logo


Όπως πριν από λίγες ημέρες η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διονύσου Π. Δαλάπα μιλούσε στο Δημοτικό Συμβούλιο για το πρόβλημα με την εισροή υδάτων που αντιμετωπίζει το σχολείο, έτσι έκαναν και χτες Τρίτη 4 Φεβρουαρίου η Μ. Λακαφώση και Σ. Καραμηνά, Γραμματέας και Πρόεδρος αντιστοίχως του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Σταμάτας. Εκεί όμως το πρόβλημα είναι διαφορετικό, και γνωστό εδώ και τουλάχιστον 8 χρόνια, από το 2016:

Το σχολείο, 6θέσιο και ολοήμερο σήμερα, με 92 μαθητές, στεγάζεται σε κτήριο όπου μόνο τρεις αίθουσες πληρούν τις απαιτούμενες κτηριακές προδιαγραφές, τόνισε η κ. Λακαφώση.

Για να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες, συνέχισε η Γραμματέας του Συλλόγου, έχουν τοποθετηθεί στον προαύλιο χώρο δυο προκάτ αίθουσες, με αποτέλεσμα και ο ελεύθερος χώρος να περιορίζεται αλλά και να προκύπτουν προβλήματα με τη θέρμανση, με την πρόσβαση στις τουαλέτες όταν πλημμυρίζει το προαύλιο κ.λπ. Επιπλέον ως αίθουσα διδασκαλίας χρησιμοποιείται και ένας χώρος μέσα στο κτήριο, παντελώς ακατάλληλος για εκπαιδευτικό έργο μια που 13 παιδιά στοιβάζονται κυριολεκτικά το ένα πάνω στο άλλο, ενώ δεν υπάρχει αίθουσα για εργαστήρι πληροφορικής: Το εργαστήρι “συστεγάζεται” με την 4η Δημοτικού- όταν έρθει η ώρα για το μάθημα πληροφορικής, τα παιδιά της 4ης αλλάζουν τάξη! Και για να προλάβει πιθανές αναφορές σε άνεση ή αισθητική του σχολείου, η κ. Λακαφώση έβαλε στο κάδρο και την παράμετρο της βιωσιμότητάς του: Μέχρι πέρυσι οι αίθουσες φιλοξενούσαν 13-16 παιδιά. Φέτος ο αριθμός αυτός για την Α’ Δημοτικού ανέβηκε στα 23 και αναμένονται περισσότερα στις επόμενες τάξεις, που δεν θα χωρούν στις αίθουσες των 20 τετραγωνικών και στις προκάτ. Σημαντική παράμετρο εδώ αποτελεί η συστέγαση Δημοτικού και Νηπιαγωγείου στο ίδιο κτήριο, που έχει οδηγήσει σε ασφυξία στην εν λόγω σχολική δομή.

Το σχολείο, εντούτοις, έχει την υποδομή για να επεκταθεί με την κατασκευή ορόφου- κάτι που είχε αποφασισθεί και δρομολογηθεί μέχρις ενός σημείου από την απελθούσα Διοίκηση Καλαφατέλη: Τότε, και με την αναγνώριση της ασφυκτικής κατάστασης που δημιουργείτο από τη συστέγαση Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, ο Δήμος, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις αρχές του 2021, είχε εγκρίνει την αναγκαιότητα για την  άμεση προσθήκη αιθουσών με ανέγερση ορόφου στο Δημοτικό Σχολείο Σταμάτας και την υποβολή πρότασης ένταξης του εν λόγω έργου στο Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και την απομάκρυνση των προκάτ αιθουσών από τον αύλειο χώρο του Σχολείου.

“Τι συνέβη όμως και το έργο αυτό δεν προχώρησε και ποιο θα είναι το επόμενο βήμα”; ζήτησαν να μάθουν χτες οι εκπρόσωποι του Συλλόγου, διερωτώμενες γιατί ο Δήμος δεν προχωρεί σε μια ουσιαστική επένδυση σε ένα περιουσιακό του στοιχείο, που θα αποδώσει τα μέγιστα σε βάθος χρόνου.

Το έργο υπεβλήθη όντως προς χρηματοδότηση στο πρόγραμμα ΤΡΙΤΣΗΣ, επειδή όμως ο Δήμος Διονύσου είχε αποσπάσει πολλαπλάσια από την προβλεπόμενη χρηματοδότηση (σ.σ. που υπολογιζόταν με βάση το πληθυσμιακό μέγεθος, αφαιρουμένων και όσων έργων είχαν εντωμεταξύ ενταχθεί σε άλλα προγράμματα όπως ο ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ), το έργο αυτό- και λόγω μη ωρίμανσης της μελέτης- έμεινε προσωρινά εκτός, απάντησε ο τέως Δήμαρχος, προσθέτοντας: “Το ΤΡΙΤΣΗΣ ανοίγει και πάλι το 2026 κατά δήλωση του ΥΠΕΣ, ανοίγει και άλλο πρόγραμμα, το ΜΑΡΙΕΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ-ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ (σ.σ. για την ανακαίνιση- αναβάθμιση της σχολικής στέγης), η μελέτη και η πρότασή μας είναι κατατεθειμένες, οπότε η Δημοτική Αρχή μπορεί πλέον να πιέσει για τη χρηματοδότηση και την υλοποίησή του”.

Τη διερεύνηση, τέλος, του θέματος για την υλοποίηση του έργου είτε με Ίδιους Πόρους είτε μέσω της ένταξης σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο εφόσον πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποοθέσεις, ανακοίνωσε η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου, που νωρίτερα είχε συναντηθεί και με τη Διευθύντρια του σχολείου, προσθέτοντας ότι πρώτη προτεραιότητα της Διοίκησής της είναι η Παιδεία.

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια, έκλεισε τη σχετική συζήτηση η Αγγ. Πέππα από την παράταξη της πλειοψηφίας. Η ίδια υπενθύμισε πως το Δημοτικό της Σταμάτας είναι το παλαιότερο σχολείο του Δήμου, ιδρύθηκε το 1876, εκεί έχουν φοιτήσει όλοι κάτοικοι της περιοχής “και είναι κρίμα σήμερα να κινδυνεύει να κλείσει”. Ανατρέχοντας στο παρελθόν η κ. Πέππα υπογράμμισε τη “δυσάρεστη έκπληξη” της τοποθέτησης των δυο ISOBOX αιθουσών στο προαύλιο, “που είναι ακόμη χειρότερο από προκάτ”, άρα θα πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση, κατ’ αρχάς βρχυπρόθεσμη: “Το κτήριο προοριζόταν εξ αρχής για τη στέγαση του Δημοτικού Σχολείου. Την εποχή που ήταν ακόμη 3θέσιο και 4θέσιο και είχε επαρκείς αίθουσες, εγκαταστάθηκε και το Νηπιαγωγείο. Συνεπώς ή θα πρέπει να μισθώσουμε άλλο χώρο για το Νηπιαγωγείο ή αυτό να μεταφερθεί στις κτηριακές εγκαταστάσεις του Καργάκου, για το οποίο υπάρχει ανεκτέλεστη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (σ.σ. το 2018, και είχε συναντήσει και τότε ισχυρότατες αντιδράσεις από τους δυο Συλλόγους και την Ένωση Γονέων, εκπαιδευτικούς, συνδικαλιστικούς φορείς και παρατάξεις, αλλά και χτες από το Σύλλογο) ή, τέλος, και εφόσον ο Δήμος μπορεί, να προχωρήσει στην ανέγερση Νηπιαγωγείου Σταμάτας σε ιδιόκτητο οικόπεδο”, κατέληξε η κ. Πέππα, ευχόμενη το έργο να μην μείνει μόνο στις “υποσχέσεις για λαγούς και πετραχήλια”.