Με την παρουσία αρκετών μελών και φίλων πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα 16 Απριλίου στη Σταμάτα συνεδρίαση του διευρυμένου Συμβουλίου της δημοτικής παράταξης Συμμαχίας για τον Πολίτη, με μοναδικό θέμα συζήτησης το φλέγον ζήτημα της τοποθέτησης διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου. Η συνεδρίαση, όπως ήταν φυσικό, ασχολήθηκε και με τη σχετική ομιλία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χ. Σπίρτζη μία ημέρα νωρίτερα στον Άγ. Στέφανο. Σημαντική ανακοίνωση, επιπλέον, έγινε από τον Γ. Φωτάκη, δημοτικό σύμβουλο της Νέας Πνοής για το Διόνυσο και μέλος της διαδημοτικής Επιτροπής κατά των διοδίων, ο οποίος ενημέρωσε τους παρισταμένους πως επίκειται μελέτη από τον καθηγητή ΕΜΠ Ευθ. Μπακογιάννη, όπου θα αποτυπώνονται οι τραγικές συνέπειες για την περιοχή εφόσον τοποθετηθούν διόδια.
Τη συνεδρίαση άνοιξε ο Πρόεδρος της Συμμαχίας και πρώην Δήμαρχος Αγ. Στεφάνου Π. Βορριάς με σύντομη αναδρομή στο ιστορικό της τοποθέτησης διοδίων στην περιοχή, που χάρη στον αγώνα κατοίκων και Δημοτικών- Κοινοτικών Αρχών έχει αναχαιτισθεί επί 11 χρόνια, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: Η σύμβαση παραχώρησης, υπογεγραμμένη το 2007 από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία να εγκαταστήσει διόδια όπου η ίδια κρίνει αναγκαίο, ενώ προσδιορίζεται επακριβώς το σημείο, που δεν είναι άλλο από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου, τόνισε χαρακτηριστικά. Υπογράμμισε επιπλέον- επικαλούμενος σειρά δημόσιων τοποθετήσεων αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών- τη στάση όλων των κυβερνήσεων μέχρι το 2015, να μην μπουν διόδια εφόσον δεν εξασφαλισθεί ασφαλές παράπλευρο εναλλακτικό δίκτυο, που αποτελεί και απαράβατο όρο της σύμβασης.
Ο κ. Βορριάς ανέτρεξε στις κινητοποιήσεις κατοίκων και αιρετών από 23 Δήμους της περιοχής, μαζί και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Β. Αττικής, κατά των διοδίων, που ξεκίνησαν το 2007 και συνεχίζονται και σήμερα, μια που το θέμα επανήλθε στο προσκήνιο τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο αναπληρωτής υπουργός Σ. Φάμελλος υπέγραψε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την τοποθέτηση διοδίων.
Η Συμμαχία, υπενθύμισε ο πρώην Δήμαρχος, από την πρώτη στιγμή επιδίωξε και πέτυχε τη δρομολόγηση συλλογικών διαδικασιών ως ανάχωμα στα διόδια, με την πρώτη ανοιχτή μάλιστα συγκέντρωση να πραγματοποιείται στο Διόνυσο με πρωτοβουλία του Εξωραϊστικού Συλλόγου Διονύσου το 2016: “Αποτέλεσμα της πίεσής μας, ήταν και η δημιουργία της διαπαραταξιακής Επιτροπής, στην οποία σύρθηκε να συμμετάσχει ο Δήμαρχος Διονύσου, που λίγο μετά σαμποτάρισε και την εκδήλωση στο Διόνυσο. Σαμποτάρισαν όμως και τις πρόσφατες συνεδριάσεις των Τοπικών Συμβουλίων για το θέμα, μια που τις όριζαν σε ώρες ακατάλληλες για την προσέλευση κόσμου” κατήγγειλε ο κ. Βορριάς, συμπληρώνοντας πως και πάλι σήμερα ο Δήμος Διονύσου έχει προαναγγείλει άσχετη εκδήλωση (σ.σ. μυοσκελετικές εξετάσεις για παιδιά και ενήλικες) στον Άγ. Στέφανο την ίδια ημέρα και ώρες της συγκέντρωσης, την προσεχή Κυριακή, στη Βαρυμπόμπη.
Αυτή δεν ήταν όμως η μοναδική καταγγελία που ακούστηκε χτες βράδυ στη Σταμάτα: Ο πρώην Δήμαρχος χαρακτήρισε κοροϊδία την υπόσχεση για απαλλαγή από τα διόδια, μια που αντίστοιχη υπόσχεση στους κατοίκους της Φθιώτιδας, διήρκεσε μόλις δυο χρόνια. Κατηγόρησε επιπλέον τον κ. Σπίρτζη για αναξιοπιστία, “μια που από τότε που ήταν μαζί μας στον αγώνα κατά των διοδίων, έφτασε το 2016 σε συνέντευξή του να μιλά για χιλιομετρική χρέωση και εν συνεχεία για ηλεκτρονικά διόδια”.
Σήμερα επιτέλους, κατέληξε ο κ. Βορριάς, η διαπαραταξιακή-διαδημοτική Επιτροπή λειτουργεί σωστά, με αλλεπάλληλες συσκέψεις που πυκνώνουν όσο πλησιάζουμε την Κυριακή 22 Απριλίου, ημέρα της μεγάλης συγκέντρωσης στη Βαρυμπόμπη, για να οργανώσει τις τελευταίες λεπτομέρειες αλλά και να εντείνει τις ενέργειες ενημέρωσης των κατοίκων.
“Λεόντειο, άθλια και κατάπτυστη” χαρακτήρισε με τη σειρά του τη σύμβαση παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων ο κ. Φωτάκης, επαναλαμβάνοντας τα βασικά επιχειρήματα κατά της τοποθέτησης των διοδίων: Είναι άδικα- γιατί καλούμαστε οι κάτοικοι δυο αστικών περιοχών του Λεκανοπεδίου- “μοναδικό φαινόμενο στην Ελλάδα”- να πληρώσουμε για δρόμους από τους οποίους μπορεί και να μην περάσουμε ποτέ. Θα έχουν τρομακτικές κυκλοφοριακές επιπτώσεις- μια που θα διαλύσουν ολόκληρες γειτονιές, με την κυκλοφορία όσων θα θελήσουν να αποφύγουν να τα πληρώσουν. Θα έχουν αντίστοιχα τρομακτικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις- με την αύξηση των ρύπων από την αυξημένη κυκλοφορία. Θα έχουν τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις- εξαιτίας της απομείωσης των περιουσιών των κατοίκων και της επιβάρυνσης των 600 επιχειρήσεων με τους 7000 εργαζομένους, καθώς και των επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα (εστιατόρια, κ.λπ.) της περιοχής.
Σήμερα, συνέχισε ο δημοτικός σύμβουλος, και μετά από 11 χρόνια επιτυχημένου αγώνα βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη ανατροπή, μια που η υπεγράφη η ΜΠΕ, χωρίς να εξασφαλίζεται το εναλλακτικό παράπλευρο ασφαλές δίκτυο.
Ο κ. Φωτάκης έστρεψε τα πυρά του και στον υπουργό, χαρακτηρίζοντας αθέμιτη και εμβόλιμη την προχθεσινή εκδήλωση στον Άγ. Στέφανο, καταγγέλλοντας μάλιστα πως εξαιτίας της ομιλίας Σπίρτζη, δεν τοποθετήθηκαν τα ενημερωτικά πανώ κατά των διοδίων.
Ενημέρωσε, τέλος, για τις προσεχείς ενημερωτικές κινήσεις στους Δήμους Διονύσου και Κηφισιάς, με τη συμμετοχή και της Εκκλησίας, ενώ τόνισε ιδιαιτέρως πως θα πρέπει να αναστραφεί πάση θυσία το κλίμα παραίτησης που έχει αρχίσει να εδραιώνεται στον κόσμο: “Τα διόδια και αυτή τη φορά δεν θα περάσουν, αν και αυτή η κυβέρνηση δει χιλιάδες κατοίκων να διαμαρτύρονται. Όλοι μαζί ενωμένοι, σαν μια γροθιά, θα το αποτρέψουμε και πάλι”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Στην “προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να κοροϊδέψει τον κόσμο”, αναφέρθηκε, τέλος, ο Πρόεδρος του Εξωραϊστικού Συλλόγου Διονύσου Κ. Μπομπής, προσθέτοντας πως η ανακοίνωση για απαλλαγή των μονίμων κατοίκων από την πληρωμή διοδίων ειναι χωρίς περιεχόμενο, μια που τέτοιο μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς την έγκριση της παραχωρησιούχου εταιρείας. “Και τέτοια έγκριση δεν υπάρχει”, τόνισε επανειλημμένα. Ο κ. Μπομπής υπενθύμισε πως από το 2016 με ενέργειες του Εξωραϊστικού Συλλόγου και του ΣΕΒΑ έχουν συγκεντρωθεί 6000 υπογραφές κατά των διοδίων, κατατεθειμένες και στη Βουλή, ενώ επανέλαβε το στόχο για τη μαζική διαμαρτυρία τουλάχιστον 10.000 κατοίκων την Κυριακή στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.