Σταματάει από 12 μέχρι 22 Ιανουαρίου κάθε ενημέρωση τοπικού πληροφοριακού συστήματος Δήμου για τα δημοτολόγια των δήμων σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη που έγινε ΦΕΚ αρ 3 Τεύχος Β’ της 5ης Ιανουρίου 2017.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε λόγω του ότι στις 22 Ιανουαρίου 2018 τίθεται σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα του «Μητρώου Πολιτών»
Κατά τη διάρκεια των ημερών διακοπής δεν θα πραγματοποιείται καμία εγγραφή, διαγραφή, συμπλήρωση ή μεταβολή στοιχείων σε οικογενειακές μερίδες στα Δημοτολόγια των Δήμων. Σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από αιτιολογημένη αίτηση ενδιαφερομένου πολίτη δύναται να γίνεται καταχώριση εγγραφής στα χειρόγραφα βιβλία του δημοτολογίου.
Σε αυτές τις εξαιρετικές περιπτώσεις οι συγκεκριμένες καταχωρίσεις θα εισαχθούν υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα στο νέο πληροφοριακό σύστημα μητρώου Πολιτών, με την έναρξη της παραγωγικής του λειτουργίας στις 22 Ιανουαρίου.
Οι Δήμοι αμέσως με τη έναρξη ισχύος της παρούσας υποχρεούνται να φροντίσουν για τον εφοδιασμό τους με ληξιαρχικά βιβλία, γεννήσεων, γάμων, συμφώνων συμβίωσης, θανάτων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 παρ. 1 και 6 του ν.344/1976 «Περί ληξιαρχικών πράξεων» (ΦΕΚ 143 Α’), όπως αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 29 του ν.3801/2009 (ΦΕΚ 163 Α’), σε αριθμό έκαστο όσες και οι ληξιαρχικές τους περιφέρειες.
Το Μητρώο Πολιτών θα διασυνδέει 1036 υπηρεσίες Ληξιαρχείου και 325 υπηρεσίες Δημοτολογίου, καθώς και το Ειδικό Ληξιαρχείο Αθηνών.
Όπως σημειώνει το υπουργείο Εσωτερικών, μετά από μια περίοδο σύνθετων και εντατικών εργασιών και προετοιμασιών, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η υλοποίηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τους χρήστες του συστήματος από ομάδα εργασίας του υπουργείου χωρίς κόστος, σε αντίθεση με την αρχική πρόβλεψη, το νέο σύστημα γίνεται πράξη και εντάσσεται στην καθημερινότητα του πολίτη, των υπηρεσιών και των εργαζομένων σε αυτές, ώστε να διευκολύνει τη ζωή όλων.
Βασικές στοχεύσεις του νέου συστήματος είναι η απλοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς και ο περιορισμός της περιττής γραφειοκρατίας με μείωση των υπογραφών και, προοπτικά, με την απαλοιφή της υποχρέωσης του πολίτη να προσκομίζει πλήθος εγγράφων για απλές διοικητικές διαδικασίες. Παράλληλα, όπως αναφέρεται, το όφελος θα αυξάνεται όσο περισσότεροι φορείς του Δημόσιου θα εντάσσονται λειτουργικά στο νέο σύστημα.
Ταυτόχρονα προσθέτει πως το «Μητρώο Πολιτών» συνιστά δομικό στοιχείο της στρατηγικής για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ενώ αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προόδου και εκσυγχρονισμού βασικών δομών, στις οποίες βασίζεται κάθε προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης.
Με το νέο σύστημα αλλάζει ριζικά η φιλοσοφία και τρόπος οργάνωσης των στοιχείων αστικής και δημοτικής κατάστασης του πολίτη, απλουστεύονται οι διοικητικές διαδικασίες για την τήρηση, επεξεργασία και διάθεσή τους και τίθενται οι βάσεις α) για τη σταδιακή κατάργηση των σχετικών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων που ζητούνται σήμερα από τρίτους φορείς του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και β) για το σχεδιασμό και την παροχή στον πολίτη ηλεκτρονικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους.
Έτσι ο πολίτης δεν θα είναι πλέον αναγκασμένος να προσφεύγει στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες ή τα ΚΕΠ, για να λάβει πιστοποιητικά και βεβαιώσεις, όπως αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων, αποσπάσματα οικογενειακής μερίδας, κ.λπ., αφού η ζητούμενη πληροφορία θα διατίθεται ηλεκτρονικά στους αντίστοιχους φορείς μέσω ασφαλούς ηλεκτρονικής διασύνδεσης.
Λίγο πριν την έναρξη λειτουργίας του «Μητρώου Πολιτών» και προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες τεχνικές εργασίες μετάπτωσης των πληροφοριακών δεδομένων από τα αντίστοιχα εν λειτουργία πληροφοριακά συστήματα των Δήμων, θα πραγματοποιηθεί ολιγοήμερη (5 εργάσιμες) προγραμματισμένη διακοπή των εργασιών ηλεκτρονικής καταχώρισης και επεξεργασίας στοιχείων Δημοτολογίου/Ληξιαρχείου.
πηγή: myota.gr και localit.gr