logo


Σε δυόμιση χρόνια από σήμερα, και συγκεκριμένα στο τέλος του 2018, τοποθετεί την έναρξη λειτουργίας των πλευρικών διοδίων στην πόλη μας, ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης. Αυτό προκύπτει από την απάντησή του στη σχετική ερώτηση της βουλευτή Ε. Χριστοφιλοπούλου στη Βουλή, μετά από ενέργειες του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Διονύσου. Στην απάντησή του ο υπουργός- και κάτοικος της περιοχής- διευκρινίζει πως διόδια θα μπουν στη Βαρυμπόμπη και στον Άγ. Στέφανο, οι μετακινήσεις των μονίμων κατοίκων Διονύσου, Κηφισιάς και Αχαρνών θα γίνονται δωρεάν, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια να εξομαλυνθούν οι εντάσεις που τα προηγούμενα χρόνια είχαν σημειωθεί ανάμεσα στους παραχωρησιούχους και τα κοινωνικά κινήματα ενάντια στα διόδια και που είχαν ως αποτέλεσμα τη δικαστική δίωξη εκατοντάδων πολιτών.

Εντούτοις, όπως είναι γνωστό, δεν έχει εξασφαλισθεί δίκτυο ασφαλών παράπλευρων εναλλακτικών διαδρομών, ούτε έχει εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για ένα έργο που θα επιβαρύνει οικονομικά χιλιάδες διερχόμενους- κατοίκους, εργαζόμενους, επισκέπτες- και αναμένεται να προκαλέσει κυκλοφοριακή ασφυξία στον αστικό ιστό τουλάχιστον δυο πόλεων.

Η ερώτηση της κ. Χριστοφιλοπούλου υποβλήθηκε στις 10 Μαρτίου 2016 και έχει ως εξής:

Προς: Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: «Σταθμοί διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου»
Σύμφωνα με πληροφορίες, που έχουν δημοσιοποιηθεί και έχουν δικαιολογημένα θορυβήσει τις τοπικές κοινωνίες, επίκειται η εγκατάσταση πλευρικών σταθμών διοδίων στην Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο.
Επισημαίνεται ότι η επιβολή διοδίων θα έχει εξόχως δυσμενείς κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Κατ’ αρχάς πρέπει να θεωρείται δεδομένη η υπέρμετρη επιβάρυνση του παράπλευρου τοπικού οδικού δικτύου, που περνά μέσα από κατοικημένες περιοχές, με αποτέλεσμα την άνευ προηγουμένου κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Επιπροσθέτως, οι ίδιες κατοικημένες περιοχές, παραπλεύρως του αυτοκινητόδρομου, θα επιβαρυνθούν περιβαλλοντικά λόγω των εκπομπών αέριων ρύπων και της αύξησης ηχορύπανσης ιδίως κατά την επιβράδυνση και επιτάχυνση των αυτοκινήτων.
Επειδή η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων προϋποθέτει την έγκριση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την εξασφάλιση ασφαλούς, επαρκούς, εναλλακτικού δωρεάν οδικού δικτύου.
Επειδή σε κάθε περίπτωση είναι επιβεβλημένη η απαλλαγή των μονίμων κατοίκων από την υποχρέωση καταβολής διοδίων, ενώ για τους υπολοίπους οδηγούς η χρέωση πρέπει να είναι αναλογική.
Επειδή πολλές φορές έχετε δηλώσει ότι θα προβείτε σε διαδικασίες επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης.
Ερωτάστε:
1. Έγινε μέχρι σήμερα επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης και αν ναι ποια ήταν τα αποτελέσματά της;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να αποτραπεί η εγκατάσταση των πλευρικών διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου;
3. Η εγκατάσταση των εν λόγω σταθμών διοδίων δικαιολογείται ή όχι, από περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή άποψη, σύμφωνα με την αναγκαία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την απαιτούμενη κυκλοφοριακή μελέτη;
4. Υπάρχει ασφαλές, επαρκές και δωρεάν εναλλακτικό οδικό δίκτυο;
5. Σε περίπτωση που δεν αποτραπεί τελικώς η εγκατάσταση των σταθμών, θα προβλεφθεί: α) απαλλαγή των μονίμων κατοίκων από την υποχρέωση καταβολής διοδίων και β) αναλογικός καθορισμός του ύψους τους για τους υπόλοιπους οδηγούς;
Η ερωτώσα βουλευτής
Εύη Χριστοφιλοπούλου

Και η απάντηση του υπουργού, με ημερομηνία 31 Μαρτίου:

dio1dio2dio3