logo


Διαμαρτυρόμαστε για την πολιτική με την οποία το Υπουργείο αντιμετωπίζει τους μαθητές που θα δώσουν τη μάχη της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κάλλιστα αυτή θα μπορούσε να συνοψιστεί στη φράση «μικρότερο κόστος, περισσότερο άγχος». Ούτως ή άλλως η πίεση που δέχονται οι μαθητές είναι τεράστια. Γνωρίζουν ότι θα απαιτηθεί να καταβάλουν υπεράνθρωπη προσπάθεια για να καλύψουν με τον προσωπικό μόχθο τους τις ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού συστήματος προκειμένου να κρατήσουν μια αμυδρή ελπίδα να προκόψουν.

Το υπουργείο αντί να φροντίσει να καλύψει τα ουσιαστικά κενά παίζει «εκσυγχρονιστικά» παιχνίδια «ορθολογικοποίησης» και «οικονομίας» πάνω στις πλάτες και τα νεύρα των μαθητών με την πρόταξη των προαγωγικών εξετάσεων και την κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για όσους δε μπορέσουν να προσέλθουν τις κανονικές ημερομηνίες για λόγους ανωτέρας βίας.

Να διευκρινίσουμε ότι σαν Ένωση Γονέων Διονύσου καταλαβαίνουμε ότι η τέλεση των απολυτηρίων εξετάσεων μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις τις καθιστά ανούσιες και τυπικές. Επίσης κατανοούμε ότι ο θεσμός των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων δίνει μια ευκαιρία καταστρατήγησης της «ισονομίας» που παρέχει η μία και μοναδική εξέταση με τα ίδια θέματα.

Αυτό που δεν μπορούμε να καταλάβουμε όμως, είναι τι σόι εκπαιδευτικοί διανοήθηκαν ότι οι πανελλαδικές θα ακολουθήσουν άμεσα τις απολυτήριες εξετάσεις και οι μαθητές θα καταφέρουν να μείνουν συγκεντρωμένοι στην προσπάθειά τους. Μήπως ζουν σε άλλο πλανήτη; Μήπως αυτοί και τα παιδιά τους τέλειωσαν κάποιο ιδιωτικό σχολείο και συνέχισαν τις σπουδές τους στο εξωτερικό; Και αν επιμένουν να γίνουν οι απολυτήριες εξετάσεις πρώτα, μήπως οι πανελλαδικές πρέπει να γίνουν το Σεπτέμβρη; Ή τέλος πάντων αρκετά μακριά από τις απολυτήριες;

Όσον αφορά την «αγωνία» του υπουργού για αυξημένες λιποθυμίες στις πανελλαδικές, μήπως αυτό το φαινόμενο πρέπει να συσχετιστεί με τις αυτοκτονίες μετά από την αποτυχία και την τρομερή πίεση που αισθάνονται τα παιδιά μας προσερχόμενα με άνισους και εξωπραγματικούς όρους στη «μία και μόνη εξέταση» από την οποία θα κριθεί εν πολλοίς το μέλλον τους; Ας είναι πιο προσεκτικός ο υπουργός που κατά τα άλλα κόπτεται ενάντια στην τεράστια πίεση των πανελλαδικών χαρακτηρίζοντάς τες ως αμερόληπτες αλλά «μη αντικειμενικές». Έτσι κι αλλιώς οι επαναληπτικές είναι πιο δύσκολες από τις κανονικές πανελλαδικές. Το μόνο που προσφέρουν είναι μια παρηγοριά ότι αν τύχει να είσαι άρρωστος υπάρχει μια δεύτερη, έστω πιο δύσκολη, ευκαιρία πριν χάσεις έναν ολόκληρο χρόνο. Και παράλληλα σε ορισμένες περιπτώσεις απαλλάσσει τους γονείς από την υποχρέωση καταβολής επιπλέον χαρατσιού στα φροντιστήρια.

Ο υπουργός ας αναλογιστεί το άγχος και την αναστάτωση που επιβάλλει και ας πάρει πίσω το συντομότερο δυνατό τις επί χάρτου ασκήσεις του. Εκτός και αν συνειδητά επιδιώκεται μια «δημιουργική καταστροφή» – ευκαιρία για γενικότερες ακόμα πιο αντιδραστικές ανακατατάξεις στο χώρο της παιδείας.

Τα λύκεια του Δήμου μας προχώρησαν σε κινητοποιήσεις. Σε κάθε περίπτωση σα γονείς στεκόμαστε κοντά στα παιδιά μας και θα στηρίξουμε κάθε ενέργειά τους να αντιταχθούν σ’ αυτά που τα πνίγουν. Ο τρόπος με τον οποίο αγωνίζονται είναι θέμα δικής τους επιλογής αφού σταθμίσουν τα οφέλη και τα σχετικά κόστη.

Σαν Ένωση προτείνουμε να γίνει άμεσα μια συζήτηση – ημερίδα στην οποία να συμμετάσχουν τα δεκαπενταμελή, η Ένωση, οι Σύλλογοι Γονέων και όσοι καθηγητές επιθυμούν, ώστε να γίνει μια αποτίμηση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί και να διαμορφωθεί ένα ψήφισμα συμπαράστασης στους μαθητές.

Το ΔΣ της Ένωσης Γονέων Δήμου Διονύσου