Από προχτές το 2ο Νηπιαγωγείο Διονύσου και από χτες το 1ο Νηπιαγωγείο Κρυονερίου είναι ακέφαλα, μια που οι Προϊστάμενες εκπαιδευτικοί- νηπιαγωγοί Β. Παπαϊωάννου και Α. Καρακάση αντιστοίχως υπέβαλαν την παραίτησή τους, διαμαρτυρόμενες για τη συγκρότηση ομάδας εργασίας που θα προχωρήσει στην εφαρμογή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Στην επιστολή- διαμαρτυρία της η κ. Παπαϊωάννου, που είναι και Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Δήμου Διονύσου αλλά και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ο Σωκράτης», τονίζει πως «η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και αργότερα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα αποβεί ταφόπλακα του Δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου».
Το πλήρες κείμενο της παραίτησης της κ. Παπαϊωάννου έχει ως εξής:
«Υποβάλλω την παραίτησή μου, γιατί μου ζητάτε να αναθέσω υποχρεωτικά στις συναδέλφισσές μου να συγκροτήσουμε τις ομάδες εργασίας για να εφαρμόσουμε την αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων μου και του σωματείου μου που είμαι και μέλος του ΔΣ, αλλά και με τη συνείδησή μου ως παιδαγωγός και ως εργαζόμενη που επί 28 ½ χρόνια υπηρετώ συνειδητά την εκπαίδευση και καθημερινά αγωνίζομαι για ένα καλύτερο νηπιαγωγείο.
Εμείς οι Νηπιαγωγοί είμαστε ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές, εργαζόμαστε κάτω από δύσκολες συνθήκες χωρίς υλικοτεχνική υποδομή σε ακατάλληλα κτήρια, κάνοντας χρέη καθαρίστριας, τηλεφωνήτριας, τραπεζοκόμου, κ.λπ. δίνουμε καθημερινά την ψυχή μας για να υπηρετήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε το Δημόσιο σχολείο και αξιολογούμαστε καθημερινά από γονείς και μαθητές.
Αλλά και ως προϊστάμενες μπαίνοντας καθημερινά σε τάξη εκτελούμε τα διοικητικά μας καθήκοντα δουλεύοντας ατέλειωτες ώρες αντί ενός πενιχρού επιδόματος .
Σε αυτή την καθημερινότητά μας για να τη φέρουμε σε πέρας έχουμε τη στήριξη των συναδέλφων και σήμερα μου ζητάτε να υλοποιήσω την αυτοαξιολόγηση και αύριο την αξιολόγησή τους και να υπογράψω την απόλυσή τους. Να χαλάσω το κλίμα της συνεργατικότητας, της αλληλεγγύης που μέσα σ’ αυτό το κλίμα και με μεράκι διαμορφώσαμε σχολεία από το μηδέν.
Είμαι βαθιά πεπεισμένη ότι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και αργότερα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού δεν έρχεται να διαμορφώσει ένα καλύτερο σχολείο αλλά θα αποβεί ταφόπλακα του Δημόσιου χαρακτήρα του με την υποχρηματαδότηση, την κατηγοριοποίηση, την υποβάθμιση του μορφωτικού του επιπέδου, στηριζόμενο στις τσέπες των γονιών και των χορηγών. Ακόμη θα οδηγήσει στο παραπέρα χτύπημα των εργασιακών οικονομικών δικαιωμάτων και στην απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Όλα αυτά τα χρόνια που ήμουν στnν εκπαίδευση υπερασπίστηκα και από τη θέση μέλους του ΔΣ του Συλλόγου μου τα συμφέροντα των συναδέλφων και των μαθητών μου με συνέπεια. Σήμερα μου ζητάτε αυτό τον αγώνα να τον αυτοαναιρέσω που για μένα είναι στάση ζωής.
Αλλά και ως παιδαγωγός θέλω να έχω το δικαίωμα να κοιτάζω τους μαθητές μου και τους γονείς τους στα μάτια υπερασπιζόμενη μέχρι τέλους το δικαίωμά τους στη μόρφωση μέσα σε ένα δημόσιο σχολείο δωρεάν για όλα τα παιδιά.
Με βάση τα παραπάνω, δηλώνω ότι δε θέλω να παραμείνω στη θέση της προϊσταμένης, θα συνεχίσω να υπηρετώ την εκπαίδευση ως απλή νηπιαγωγός.
Συντάσσομαι με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα για την ανατροπή».
Και η επιστολή παραίτησης της κ. Καρακάση:
«Υποβάλλω την παραίτησή μου από τη θέση της Προϊσταμένης διότι, αδυνατώ να αγνοήσω την ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη μη συγκρότηση ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση, δεν μπορώ στο τέλος της διαδρομής μου ως δασκάλα να απεμπολήσω το όραμά μου για ένα δημόσιο, δωρεάν σχολείο, χωρίς κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς, δεν μπορώ να συμβάλω στην κατάργηση της δημοκρατικής λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και να συμβάλω σε απολύσεις συναδέλφων εκπαιδευτικών μέσα από αυτή τη διαδικασία».
Όπως δηλώνει στην Οδό Διονύσου η κ. Παπαϊωάννου «η αξιολόγηση και εν συνεχεία η αυτοαξιολόγηση, με τον τρόπο και στο χρόνο που γίνεται, δεν σημαίνει τίποτα άλλο, παρά ανταπόκριση του κράτους στη δέσμευση για απόλυση 150.000 ανθρώπων μέσα στο 2015. Επιπλέον οδηγεί μαθηματικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, για να κλείσουν όσα δεν αξιολογηθούν αρκετά καλά. Και γνωρίζετε τι συμβαίνει όταν ένα σχολείο κλείνει- πώς διαχέονται οι μαθητές του στις γειτονικές σχολικές μονάδες. Και μου ζητούν την ευθύνη να την πάρω εγώ. Δεν είμαι αντίθετη με την αξιολόγηση- αλλά να γίνεται από τα όργανα που έχουν ορισθεί γι’ αυτό το πράγμα και όχι υπό το κράτος των εκβιασμών».
Το μέτρο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, ανακοινώθηκε πέρυσι από το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο τη δημιουργία «άριστων σχολείων και εκπαιδευτικών», ενώ η σχετική εγκύκλιος επέβαλλε την έναρξη της εφαρμογής του από τις αρχές Απριλίου.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό πως εξαιτίας του θέματος της αξιολόγησης, το τελευταίο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί σειρά κινητοποιήσεων και συγκεντρώσεων έξω από το Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, ενώ Σύλλογοι Διδασκόντων σ’ όλη την Ελλάδα δηλώνουν με ψηφίσματά τους την κάθετη αντίθεση στο μέτρο του Υπουργείου Παιδείας, ενώ έχουν σημειωθεί και απανωτές παραιτήσεις προϊσταμένων εκπαιδευτικών.
Τέλος, σύμφωνα με άρθρο του Χρ. Κάτσικα (καθηγητής, εκπαιδευτικός συντάκτης και υποψήφιος διδάκτωρ φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) στο εκπαιδευτικό sitealfavita.gr «Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές, με πρωτοφανή μαζικότητα, αρνήθηκαν να συγκροτήσουν τις λεγόμενες Ομάδες Εργασίας που απαιτούσε το ΥΠΑΙΘ και οι οποίες αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα, για να μεταφερθεί η ευθύνη της διάλυσης των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και για να «νομιμοποιηθεί» η πολιτική των απολύσεων και της συντριβής των εργασιακών σχέσεων».