Άρθρο του Γ. Φωτάκη –Αντιδημάρχου Διονύσου, μέλους της Διαδημοτικής-Διαπαραταξιακής Επιτροπής κατά των διοδίων
Ο αγώνας κατά των διοδίων διαρκεί 13 χρόνια. Ήταν το 2007, που ορισμένοι νοσηροί εγκέφαλοι αφού μέτρησαν ότι από τους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου περνούν 55.000 οχήματα ημερησίως, δεν σκέφτηκαν ούτε κατοίκους των ήδη διαμορφωμένων πόλεων μας, ούτε εργαζόμενους στην περιοχή (7.000 μόνον στη Βιομηχανική περιοχή μας), ούτε επισκέπτες, ούτε ότι η Εθνική οδός δεν διαθέτει ασφαλή παράπλευρη κυκλοφορία, όπως επιβάλλεται και άρα, η όποια προσπάθεια παράκαμψης λόγω διοδίων θα διέλυε τον ιστό των περιοχών μας.
Μέτρησαν μόνον αριθμούς και ποσά και σκέφτηκαν άκουσον-άκουσον τι αδικία, να τοποθετήσουν διόδια στη Βαρυμπόμπη και τον Αγ. Στέφανο και να πληρώσουμε εμείς μοναδική περίπτωση στο Λεκανοπέδιο, έργα σε άλλες περιοχές της Χώρας (Ιόνια οδός, Μαλλιακός-Κλειδί, κ.λπ.), από τις οποίες σημειωτέον μπορεί ποτέ κανείς μας να μην περάσει.
Ο αγώνας μέχρι τώρα δεν πήγε χαμένος. Το δείχνει το αποτέλεσμα: Ότι δηλ. επί 13 χρόνια τα διόδια δεν εγκαταστάθηκαν και αυτό δείχνει και την προοπτική ότι πρέπει ο αγώνας να συνεχισθεί.
Σήμερα όμως το θέμα επανήλθε, όταν όψιμα διαπιστώθηκε από τους ίδιους εγκεφάλους, ότι για να μπουν πλευρικά διόδια θα έπρεπε ειδικά στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης να γίνουν διαφορετικά έργα. Συγκεκριμένα να γκρεμισθεί η γέφυρα και να κατασκευασθεί νέα με δυο τεράστιες ράμπες για να χωρέσουν τα 9 φυλάκια των διοδίων. Αυτή είναι η αλήθεια και δεν την ομολογούν, αλλά προσπαθούν να μας πείσουν ότι δήθεν ενεργούν ‘’για να βελτιώσουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες της περιοχής’’.
Προκαλούν τη νοημοσύνη μας, όμως με δυσμενέστατες συνέπειες. Ορισμένες μόνον:
Επιβαρύνουν την όλη σύμβαση, δηλ. τους Έλληνες πολίτες, με το ποσό, που αυτοί κοστολογούν το έργο, δηλ. με 19.300.000 Ευρώ.
Διαλύουν την Κηφισιά και ιδιαίτερα την περιοχή των Αδαμών, στα δυο χρόνια διάρκειας των έργων, διοχετεύοντας υπερτοπική κίνηση στον πολεοδομικό ιστό της.
Και βέβαια μας φορτώνουν τα διόδια, για να μας διαλύσουν όλους μαζί, λίγο αργότερα.
Αλλά το πιο σοβαρό απ΄όλα, τα έργα αυτά ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ θα είναι αχρείαστα, αφού ήδη υλοποιείται άλλος σχεδιασμός, να εγκατασταθούν μετωπικά ηλεκτρονικά διόδια από τον κόμβο Μεταμόρφωσης και σε όλο το μήκος της Εθνικής οδού προς Λαμία (που και αυτό πρέπει να αποτρέψουμε για τις περιοχές μας). Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι τα πλευρικά διόδια θα αποξυλωθούν σύντομα και θα μείνουν οι φαραωνικές πλατφόρμες, με το τεράστιο κόστος για τους πολλούς και το μεγάλο όφελος για λίγους, σαν μνημείο μιας πολύ άσχημης και αχαρακτήριστης στιγμής για την Πολιτεία μας.
Να γιατί η χθεσινή ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής κατά της περιβαλλοντικής μελέτης των παραπάνω έργων και κυρίως η υπόσχεση έμπρακτης συμπαράστασης για το μέλλον αποτελεί σημαντικό σταθμό και μας ενδυναμώνει ακόμη πιο πολύ.
Υ.Γ.: Κατά τη χθεσινή συζήτηση καταθέσαμε και συγκεκριμένη πρόταση, εφικτή και δίκαιη, αφού τα προς χρηματοδότηση οδικά έργα ήδη έχουν ολοκληρωθεί:
Να τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης, που επιβλήθηκε με το ν.3555/2007, να μην εγκατασταθούν στις περιοχές μας, πάσης φύσεως διόδια, πλευρικά, μετωπικά, ηλεκτρονικά και να παραταθεί η σύμβαση για όσο χρόνο απαιτηθεί, μέχρι να αναπληρωθεί το ποσό, από τους διερχόμενους από τους ολοκληρωμένους αυτοκινητόδρομους.