logo


Ένας μήνας μάς χωρίζει από την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Διονύσου και η επόμενη ημέρα απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο στη χθεσινή (28/5) συνεδρίασή του, μετά από ερώτηση του Ν. Καρυστινού, επικεφαλής του Νέου Διόνυσου.

Ο κ. Καρυστινός, πιο συγκεκριμένα, ρώτησε για τις ενέργειες και το σχεδιασμό που έχει δρομολογήσει η Δημοτική Αρχή, με στόχο την ομαλή μετάβαση των αρμοδιοτήτων από τις Σχολικές Επιτροπές στο Δήμο:

  1. Έχουν αποσταλεί τα απαραίτητα στοιχεία των σχολικών επιτροπών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τις δικές της ενέργειες;
  2. Έχουν ενημερωθεί οι Εκμισθωτές των σχολικών κυλικείων, οι Προμηθευτές και οι Συνεργαζόμενοι επαγγελματίες με τις σχολικές επιτροπές για την επικείμενη αυτή αλλαγή; Υπάρχει πλάνο για την συνέχιση των συνεργασιών;
  3. Έχει ενημερωθεί ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών για τα νέα του καθήκοντα;
  4. Έχουν ενημερωθεί οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών;
  5. Έχετε καταλήξει για τα πρόσωπα που θα οριστούν με δική σας απόφαση για την σύσταση της Επιτροπής Καταγραφής και Απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάζονται στον δήμο από τα καταργούμενα νομικά πρόσωπα;
  6. Σχεδιάζεται να συσταθούν επιτροπές για την εύρυθμη άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργούμενων σχολικών επιτροπών;

Κατανοείτε ότι οι ενέργειές σας θα αποτελέσουν την δικλείδα ασφαλείας για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, η οποία ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες συνεχίζει τις εργασίες της.

Επιπροσθέτως, μία διαπίστωση και ένα ερώτημα για την υφιστάμενη λειτουργία των επιτροπών τους τελευταίους τέσσερις μήνες:

Η Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή  έχει συνεδριάσει τέσσερις φορές και έχει λάβει 20 αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου και μία απόφαση Προέδρου.

Η Δευτεροβάθμια έχει συνεδριάσει μία φορά μόνο για την Συγκρότηση σε Σώμα. Από αυτό να συνάγουμε ότι η προηγούμενη διοίκηση της Δευτεροβάθμιας είχε επιλύσει όλα τα θέματα που απασχολούσαν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Δήμου μας ή θα βρεθούμε να αντιμετωπίσουμε έναν κυκεώνα προβλημάτων σε ένα μήνα από τώρα;

Καυτή πατάτα, που πέταξε το Υπουργείο στους Δήμους, χωρίς μάλιστα να παράσχει διευκρινίσεις, χαρακτήρισε η αρμόδια Αντιδήμαρχος Παιδείας Β. Βιθυνού τη διαδικασία κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών, απαντώντας στα παραπάνω ερωτήματα. Η ίδια προσέθεσε πως πραγματοποιούνται ήδη συναντήσεις με τις Προέδρους των δυο Επιτροπών, καθώς και με τον Προϊστάμενο από το Τμήμα Προμηθειών του Δήμου, ενώ παράλληλα η Δημοτική Αρχή προσανατολίζεται στη δημιουργία δυο ομάδων- η μία θα ενταχθεί στο Τμήμα Παιδείας, θα συγκεντρώνει τα αιτήματα από τα σχολεία και θα διατηρεί την επαφή με τους Διευθυντές τους και η δεύτερη θα ενταχθεί στο Τμήμα Προμηθειών για την επίλυση των αιτημάτων αυτών.

Παραμένουν εντούτοις, συνέχισε η Αντιδήμαρχος, τα ερωτήματα, όσον αφορά στη χρηματοδότηση: Μέχρι τώρα υπόλογοι ήταν οι Πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπών. Από τον προσεχή Ιούλιο, πόσοι θα είναι οι Διευθυντές που θα χειρίζονται τα χρήματα αυτά και ποιοι θα είναι υπόλογοι; «Αυτό το πλαίσιο θα είναι χαοτικό, γι’ αυτό έχουμε κάνει αίτημα και θέτουμε κάποια ερωτήματα προς το Υπουργείο, μήπως πάρουμε κάποιες απαντήσεις και εν συνεχεία να προχωρήσουμε σε σωστές και καίριες αποφάσεις», συμπλήρωσε η κ. Βιθυνού.

Υπενθυμίζεται εδώ πως σύμφωνα με το Ν. 5056/2023, με τον οποίο καταργούνται τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των Δήμων (σ.σ. έτσι άλλωστε καταργήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου και η ΕΣΤΙΑ) “Το μόνιμο προσωπικό, το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, οι νομικοί σύμβουλοι και οι δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής, που απασχολούνται στα νομικά πρόσωπα που καταργούνται, καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του δήμου και παρέχει τις υπηρεσίες του με την ίδια σχέση εργασίας ή έμμισθης εντολής”(άρθρο 27 παρ.2α).

Επιπλέον “Εντός ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 1, με απόφαση δημάρχου συστήνεται Επιτροπή Καταγραφής και Απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάζονται στον δήμο από το καταργούμενο νομικό πρόσωπο…. Η Επιτροπή ολοκληρώνει το έργο της καταγραφής και απογραφής μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από τη σύστασή της. Η έκθεση καταγραφής και απογραφής εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο”. (Άρθρο 27 παρ.3β).

Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δύναται να καθορίζεται ο κανονισμός λειτουργίας για την άσκηση των αρμοδιοτήτων των καταργούμενων νομικών προσώπων από τις υπηρεσίες των δήμων. Μέχρι την έκδοση των νέων κανονισμών, για την εύρυθμη άσκηση των ως άνω αρμοδιοτήτων εφαρμόζονται οι υφιστάμενοι κατά την 31η.12.2023 κανονισμοί λειτουργίας των νομικών προσώπων αυτών (άρθρο 27 παρ.6)”.

Τέλος, “Ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών των καταργούμενων νομικών προσώπων μεταφέρονται με απόφαση της οικείας δημοτικής επιτροπής σε λογαριασμό του δήμου. Με την ίδια ή όμοια απόφαση κλείνουν οι προαναφερθέντες τραπεζικοί λογαριασμοί των καταργούμενων νομικών προσώπων” (άρθρο 27 παρ.3γ).

«Οι αρμοδιότητες των καταργούμενων νομικών προσώπων, η ανάληψη ή η συνέχιση εκτελούμενων χρηματοδοτούμενων ή συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ή έργων ή υπηρεσιών από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους ή διεθνείς οργανισμούς συνεχίζουν να υλοποιούνται από τον δήμο ή κατά την παρ. 6 του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), υπό καθεστώς καθολικής διαδοχής ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί” (άρθρο 27 παρ.4)

Όσο για τις Σχολικές Επιτροπές και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, που επίσης καταργείται, το άρθρο 28 του ίδιου νόμου προβλέπει:

3. Με απόφαση της δημοτικής επιτροπής συνιστάται παγία προκαταβολή, με υπόλογο διαχειριστή τον διευθυντή, ή τον εκτελούντα χρέη διευθυντή της σχολικής μονάδας ή τους αναπληρωτές αυτών.

4. Από τις 30.6.2024 οι αρμοδιότητες της δημοτικής επιτροπής παιδείας του άρθρου 50 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) ασκούνται από το δημοτικό συμβούλιο ή από επιτροπή της παρ. 1 του άρθρου 30 του παρόντος, μετά από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου”.