Ανοιχτή επιστολή προς υποψήφιους Δημάρχους του Β. Γεωργιάδη Ιστορικού- Συγγραφέα, πρ. Αντιδημάρχου Δήμου Διονύσου
Είναι βέβαιο πως ο ευφυής λαός του Δήμου Διονύσου θα σκεφτεί, θα αποφασίσει και θα εργαστεί πολύ, πάνω στη νέα πραγματικότητα και στις ανάγκες που θα δημιουργηθούν μετά την ανάδειξη της καινούργιας Δημοτικής Αρχής. Με τη βοήθεια ικανών Αρχόντων που θα εκλεγούν, όπως πιστεύουμε, ο λαός του Διονύσου θα συνεχίσει να οικοδομεί το παρόν της πόλης του με μάτια στραμμένα στο μέλλον που έρχονται όμως από το παρελθόν, από τη μνήμη, τη δημιουργία, τη νοσταλγία, με γνωστική χρήση του σύγχρονου, του μοντέρνου αλλά και της παράδοσης.
Όταν στις Η.Π.Α οι σύγχρονες πολεοδομικές τάσεις (αρχιτεκτονικές, αισθητικές κ.ά.) προσπαθούν να δημιουργήσουν, να αντιγράψουν ή να επινοήσουν ιστορία, μύθους, σύμβολα για να ανανεώσουν τις πόλεις τους, εμείς δε χρειαζόμαστε επινοήσεις.
Είμαστε οι προνομιούχοι πλούσιοι της Γης, μιας πρωτοπόρας, αυθεντικής αλλά και ζωντανής Ιστορίας. Ο Διόνυσος θα είναι πάντα έτοιμος να δεχτεί τη συγκρότηση ενός κάθετου άξονα ποιοτικής ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα, αρκεί να του προταθεί και να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο με σχεδιασμό που θέλει την απαραίτητη φαντασία,τόλμη και αρετή, ικανού να αναχαιτίσει τα χαμηλά σταθερά ως σήμερα standards που επιλέγουν οι άλλοι δήμοι, για τους πολίτες τους στο ακρωτηριασμένο λεκανοπέδιο.
Ο Διόνυσος, έχοντας το προνόμιο να βρίσκεται σ`ένα εξαίρετο φυσικό περιβάλλον, μπορεί να προσδοκά πως θα είναι ο πρωτοπόρος δήμος με τη βελτίωση που θα αναγγείλει η νέα πρόταση ποιοτικής ανάπτυξης, σε όλους τους τομείς του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει, μέσα από μια αναθερμασμένη και παραγωγική πλέον σχέση ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΥ και εποικοδομητική συνεργασία με την Κεντρική Διοίκηση. Μετά θα πρέπει να σκεφτούμε πώς η έννοια του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ στον Δήμο μας, σαν αρχιτεκτονική, σαν αισθητική αλλά και σαν συμπεριφορά, πολιτιστική πρωτίστως (επικοινωνία- συνεργασία ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ), θα προσομοιάσει εκείνου του Ελευσίνειου παραδείγματος. Της πόλης της αρχαίας Ελευσίνας που είχε όρια μέτρου και αρμονίας, ανάμεσα σε φύση και δομή αρχιτεκτονική αλλά και ανθρωποκεντρική ιδέα η οποία επηρέασε, αργότερα, την ευρωπαϊκή αντίληψη του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ.
Κάτι τέτοιο, θα επιτευχθεί μέσα από ένα διαρκή Διάλογο Προοδευτικής Διεξόδου, με πρωτοβουλία της Διοίκησης και τη συνεργασία του Πολίτη (προεξάρχουσα η Εθελοντική), στο ευρύτερο πλαίσιο της έννοιας του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ με έμφαση στην καθημερινότητα, στην παράδοση, επιδιώκοντας τη συμμαχία της εξειδικευμένης τεχνοκρατικής υποστήριξης με την πνευματική αναζήτηση και τις ευρυγώνιες ανθρωποκεντρικές αντιλήψεις.
Βασική μας, λοιπόν, μέριμνα και πρώτιστος στόχος, η Οργάνωση και ο Επανασχεδιασμός της πόλης, όπου η έννοια της ισχυρής συνείδησης του γενικού, του δημόσιου και εθνικού συμφέροντος, μπορεί να διαμορφώσει μια νέα αξιοπρεπή σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος, με σεβασμό στους κανόνες πολεοδομίας, καλής γειτνίασης και διαβίωσης.
Την ανάγκη για μια νέα παιδεία του ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ στον Δήμο μας, την αντιλαμβάνεται ο ευφυής κάτοικός του σήμερα, σαν προϋπόθεση μιας νέας περιβαντολλογικής ηθικής.
Μια τέτοια ηθική, εκτιμά πως πρέπει το προσωπικό μας συμφέρον και κύρια η προσωπική μας αξιοπρέπεια, να υπολείπεται αυτής του τόπου και του χώρου που ζούμε, αφού η πόλη είναι το σπίτι μας και η ιδέα της δεν είναι τίποτε άλλο, από την έκφραση της αγωνίας για την ύπαρξη και την ταυτότητά μας, την ελπίδα για το Αύριο.
Μιας υπαρκτής πόλης, όχι απλής συν- άθροισης ανθρώπων και σπιτιών- με νόημα, αισθητική, περίπατο στην ιστορία κάτω από μια Πεντέλη (ιερό και απαραβίαστο βουνό των θεών της Αρμονίας) και μια Πάρνηθα (μη αναλώσιμη ως εθνικός υπερέχων δρυμός), περίπατο στην ποίηση και την ελληνικότητα. Ανάγκη πρώτιστη, η δημιουργία μιας πρακτικής Τράπεζας Ιδεών που θα υπηρετήσει με συνέπεια και σφαιρική αντίληψη, αυτόν τον επανασχεδιασμό ενός χώρου πυκνού σε νοήματα και συμβολισμούς.
Την Ιδανική Πόλη-Δήμο των Ανθρώπων.