Διευθετήσεις για την προσωρινή, πάντως, ανακούφιση από το κυκλοφοριακό χάος που καθημερινά παρατηρείται στην πλατεία της Άνοιξης και τους γύρω δρόμους, αποφάσισε να εισηγηθεί η επιτροπή από κατοίκους και φορείς που συστάθηκε πριν από λίγους μήνες με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου με στόχο να διαβουλευθεί για το πρόβλημα της περιοχής.
Στην πρώτη συνεδρίασή της, με συντονιστή τον επικεφαλής του Εύπολι Κ. Κουριδάκη, που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Κατάστημα της Άνοιξης την περασμένη Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, από όλους τους συμμετέχοντες αναδείχθηκαν τόσο τα προβλήματα που δημιουργούνται κυρίως λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης, όσο και οι κίνδυνοι για εποχούμενους και πεζούς, ανάμεσά τους και παιδιά που πηγαινοέρχονται στα παρακείμενα σχολεία.
Για την πρώτη παράμετρο, τη στάθμευση, διαπιστώθηκε πως και οι ιδιοκτήτες των λιγοστών ελεύθερων χώρων, που εντοπίστηκαν μετά από έρευνα, δεν είναι πρόθυμοι να τους νοικιάσουν στο Δήμο για τη δημιουργία πάρκινγκ. Για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας, από την άλλη πλευρά, κοινή ήταν η διαφωνία με τις ρυθμίσεις της πρότασης που είχε εγκριθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής το 2023 και εν συνεχεία και από τη Δημοτική Επιτροπή το 2024, η οποία βασιζόταν σε κυκλοφοριακή μελέτη του 2001, με τα πληθυσμιακά δεδομένα και την κυκλοφοριακή κατάσταση εκείνης της εποχής.
Όλοι πάντως συμφώνησαν πως οι πρώτες απαραίτητες κινήσεις, πριν εφαρμοστεί η οποιαδήποτε μόνιμη ρύθμιση, θα πρέπει να είναι η πρόβλεψη για διαβάσεις πεζών, η σήμανση και η ενίσχυση του φωτισμού, καθώς και ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης μέσω της Δημοτικής Αστυνομίας ή και η απαγόρευση διέλευσης φορτηγών, όπως επεσήμαναν τόσο ο Π. Θέμελης επιχειρηματίας στην πλατεία όσο και ο Στ. Ρουσκέτος, κάτοικος της Άνοιξης, που συμμετέχει στην επιτροπή εκ μέρους του Νέου Διόνυσου.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως εναλλακτική πρόταση για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας προσκόμισαν στη συζήτηση οι Ντ. Σχηματαριώτης, τοπικός σύμβουλος Άνοιξης σε συνεργασία με τον κάτοικο Δ. Κυριάκη, η οποία με μικρό κόστος, κατά τους υπολογισμούς τους, ενοποιεί τις δυο πλατείες της Άνοιξης και δίνει λύση στο πρόβλημα.
Η επιτροπή συμφώνησε ότι αυτή, μαζί και όλες οι απόψεις που ακούστηκαν, θα πρέπει να εξεταστούν και να μελετηθούν από συγκοινωνιολόγο, στο πλαίσιο εκπόνησης σχετικής μελέτης, που θα λαμβάνει υπόψη τόσο τις αλλαγές στην περιοχή όσο και τις σύγχρονες απαιτήσεις για τις πράσινες πόλεις, στο πλαίσιο και του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο ακόμη δεν έχει εκπονηθεί στο Δήμο Διονύσου.
Σχετική ήταν και η δήλωση του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Ν. Πίλτση, πως ο εμπορικός κόσμος της πόλης θα είναι δίπλα σε όποια Διοίκηση κινείται προς το καλό του τόπου, συνεισφέροντας μάλιστα στη μελέτη από συγκοινωνιολόγο, αρκεί η οποιαδήποτε πρόταση να είναι μελετημένη και με καταγεγραμμένες τις συνέπειες και τις επιπτώσεις. Ο ίδιος τόνισε πως στην παρούσα φάση ο Σύλλογος είναι αντίθετος με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, όπως εγκρίθηκαν ήδη από πέρυσι, μια που δεν ενσωματώνουν τις αλλαγές που έχουν σημειωθεί στον πληθυσμό και στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση, και συνακόλουθα στην επισκεψιμότητα της Άνοιξης.
Τις απόψεις και τις προτάσεις που ακούστηκαν συνόψισε στο τέλος ο συντονιστής της επιτροπής, υπογραμμίζοντας πως κατ’ουσίαν θα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα στο ευρύτερο κέντρο της Άνοιξης, που παρουσιάζει σημαντικές και υπερτοπικές κινήσεις. Στην εξίσωση θα πρέπει να μπει και ο κοινωνικός παράγοντας- “είναι διατεθειμένοι κάτοικοι και έμποροι να χαλάσουν τη βολή τους;”, αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά- προσθέτοντας πως στο πλαίσιο της όποιας μελέτης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη εκτός του κοινωνικού παράγοντα, τα οικονομικά- επιχειρηματικά δεδομένα και η περιβαλλοντική διάσταση. Κάλεσε, τέλος, την επιτροπή να συνεδριάσει ακόμη μια φορά, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, ώστε να τεκμηριώσει την πρότασή της, αφού μελετήσει και αυτήν που κατέθεσαν οι δυο συμπολίτες, και εν συνεχεία να την αποστείλει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Υπενθυμίζεται εδώ πως η πρόταση που είχε εγκριθεί πέρυσι από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και φέτος από τη Δημοτική Επιτροπή μιλούσε για παρεμβάσεις (σ.σ. μονοδρομήσεις και ρυθμίσεις στη στάθμευση) σε τρεις δρόμους: Στην Αθηνών-Χαλκίδος, την Αγ. Αθανασίου και της Ανοίξεως- Σταμάτας. Και επειδή στη Δημοτική Επιτροπή η υπερψήφισή της ήταν οριακή, όταν ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Πρόεδρος του Σώματος Ιω. Αμπαρτζίδης (σ.σ. που παρακολούθησε την προχθεσινή συνάντηση, μαζί με τον πρόεδρο της Κοινότητας Χ. Πιπέρη και το νέο δημοτικό σύμβουλο Αν. Μπερτόλη) απέσυρε το θέμα, ανακοινώνοντας ότι θα προηγείτο διαβούλευση ανάμεσα στους κατοίκους και τους φορείς της Άνοιξης. Με την παραπάνω μεθόδευση φάνηκε πως διαφωνεί η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, που αν και συμμετέχει στην επιτροπή διαβούλευσης, εντούτοις δεν προσήλθε στην πρώτη συνάντηση της Παρασκευής. Επιπλέον, με χτεσινή (1/10) επιστολή της προς τον Πρόεδρο της επιτροπής εξηγεί τους λόγους της απουσίας της και τονίζει πως δεν έχουν αλλάξει τα δεδομένα στα οποία βασίσθηκαν οι μέχρι σήμερα αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του Δήμου:
Άνοιξη 1/10/2024
Προς
Τον Πρόεδρο της Διαπαραταξιακής Επιτροπής
για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις της Κοινότητας Άνοιξης κ. Κουριδάκη
Κοινοποίηση: 1) Δήμαρχο κ. Κατερίνα Μαϊχόσογλου 2) Πρόεδρο ΔΣ κ. Ιωακείμ Αμπαρτζίδη 3) Μέλη Διαπαραταξιακής Επιτροπής
Θέμα: Συμμετοχή της Παράταξης “ΔΥΝΑΜΗ ΕΥΘΥΝΗΣ”, στις εργασίες της Διαπαραταξιακής Επιτροπής για τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις της Κοινότητας Άνοιξης
Κύριε Πρόεδρε
Ως γνωστόν με την υπ’ αριθμ. 91/2024 Απόφαση του ΔΣ συγκροτήθηκε η Διαπαραταξιακή Επιτροπή που αναφέρεται στο θέμα.
Είναι γνωστό επίσης ότι με την υπ ́ αριθμ. 33/2024 ομόφωνη Απόφασή της, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (ΕΠΖ) στην οποία συμμετείχατε είχε εγκρίνει και εισηγηθεί στο ΔΣ με μικρές παραλλαγές, την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας, η οποία με τη σειρά είχε βασισθεί σε κυκλοφοριακή μελέτη και τα υφιστάμενα γεωμετρικά στοιχεία του Δημοτικού οδικού δικτύου της περιοχής που είχε εγκριθεί με την υπ’ αριθ. 155/2001 Απόφαση του Κ.Σ. Άνοιξης και επικαιροποιηθεί με την υπ’ αριθ. 67/2010 Απόφαση του Δ.Σ. Άνοιξης.
Υπενθυμίζουμε ότι με την υπ’ αριθμ. Απόφαση της ΔΕ (νέα Δημοτική Αρχή), είχε επανεγκριθεί η ως άνω Απόφαση της ΕΠΖ.
Μετά από αυτά ενημερώνουμε ότι οι θέσεις της “ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ”, όπως αποτυπώνονται στις ως άνω Αποφάσεις, όσο δεν τροποποιούνται οι κυκλοφοριακές μελέτες του πρώην Δήμου Άνοιξης που αυτές έχουν βασισθεί, εξακολουθούν και ισχύουν. Επομένως η συμμετοχή μας, μέχρι τότε παραμένει χωρίς νόημα.
Με εκτίμηση Γιάννης Καλαφατέλης