logo


Η ενημέρωση για το θέμα των διοδίων, που πραγματοποιήθηκε από το Δήμαρχο Διονύσου Δ. Ζαμάνη, μετά από πρόσκληση του Προέδρου Τ. Μπάση, κυριάρχησε όπως ήταν φυσικό στη σημερινή (23/1) συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου, ενόψει μάλιστα της σύγκλησης της διαπαραταξιακής Επιτροπής με το ίδιο θέμα λίγες ώρες αργότερα, στις 3 μ.μ.

Ο κ. Ζαμάνης, σε μια από τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού παρουσίες του στο Τοπικό Συμβούλιο, μαζί με τους δημοτικούς συμβούλους Β. Δαρδαμάνη και Θ. Στάικο, επανέλαβε τη σταθερά αρνητική θέση του Δήμου στην πιθανότητα εγκατάστασης διοδίων στην πόλη μας, αναφερόμενος και στο οπλοστάσιο επιχειρημάτων που θα χρησιμοποιηθεί όταν – άμεσα- ασκηθεί η αίτηση αναστολής και ακύρωσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο ΣτΕ: “Το οικονομικό, όπως είπε, παρόλο που είναι σημαντικό, δεν είναι εντούτοις το μείζον πρόβλημα. Εκεί που θα σταθεί η επιχειρηματολογία του Δήμου θα είναι το περιβαλλοντικό πρόβλημα: Επειδή δεν έχει κατακευασθεί ακόμη το δίκτυο παραδρόμων της Εθνικής Οδού, η κυκλοφορία θα εκτραπεί μέσα στις πόλεις της Κηφισιάς και του Διονύσου, με αποτέλεσμα το τοπικό οδικό δίκτυο να μετατραπεί σε υπερτοπικό”.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού υποδομών X. Σπίρτζη, σχετικά με την τοποθέτηση όχι πλευρικών ή μετωπικών αλλά ηλεκτρονικών διοδίων, των οποίων το σύστημα είναι έτοιμο για δημοπράτηση. Επιφυλακτικός στάθηκε πάντως ο κ. Ζαμάνης απέναντι στη διακήρυξη του υπουργού πως οι κάτοικοι των όμορων Δήμων δεν θα πληρώνουν διόδια. Υπενθύμισε στο σημείο αυτό το αντίστοιχο παράδειγμα της Στυλίδας, όπου για δυο χρόνια η διέλευση από τα διόδια ήταν δωρεάν για τους κατοίκους και εν συνεχεία η παραχωρησιούχος εταιρεία αποφάσισε να επιβάλει τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτούς.

Στη διάλυση και αποσάθρωση των πόλεών μας εφόσον τελικά μπουν τα διόδια, στάθηκε από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος με τη Νέα Πνοή για το Διόνυσο Γ. Φωτάκης, ο οποίος επέμεινε “να δώσουμε μάχη για να μην περάσει πολιτικά αυτή η απόφαση”. Επανέφερε μάλιστα στο τραπέζι πρόταση που είχε ο ίδιος κάνει παλαιότερα στον κ. Σπίρτζη, να επεκταθεί χρονικά η σύμβαση με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων οδικών αξόνων (Ιόνια Οδός κ.λπ.), ώστε να μην επιβαρυνθούν οι κάτοικοι περιοχών που ίσως και να μην τους χρησιμοποιήσουν ποτέ. Η απάντηση του υπουργού, όπως τη μετέφερε ο κ. Φωτάκης, ήταν πως πρόκειται για κρατική υποχρέωση.

Η προσφυγή κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα γίνει μέσα στις επόμενες δυο ημέρες από κοινού με τον ΣΕΒΑ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής), δικηγόρος θα είναι η A. Χαροκόπου που έχει ασχοληθεί με το θέμα από τη συνεργασία της με την προκαλλικρτική Κοινότητα Κρυονερίου, ενώ σήμερα συζητείται στην Κηφισιά η δική της στρατηγική.