logo


Στο ποσόν του 1.330.000 ευρώ ανέρχεται το ποσόν που προκύπτει από το βεβαιωτικό κατάλογο για την ύδρευση, και που αντιστοιχεί στο πρώτο τετράμηνο του 2023. Οι λογαριασμοί έχουν ξεκινήσει ήδη να αποστέλλονται στους καταναλωτές του Δήμου Διονύσου, εδώ και λίγες ημέρες, και συνοδεύονται από έγγραφο της αρμόδιας Αντιδημάρχου Λ. Νούση, αναφορικά με τις ενστάσεις που έχουν υποβληθεί. Ειδικότερα, η Αντιδήμαρχος τονίζει πως εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση για προηγούμενο λογαριασμό ύδρευσης, και μέχρι αυτή να εξεταστεί, το σχετικό ποσό δεν θα εμφανίζεται στον παρόντα λογαριασμό.

Όπως είναι γνωστό, το πρόβλημα ξεκίνησε κυρίως με την έκδοση των λογαριασμών για το τελευταίο τετράμηνο του 2022, οπότε και εμφανίστηκαν αλλοπρόσαλλες χρεώσεις στην κατανάλωση, ιδίως στις Κοινότητες όπου είχαν εγκατασταθεί τα ψηφιακά υδρόμετρα τα οποία αποτύπωναν τις πραγματικές καταναλώσεις. Οι χρεώσεις αυτές είχαν τελικά ως αποτέλεσμα την υποβολή πολλών εκατοντάδων ενστάσεων, μέσα στο 2023 δεν εκδόθηκε κανείς λογαριασμός, το πρόβλημα γιγαντωνόταν και το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη «μείωση των λογαριασμών ύδρευσης για τους οποίους έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν ενστάσεις (για την περίοδο από το 2021 έως και τις 31/12/2023) με τον υπολογισμό των αντιστοίχων καταναλώσεων στις 2 (δύο) κατώτερες κλίμακες, καθώς και τη διαγραφή ποσών σε λογαριασμούς που η αρμόδια υπηρεσία θα διαπιστώσει  την ύπαρξη αφανών διαρροών».

Η απόφαση αυτή αμφισβητήθηκε έντονα ως προς τη νομιμότητά της από τις παρατάξεις της μειοψηφίας, ουδέποτε όμως προσβλήθηκε, ενώ με την αλλαγή της Δημοτικής Αρχής, η νέα Διοίκηση ανακοίνωσε πως εξετάζει το πρόβλημα των υπέρογκων λογαριασμών από μηδενική βάση και επεξεργάζεται νέα λύση. Τέτοια λύση, πάντως, μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινωθεί. Παράλληλα, η απόφαση του Δεκεμβρίου έχει αποσταλεί- εδώ και δυο μήνες τουλάχιστον- για έλεγχο στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία δεν έχει ακόμη απαντήσει, οπότε θεωρητικά είναι εκτελεστή.

Αν εφαρμοστεί, τελικά, η απόφαση αυτή, τότε το ποσόν που θα μπει στο ταμείο του Δήμου αναμένεται να είναι μικρότερο, μια που πολλές καταναλώσεις θα πέσουν σε χαμηλότερες κλίμακες, ενώ εκκρεμούν και οι ενστάσεις των πολιτών, που μπορεί να επιφέρουν περαιτέρω μείωση.

Εντωμεταξύ, είναι σχεδόν έτοιμος και ο λογαριασμός για το δεύτερο τετράμηνο του 2023, που όμως δεν αναμένεται να αποσταλεί πριν από τα μέσα Ιουλίου, μια που ακόμη υπάρχουν κάποια προβλήματα, όπως για παράδειγμα με υδρόμετρα που δεν εντοπίζονται, χαμένα ή θαμμένα στο χώμα. Επιπλέον, τονίζει η κ. Νούση, δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τους καταναλωτές μας με τη “σφιχτή” πληρωμή δυο συνεχόμενων λογαριασμών, χωρίς μάλιστα η δυσλειτουργία να οφείλεται σε δικό τους λάθος.