Κατάργηση των σχολικών συμβούλων και αντικατάστασή τους από Συντονιστές, κατάργηση των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και αντικατάστασή τους από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)), κατάργηση των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και αντικατάστασή τους από ένα υπεύθυνο για τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα, καθώς και διαφοροποιήσεις σε μια σειρά δομών που μέχρι σήμερα λειτουργούσαν υποστηρικτικά στη δημόσια εκπαίδευση, φέρνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τον τίτλο “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”. Το νομοσχέδιο, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μόλις για μια εβδομάδα τον περασμένο Μάρτιο, πρόλαβε να συγκεντρώσει πάνω από 4300 σχόλια μεμονωμένων εκπαιδευτικών, επιστημονικών συλλόγων, γονιών και σχολικών συμβούλων, με τους περισσότερους- και μιλάμε για τη συντριπτική πλειονότητα- να εκφράζει την αντίθεσή τους στις επιχειρούμενες αλλαγές.
Για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση ανέβηκαν στον Άγ. Στέφανο και μίλησαν στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συβουλίου της Ένωσης Γονέων Διονύσου, την Παρασκευή 27 Απριλίου, τρεις σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν υπό την ευθύνη τους σχολεία της πόλης. Πρόκειται για τους Μ. Καρβούνη, Μ. Κουμπιά και Α. Ζεργιώτη που πρωτοστάτησαν, με τη συνδρομή του Δήμου Διονύσου, στη μεταφορά της έδρας των σχολικών συμβούλων στη Δ.Κ. Διονύσου, ώστε η δουλειά τους να είναι δίπλα στο φυσικό της αντικείμενο, στα σχολεία ευθύνης τους, στους δασκάλους, στους μαθητές και στους γονείς τους.
Οι τρεις σύμβουλοι, στο πλαίσιο πλατειάς εκστρατείας ενημέρωσης όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις, μίλησαν για αποδόμηση, αποδυνάμωση και ισοπέδωση της εκπαίδευσης, που μεθοδεύεται με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, μια που προκρίνεται ένα συγκεντρωτικό μοντέλο σε όλα τα επίπεδα, αντί του αποκεντρωμένου συστήματος που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και που βρισκόταν κοντά σε δασκάλους, γονείς και παιδιά.
Με βάση τις διατάξεις του νομοσχεδίου, τόνισαν οι σύμβουλοι, καταργείται ο σχολικός σύμβουλος που συνήθως έχει υπό την εποπτεία του μικρό αριθμό σχολείων, και αντικαθίσταται από το Συντονιστή με 80 ή και 90 σχολεία στην ευθύνη του. “Ο ρόλος μας είναι να μεταφέρουμε προβληματισμούς και καινοτόμα προγράμματα στα σχολεία, να εκπαιδεύουμε τους συναδέλφους δασκάλους, να βρισκόμαστε κοντά στις εκπαιδευτικές δομές, που τις γνωρίζουμε πολύ καλά” υπογράμμιζαν οι σύμβουλοι.
Και αν η παραπάνω διάταξη αφορά στους 750-800 σχολικούς συμβούλους ανά τη χώρα, πολύ σημαντικότερη είναι η πρόβλεψη για την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, όπου προσέτρεχαν οι γονείς για να λάβουν μια “εμπεριστατωμένη, έγκυρη και διαχρονική διάγνωση” από διεπιστημονική ομάδα για θέματα ειδικής αγωγής πυ αφορούσαν στα παιδιά τους. Πλέον η διάγνωση αυτή θα γίνεται από ομάδα, στην οποία συμμετέχει μόνο ένας ειδικός επιστήμονας και χωρίς τη γνώμη ψυχιάτρου.
Παράλληλα στο νομοσχέδιο υπάρχει η απειλή για συγχωνεύσεις ή και για καταργήσεις σχολείων, που “μέχρι τώρα καταφέρναμε να κρατήσουμε ανοιχτά και να ενισχύσουμε, λειτουργώντας σαν ασφαλιστική δικλείδα”, προσέθεσαν οι τρεις σχολικοί συμβουλοι, υπενθυμίζοντας πως ο ρόλος τους αφορά σε ένα σημαντικό και κρίσιμο συμβουλευτικό και διαμεσολαβητικό θεσμό μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
“Αν το νομοσχέδιο- που θα το προσβάλουμε σε όλα τα επίπεδα- περάσει, τότε από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ξεχνάμε το σχολείο που ξέραμε. Όπως βλέπαμε μαύρο στην ΕΡΤ, έτσι μαύρο θα μπει και στην εκπαίδευση”, κατέληξαν οι τρεις σύμβουλοι, συμφωνώντας με το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων για κοινό αγώνα.