Μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις, με πρώτη την προσπάθεια για συλλογή πάνω από 10.000 υπογραφών, αποφασίστηκε στη χθεσινή (Τετάρτη 11 Μαϊου) εκδήλωση ενάντια στην τοποθέτηση πλευρικών διοδίων σε Άγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη που οργάνωσε ο Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Διονύσου, στο Πολιτιστικό Κέντρο της περιοχής. Παρά τη σοβαρότητα του θέματος, πάντως η συμμετοχή του κόσμου- που δεν ξεπέρασε τους 60 παριστάμενους- ήταν εξαιρετικά μικρή, δημιουργώντας προφανή ερωτήματα για την ενημέρωση των κατοίκων.
Παρόντες στην εκδήλωση εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων της Ενωτικής Πρωτοβουλίας, της Νέας Πνοής για το Διόνυσο και της Συμμαχίας για τον Πολίτη, ο Αντιδήμαρχος Κηφισιάς Δ. Λιανός, ο Πρόεδρος του Συλλόγου «Κηφισός» Δ. Κυριαζόπουλος, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής (ΣΕΒΑ)- αλλά κανείς βουλευτής της περιοχής, και κανείς εκπρόσωπος της Δημοτικής Αρχής, παρόλο που, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εξωραϊστικού Κ. Μπομπή, είχαν προσκληθεί όλοι- Δήμαρχος, Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων και οι περισσότεροι (σ.σ.;) δημοτικοί σύμβουλοι. Η απουσία της Διοίκησης σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, ιδιαιτέρως μάλιστα αφού ο κ. Μπομπής επέμεινε πως τουλάχιστον ο Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης είχε ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση και είχε δηλώσει πως θα παρευρίσκετο στην εκδήλωση (σ.σ. θα πρέπει να σημειωθεί εδώ πως αν και αρχικώς ανακοινώθηκε πως η εκδήλωση ήταν προϊόν συνεργασίας της Δημοτικής Κοινότητας Διονύσου και του τοπικού Εξωραϊστικού Συλλόγου, στη συνέχεια η Κοινότητα δια του Προέδρου της Τ. Μπάση απέσυρε τη συμμετοχή της, με καταγγελίες μάλιστα- κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Τοπικού Συμβουλίου- για πρόθεση καπελώματος της εκδήλωσης από το Σύλλογο).
Κ. Μπομπής: Ανατροπή του νόμου
Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος του Εξωραϊστικού συνόψισε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να ακυρωθεί η τοποθέτηση των πλευρικών διοδίων, που θα προκαλέσουν καταστροφική κυκλοφοριακή ασφυξία και περιβαλλοντική μόλυνση, ενώ θα επιβαρύνουν οικονομικά όχι μόνο τους μόνιμους κατοίκους, αλλά και τους χιλιάδες των εργαζομένων, καθώς και τους επισκέπτες της πόλης. Και τα παραπάνω, τόνισε ο κ. Μπομπής, σε συνδυασμό με την έλλειψη ασφαλούς εναλλακτικού οδικού δικτύου παράπλευρων διαδρομών, και ενώ ακόμη εκκρεμεί- αν και απαιτείται- η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων: “Η πραγματική δύναμη για να αλλάξει ο νόμος είμαστε εμείς. Προτρέπω τους Προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων αλλά και τους φορείς της πόλης να κάνουν αντίστοιχες εκδηλώσεις και να μαζεύουν υπογραφές ενάντια στα διόδια. Ο στόχος των 10.000 υπογραφών, σε μια πόλη 50.000 κατοίκων, είναι και εφικτός και ευκταίος” κατέληξε ο κ. Μπομπής δίνοντας το λόγο στον Γ.Καλαφατέλη.
Γ. Καλαφατέλης: Casus belli τα διόδια
Ο τέως Δήμαρχος Διονύσου υπενθύμισε τις από κοινού κινητοποιήσεις της Κοινότητας Κρυονερίου με το Δήμο Αγ. Στεφάνου, αμέσως μόλις ανακοινώθηκε ο νόμος Σουφλιά για τα διόδια, το 2007, τη συλλογή υπογραφών στην ιστοσελίδα του καλλικρατικού Δήμου επί των ημερών της Διοίκησής του, αλλά και την πάγια θέση του πως η τοποθέτηση διοδίων είναι casus belli προς το Υπουργείο και του υπουργό: “Είναι αδιανόητο να μπαίνουν διόδια στο οδικό δίκτυο ενός αστικού ιστού που εκτείνεται απρόσκοπτα από το Φάληρο μέχρι τον Άγ. Στέφανο. Και μάλιστα, να πληρώνουμε εμείς τα διόδια αυτά που θα χρηματοδοτήσουν άλλο δρόμο, τον οποίο δεν χρησιμοποιούμε (σ.σ. όπως είναι γνωστό, τα έσοδα από τα πλευρικά διόδια θα πηγαίνουν στη χρηματοδότηση της Ιονίας Οδού)”. Αναφέρθηκε επιπλέον ο κ. Καλαφατέλης στην παντελή έλλειψη έργων υποδομών, όπως επέκταση του ΗΣΑΠ μέχρι τον Άγ. Στέφανο, αναβάθμιση των δρομολογίων του ΟΣΕ, αποκατάσταση της ασυνέχειας του οδικού δικτύου παραπλεύρως της Εθνικής Οδού που διακόπτεται στο ύψος του Αγ. Στεφάνου και υπερθεμάτισε με τη σειρά του για την ανάγκη μαζικής συμμετοχής των κατοίκων ενάντια στην τοποθέτηση διοδίων.
Π. Βορριάς: Ναζιστική νοοτροπία
Για απόπειρα διάρρηξης και διάσπασης του κοινωνικού ιστού, και μάλιστα με ναζιστική νοοτροπία εκ μέρους της κυβέρνησης, μίλησε εν συνεχεία ο Πρόεδρος της Συμμαχίας για τον Πολίτη Π. Βορριάς: «Πιστεύω πως ο υπουργός δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με το θέμα. Ακούγοντά τον να μιλάει για απαλλαγές στους μόνιμους κατοίκους, μου έρχεται στο μυαλό η Αυστρία του 1200 όταν νόμος επέβαλλε σε κατηγορίες κατοίκων να φορούν συγκεκριμένα ρούχα. Για να μην αναφέρω τη Γερμανία του ’30. Ποιος σ’ αυτήν την οιονεί διοίκηση θα βεβαιώνει πως κάποιος είναι μόνιμος κάτοικος Διονύσου;” αναρωτήθηκε ο κ. Βορριάς, που προσέθεσε ότι παρόλο που σύμφωνα με το Ρυθμιστικό της Αττικής ο Δήμος Διονύσου αποτελεί περιοχή μεγάλης ανάπτυξης και κύρια πύλη εισόδου προς την υπόλοιπη Αττική, εντούτοις η κυβέρνηση προχωρεί σε ρύθμιση που τον αποκόβει από την εθνική οδική αρτηρία, από την οποία παράλληλα απομονώνονται και τα νότια προάστια. “Ο νόμος αλλάζει με νόμο” τόνισε ο πρώην Δήμαρχος Αγ. Στεφάνου, υπογραμμίζοντας πως διόδια νοούνται στις εισόδους των νομών για την ισόρροπη ανάπτυξη των πόλεων του ίδιου νομού. Επιπλέον ο κ. Βορριάς δεν παρέλειψε να καυτηριάσει την παντελή απουσία της Περιφέρειας που “κρύβεται” αλλά και του Δημάρχου Δ. Ζαμάνη, επιμένοντας πάντως πως τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Καλαφατέλης παραμένουν στη διάθεσή του για την αναζήτηση λύσεων.
Δ. Κυριαζόπουλος: Και στις Βρυξέλλες να πάμε
Το λόγο πήρε αμέσως μετά ο Πρόεδρος του Συλλόγου “Κηφισός” Δ. Κυριαζόπουλος, που τα τελευταία 20 χρόνια ασχολείται και πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις κατά της τοποθέτησης των πλευρικών διοδίων. Ο κ. Κυριαζόπουλος αναφέρθηκε στο ιστορικό των υπουργικών δεσμεύσεων, υποσχέσεων και διαψεύσεων για το θέμα των διοδίων διαχρονικά, που τα χαρακτήρισε “ταφόπλακα της περιοχής”: Θα αφήσουμε στα παιδιά μας μεγάλο οικονομικό χρέος. Ας τους αφήσουμε τουλάχιστον καθαρό περιβάλλον, τόνισε χαρακτηριστικά επαναλαμβάνοντας πως τρία Δημοτικά Συμβούλια- Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού- καθώς και το Περιφερειακό Συμβούλιο έχουν γνωμοδοτήσει αρνητικά για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που εκκρεμεί στο αρμόδιο Υπουργείο επί 16 μήνες. Ο κ. Κυριαζόπουλος, μάλιστα, προσέθεσε ακόμη ένα στοιχείο στη συζήτηση, μια που, όπως τόνισε, ο αστικός ιστός στις Αδάμες προϋπήρχε της Εθνικής Οδού, ενώ σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής ουσιαστικά ζουν σε κλουβί, επειδή καταργήθηκαν- “προσωρινά”, κατά δήλωση τότε των αρμοδίων- τα φανάρια στην Ε.Ο. για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Έκλεισε μάλιστα την τοποθέτησή του με την παρότρυνση να είναι οι κάτοικοι έτοιμοι για κινητοποιήσεις και υποβολή προσωρινών μέτρων, αφού υπάρχουν πληροφορίες πως μέσα στο επόμενο δίμηνο θα υπογραφεί η Μελέτη: “Εκτός από αυτά, το δηλώνω πως σαν απλός πολίτης μέχρι και στις Βρυξέλλες θα πάω για να εκθέσω το πρόβλημα”, είπε ο Πρόεδρος του Κηφισού.
Δ. Λιανός: Πολεμάμε εναντίον ειλημμένων αποφάσεων
Τη στήριξη τόσο τη δική του όσο και του Δημάρχου Κηφισιάς Γ. Θωμάκου εξέφρασε ο Αντιδήμαρχος Εκάλης και Πολιτικής Προστασίας Δ. Λιανός, καταφερόμενος παράλληλα κατά της “πρώτης φορά αριστερά κυβέρνησης” και υποστηρίζοντας πως θα δούμε ακόμη πολλά: “Δεν πολεμάμε ενάντια σε νόμους, αλλά σε ειλημμένες αποφάσεις που ικανοποιούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Ετοιμαστείτε να πάμε στις Βρυξέλλες”, τόνισε με τη σειρά του ο κ. Λιανός. Επιπλέον ο Αντιδήμαρχος Κηφισιάς ήταν κατηγορηματικός για το κτήριο που ανεγείρεται στον παράπλευρο της Εθνικής Οδού, λίγο μετά από το MEGA AB: Πρόκειται για διοικητικό κτήριο, που θα φιλοξενήσει γραφεία για την κάλυψη διοικητικών αναγκών της Νέας Οδού και σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με τα διόδια και τους πλευρικούς σταθμούς, που έχουν χωροθετηθεί σε άλλο σημείο.
Γ. Φωτάκης: Μικρή η ενημέρωση των κατοίκων
«Τηλεφώνησα σε 20 κατοίκους και οι 18 δεν γνώριζαν καθόλου το πρόβλημα», επεσήμανε από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος της Νέας Πνοής για το Διόνυσο Γ. Φωτάκης, που αμέσως μετά παρουσίασε γλαφυρά το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί εφόσον μπουν τα διόδια: “Όσοι τώρα βγαίνουν στη Βαρυμπόμπη, στο μέλλον θα βγαίνουν στην Καλυφτάκη, με αποτέλεσμα οι κεντρικές αρτηρίες σε Κηφισιά και Διόνυσο να μετατραπούν σε τεράστιο χάος ακινησίας. Το πρόβλημα έχει ανυπολόγιστες οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις” τόνισε ο κ. Φωτάκης, που συνηγόρησε στη μαζική κινητοποίηση του πληθυσμού, με εντατική ενημέρωση από τους φορείς της πόλης και πρωτίστως από το Δήμο, όπου λειτουργεί ήδη με πρωτοβουλία της Διοίκησης Διαπαραταξιακή Επιτροπή. Παράλληλα πρότεινε και προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ενώ υπενθύμισε και την αίτηση ακυρώσεως του νόμου που συζητείτο ενώπιον του ΣτΕ χθες το πρωί.
Η εκδήλωση έκλεισε με τις τοποθετήσεις κατοίκων και με την ανάγνωση ψηφίσματος εκ μέρους του Προέδρου του Εξωραϊστικού Συλλόγου, το οποίο οι παριστάμενοι κλήθηκαν να υπογράψουν αλλά και να διαδώσουν στις γειτονιές της πόλης τις επόμενες ημέρες.