδη εκτίμησε πως με τις παρεμβάσεις θα μπει τάξη στο χάος και η εικόνα της πλατείας θα αλλάξει ολοκληρωτικά.
Καμιά κυκλοφοριακή μελέτη δεν θα πετύχει αν πρώτα δεν λυθεί η στάθμευση, ακούστηκε από πολλούς δημοτικούς συμβούλους. Στην κατεύθυνση αυτή είχε επιχειρηθεί στο παρελθόν να εξασφαλιστεί οικόπεδο που ανήκει σε παρόδιο επιχειρηματία, ο οποίος όμως δεν ενδιαφερόταν να το παραχωρήσει στο Δήμο. Προσπάθεια θα ξαναγίνει και πάλι για τη συγκεκριμένη έκταση, όπως ανακοίνωσε η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου, ενώ ο κ. Κομνηνάκης, εκτιμώντας πως οι ρυθμίσεις είναι μια καλή αρχή, προσέθεσε πως στην περιοχή υπάρχουν και άλλα οικόπεδα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης, εφόσον απευθυνθεί σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος στους ιδιοκτήτες τους.
Η εισήγηση, για τη βραχυπρόθεσμη αντιμετώπιση του προβλήματος, εγκρίθηκε τελικά με τις ψήφους της Δημάρχου, του Αντιδημάρχου Πολιτισμού και των τριών μελών της μείζονος μειοψηφίας, ενώ οι Αγγ. Πέππα, Λ. Κανακάρη, Στ. Ουσταμπασίδης και Στ. Δημητριάδης καταψήφισαν, συμπληρώνοντας πως οι ρυθμίσεις θα αποσυμφορήσουν μεν το κέντρο, αλλά θα μεταφέρουν το πρόβλημα λίγο παρακάτω.
Το θέμα, πάντως, θα επανέλθει προς συζήτηση, στο Δημοτικό Συμβούλιο αυτή τη φορά, για την οριστική έγκρισή του.
Αξίζει εδώ να σημειωθούν και τα παρακάτω: Στην Ημερήσια Διάταξη της εν λόγω συνεδρίασης περιλαμβάνονταν τέσσερα θέματα που κανονικά, και πριν από τις πρόσφατες αλλαγές στη λειτουργία των συλλογικών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα συζητούνταν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Τα θέματα αυτά αφορούσαν σε δυο γεωμετρικές μεταβολές εκτάσεων για την υποβολή τους στο Εθνικό Κτηματολόγιο και σε δυο κυκλοφοριακές ρυθμίσεις- στην Άνοιξη, όπως προαναφέρθηκε, και στο Κρυονέρι, λόγω της κατασκευής του σταθμού του προαστιακού. Η μια από τις γεωμετρικές μεταβολές αποσύρθηκε εξ αρχής ενώ οι ρυθμίσεις στο Κρυονέρι συζητήθηκαν μεν αρκετά διεξοδικά, αλλά το Σώμα αποφάσισε να το αποσύρει και αυτό προκειμένου να επανεξεταστεί μετά και από σαφή εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Οι δε ρυθμίσεις στην Άνοιξη απασχόλησαν τη Δημοτική Επιτροπή επί σχεδόν μισή ώρα. Αποτέλεσμα, η συνεδρίαση να διαρκέσει συνολικά πάνω από τρεις ώρες, δείχνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι οι αλλαγές που έχουν αποφασισθεί και συνεχίζουν να σχεδιάζονται στα υπουργικά γραφεία, όπως αυτή της κατάργησης των ξεχωριστών Επιτροπών των Δήμων, καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χώρα μας.