Τριάντα τρία χρόνια στα κοινά, πρώτα στον Άγ. Στέφανο και εν συνεχεία στον καλλικρατικό Δήμο Διονύσου, ο Γρ. Ίσσαρης είναι ακόμη ένας από την παλιά φρουρά ντόπιων αυτοδιοικητικών που παραμένουν στην πρώτη γραμμή, έχοντας διατελέσει κοινοτικός και δημοτικός σύμβουλος, καθώς και Αντιδήμαρχος στο Δήμο Αγ. Στεφάνου, αλλά και Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου στον καλλικρατικό Δήμο. Τον περασμένο Ιανουάριο η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου του εμπιστεύθηκε την “καυτή πατάτα” της Καθαριότητας. Έκτοτε, όπως άλλωστε και όλοι οι προκάτοχοί του από συστάσεως του Δήμου, καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του τομέα της ευθύνης του, σε μια πορεία που μόνο χωρίς εμπόδια και προβλήματα δεν είναι. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο κ. Ίσσαρης αναγνωρίζει τις προσπάθειες της απελθούσας Διοίκησης να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό της καθαριότητας, που όμως δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη ενίσχυση προσωπικού, ενώ δεν κρύβει πως η λύση στο πρόβλημα βρίσκεται πιθανόν στην ανάθεση της καθαριότητας μέρους του Δήμου σε ιδιώτη εργολάβο, σε συνδυασμό με αύξηση στα δημοτικά τέλη:
Γρηγόρης Ίσσαρης: Μόνο σαν τρέλα μπορώ να περιγράψω αυτό που γίνεται με τα κηπαία και τα κλαδιά, και δεν το έχω ξαναδεί. Και όχι μόνο με αυτά, αλλά και όλη τη σαβούρα που βγάζει ο καθένας στο δρόμο, σαν να έχουν να καθαρίσουν υπόγεια και αποθήκες 20 χρόνια.
Οδός Διονύσου: Την ίδια πάντως διαπίστωση έκαναν και όλοι ανεξαιρέτως οι προκάτοχοί σας σ’ αυτή τη θέση- ότι οι πολίτες βγάζουν τα πάντα έξω, αν και πρέπει πλέον να γνωρίζουν ότι ο Δήμος μετά από αίτημά τους τους παρέχει κάδους για τα ογκώδη και τα κηπαία.
Γ. Ι: Είπαμε, λοιπόν, ότι θα επικαιροποιήσουμε τον Κανονισμό Καθαριότητας, πιθανόν μετά από διαβούλευση όπως προτείνει η Δήμαρχος, και με πρότυπο τον Κανονισμό του Δήμου Κηφισιάς.
Ο.Δ.: Θεωρείτε δηλαδή πως εκεί ο Κανονισμός εφαρμόζεται; Γιατί η εικόνα από τη Νέα Κηφισιά, την Κάτω Κηφισιά, την Ερυθραία και τα κομμάτια μετά από την Εθνική Οδό δεν δείχνει κάτι τέτοιο.
Γ.Ι.: Ναι σε ορισμένες περιοχές ισχύει αυτό που λέτε, αλλά ο μεγάλος ο όγκος των κατοίκων συμμορφώνεται. Βέβαια ο Δήμος Κηφισιάς περιλαμβάνει και την Εκάλη, και την Πολιτεία, και το Καστρί, και το Κεφαλάρι, που αποτελούν ειδικές περιπτώσεις, αλλά συμφωνώ πως στις περιοχές που αναφέρατε έχει πολύ δρόμο ακόμη. Κι εκεί όμως θεωρούν πως έχει μπει το ζήτημα σε μια σωστή βάση και κατεύθυνση και σιγά σιγά οι κάτοικοι θα ανταποκριθούν. Εξάλλου σε οτιδήποτε εφαρμόζεται, χρειάζεται χρόνος για να αποδώσει.
Ο.Δ.: Η αντίστοιχη προσπάθεια, η δική σας, στο Δήμο Διονύσου, σ’ αυτό το πρώτο εξάμηνο, να ανταποκριθεί ο κόσμος σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις, βλέπετε να έχει αποτέλεσμα;
Γ.Ι.: Πήγε πολύ καλά- μέχρι που σταμάτησε. Γιατί ολοκληρώθηκε η σύμβαση για τους κάδους και έληξε η εργολαβία.
Ο.Δ.: Θα την ξαναπροτείνετε;
Γ.Ι.: Οπωσδήποτε. Κοιτάξτε, από την αρχή είδα τι έρχεται, ίσως όχι στο μέγεθος που ήρθε, αλλά το είδα. Σας θυμίζω ότι σκάλωσε ο διαγωνισμός για την αποκομιδή των βιοαποδομήσιμων, που είχε ξεκινήσει επί Καλαφατέλη. Αν είχε προχωρήσει κανονικά αυτός ο διαγωνισμός, με 1,2 εκατομμύρια ευρώ, δεν θα είχαμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Επειδή ο διαγωνισμός δεν προχωρούσε, κατέβαλα τεράστια προσπάθεια για να προχωρήσουμε σε ανάθεση της αποκομιδής, συχνά συγκρουόμενος με συναδέλφους μου. Κοιτάξτε, από μένα θα ακούσετε και τα καλά και τα στραβά. Ναι παραλάβαμε έναν επαρκή στόλο οχημάτων που πλέον είναι σύγχρονος. Αλλά και, ναι, δεν έχουμε προσωπικό για να οδηγήσουν τα οχήματα, όπως είχα πει και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ο Δήμος είναι υποστελεχωμένος. Να σας πω πώς λειτουργεί η υπηρεσία σήμερα; Στις 10 Φεβρουαρίου έφυγαν οι 8μηνίτες και από τότε δουλεύουν οι υπόλοιποι εκ περιτροπής. Από τα 17 δρομολόγια απορριμματοφόρων το Φεβρουάριο, σταδιακά έχουμε πέσει στα 12. Σήμερα που μιλάμε, παρακαλούσα με τον Προϊστάμενο τους εργαζόμενους να αναβάλουν τις άδειές τους για μετά το καλοκαίρι, μέχρι να έρθουν οι επόμενοι συμβασιούχοι. Φοβάμαι και τρέμω όμως τι μπορεί να γίνει τους επόμενους δυο μήνες.
Ο.Δ.: Μου λέτε δηλαδή ότι από τον Φεβρουάριο μέχρι τώρα, που έχουμε Ιούλιο, για πέντε μήνες, δεν είχε προκηρυχθεί η πρόσληψη άλλων συμβασιούχων για την Καθαριότητα;
Γ.Ι.: Αυτό ακριβώς σας λέω. Κανένας για εδώ. Μόνο η Πολιτική Προστασία πήρε 15 άτομα, για φύλαξη. Πριν από λίγες ημέρες προκηρύξαμε προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, που ίσως έρθουν Αύγουστο. Οπότε Ιούλιο και Αύγουστο πρακτικά θα τα βγάλουμε πέρα με όσους έχουμε τώρα. Πρέπει να σας πω ότι έφτασα σε σημείο να σκεφτώ και την παραίτηση. Είναι δυνατόν να μην μπορούμε να προσφέρουμε υπηρεσίες στο δημότη επειδή δεν έχουμε προσωπικό; Στις επαφές μου με τον κόσμο, άλλοι το αντιλαμβάνονται αυτό και δείχνουν κατανόηση. Και άλλοι μου λένε “τι μας ενδιαφέρει; εμείς πληρώνουμε”. Έτσι, γυρνάω γύρω γύρω και χτυπάω καμπανάκια. Τελειώνουν οι συμβάσεις, για τις αρπάγες ας πούμε, το έχω θέσει υπόψη των αρμοδίων, άρα τι κάνουμε; Σήμερα έχουμε 8 αρπάγες- δυο από την προηγούμενη Διοίκηση και 6 από ιδιώτες εργολάβους. Με αυτούς η σύμβαση τελειώνει και έξω ακόμη ο όγκος των κηπαίων είναι τεράστιος. Μέχρι στιγμής έχουν εκτελεστεί 3000 δρομολόγια και υπολογίζω πως έξω στους δρόμους βρίσκονται άλλες 2000. Έκανα την πρόταση να απευθυνθούμε σε εταιρεία για την εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους δημότες που πληρώνουν για την καθαριότητα και μας εμπιστεύθηκαν για την αναβάθμιση της καθημερινότητάς τους. Από την άλλη πλευρά είναι σημαντικό να μην κοιτάμε τελευταία στιγμή να κάνουμε τις προσλήψεις των συμβασιούχων, αλλά εγκαίρως, ώστε να μην μείνει ο Δήμος ούτε ημέρα εκτεθειμένος. Στην έλλειψη προσωπικού, άλλωστε, οφείλεται και η καθυστέρηση στο πρόγραμμα με τους καφέ κάδους ειδικά για τα οικιακά απορρίμματα- κάδους έχουμε, πολλούς μάλιστα από την προηγούμενη Διοίκηση, αλλά χωρίς προσωπικό ποιος θα τους μοιράσει και ποιος θα τους μαζεύει; Και απορρριμματοφόρα καινούργια έχουμε, τρία που μας έδωσαν για το πρόγραμμα και άλλα δυο που πήρε ο Καλαφατέλης, και κάθονται.
Ο.Δ.: Αυτός ο περίφημος διαγωνισμός για την αποκομιδή των κηπαίων, που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο σχεδόν, πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή;
Γ.Ι.: Έχει υποβάλει ένσταση ένας από τους ενδιαφερόμενους, η οποία εκδικάζεται στο Εφετείο αλλά κατά τα φαινόμενα η απόφαση θα καθυστερήσει.
Ο.Δ.: Δηλαδή ο Δήμος, αν επαληθευτούν οι εκτιμήσει αυτές, θα παραμείνει χωρίς διαγωνισμό, και θα μαζεύει τα κηπαία με εργολάβους στους οποίους θα απευθύνεται με διαπραγμάτευση και οι οποίοι θα ζητούν τις τιμές που αυτοί θέλουν;
Γ.Ι.: Ακριβώς! Σύμφωνα βέβαια με τις προβλεπόμενες περί προμηθειών διαδικασίες. Και να προσθέσω και κάτι ακόμη: Σε λίγο ο διαγωνισμός αυτός θα είναι χωρίς αντίκρυσμα, για τον απλούστατο λόγο ότι υπολογίζει τα μεροκάματα γύρω στα 320 ευρώ αλλά η αγορά σήμερα δουλεύει με 500 έως 550 ευρώ. Ποιος θα έρθει να υποβάλει προσφορές; Άγονος θα αποδειχθεί και να το θυμηθείτε, και θα πρέπει να τον ξαναπροκηρύξουμε από την αρχή. Κυκεώνας. Πρέπει, τελικά, να γίνει συνείδηση σε όλους στο Δήμο πως η καθαριότητα αυτή τη στιγμή είναι το νούμερο ένα πρόβλημα στην πόλη και πρέπει να λυθεί με κάθε τρόπο, με κάθε θυσία και πριν από κάθε άλλο πρόβλημα.
Ο.Δ.: Μου περιγράφετε μια κατάσταση που περιλαμβάνει κρίσιμη έλλειψη προσωπικού και μεγάλη δυσκολία στη διεκπεραίωση διαδικασιών. Πού την αποδίδετε;
Γ.Ι.: Πριν σας απαντήσω σ’ αυτό, θα ήθελα να τονίσω πως σήμερα η αποκομιδή των απορριμμάτων γίνεται με τεράστιο αγώνα και προσπάθεια από τα παιδιά, και θα τους τιμήσω κάποια στιγμή προσωπικά και υπηρεσιακά. Είναι μια ομάδα που δίνει την ψυχή της και τιμά τη δουλειά της- αν δεν ήταν αυτοί, ο Δήμος θα είχε κλείσει. Και είμαι ευτυχής που έχω πολύ καλούς συνεργάτες, με τους οποίους δουλεύουμε νύχτα μέρα. Οι αιτίες τώρα για την κατάσταση. Εμένα δεν μου αρέσει να μιλάω για καμένη γη, και όπως προανέφερα, βλέπω τα καλά, βλέπω και τα στραβά. Θεωρώ λοιπόν πως η προηγούμενη Διοίκηση έκανε το λάθος να υποσχεθεί ανεφάρμοστα πράγματα στους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας κανόνας, σύστημα και έλεγχος, τουλάχιστον στο δικό μου τομέα, και πιο συγκεκριμένα στο Αμαξοστάσιο. Αυτά προσπαθούμε να βάλουμε σε κάποια τάξη σιγά-σιγά.
Ο.Δ.: Έχετε σκεφτεί, ή και υπολογίσει βάσει μελέτης, το κόστος, αν η αποκομιδή των απορριμμάτων δοθεί σε εργολάβο;
Γ.Ι.: Ο τομέας αυτός, όπως γνωρίζετε, είναι ανταποδοτικός. Γνωρίζετε επίσης πως ο Δήμος Διονύσου έχει τα χαμηλότερα τέλη στην Αττική- 1,005 ευρώ. Ο αμέσως ακριβότερος Δήμος έχει τέλη 1,55 ευρώ. Πρότασή μου λοιπόν είναι να αυξηθούν τα τέλη μας στο 1,40-1,45 ευρώ. Και πάλι πιο φτηνοί θα είμαστε, και θα έχουμε εισπράξει 1 εκατομμύριο που θα πληρώνει την εργολαβία. Υπάρχει βέβαια και η αντίθετη άποψη που λέει, να φτιάξουμε τον ΟΕΥ και να πάρουμε εργαζόμενους. Ναι, αλλά μέχρι να γίνει αυτό, το θέμα παραμένει: Θέλουμε Δήμο καθαρό ή όχι;
Ο.Δ.: Αντιλαμβάνεστε πως στην πρόθεση αύξησης των τελών θα βρείτε απέναντι τουλάχιστον τη Λαϊκή Συσπείρωση, αλλά ενδεχομένως και τη Δύναμη Ευθύνης. Δεν πάει πολύς καιρός που ο επικεφαλής της, ο κ. Καλαφατέλης, είχε κατηγορήσει τη Δημοτική Αρχή ότι ακριβώς απαξιώνει την υπηρεσία, ώστε να προχωρήσει σε μια αναγκαστική, ας πούμε, αύξηση τελών. Που για να πούμε την αλήθεια έχουν κρατηθεί χαμηλά και σταθερά τα τελευταία 5-6 χρόνια.
Γ.Ι.: Θεωρώ πως ο Καλαφατέλης, αν έχει αντίρρηση, θα είναι μόνο για αντιπολιτευτικούς λόγους, γιατί γνωρίζει πολύ καλά πως η αύξηση είναι απαραίτητη και κατά τη γνώμη μου έχει καθυστερήσει κιόλας. Κοιτάξτε, οι μεγάλες αποφάσεις παίρνονται τον πρώτο χρόνο, όταν δεν μπαίνει στο κάδρο το πολιτικό κόστος, και εν προκειμένω καθυστερήσεις, σε όλους τους τομείς, δεν δικαιολογούνται. Προσωπικά είμαι της σχολής, ξεκίνα και φτιάξε όσο μπορείς περισσότερες μελέτες, βάλτες στο συρτάρι και την κατάλληλη στιγμή τις ανασύρεις. Αυτό κάναμε στον Άγ. Στέφανο και γι’ αυτό είχε πει και ο Καλαφατέλης, όταν είχε πρωτοαναλάβει το 2011, ότι μόνο εκεί βρήκε μελέτες.
Ο.Δ.: Ας πάμε τώρα στην ανακύκλωση, που είναι ο δεύτερος τομέας στην καθαριότητα.
Γ.Ι.: Πολλά έχουμε να πούμε εδώ. Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε πως η ανακύκλωση, κατά την άποψή μου, όπου να’ ναι τελειώνει. Η κεντρική διοίκηση είπε “κάντε ανακύκλωση” και έδωσε παλιότερα αυτοκίνητα και κάδους, αλλά καθόλου χρήματα. Έρχεται τώρα και λέει “κάντε ανακύκλωση και θα πληρώνετε και 80 ευρώ τον τόνο”, ενώ μέχρι τώρα ήταν δωρεάν. Έπεφταν τεράστια ποσά, όχι όμως στην Αυτοδιοίκηση αλλά στις εταιρείες ανακύκλωσης. Έχουμε φτάσει τώρα να πηγαίνουμε την ανακύκλωση, 3400 τόνους, στο εργοστάσιο στη Ριτσώνα, στην Εύβοια, μας έδωσαν πίσω 1300 τόνους ως ακατάλληλους, αυτά τα πήγαμε στη Φυλή, πληρώσαμε 30 ευρώ τον τόνο και στο τέλος μας είπαν “μην φέρνετε άλλο γιατί έρχεστε από άλλο νομό”!!! Να τρελαθείς δηλαδή. Με την καινούργια νομοθεσία, απαιτείται απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για να επιλέξουμε σε ποια εταιρεία θα πηγαίνουμε την ανακύκλωση και με ποιους όρους. Τι γίνεται τώρα: Θα πληρώνουμε για τα σύμμεικτα, τα οικιακά, 60 ευρώ τον τόνο, θα πληρώνουμε και για την ανακύκλωση 80 ευρώ τον τόνο, συνολικά γύρω στις 400.000 κάθε χρόνο, και τελικά ποιος θα επιβαρυνθεί, όπως πάντα; Ο δημότης. Εκεί θα μετακυλισθεί το κόστος. Αντί να ενισχυθούμε με κονδύλια επειδή κάνουμε ανακύκλωση, πληρώνουμε κι από πάνω. Αυτό δεν γίνεται πουθενά στην Ευρώπη.
Ο.Δ.: Να σας ρωτήσω λοιπόν, μια που μιλάμε για την Ευρώπη. Εκεί κάθε νοικοκυριό μπορεί να βγάζει συγκεκριμένο όγκο σκουπιδιών, αλλιώς πληρώνει πρόστιμο. Με το δεδομένο πως πρέπει να μειωθούν τα απορρίμματα που παράγει κάθε νοικοκυριό στο Δήμο μας, ώστε να μην ανεβαίνει το κόστος αποκομιδής που τελικά πάλι εμείς το πληρώνουμε, υπάρχουν σκέψεις για το πώς ο Δήμος μπορεί να ενθαρρύνει τη μείωση στην παραγωγή απορριμμάτων; Κάποιες ενέργειες ή κάποια καμπάνια ευαισθητοποίησης;
Γ.Ι.: Ήδη στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νόμος του 2021 για τη διαχείριση των απορριμμάτων ξεκαθαρίζει πολλά πράγματα. Σήμερα, μια φορά την εβδομάδα περνούν φορτηγά, όχι απορριμματοφόρα, από τις βιομηχανικές μονάδες της περιοχής και μαζεύουμε τα σκουπίδια τους. Αυτό απαγορεύεται, αλλά κανείς δεν το ήξερε. Ο νόμος λέει ρητά πως ο Δήμος μαζεύει τα οικιακά απορρίμματα από τις επιχειρήσεις, όσα δηλαδή παράγουν οι εργαζόμενοι. Τα υπόλοιπα, μαζί και την ανακύκλωση, είναι υποχρεωμένοι να τα απομακρύνουν μόνοι τους. Σας λέω πως υπάρχει επιχείρηση που αφήνει τόνους ανακυκλώσιμο υλικό ούτε καν στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται, αλλά σε άλλη Κοινότητα, για να τα μαζέψει ο Δήμος! Αυτό πρέπει να σταματήσει. Συνεπώς ο Δήμος πρέπει να αλλάξει εντελώς το μοντέλο- δεν θα συνεχίσει να μαζεύει από τα εργοστάσια ό,τι απαγορεύεται με βάση το νόμο. Και ο δημότης δεν θα συνεχίσει να πληρώνει τα σκουπίδια του βιομήχανου. Τώρα, αν θα εισακουστώ και πότε είναι άλλο ζήτημα. Δεν το βλέπω για φέτος, αλλά από την 1/1/2025 αυτό που θα προτείνω είναι να ενημερώσουμε όλες τις επιχειρήσεις ότι στο εξής μόνοι τους θα διαχειρίζονται και την ανακύκλωση και τα υπόλοιπα σκουπίδια τους, εκτός από αυτά που ο Δήμος έχει την υποχρέωση να απομακρύνει, όπως ο νόμος ορίζει. Αλλιώς πρόστιμο. Θέλει δουλειά αλλά πρέπει να γίνει.
Ο.Δ.: Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θίχτηκε από την κ. Ιατρού (σ.σ. δημοτική σύμβουλος με την παράταξη Νέος Διόνυσος) ένα άλλο σχετικό θέμα, για τους κάδους διαλογής ανακυκλώσιμων που είχε παραχωρήσει η Περιφέρεια στο πλαίσιο σχετικού προγράμματος, οι οποίοι κάποια στιγμή σταμάτησαν να λειτουργούν, αλλά δημότες τούς άνοιξαν δια της βίας και τους χρησιμοποιούν, αν και κατεστραμμένους πλέον, κανονικά.
Γ.Ι.: Άλλη πληγή αυτό. Και το κακό είναι πως δεν μπορούμε να τους βγάλουμε γιατί η σύμβαση της Περιφέρειας με την εταιρεία που είχε αναλάβει το πρόγραμμα έληξε και μέχρι να αποφασίσει η νέα Περιφερειακή Αρχή τι θα κάνει, μας λένε να περιμένουμε. Τέλος, πάντως, περιμένουμε, πιέζουμε, καθημερινά παρακολουθούμε το θέμα στην Περιφέρεια και θα δούμε. Αυτό που, από την άλλη πλευρά, πηγαίνει πολύ καλά είναι οι υπόγειοι κάδοι, που έχουν μπει- 36 αν δεν κάνω λάθος- σε όλο το εύρος του Δήμου.
Ο.Δ.: Ας κλείσουμε με τα βιοαποδομήσιμα, τα κηπαία και τα κλαδιά. Μετά από τη ΜΗΔΕΙΑ και τις φωτιές, την καταστροφή που ζήσαμε, δημιουργήθηκε ένας τεράστιος όγκος, και από τα πεσμένα και από τα καμένα και από τους καθαρισμούς του Δήμου και των ιδιωτών, που όμοιός του δεν είχε ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν. Ειδικά στα αδόμητα οικόπεδα, και επειδή ο Δήμος μπόρεσε να πάρει στοιχεία από το Κτηματολόγιο και να ειδοποιήσει στοχευμένα τους ιδιοκτήτες, ο καθαρισμός ήταν εκτεταμένος…
Γ.Ι.: Άλλη μια έκρηξη πείτε καλύτερα.
Ο.Δ.: Ακριβώς. Και για την απομάκρυνση των όγκων, προχώρησε η προηγούμενη Διοίκηση σε ενέργειες, όπως η διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση με εργολάβους ή απ’ ευθείας ανάθεση που έλεγαν οι μειοψηφίες τότε…
Γ.Ι.: Εγώ δεν τους κατηγορώ. Και έχω το λόγο μου. Όταν έχεις μια καταστροφή, κοιτάς να τη διορθώσεις με όποιον τρόπο μπορείς καλύτερα και γρηγορότερα.
Ο.Δ.: Αυτό ακριβώς είχε πει, θυμάμαι, στο Δημοτικό Συμβούλιο και ο προκάτοχός σας, ο κ. Κόκκαλης. Όταν βλέπεις την πόλη σου γκρεμισμένη, κοιτάς να την ξαναχτίσεις άμεσα.
Γ. Ι.: Δίκιο είχε. Γιατί βλέπετε τι έγινε με το διαγωνισμό που λέγαμε νωρίτερα.
Ο.Δ.: Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πως απομακρύνθηκαν δεκάδες χιλιάδων τόνοι κηπαία και κλαδιά. Τα φορτηγά πηγαινοέρχονταν τότε για μήνες. Γιατί λοιπόν οι όγκοι δεν έχουν μειωθεί και συνεχίζει η πόλη να “παράγει” χιλιάδες τόνων βιοαποδομήσιμα υλικά;
Γ.Ι.: Γιατί το αστικό δάσος, μέσα στο Δήμο Διονύσου, είναι τεράστιο και για αυτό υποστηρίζω πως είμαστε από τους πιο πράσινους Δήμους, αν όχι ο πιο πράσινος, στην Ελλάδα. Και δεν μιλάω για τα δάση στα δυο βουνά. Αλλά για το δάσος που κάηκε προ ημερών μέσα στη Σταμάτα, για παράδειγμα. Τις φωτιές τις έχω ζήσει για τα καλά. Και ειδικά όταν ήμουν στον ΣΠΑΠ, και ως Αντιπρόεδρος και στην Εκτελεστική του Επιτροπή, την εποχή του Στεργίου, όταν κάναμε πραγματικά τεράστια δουλειά. Για να ξαναγυρίσουμε στην αποκομιδή σήμερα, έχω απευθυνθεί στη Δήμαρχο ώστε να ζητήσει από τα αρμόδια υπουργεία τουλάχιστον δυο εκατομμύρια, όπως τα υπολογίζω, για να μπορέσουμε να φέρουμε την κατάσταση στα ίσα της, ειδικά μετά από τη φωτιά στη Σταμάτα και την πλημμύρα. Ζητάω επιπλέον να εκμεταλλευτούμε την κατάσταση ειδικής κινητοποίησης, ώστε να διεκδικήσουμε ακόμη περισσότερα χρήματα, και όχι μόνο τα 300.000 ευρώ που μας έδωσαν. Ζητάω να ξαναδώσουμε την αποκομιδή των κηπαίων στους εργολάβους για να βγάλουμε το χρόνο, με κόστος 350.000 ευρώ όπως το υπολογίζω με βάση σχετική μελέτη. Ζητάω να τρέξουν πράγματα όπως ο καθαρισμός των φρεατίων, για παράδειγμα, ή η προμήθεια οικοδομικών υλικών ή η αποκατάσταση στις φθορές των πεζοδρομίων, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Ο.Δ.: Κύριε Ίσσαρη σας ευχαριστώ πολύ!
Γ.Ι.: Κι εγώ σας ευχαριστώ κυρία Χαζάπη!