logo


Στο Δημοτικό Κατάστημα Εκάλης του όμορου Δήμου Κηφισιάς συναντήθηκε χθες Πέμπτη 30 Ιανουαρίου η διαδημοτική- διαπαραταξιακή Επιτροπή που έχει συσταθεί στους δυο Δήμους με στόχο την αποτροπή τοποθέτησης διοδίων στην περιοχή.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2018, είχε μάλιστα προγραμματίσει συγκεκριμένες ενέργειες, που ουδέποτε υλοποιήθηκαν, ενώ ο απολογισμός του έργου της παρουσιάστηκε με μεγάλη καθυστέρηση 6 μηνών στο Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου, μετά από επίμονες ερωτήσεις και με πρωτοβουλία του σημερινού Αντιδημάρχου Χωροταξικού Σχεδιασμού Γ. Φωτάκη.

Ο ίδιος παραβρέθηκε και στη χθεσινή συνάντηση της Επιτροπής, με τη νέα πλέον σύνθεσή της (σ.σ. σύμφωνα με παόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου), στην Εκάλη, μαζί με τους συναδέλφους του Ν. Καρυστινό Αντιδήμαρχο Παιδείας- Αθλητισμού- Πολιτισμού και Κοινωνικής Πολιτικής, την Κ. Μαϊχόσογλου και τον Π. Τσούκα από τους Ανοιχτούς Ορίζοντες, τον Κ. Κουριδάκη από την παράταξη Εύπολις- Συνεργασία Δημοτών Διονύσου, τον Π. Πανάγο από τη Λαϊκή Συσπείρωση και τη Λ. Φέρμελη με το Μ. Ουρανό από τους ΜΑΖΙ για το Διόνυσο. Στο ίδιο τραπέζι βρίσκονταν από πλευράς Δήμου Κηφισιάς ο Α. Μακρής Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υποδομών, ο Γ. Σκορδίλης επικεφαλής της συνεργαζόμενης με τη Διοίκηση Θωμάκου παράταξης “Αλλάζω την πόλη μου”, η Σ. Πατρινού επικεφαλής της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Κηφισιάς, επίσης συνεργαζόμενη με τη Δημοτική Αρχή, ο Δ. Λιανός από την παράταξη του Ν. Χιωτάκη, ο Δ. Κυριαζόπουλος από το Σύλλογο ΚΗΦΙΣΟΣ, που έχει πρωτοστατήσει στην αποτροπή τοποθέτησης διοδίων στην περιοχή, καθώς και ο Δ. Μανδάλακας Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βορείου Αττικής (ΣΕΒΑ), που επίσης αγωνίζεται με τον ίδιο στόχο τα τελευταία 12 χρόνια, με το συνάδελφό του Α. Κοροπούλη.

Οι παραπάνω στη συζήτηση που διήρκεσε δυο και πλέον ώρες ανέτρεξαν στα τελευταία δεδομένα από το μέτωπο των διοδίων: Έκδοση μέσα στο επόμενο δίμηνο της απόφασης του ΣτΕ, αναφορικά με τις προσφυγές κατά των διοδίων εκ μέρους των δυο Δήμων και του ΣΕΒΑ, καθώς και νέα έργα, μέσα στον αστικό ιστό, που θα επιβαρύνουν εφιαλτικά την ποιότητα ζωής, την κυκλοφορία και το περιβάλλον τόσο στο Δήμο Κηφισιάς όσο και στο Δήμο Διονύσου, σύμφωνα με Μελέτη που πρόσφατα εστάλη (μόνο) στο Δήμο Κηφισιάς.

“Απαρέγκλιτος στόχος μας είναι όχι στα διόδια, καθώς και να παραμείνει η κατάσταση ως έχει σήμερα”, τόνισαν ο ένας μετά τον άλλο τα μέλη της Επιτροπής, υπογραμμίζοντας πως τα διόδια, που σχεδιάζονται να μπουν εδώ, στα όρια των Δήμων Κηφισιάς και Διονύσου, θα χρηματοδοτήσουν έργα που κατασκευάζονται εκατοντάδες χιλόμετρα μακρύτερα, στην Ιόνια Οδό και στο  Σχηματάρι για παράδειγμα. Παράλληλα επέρριψαν ευθύνες στις κυβερνήσεις που δεν αποσύρουν τη σχετική ρύθμιση, υποκύπτοντας στις πιέσεις των παραχωρησιούχων,  όπως δήλωσε η κ. Φέρμελη, αλλά και στην Περιφέρεια, που “επίσης παίζει το παιχνίδι τους”, κατά τα λεγόμενα του κ. Κουριδάκη.

Κεντρικό πρόβλημα πάντως στη δράση της Επιτροπής αναδείχθηκε η ελλιπής πληροφόρηση των ενδιαφερομένων και θιγομένων από τυχόν τοποθέτηση των διοδίων, δηλαδή των κατοίκων των δυο πόλεων, που μπορεί να δουν την κυκλοφορία στους δρόμους τους να αυξάνει έως και κατά 600%!!!

Αφού, τέλος, επικαιροποίησαν τις θέσεις των δυο ΟΤΑ στο νέο πλαίσιο των παραπάνω εξελίξεων, τα μέλη της Επιτροπής συμφώνησαν στην ανάγκη για προγραμματισμό των επόμενων ενεργειών, με συγκεκριμένες προτεραιότητες:

*Συλλογή και ταξινόμηση του τεράστιου αρχειακού υλικού που έχει συγκετρωθεί όλα αυτά τα χρόνια, με στόχο να ψηφιοποιηθεί και να είναι προσβάσιμο από όλους

*Γραμματειακή υποστήριξη της διαδημοτικής- διαπαραταξιακής Επιτροπής

*Γραφείο Τύπου, που θα αναλάβει την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση αφενός του πληθυσμού στις δυο πόλεις αλλά και των κεντρικών ΜΜΕ, για το ρόλο των οποίων στις περασμένες κινητοποιήσεις για τα διόδια εκφράστηκαν πολλές επιφυλάξεις

*Μα πρώτα και πάνω απ’ όλα, πίεση των δυο Δημάρχων, Γ. Θωμάκου και Γ. Καλαφατέλη, ώστε να συναντηθούν με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον Κ. Καραμανλή, συνάντηση που συστηματικά επιδιώκεται αλλά  δεν έχει μέχρι σήμερα πραγματοποιηθεί.